Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjuimpje schreef:Ik heb me er dus wel in verdiept en verschillende mensen het systeem horen onderbouwen,
alleen heb ik trainingen irl gezien en zo kan je naderhand de mensen vragen stellen.
Nu zie je dat een aantal mensen hun mening baseren op die paar seconden film, je kan zelf wel nagaan dat ze uit een hele training niet de beste secondes hebben geknipt en dan nog vond ik het er niet slecht uitzien.
Kendra schreef:Waar ze het vanavond niet over hadden, maar wat bij ons in de krant stond was (even geen tijd om het op te zoeken) dat er medicatie is toegediend die gebruikt kan worden om slijtage tegen te gaan of te verhelpen (zie hier de relatie met l-d-r-) en als mogelijke complicatie een hartstilstand kan geven.
Sjuimpje schreef:ik vind niet dat je dat zo kan stellen. iets kan er nog wel zo fijn en rustig uit zien, maar nog steeds o zo slecht zijn. en als het bewezen is, lijkt me er geen ontkomen aan.Zag jij een gekweld paard?
Nou ik niet, ik zag een paard wat compleet los van de bijzet èn hand, diep, maar over de rug èn op het achterbeen liep.
Wat was er slecht aan?
Sjuimpje schreef:Stress=lijden, maar een paard wat lijd kan onmogelijk zo ontspannen bewegen en al helemaal niet op dat niveau nog zo presteren.
Want ook al liep Idool met Danielle 58% met Anky heeft hij zich geweldig laten zien.
Sjuimpje schreef:sjuim, ik heb idool ook gezien en het zag er met anky prachtig uit, dat is waar. maar niet alles is wat het lijkt als de wetenschap anders heeft bewezen.Stress=lijden, maar een paard wat lijd kan onmogelijk zo ontspannen bewegen en al helemaal niet op dat niveau nog zo presteren.
Want ook al liep Idool met Danielle 58% met Anky heeft hij zich geweldig laten zien.
Ilindra schreef:Wat mij opvalt:
Als er een bokker een paard koopt van enkele duizende euro´s en er blijkt wat aan te mankeren roept iedereen gelijk Verborgen Gebrek, Terug Brengen, Geld terug Eisen, Rechtzaak Aanspannen, enz.....
Iedereen staat achter de koper.
Nu valt een paard van enkele honderden duizenden euro´s dood neer die van een bekende amzone is geweest en nu staat iedereen te roepen te roepen dat de nieuwe eigenaar een halve crimineel is (waar is dat op gebaseerd), dat hij het paard maar had moeten laten keuren, hij er geen verstand van heeft, kind is verwend/verwaand, enz....
Iedereen staat plotsklaps achter de verkoper.
Als ik een paard kocht dat opeens dood in de wei lag reken maar dat ik alles deed om mijn geld terug te halen.
Er moet echt wel wat aan de hand zijn geweest, paarden vallen niet zomaar dood neer, hij moet minimaal een zwak hart/ zwakke aorta hebben gehad.
Kayla schreef:Zie je het voor je, persoon heeft veel stress op zijn werk, overlijdt aan een hartstilstand en werkgever wordt verantwoordelijk geacht (en moet schadevergoeding betalen) voor zijn dood
Sjuimpje schreef:Jij doelt nu op enkele vage onderzoekjes uit de handen van een paar Duitsers,
er zijn net zoveel onderoekers die het weerleggen.
Ik weet zeker dat als een paard pijn heeft hij onmogelijk zo'n beeld kan geven.
Het lijkt wel een Amerikaans moordzaak, de ene onderzoeken vind de verdachte ontoerekeningsvatbaar, de ander zegt dat hij bij zijn volle verstand was.