Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:03

Ik denk dat veel mensen het nu al een kaksport/dierkwellerij vinden, en dat de training van sportpaarden zo gecompliceerd is, dat de leek er niet in geinteresseerd is en er met zijn pet niet bij kan. Iedere sport heeft wel een skelet in de kast hangen, de paardensport is daar geen uitzondering in, maar ik denk ook niet dat het erger is als in andere sporten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:04

Sjuimpje schreef:
Ik heb me er dus wel in verdiept en verschillende mensen het systeem horen onderbouwen,
alleen heb ik trainingen irl gezien en zo kan je naderhand de mensen vragen stellen.
Nu zie je dat een aantal mensen hun mening baseren op die paar seconden film, je kan zelf wel nagaan dat ze uit een hele training niet de beste secondes hebben geknipt en dan nog vond ik het er niet slecht uitzien.

wat was er goed aan dan?, in die paar seconden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:07

Zag jij een gekweld paard?
Nou ik niet, ik zag een paard wat compleet los van de bijzet èn hand, diep, maar over de rug èn op het achterbeen liep.
Wat was er slecht aan?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:12

Waar ze het vanavond niet over hadden, maar wat bij ons in de krant stond was (even geen tijd om het op te zoeken) dat er medicatie is toegediend die gebruikt kan worden om slijtage tegen te gaan of te verhelpen (zie hier de relatie met l-d-r-) en als mogelijke complicatie een hartstilstand kan geven.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:14

Kendra schreef:
Waar ze het vanavond niet over hadden, maar wat bij ons in de krant stond was (even geen tijd om het op te zoeken) dat er medicatie is toegediend die gebruikt kan worden om slijtage tegen te gaan of te verhelpen (zie hier de relatie met l-d-r-) en als mogelijke complicatie een hartstilstand kan geven.

Dat is interessant, slijtage aan wat dan? Blond

Wat ook interessant is trouwens, wie heeft dat filmpje met Sjef gemaakt en aan Nova gegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:31

Maar Sjuimpje, je hebt je verdiept in de trainingsmethode, maar heb je je ook verdiept in hoe een paard in de natuur is? En of de trainingsmethode en de natuur enigzins op elkaar aansluiten?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:33

Pipo schreef:
Maar Sjuimpje, je hebt je verdiept in de trainingsmethode, maar heb je je ook verdiept in hoe een paard in de natuur is? En of de trainingsmethode en de natuur enigzins op elkaar aansluiten?

*gaap* Een paard loopt in de natuur geen Grand Prix, dacht ik.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:33

Ja, heb dat bijvoorbeeld op clinics van Solange bevestigd gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:38

Solange is geconditioneerd door Sjef en in mijn ogen dus geen representatief voorbeeld.

De natuur, gewoon zoals paarden zich in kudde gedrag gedragen!!

Tessebes, de oefeningen in de GP, zijn gerelateerd aan ontwikkelingen die in de natuur gedaan worden door paarden, dus die irritante gaap van je slaat nergens op, en laat juist weten dat je je nog nooit verdiept hebt in paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 02:15

Mijn mening: Danielle had gehoopt bij Anky en Sjef naar binnen te komen, en dat is haar niet gelukt (want op die plek zit nu Dominique Filion...) en daar is Danielle nu heel erg boos over...

Was leuk geweest als ze ook even gemeld hadden dat Danielle met Idool nog geen 60% in het ZZ-licht kon scoren... Over rondsjezen in de bak gesproken!

Triest hoor! Laat Danielle maar model gaan spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 06:25

De elastieken band bij het paard (wat niet Krack was!), bleek een gogue te zijn bij het nogmaals afspelen van de video.

Dat rustieke beeld van Opa en Danielle bij die pony, heel schattig hoor, maar waarom had Opa een vrij lange dressuurzweep bij zich??

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:46

Ik heb de rest van de reacties niet gelzen dus don't shoot me...

