Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:57

Met een (brom)scooter met iemand achterop van een brug afrijden en dan de auto's voorbij rijden (120km snelweg).. heel dom! En ik geef mijn kinderen later nooit een opgevoerde scooter :P

Met een oude volvo 440 door duitsland plankgas(170/180). Achteraf heb ik een bord over het hoofd gezien.. Wegdek vertoonde 'heuveltjes' en we zijn over de hobbels heen gestuiterd. Gelukkig geen andere auto naast ons gehad en een degelijke volvo onder onze kont. Schokbrekers waren dus wel aan het einde van hun latijn.. :=

En inderdaad inbrekers achterna gegaan samen met 2 honden :=

En vast wel meer :P

NatasjavE

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:03

Oh...ik vergeet er nog een.

Ik was 2 jaar terug op Pukkelpop...met die storm.

Ik stond in de tent waar 1 dode is gevallen. Mijn man had een gat in z'n kop ik had niets.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:07

Traplopen is gevaarlijker dan paardrijden ben ik achter gekomen,
beide knieen gebroken en heup zwaar gekneusd doordat ik over een stoep ben gevallen,
was voor ons huis,
heb nog nooit zo geschreeuwt van de pijn,
trap of stoeplopen was mij bijna fataal geworden omdat ik echt heel erg vies gevallen was.. :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:16

Heb zowel in Japan, Frankrijk als op de Tafelberg in Zuid Afrika aan mijn vingertjes alleen boven de afgrond gezweefd, en telkens bedacht dat ik nooooit meer ging bergbeklimmen met mijn vriend.
Maar als je het dan weer overleefd is het wel weer kicken, en het zorgt voor mooie verhalen achteraf.
Verder de meeste dingen die ik hier voorbij zie komen wel meegemaakt of gedaan, maar dat haalt het allemaal niet bij het adrenalinegehalte van het ongezekerd klimmen.
Gedoken met witte haaien, alleen in het donker door de straten van Washington DC en New York (Harlem), ziplinen in Zuid Afrika, en zo nog veel meer. Ik ben wel voor de extreme sporten maar heb zelden meegemaakt dat het écht maar een haar had gescheeld (voor mijn gevoel dan ;) ).

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:19

In Australie waren we de Blue Mountains aan het bezoeken. Op een gegeven moment stonden we bij een uitkijkpunt van waar je de Thee Sisters kon zien. Dat was afgezet met paaltjes met daartussen een ketting. Ik boog voorover en mijn zonnebril viel van mijn hoofd en die kwam voorbij de paaltjes terecht vlakbij de afgrond. Ik ben onder de ketting doorgekropen en heb mijn zonnebril bij het randje gepakt. Nou, mijn moeder stond te gillen als een gek.
Achteraf denk ik, levensgevaarlijk. Als ik uit was gegleden of mijn evenwicht was verloren, was ik gewoon hartstikke dood geweest. ( en dat voor een zonnebril van 4,95 van Kruitvat)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:20

Leuk, ben ik ook geweest!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:28

Abseilen van de Euromast, bungee jumpen van een brug in Frankrijk met daaronder een ravijn en een binnenlandse chartervlucht in een keniaans vliegtuigje staan staan toch wel boven aan mijn lijstje van meest risicovolle acties in mijn leven.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:37

Ja toen ik 2,5 jaar oud was, mocht ik voor de deur op het pleintje fietsen op mijn 3wieler.
Mijn vader zou mij in de gaten houden (die zat voor het raam achter de pc) en mijn moeder was aan het koken.
2 km verderop was er een kermis, en daar ben ik toen heen gefietst over de drukke weg en een hele grote kruising. :+

Mijn moeder is mij toen gaan zoeken (omdat mijn vader natuurlijk met zijn hoofd in die stomme computer zat). Helemaal in paniek, gevraagd of iemand me voorbij zag komen.. en jawel, richting kermis.. Uiteindelijk daar aangekomen fietste ik rondjes op het kermisterrein. *\o/*

