vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:37

Iedereen bedankt voor de adviezen.

Ik vind het niet erg als er ook gedacht wordt aan de andere kant van het verhaal, ik snap dat dat er nou eenmaal bij hoort :j

Het eerdere topic is niks anders gezegd als hier, misschien wel anders verwoord.

Als ik voor mezelf na zou gaan hoe ik het zou vinden als hij zo vertrekt zou ik me ook goed genaaid voelen, daar ben ik me ontzettend van bewust en dat maakt ook dat ik me zo achterbaks en gemeen voel.

Ik heb besloten dat ik míjn paard wel eerst zal weghalen om daarna het gesprek met hem aan te gaan en dan pas mijn eigen spullen te verhuizen.
Belangrijke papieren laat ik uiteraard niet liggen.

Het blijft een risico maar het is wel eerlijker naar hem om hem het voordeel van de twijfel te geven.

Wel zorg ik dat er iemand buiten is om te helpen waar nodig, al hoop ik dat dat niet nodig zal zijn. De katten kan ik dan ook wel even in hun reismandje in de auto zetten en als hij ze terug wil kan ik ze meteen weer terug geven.

Bulck heeft gelijk: ik ben veel te lang in deze situatie blijven zitten en had er eerder een stop op moeten zetten. Maar dat is achteraf praten en valt niet meer terug te draaien.
Het enige wat ik nou kan doen is het op een zo goed mogelijke manier proberen af te sluiten :j
Ik wil hierbij wel de risico's zo klein mogelijk houden.

Uit elkaar gaan is nooit leuk, en ik geef nog steeds wel heel veel om hem ondanks dingen die zijn gebeurd en gezegd.
Ik ben alleen in gaan zien dat hij mij nooit gelukkig zal maken door hoe hij is. En ik zal hem ook nooit echt gelukkig kunnen maken.

Ik verwijt hem niks omdat ik snap waar het vandaan komt en daarnaast zit het absoluut niet in mijn karakter om haatdragend te zijn :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:38

Brainless schreef:
bulck schreef:
Een huis waar je mede-eigenaar van bent kan je de toegang niet tot ontzegd worden (zelfs sloten veranderen zijn dan een klein obstakel, want dan neem je gewoon de politie onder de arm)

De politie doet niets omdat dit een civiele zaak betreft, en je zult via de rechter je ex moeten sommeren om jouw toegang tot het huis te verlenen.
Daar gaat (helaas) enige tijd overheen.

Dan zou ik toch even langs je rechtsbijstand langsgaan, want uit de praktijk weet ik dat dit anders zit.
Als jij op een adres gedomicilieerd bent (en in dit geval eigenaar bent) kan je de toegang niet ontzegd worden. Tenzij er bezwarende zaken gegrond werden (bvb achterstal in huur, en zelf dat is nog niet simpel, iemand naar het leven staat etc), maar dat is dan idd de beslissing van de rechter.
In dit geval dus niet relevant, daar TS wel gewoon haar verantwoordelijkheid blijft opnemen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:40

TS ik wil je heel veel sterkte wensen.

T is misschien niet de meest ideale manier van een relatie beeindigen, maar ik denk dat TS haar vriend het beste kent en wel weet wat wijsheid is. Dat dat dan voor de andere partij misschien niet zo fijn is, dat is wel heel vervelend, maar je moet ook aan jezelf denken.

Ik vind het overigens wel knap dat je al die tijd het verborgen kan houden, dat lijkt me best moeilijk!

SAKKIA

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:43

TS even dikke pluim voor de manier waarop je er mee omgaat. Na je laatste bericht denk ik dat je er echt goed over nagedacht hebt en het op een zo goed mogelijke manier probeert op te lossen allemaal.

