chelle_dora schreef:Fijn dat je broertje terecht is TS.
Wat ik wel een kwalijke zaak vind, is dat je broertje (of jij?) niet hoeven te vertellen waar je uithangt. Bij mij voldeed een 'daar ergens in de buurt' niet hoor. Dat zei ik erbij als ze niet wisten waar het adres lag, maar mijn ouders wisten dondersgoed waar alle vriendinnetjes woonden en waar alle activiteiten waren. Niks controlerends of straks aan, maar simpelweg willen weten waar je ongeveer kan zijn als er wat gebeurd. En dan heb ik het niet alleen over psychopaten die je vastgrijpen maar ook ongelukken e.d, dan is het toch fijn als ouders ook contact kunnen houden en ze dus weten waar ze moeten zoeken als je weg blijft.
En wat ik ook vind (maar dan in het algemeen, maar niet naar jou TS) is dat er tegenwoordig achterlijk snel word geroepen dat iemand vermist/kwijt is en 'ik hoop maar dat ze terug komen'.
Van de week ook, iemand werd 'vermist' omdat ze voor het laatst in het winkelcentrum was gezien en nog niet thuis was gekomen (zat 3 uur tussen).
Volgens mij ben je pas vermist/kwijt als je 24 uur niks hebt laten horen en als werkelijk waar niemand weet waar je bent.. Maar misschien ben ik ouderwets..
Maar ik blijf erbij, ik denk dat je ouders er goed aan doen om toch echt wel van je broertje (en jou) te eisen dat ze weten waar vriendjes en vriendinnetjes wonen. Zeker als dus bekend is dat als hij roept dat hij naar buiten gaat, dat hij dan naar zijn vriendinnetje rent (waarvan niemand dus wist waar ze woonde, belachelijk), zou ik dat toch echt eisen van m'n kinderen want op z'n blauwe ogen moet je 'm dus niet vertrouwen, maar als er wat gebeurd kijk je wel jezelf erop aan de rest van je leven.
Ik woon dan niet meer thuis maar ik meld alles aan m'n vriend; waar ik heen ga, waar dat is, en hoe lang ik weg denk te zijn. Simpelweg om de reden dat als er wat gebeurd, men weet waar ik voor het laatst geweest ben.
Mijn ouders weten waar al mijn vriendinnen wonen. En als ik met hun bijvoorbeeld wat ga doen is het bij een van ons in de buurt. Mijn ouders weten ook waar al mijn broertjes vriendjes wonen, alleen dat vriendinnetje weten we niet.
Lieveli, Bedankt voor het toelichten van mijn antwoord aan Britty

Laat ik het nog even duidelijk vertellen;
Mijn broertje zijn telefoon is afgepakt + uitgezet. We hebben verschillende vriendjes van hem gebeld (want ook een aantal telefoon nummers staan in onze huistelefoon, en mijn ouders kennen hun ouders ook) en langs de deur geweest om te vragen of hij daar was, maar dat was niet zo. Omdat wij niet wisten waar zijn vriendinnetje woonde, en geen telefoon nummer hadden, heb ik haar op gezocht op Facebook, en een bericht gestuurd om te vragen of hij bij haar was. Dat was zo en na een heel onduidelijk gedoe, en veel zeuren heb ik haar over kunnen halen mijn broertje bij hun even naar huis te laten bellen. Dus of met een huis telefoon of een mobiele telefoon. Hij heeft dus uiteindelijk gebeld met (ik denk) haar moeder's mobiel. Dus: Zijn telefoon was afgepakt en lag thuis, en hij heeft met iemand anders telefoon naar huis gebeld.
Je ziet elkaar op school en in de stad, als we uitgingen spraken we op een plek af die voor iedereen makkelijk te fietsen was.
Ze hoeven er ook niet bij op de koffie maar een adres hebben is wel zo prettig. Maar goed, nou weet ik ook niet beter dan dat wij adres en telefoonbomen hadden op school, en die werden mooi naar de ouders toegestuurd
Echt, dat is precies wat ik later wil doen als ik zelf kinderen ga hebben! Waarschijnlijk zal ik dan inderdaad een genuanceerder beeld hebben over opvoeden dan nu, maar dat wil ik zeker niet vergeten!