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:37

Oei, ik weet er ook nog wel een paar:
- Een kennis van ons heeft een hele snelle auto. We zouden even een rondje gaan rijden. Hij reed bijna 200 waar je 50 mocht en waar al meerdere mensen, waaronder ook een bekende van mij, een dodelijk ongeluk hebben gehad (redelijk smalle weg met bomen aan allebei de kanten).
- Met oud op nieuw was er een pot omgevallen en die schoot vuurwerk in mijn haar. Doodeng! :\
- Met de scooter onderuit gaan in een bocht en de weg over schuiven terwijl er een auto aan kwam.
- Ik zat bij een vriend achterop de scooter toen hij ineens politie zag (scooter zwaar opgevoerd). Hij ging er vandoor en ging in een woonwijk zo'n brandgangetje in. Hij reed met mijn knie vol tegen de muur en daar hebben we toen staan wachten tot de kust weer veilig was. Achteraf gezien had ik nooit bij hem achterop moeten stappen :n Maarja, was 14 en zag het gevaar denk ik nog niet..

Er komen wel heftige dingen voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:45

Toen ik een jaar of 4/5 was had ik gedroomd dat als ik van de trap sprong, ik kon vliegen.

Ik bleek dus niet te kunnen vliegen toen ik wakker was... Ben gewoon van bovenaf naar beneden gesprongen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:51

Oja en ik heb in de mist bijna een hert aangereden. Terwijl ik die aan het ontwijken was reed ik bijna het bos in.

En ik dacht een keer sociaal aan de kant te gaan voor een ambulance door van de rotonde af te gaan zodat hij er langs kon, helaas had ik een groot betonnen blok niet gezien door het hoge gras waardoor ik weer de weg op vloog door de klap en bijna werd aangereden door de ambulance die langs scheurde.
Gelukkig alleen maar m'n vering en wiel kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:59

Jaaaren geleden. Vriendin had een boerderij gekocht om er een manege bedrijf van te maken.
Had een hele menagerie overgenomen incluis pauwen. Reed een jong paard toen een van de mannetjes besloot om met veel gegil in de bak te landen. Zag het helemaal gebeuren.
Paard compleet de weg kwijt, bakrand over, de sloot in enz enz. Ehhh???helemaal niets, paard liep gewoon door verdraaide zelfs geen oor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:08

Ja ik heb wel stomme dingen gedaan. .. vroeger stak ik nog wel eens het hele brede spoor voorbij Amsterdam Centraal over omdat dat korter was dan omlopen. Heb wel eens een intercity in de verte zien aankomen die luid toeterde, en dan moest ik nog drie sporen ofzo. Nu denk ik: was ik levensmoe ofzo? Jee wat een risico!!

Ook heb ik een keer met mijn ex-vriendje (die verslaafd was aan harddrugs) samen drugs gebruikt waarbij ik wakker werd onder de ijskoude douche. Bijna overdosis. .. Dit vertel ik eigenlijk nooit aan iemand want daar schaam ik me wel voor.
Ik begrijp nu niet meer dat ik zo roekeloos heb kunnen zijn :?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:32

Ja ...

Nog even snel het spoor over, zonder licht fietsen, zomaar oversteken zonder te kijken, bungee jumpen (ja, wat als het touw breekt? :P ), erg veel drinken waardoor mij gemakkelijk iets had kunnen overkomen als ik mijn vrienden niet had (sorry guys...), na een korte nacht achter het stuur gaan zitten (lees: bijna in slaap vallen en wie weet had ik nog wel wat alcohol in mijn bloed...) ....

Erg dom allemaal, gelukkig ben ik nu een stuk wijzer. :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:37

Mowoah schreef:
na een korte nacht achter het stuur gaan zitten (lees: bijna in slaap vallen en wie weet had ik nog wel wat alcohol in mijn bloed...) ....

Dat herinnert mij ook weer aan iets... Ik heb 2 jaar lang nachtdiensten gedraaid, stuk of 2/3 per week naast een voltijd studie en dat ook nog op doordeweekse dagen. Veel te veel natuurlijk dus slapen deed ik niet (of hooguit een uurtje) om vervolgens wel doodleuk achter het stuur te gaan zitten en 2,5 uur lang over een saai stuk snelweg naar mijn ouders te rijden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:45

Bovenaan de trap gaan zitten en mijn pantoffels nog even goed doen, verloor mijn evenwicht en viel voorover, landde onderaan de trap met mijn hoofd tegen de muur, stopte de val dus met mijn hoofd..
Flinke hersenschudding aan over gehouden.