Ik weet alleen niet of ik de katten in een reismandje in de auto zou zetten. Zijn ze gewend om buiten te komen? Tis niet erg warm in deze tijd van het jaar. En anders wel altijd even een raampje op een kier zetten ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:44

Het is in elk geval goed dat je je realiseert dat het nooit zal werken, velen proberen eerder therapeut dan partner te zijn en willen die "genezen", iets wat met borderline en narcisme niet mogelijk is. Ik ken het ook van dichtbij, het is een hel.
Haatdragend hoef je niet te zijn, maar je mag ook niet alles van tafel vegen omdat je het begrijpt. Je kan het begrijpen van zijn kant, maar toch boos zijn of iets niet accepteren. Laat je vooral niet inpakken door mooie praatjes en blijf bij je standpunt. Mensen met borderline kunnen manipuleren, dat weet je waarschijnlijk zelf ook.
Ik vind het heel correct dat je eerst gaat praten om vervolgens te verhuizen. Andersom valt er waarschijnlijk toch niet mee te praten, want dan gaat hij waarschijnlijk totaal over de rooie. Het is netjes op deze manier, fijn gaat het sowieso niet zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:46

Wow TS, respect voor jou! Vind het heel dapper van je hoe je hiermee omgaat. Goed dat je voor jezelf kiest nu! Heel verstandig dat je in ieder geval je paard en belangrijke papieren 'in veiligheid' brengt en het daarna eerlijk tegen hem verteld.

Heel veel sterkte!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:48

1 advies. Vertrek.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:50

Gypsy schreef:
Volgens mij heeft bulck een eerder topic van ts gelezen en verbaast ze zich nu over hoe de feiten anders gepresenteerd worden en iedereen dat maar klakkeloos voor de waarheid aanneemt. Don't shoot me if i'm wrong.

Dat kan, dat heb ik niet gelezen en dan zit ik ernaast. :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:50

Slim dat je besloten hebt om eerst voor je paard en de meest belangrijke spullen te gaan.
Ik ben het eens met de opmerking van bulck over rechtshulp, want dan weet je precies wat wettelijk gezien jouw rechten en plichten zijn. En kun je vervolgens een goede afweging voor jezelf maken.

Jouw wens om de relatie op een goede manier af te ronden siert je, maar als jouw partner inderdaad een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft dan zal hij niet in staat zijn om zich in te leven en om jouw argumenten te begrijpen. Dat is nou net een van de beperkingen die narcisme met zich meebrengt. BPS en dus impulsiviteit en onvoorspelbaar gedrag erbij maakt het niet bepaald gemakkelijker op. Heb vaak met cliënten met stoornissen te maken, niet makkelijk hoor. En dan ben ik er niet eens emotioneel bij betrokken door een persoonlijke relatie o.id.

Als je jezelf een hoop extra ellende wilt besparen zorg dan dat je goed geïnformeerd bent en dat je de materiële kant van de relatie vooraf regelt (spullen, paard, katten, geld). Je wilt niet weten hoeveel mensen al naar hun spullen konden fluiten omdat ze daar niet goed voor hadden gezorgd en dachten dat het allemaal wel mee zou vallen.
En kat in het nauw maakt vaak rare sprongen, ook al hebben ze geen last van een of andere stoornis. Ze zijn dan vaak niet in staat om rationeel te denken en te handelen.

Ik wens jou veel sterkte en wijsheid!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:01

Pauline schreef:
Gypsy schreef:
Volgens mij heeft bulck een eerder topic van ts gelezen en verbaast ze zich nu over hoe de feiten anders gepresenteerd worden en iedereen dat maar klakkeloos voor de waarheid aanneemt. Don't shoot me if i'm wrong.

Dat kan, dat heb ik niet gelezen en dan zit ik ernaast. :)

Er zijn ook mannen op bokt :Y)

Vorige topic heb ik idd gelezen. Nu stond daar quasi hetzelfde verhaal.
TS gaat denk ik correct handelen (als ik haar laatste post lees).
Uiteen gaan, doe je gewoon netjes. Dat het mss niet altijd zo gaat, ben ik het mee akkoord. Maar behandel altijd iemand zoals je zelf behandeld dient te worden. OP het einde van de rit kom je er dan altijd sterker uit en kan je iedereen nog recht in de ogen kijken.
Vandaar dat ik in dit topic eerder hamer op de feiten. Anticipeer daarop (in dit geval haar paard verhuizen, belangrijke documenten /voorwerpen reeds verhuizen) maar wees rationeel en waardig.
Al heb je de grootste loser voor je, dat betekent nog niet dat je hetzelfde moet doen.
Respect, communiceren en eerlijk zijn, vind ik cruciaal. Al de rest wordt ruis. Als er problemen van komen, dan komen die zowieso. 7 jaar blijft immers een lange periode en zal allicht gepaard gaan met verdriet, woede, en het loslaten en doorgroeien, of kortom een stap in het onbekende.

