Verschrikkelijk
Ik vind zijn verhaal wel heel indrukwekkend trouwens. Knap dat hij erover kan vertellen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik vind zijn verhaal wel heel indrukwekkend trouwens. Knap dat hij erover kan vertellen.
Ik heb de boel proberen te reflecteren waar het naar mijn idee fout is gegaan. (de onderstreepte woorden lezen nl. niet fijn) Wie wil trekt er lering uit. Wie dat niet wil even goede vrienden.
Cayenne schreef:Jeetje, acht keer!! http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=1H3L6US2
VerschrikkelijkIk vind zijn verhaal wel heel indrukwekkend trouwens. Knap dat hij erover kan vertellen.
Sammie schreef:Cayenne schreef:Jeetje, acht keer!! http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=1H3L6US2
VerschrikkelijkIk vind zijn verhaal wel heel indrukwekkend trouwens. Knap dat hij erover kan vertellen.
Met ongeveer 365 mensen per jaar (gemiddeld en dan in Nederland) denk ik dat de kans idd wel aanwezig is dat een machinist meerdere keren de ‘pineut’ is. Ik vind dan ook dat als iemand zelfmoord wil plegen doe dat op een manier dat een ander er geen last van heeft. Doe het het liefst gewoon helemaal niet, maar ik vind dit soort manieren gewoon gruwelijk. (voor de nabestaanden én de betrokkenen)

wes2009 schreef:@Nanne: Wat ik me afvraag. Waarom krijg jij dat slachtoffer in vredesnaam te zien? Waarom wordt die keus blijkbaar door ns gemaakt. Je komt om iemand te onderstenen, maar krijgt het zelf ook te zien. Wat mij betreft geen handige zet.
Mijn werk kent ook dit soort zware momenten en we hebben daarvoor het bedrijfsopvangteam. Maar dat wordt nooit door de bedrijfsopvanger gedaan die zelf erbij betrokken was op een of andere manier. Nu loop jij alleen maar meer kans om psychische problemen te krijgen plus dat dit soort dingen me niet handig lijken ala je daar komt voor een vreselijk geschrokken machinist. Hoe zit dat?
Nanne schreef:wes2009 schreef:@Nanne: Wat ik me afvraag. Waarom krijg jij dat slachtoffer in vredesnaam te zien? Waarom wordt die keus blijkbaar door ns gemaakt. Je komt om iemand te onderstenen, maar krijgt het zelf ook te zien. Wat mij betreft geen handige zet.
Mijn werk kent ook dit soort zware momenten en we hebben daarvoor het bedrijfsopvangteam. Maar dat wordt nooit door de bedrijfsopvanger gedaan die zelf erbij betrokken was op een of andere manier. Nu loop jij alleen maar meer kans om psychische problemen te krijgen plus dat dit soort dingen me niet handig lijken ala je daar komt voor een vreselijk geschrokken machinist. Hoe zit dat?
Laat ik allereerst zeggen dat wij niet altijd de slachtoffers zien. Bij mij is het dan tot nu toe 2 keer gebeurd. Een keer omdat we eerder aanwezig waren dan de hulpdiensten en het slachtoffer nog leefde een een keer omdat we van de "verkeerde" kant aan kwamen lopen.
Wij zijn allemaal, conducteur, machinist of ik, verplicht eerste hulp te bieden en officieel moet de conducteur het slachtoffer afdekken. Maar het gebeurd ook dat een conducteur dat niet aan kan, dan doen wij dat omdat wij er zijn voor hun ondersteuning.
Laat ik duidelijk maken dat mijn eerste prioriteit bij mijn collegas ligt, ik kom om hen te helpen en dat is het belangrijkste waar ik voor opgeroepen word.
Je zegt zelf dat jij ook shockerende dingen mee maakt op je werk, dan weet je ook dat er momenten zijn waarop je er niet aan ontkomt dat je iets ziet.
Ook verdelen wij taken. Iemand gaat gelijk naar de machinist en een naar de conducteur en dan vragen we wat we voor hun kunnen betekennen.
Bij os geldt ook de regel dat als jij niet naar een aanrijding wil/durft, je er absoluut niet heen hoeft.
Ik heb de mazzel dat mijn eerste heel heftig was, waardoor de rest minder lijkt en heb er tot nu toe geen last van. Dat wil zeggen dat ik het makkelijk los kan laten en af kan sluiten.
lucifertje schreef:Dat heb ik ook meegemaakt. Heb me toen behoorlijk zeer gedaan aan de stoel voor mijIk heb in een trein gezeten die wel degelijk een persoon heeft aangereden. Ik zat bij mijn voorganger op schoot zo hard remde de trein.
Daarna heeft het nog 4 uur geduurd voordat de trein verder ging. We mochten helaas de trein niet uit en ook konden we niet overstappen op een andere trein.