Mijn mening, waar er 2 kijven heben er 2 schuld.
Als je een paard van een dergelijk aankoopbedrag koopt lijkt het mij logisch dat je hem net als iedere andere aankomend eigenaar laat keuren. Lijkt mij dat het paard anders niet verzekerd kan worden.

Anderzijds: wapperen met een keuringsraport van 2 mnd oud is ook niet profecioneel want je wilt immers wel zekerheid ivm de garantie die de kopers kunnen claimen. Immers volgens de nieuwe wetgeving staat Danielle in haar recht, paard voldoet niet aan dat wat zij ermee wil doen of hoe je het ook stellen wilt dus ze mag terugvordering van de centen van opa vorderen.
Echter heeft ze haar onderzoeksplicht verzuimd (immers ze is zelf profecioneel in de paarden bezig dus de wet gaat er dan vanuit dat je weet hoe het wereldje werkt) en hiermee vervalt haar garantie dacht ik.

Nu gaat ze de trainigsmethode erbij halen enz enz, erg kinderachtig, okeej moet wel zeggen dat na de beelden van gisteren bij Nova dat mijn achting van het duo danig is gedaald (met de kin op de borst vastknopen is nou niet echt mijn idee van trainen naar de ontspanning maargoed) maar mijnsinziens heeft dit niks te maken met een hartaanval. Als ze het zo oneens is met de manier van trainen en zo zeker weet dat de dood van idool daarmee te maken heeft, waarom wil ze dan nog per se een paard van die stal?

Ik vrees dat Danielle vrij zwak staat in deze.....

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:55

stel: het is een bewezen feit dat deze trainingsmethode betere resultaten heeft dan de orthodoxe methode. (wat dus niet bewezen is).

stel: de wetenschappers hebben bewijs (wat het programma deed suggereren) dat deze methode het paard doet lijden tijdens zijn werk (als stress=lijden).

is het dan rechtvaardig deze methode te gebruiken in de training om tijdens een wedstrijd een beter paard te krijgen, in de zin van het doel heiligt de middelen? ik vind van niet.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:57

Sjuimpje schreef:
Zag jij een gekweld paard?
Nou ik niet, ik zag een paard wat compleet los van de bijzet èn hand, diep, maar over de rug èn op het achterbeen liep.
Wat was er slecht aan?
ik vind niet dat je dat zo kan stellen. iets kan er nog wel zo fijn en rustig uit zien, maar nog steeds o zo slecht zijn. en als het bewezen is, lijkt me er geen ontkomen aan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:07

Stress=lijden, maar een paard wat lijd kan onmogelijk zo ontspannen bewegen en al helemaal niet op dat niveau nog zo presteren.
Want ook al liep Idool met Danielle 58% met Anky heeft hij zich geweldig laten zien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:10

Sjuimpje schreef:
Stress=lijden, maar een paard wat lijd kan onmogelijk zo ontspannen bewegen en al helemaal niet op dat niveau nog zo presteren.
Want ook al liep Idool met Danielle 58% met Anky heeft hij zich geweldig laten zien.

Het werkt ook alleen maar in de ontspanning met stang en een paar grote handen.

Afbeelding

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:19

Sjuimpje schreef:
sjuim, ik heb idool ook gezien en het zag er met anky prachtig uit, dat is waar. maar niet alles is wat het lijkt als de wetenschap anders heeft bewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:21

Ilindra schreef:
Wat mij opvalt:

Als er een bokker een paard koopt van enkele duizende euro´s en er blijkt wat aan te mankeren roept iedereen gelijk Verborgen Gebrek, Terug Brengen, Geld terug Eisen, Rechtzaak Aanspannen, enz.....
Iedereen staat achter de koper.