Maar er zijn ergere zaken dan uiteengaan. Dus over enkele maanden zal TS wss helemaal anders opkijken.
Elk verhaal heeft positieve en negatieve kanten, het is aan ons om daar uit te leren.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:04

Alvast heel sterkte gewenst voor als het zover is, niet makkelijk.
Waarschijnlijk de beste keuze ...zo te lezen.
Idd zorgen dat de belangrijkste spullen kwa kleding, papieren etc weg zijn.
Houd de papieren vd katten ook in je tas of auto.
Succes met D Day en het gesprek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:08

bulck schreef:
Vorige topic heb ik idd gelezen. Nu stond daar quasi hetzelfde verhaal.
TS gaat denk ik correct handelen (als ik haar laatste post lees).
Uiteen gaan, doe je gewoon netjes. Dat het mss niet altijd zo gaat, ben ik het mee akkoord. Maar behandel altijd iemand zoals je zelf behandeld dient te worden. OP het einde van de rit kom je er dan altijd sterker uit en kan je iedereen nog recht in de ogen kijken.
Vandaar dat ik in dit topic eerder hamer op de feiten. Anticipeer daarop (in dit geval haar paard verhuizen, belangrijke documenten /voorwerpen reeds verhuizen) maar wees rationeel en waardig.
Al heb je de grootste loser voor je, dat betekent nog niet dat je hetzelfde moet doen.
Respect, communiceren en eerlijk zijn, vind ik cruciaal. Al de rest wordt ruis. Als er problemen van komen, dan komen die zowieso. 7 jaar blijft immers een lange periode en zal allicht gepaard gaan met verdriet, woede, en het loslaten en doorgroeien, of kortom een stap in het onbekende.

Maar er zijn ergere zaken dan uiteengaan. Dus over enkele maanden zal TS wss helemaal anders opkijken.
Elk verhaal heeft positieve en negatieve kanten, het is aan ons om daar uit te leren.

Ik vind dat veiligheid boven correct handelen gaat. En als TS vermoedt dat haar vriend rottigheid zal uithalen dan zal ze daar vast wel haar redenen voor hebben en is het een heel wijs besluit om bepaalde zaken veilig te stellen voor ze het uitmaakt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:16

Precies dat idd, Lieveli :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:20

bigone schreef:
Lianne86 schreef:
Juist omdat ze nog zo veel samen hebben, zou ik het dus anders aanpakken...

Want heel simpel, ga je op deze manier weg, ik ben helemaal niet snel boos of wat dan ook... Maar ik zou me vreselijk genaaid voelen :S Als je daarna niets meer met elkaar te maken hebt, geen probleem... Maar anders... :S

Kun je niet gewoon overleggen met jouw ouders erbij, zijn ouders erbij, eventueel een bemiddelaar? Je kan eventueel wel vast wat persoonlijke dingen veilig stellen, maar zou het niet te extreem doen :S

Het is een heel zwart-wit beeld dat geschetst wordt. Ik snap dat TS van het ergste uitgaat, maar je kan het beter normaal oplossen. Dat is altijd mijn mening. Natuurlijk mag je sommige dingen veilig stellen, maar doe het alsjeblieft reëel...

Met mensen die er een afwijkend gedrag op na houden valt meestal niet reëel te praten.

Er staat ook duidelijk met mensen erbij? :) Eventueel gewoon een mediator of wat dan ook :)

Vooral als je nog niet van elkaar af bent... Dan moet je het wel netjes doen, anders krijg je een oorlog :) En dat werkt gewoon niet in mijn ogen..