Op vakantie, we hadden een zeilbootje gekregen zodat we onszelf wat beter konden vermaken, op het eilandje waar we lagen was niet zoveel te doen maar een stuk verderop was een strandje met kinderboerderij, muziek enz.(daar zijn we langs gevaren dus we wisten waar het was) veel leuker natuurlijk maar we hadden alleen peddels om vooruit te komen, we zijn toen met z'n 3en al peddelend vertrokken en zijn achteraf de vaargeul over gestoken, ouders waren ons een paar uren later kwijt (meestal waren we binnen een uur wel terug als we niet konden zeilen) en mijn vader is gaan zoeken, oei wat was hij boos.. Hij heeft ons terug gesleept..

Verder zijn het toch vooral paarden dingen..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:46

Kirsha schreef:
Mowoah schreef:
na een korte nacht achter het stuur gaan zitten (lees: bijna in slaap vallen en wie weet had ik nog wel wat alcohol in mijn bloed...) ....

Dat herinnert mij ook weer aan iets... Ik heb 2 jaar lang nachtdiensten gedraaid, stuk of 2/3 per week naast een voltijd studie en dat ook nog op doordeweekse dagen. Veel te veel natuurlijk dus slapen deed ik niet (of hooguit een uurtje) om vervolgens wel doodleuk achter het stuur te gaan zitten en 2,5 uur lang over een saai stuk snelweg naar mijn ouders te rijden :=

Dat herinnert mij ook nog ergens aan. Krijg er nog de kriebels van als ik er aan terugdenk.
Wij waren op vakantie in Turkije en we werden om 03:00 uur ofzo opgehaald bij het hotel om naar het vliegveld gebracht te worden. De chauffeur van ons busje reed elke keer hard op zijn voorligger af, ging op het laatste moment naar links en haalde hem in, reed door rood, reed bijna een motorrijder aan en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik was een jaar of 16 denk ik en ik vond het doodeng maar ik dacht ik zal me wel weer aanstellen ofzo. Tot ineens mijn vader tegen de reisleider begon te schreeuwen: ''Heeft hij gedronken?!''. Het was net of hij gewoon knetterzat was. Toen bleek dat hij elke keer in slaap sukkelde. Ik snap niet waarom we niet zijn uitgestapt eigenlijk maar ik was héél blij toen we eindelijk op het vliegveld waren. Vergeet dat nooit meer :n

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:06

wat een verhalen komen er voorbij, wat een heldhaftige types zitten er hier tussen! ik ben echt een angsthaas dus mij zul je geen extreme sports oid zien uitvoeren. Toch heb ik wel een aantal benauwde momentjes gehad...
Jaren geleden met een vriendin tijdens het uitgaan. Een beetje teveel gedronken, vriendin duikelt een leuke gast op ( die niet dronk overigens, die tegenwoordigheid van de geest had ik nog) en die bood ons na afloop aan om ons een lift te geven. Wij aangeschoten sloegen dat voorstel niet af, achteraf natuurlijk heel naief maar liefde maakt blind. Grote dikke auto dus wij waren wel onder de indruk van deze snelle jongen. Dus ik kruip op de achterbank, geeft die gast me toch gas. Met ruim 200 km over 50 km weg. Slik.. dus ik hou me even stevig vast aan de achterbank beetje lacherig, voel ik iets hards en metaalachtigs naast me liggen. en ik pak het op... is het dus een pistool... Met mijn domme dronken harses heb ik dat ding uitgebreid bewonderd . Die jongen was er heel relaxed over gek genoeg en gaf eigenlijk geen kick. Uiteindelijk zijn we veilig thuis aangekomen, heeft mijn vriendin verstandig genoeg geen nummers uitgewisseld ( was ze te dronken voor) en we hebben gelukkig nooit meer iets van hem vernomen. De volgende ochtend toen ik nuchter was dacht ik wel even Oei.. dat was misschien toch niet zo slim.
Een ander Oef momentje; wel paardgerelateerd. Jaren geleden stond ik aan de bankrand van een binnenmanege naar een proef te kijken. Ik leunde tegen de rand aan. Op een gegeven moment galoppeert het paard voorbij op de volte en die geeft me precies bij de B een rotbok naar buiten toe. Zijn achterijzer voelde ik letterlijk langs mijn oren glijden. Er zat gewoon ook een lichte afdruk van modder en stof op mijn slaap. De mensen naast me stonden echt in shock naar me te kijken. Ik stond als bevroren en realiseerde me dat ik daar heel goed weggekomen was.
Ook in de categorie bijna fataal; in mijn jonge ponyjaren was ik wel een echte durfal. Dus op jonge pony met halster langs een rustig weggetje stappen zonder cap uiteraard. Pony springt op zij, ik lig eraf , keihard met mijn kop op de grond in het gras nog geen 20 cm van een betonnen oprit. Nadien nooit meer zonder cap op een paard geklommen. Ik had wel een lichte hersenschudding maar dat had natuurlijk veel erger kunnen zijn!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:20

