naomi_g1998 schreef:Ik hoef er nog helemaal niet over na te denken maar voor mij hoeft het ook niet. Zoals je al zegt kost het véél geld, heel veel geld, stress en nog meer geld. Jurken is ook niet echt iets van mij en de meeste mensen die ik ken en getrouwd zijn geweest scheiden. Zonder trouwen hou je ook van elkaar en word je tenminste niet kaal geplukt door al die mensen die een betere taart, jurk of ring hebben dan de andere bakker, juwelier of wat dan ook.
Trouwen heeft mij niet veel geld gekost, geen stres bezorgd en heb geen jurk aan gehad.
Ik denk dat veel mensen eens van dat standaard plaatje af moeten wat trouwen betreft.
En dan nog is het ieders eigen keuze of je wel of niet trouwt, maar hoe je trouwt kun je ook helemaal zelf invullen.
Wij hadden ook geen veels te dure taart, maar wel heerlijke vlaai van de plaatselijke bakker.
En savonds een heerlijk buffet.
We hadden de 50 belangrijkste mensen uitgenodigd, dus een duidelijk grens.
Ik wilde geen 200 mensen vanwege de kosten maar ook omdat veel mensen wel bekenden zijn maar vrienden is een groot woord.
Daarbij hebben we nu met alle 50 mensen gedanst, gelachen, gepraat enz, dat kan met 200 man niet.
Foto's hebben we laten maken door iedereen, we hadden gewoon gevraagd of iedereen wat foto's wilde maken die daar zin in had.
Uiteindelijk hadden we meer dan 600 spontane foto's.
Trouwen is iets dat vele zien als het standaard plaatje, met jurk en pak, met trouwauto of koets, dure ringen, dure taart, fotoreportage enz.
Dan gaat het wel wat kosten ja.