ilovelente schreef:Het is zelfs nog erger. Toen ik mijn webshopje nog had waren er mensen die dan iets kochten bij mij van bijv een Pikeur rijbroek, welke ik dan echt tegen een superaanbieding te koop had met zeer weinig winst en dan bijv maat 36 bestelde. Deze stuurde ik dan netjes op en kreeg dan een aantal dagen later een berichtje van die klant die vertelde dat de broek niet paste en ze 1 maat of 2 maten groter nodig had en dus de broek wilde omruilen, dus een foute bestelling had gedaan. Ik zei dan altijd dat omruilen geen probleem is dat ze dan alleen wel nog een keertje verzendkosten moesten betalen want met zo´n lage winst kan ik niet omdat de klant de verkeerde maat besteld nog eens extra de 2e keer verzendkosten betalen. Mensen werden dan boos en begrepen totaal niet dat ze en al een koopje hadden en zelf de verkeerde maat besteld hadden en dus gewoon nog een keer verzendkosten moesten betalen.
Ik snap best dat iedereen graag het liefst alles zo goedkoop mogelijk willen hebben maar je hebt echt mensen die dat aan alle kanten uitbuiten. Die zijn nooit tevreden en gooien zich dan op alle wetgevingen die ze kunnen vinden. Dat zijn echt de sluwste klanten van allemaal.
Dat is simpelweg het risico van een webshop hebben.
Degene met waarvan je denkt 1 euro winst heeft over het algemeen zo'n goede prijs afgesproken met de leverancier door een grote partij in te kopen dat de inkoopprijs lager is. Dan is het kunst om als kleinere webshop je te onderscheiden van de rest. De prijs mag best hoger liggen, als de service maar goed. Ik bestel bijvoorbeeld vaker bij een webshop met goede ervaring en duidelijke communicatie met goede klantvriendelijkheid en hoge service ook al ligt de prijs hoger dan bij een webshop die maar wat doet.