Een vriendin en ik waren op vakantie in Turkije toen we werden uitgenodigd voor een etentje op het strand. We stapten achterin de auto van iemand van het hotel en er zat ook een vriend van hem bij.
We reden en reden, en kwamen aan bij een soort bos. Het was pikkedonker. Vriendin en ik werden ondertussen echt bang. Geen strand te zien.
We reden verder en verder, de ergste scenario's gingen inmiddels aan ons voorbij totdat we ineens lichten zagen. Een prachtige Caribisch aandoend strandhuis met rieten dak lag voor ons, daarachter de zee. En we hebben heerlijk gegeten :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:53

Ik ben met skiën een keer op de zwarte piste gestopt om uit te puffen. Dat was niet slim, een van mijn skies gleed weg, ik viel, ben gaan glijden, harder en harder en ben heel de piste op de rug/kont met een noodvaart naar beneden gegleden. Ik ben tot stilstand gekomen in een oranje vangnet, nadat ik door het eerste vangnet heen was gevlogen.

Wonder boven wonder heb ik er behalve een geschaafde rug (omdat mijn jas omhoog kroop door het glijden) er helemaal niks aan over gehouden.

Behalve een deuk in mijn ego dan! :') Maar beter een deuk in de ego dan in je hoofd! :)

Ben ook 2x heel ernstig van een paard gevallen. Van beiden ondervind ik helaas blijvende schade. Had beide keren hartstikke dood kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:48

Op zeilkamp met school in de 2e klas ben ik bijna tussen 2 zeilboten gevallen, kon me nog net optijd omhoog heisen aan een touw en wat handen van klasgenoten.. :n

En een keer te veel gedronken waarbij bijna een ambulance voor moest worden gebeld, eigen schuld.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:31

Weet het nog goed, was 20 en was bezig met rijlessen. Bij gebrek aan een grote auto om naar Lowlands te gaan had ik die van m'n vader geleend. Een antieke Volvo 245 station brandweerrood met ronde koplampen. Echt mijn vaders trots.

Bij gebrek aan een rijbewijs zou een kennis van me rijden heen en terug en dit gebeurde op de terugweg.
Reden we lekker over de snelweg, geeft die man toe dat hij een slaaprijder is en dat ik hem maar een por moest geven als hij wegsukkelde.
Ik heb hem de auto op de vluchtstrook laten zetten en ben zelf achter het stuur gaan zitten. Sorry, geen slaaprijders voor mij, straks ben ik hartstikke dood door zijn schuld of rijdt hij die hele wagen in de prak. Mafkees.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:33

ik had een keer barbecue 'water' opgedronken . (waar een doodskop op stond :0)
later maag leeg laten pompen, en alles was weer oke :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:37

Zwemmen in een meer, ik was 7 en mijn broertje was 3. Ouders waren net even weg en wij mochten absoluut niet het meer in. Uiteraard luisterde ik voor geen meter en ben ik samen met mijn broertje in de branding gaan spelen. Daarna steeds dieper gegaan tot ik niet meer kon staan en ik mijn broertje omhoog probeerde te houden, want die kon natuurlijk niet zwemmen. Uiteindelijk mijzelf en mijn broertje bijna verzopen. Net toen ik geen adem meer had/zwart begon te worden voor mijn ogen kwamen onze ouders terug en hebben ons het water uit gesleurd.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:43

Denken dat je de baas kunt zijn over wilde een ezel hengst, toen was ik een 10 jaar
*nee geen penny verhaal :D *