Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Electra63 schreef:Toch heb ik laatst begrepen, dat juist het platteland leeg stroomt en meer mensen daar stedelijk gebied trekken. Juist voor de voorzieningen, zoals onderwijs, zorg en winkels.

Electra63 schreef:quera schreef:Ik ben gisteren nog wezen shoppen met de autoga niet met tig tassen de metro in als dat niet hoeft. Wel zet ik m'n auto gewoon in een garage
Ik ook. Bij mijn supermarkt is ook betaald parkeren.
Cassidy schreef:Electra63 schreef:Toch heb ik laatst begrepen, dat juist het platteland leeg stroomt en meer mensen daar stedelijk gebied trekken. Juist voor de voorzieningen, zoals onderwijs, zorg en winkels.
In Limburg en Groningen wel ja.
Maar kijk eens naar dit artikel:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte ... 7037.lynkx
russel schreef:shadow, de tarieven, parkeergebied is zone A1 voor bezoekers..
Citaat:Ach, wat geloven betreft, ik geloof jouw verhaal ook niet helemaal, Shadow. Jij kan dan wel een plaatsje overhouden voor je hulpbehoevende buur, maar dat doet dan heel de straat en ook alle bewoners van de omliggende straten? Er is nooit bezoek, die daar zijn auto wel parkeert?
Ik heb slechts gezegd dat IK dat doe en dat er in de buurt 'over het algemeen' rekening mee wordt gehouden. Ongetwijfeld niet altijd, maar meestal wel. En zolang het maar genoeg is om te zorgen dat niemand hier het noodzakelijk vindt om te gaan klagen bij de gemeente wegens teveel overlast, komt het wel goed.

garages zijn lekker dichtbij en kan ik mooi tussendoor spullen dumpen / wat te drinken pakken
Jans schreef:In Doetinchem moet je bij de AH & Lidl ook betalen voor parkeren.. en dat krijg je niet terug bij het boodschappen doen![]()
Ik ga ook altijd met de auto shoppen, tenzij in Utrecht, dat is met de trein handiger. Maar ik parkeer altijd in garages dan. Vind het zo'n gedoe om een parkeerplek elders te zoekengarages zijn lekker dichtbij en kan ik mooi tussendoor spullen dumpen / wat te drinken pakken

russel schreef:Zijn de boodschappen dan net zo duur als dat je binnen zelf pakt?
) Iemand die slecht ter been is, moet of een heel eind lopen, of afgezet worden. Alleen kan ze niet komen, er moet dan altijd iemand bij zijn. (ze heeft een probleem met haar longen dus kan geen lange stukken lopen)PatriciaB schreef:LoveUggs schreef:Het is gewoon heel vervelend dat er vooral Poolse busjes, Poolse auto's, en mensen van andere buitenlandse afkomst hun auto's bij ons neer zetten. (wil niet racistisch zijn, maar zie het zo: Onze wijk -> Oud Rijswijk, veel Nederlanders. Overkant -> Den Haag (vooral dit deel van Den Haag), veel buitenlanders. Ze zoeken elkaar nou eenmaal op, niks aan te doen, maar je ziet het verschil nu heel erg.)
Daarbij is het probleem nou eenmaal, dat het deel van Den Haag waar ik nu mee te maken heb, gewoon een deel is waar niet alles gaat zoals het hoort. De flats waarin deze mensen wonen zijn afschuwelijk slecht en lelijk, dus kan me niet voorstellen dat deze mensen echt geld hebben.. Kortom, denk dat ze gewoon heel simpel de extra parkeerkosten niet kunnen betalen. Wat mij het beste lijkt is dat ze de mensen die er mee te maken hebben gewoon vergunningen geven (zo veel als dat nodig is) en de mensen die er niks mee te maken hebben laten betalen. Zo los je wel op dat mensen de auto's bij ons neer zetten en de rest bijvoorbeeld met OV gaan, en voorkom je de overlast van al die auto's..
Die Poolse busjes hadden wij eerst hier! En er wonen hier in de straat zover ik weet helemaal geen Poolse mensen.![]()
Probleem is dus gewoon verplaatst!
Off-topic! Onze zoon is bijna 18 en gaat eind van de maand voor zijn rijbewijs! Word 420 euro parkeerkosten per jaar als hij een auto wil,en dat van zijn studiefinanciering! Ook echt niet leuk!![]()
Doel jij op Molenwijk? Is dat niet Laak oost? Daar word geen onderscheid gemaakt tussen eerste en tweede auto! Discriminatie