Nu valt een paard van enkele honderden duizenden euro´s dood neer die van een bekende amzone is geweest en nu staat iedereen te roepen te roepen dat de nieuwe eigenaar een halve crimineel is (waar is dat op gebaseerd Verward ), dat hij het paard maar had moeten laten keuren, hij er geen verstand van heeft, kind is verwend/verwaand, enz....
Iedereen staat plotsklaps achter de verkoper.

Als ik een paard kocht dat opeens dood in de wei lag reken maar dat ik alles deed om mijn geld terug te halen.
Er moet echt wel wat aan de hand zijn geweest, paarden vallen niet zomaar dood neer, hij moet minimaal een zwak hart/ zwakke aorta hebben gehad.

even mijn reactie uit een ander topic, scheelt weer typen Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:23

Jij doelt nu op enkele vage onderzoekjes uit de handen van een paar Duitsers,
er zijn net zoveel onderoekers die het weerleggen.
Ik weet zeker dat als een paard pijn heeft hij onmogelijk zo'n beeld kan geven.

Het lijkt wel een Amerikaans moordzaak, de ene onderzoeken vind de verdachte ontoerekeningsvatbaar, de ander zegt dat hij bij zijn volle verstand was.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:27

Kayla schreef:
Zie je het voor je, persoon heeft veel stress op zijn werk, overlijdt aan een hartstilstand en werkgever wordt verantwoordelijk geacht (en moet schadevergoeding betalen) voor zijn dood Haha!

Klinkt ook vrij logisch he Haha!

En Illindra, geloof dat niemand de familie van Aalderen als grote crimineel bestempelt hoor.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:28

sjuimpje voor het escaleert, wil ik duidelijk maken dat het geen aanval is, ik wil me alleen met de feiten bezig houden. jij noemt het vage onderzoekjes, maar ze worden wel op tv genoemd en gebruikt in een rechtzaak.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:29

Jullie denken toch niet serieus dat zij enige kans maken Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:31

Sjuimpje schreef:
Jij doelt nu op enkele vage onderzoekjes uit de handen van een paar Duitsers,
er zijn net zoveel onderoekers die het weerleggen.
Ik weet zeker dat als een paard pijn heeft hij onmogelijk zo'n beeld kan geven.

Het lijkt wel een Amerikaans moordzaak, de ene onderzoeken vind de verdachte ontoerekeningsvatbaar, de ander zegt dat hij bij zijn volle verstand was.

Ik weet zeker dat als een paard pijn heeft hij onmogelijk zo'n beeld kan geven
Ze rijdt ze toch ook niet zo in een proef.
Als een mens zo behandeld zou worden gaat ie ook netjes lopen.
Daar hij anders het alternartief weet: Éen stang en een paar grote handen".
Het heet niet voor niks in Duitsland " Beheersbaar maken" netjes uitgedrukt.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:31

Ik heb denk ik wel grovere dingen gezien die mensen bij paarden doen. Sommige professionals doen alles om hun doel te bereiken, en niet altijd even vriendelijk. Anky en Sjef staan voor hun manier van trainen, en andere professionals hebben weer hun eigen manier. Ik ken toevallig ook professionele springruiters, die tevens een handelsstal runnen, waar ik nooit of te nimmer mee in aanraking wil komen. Simpelweg omdat ik heb gezien hoe ze met hun paarden omgaan. Ik keur de methode van Anky niet af, maar ook niet goed. En laten we eerlijk zijn, ze heeft er wel resultaat bij.
Maar het gaat nu toch om het feit dat er een paard dood in de wei is gevonden: aanleiding vooralsnog onbekend. Of vergis ik me nu.
Er worden een hoop zaken bij de dood van het paard betrokken, en iedereen zal het hard tegen hard spelen om er hun eigen slaatje uit te slaan.
Maar ik ben inderdaad heel erg benieuwd naar de rechtzaak, iemand enig idee wanneer die plaatsvindt?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:35

Feit bijft:Als wij als simpele zielen een paard kopen is het eerste wat we doen:keuren.