En ga mij alsjeblieft niet zeggen dat het niet kan ;) Heb in een iets andere situatie gezeten, maar zelfs toen gewoon kunnen praten. Ook al mocht ik van niemand meer alleen met hem ergens zijn omdat ze bang waren dat hij me iets aan zou doen (hij hield zijn handen namelijk niet thuis). Maar dat is ook gewoon netjes opgelost uiteindelijk.

Ik kon daar gewoon weg, huurcontract opzeggen en klaar, dus ik had daarna niets meer met die persoon te maken. Wat als je rot uit elkaar gaat en je hebt nog wel met elkaar te maken? Ze is nog afhankelijk van hem. In dat opzicht, zou ik het dus zo netjes mogelijk proberen.

Dat je je paard etc vast weg haalt, belangrijke documenten en alles, prima. Maar ik ben het echt met Bulck eens... Hou het waardig....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:21

Maar wie zegt dan dat het niet waardig moet gaan? Ik snap echt niet waar jullie dat vandaan halen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:24

Ik vind het een dapper besluit en hoop dat alles voorspoedig gaat lopen

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:24

Helemaal mee eens lieveli!
Bulck vraag me weleens of je zo'n soort persoon hebt meegemaakt als vriend van TS? En ja ik ga er van uit dat ze de waarheid zegt, simpelweg omdat we de andere kant van het verhaal nooit zullen horen. Elk verhaal heeft altijd twee kanten, maar dan moet je aan elk verhaal hier op bokt gaan twijfelen.

Ik heb ooit eens de fout gemaakt 'het netjes op te willen lossen'. Sta je dan met je goeie gedrag in je eentje tegenover een koo grotere jongen met mes en al.
Niet waardig houdt in mijn ogen echt niet in dat ze haar dieren en spulletjes niet veilig kan en mag stellen.
Natuurlijk heeft die jongen ook recht op een gesprek, maar ik ben echt van mening, veiligheid gaat voor.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:28

Waardig als in "je hebt ook mensen die heel het huis eerst leeghalen en dan zeggen "ow ik ben weg, daag" :') Of de gezamenlijke rekening gewoon even overboeken naar een pv rekening etc. Heb te veel slechte verhalen gehoord waardoor ik echt geen respect meer heb voor sommige mensen.

Ik zeg dus ook niet dat TS niet waardig het zal aanpakken! Dat zeer zeker niet... Maar je hebt er echt mensen bij dat ik denk "Wow, hoe durf je zoiets te doen..." en dan --> Oorlogje spelen, het elkaar zo moeilijk mogelijk maken... Dat moet je niet willen!

Maar open communiceren is in mijn ogen gewoon het beste. Je wilt zo ook niet behandelt worden... Snap dat ze haar paard ergens anders wil hebben, dat vind ik ook gewoon kunnen. Alhoewel ik daar al een beetje dubbel gevoel bij heb, maar snap dat het voor haar gemoedstoestand beter is.

Veiligheid is heel simpel, ga niet alleen, licht voor mijn part de politie in dat die nog bemiddelen en alles als je het echt niet vertrouwd... (Sowieso verstandig, mocht ex echt gevaarlijk zijn, dat de politie weet dat het dringend is als je belt... Krijg je gewoon een code op je huis dat ze er sneller zijn... ook handig voor je nieuwe huis etc.) Dus mjah.... Veiligheid gaat sowieso voor, dat sowieso, maar misschien valt het echt allemaal mee...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:36

Ik zou zeker mijn dieren en belangrijke spullen weghalen, het liefst al mijn spullen.

Gezien het verleden en zijn driftigheid zou ik het risico niet willen lopen dat hij met mijn spullen gaat gooien of deze stukmaakt.. Dat neem niet weg dat ts op een fatsoenlijke manier kan vertellen dat de relatie voor haar over is.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:36

Vanaf het begin van dit topic ben ik het al eens met de posts van bulck en ook van Tieneke.

Na het vertrek van de TS zal er nog een hoop geregeld moeten worden, dit is uit eigen ervaring toch echt wel fijner als je elkaar nog recht in de ogen kunt kijken.Ik zelf heb een vechtscheiding ondergaan, zoiets vreet je letterlijk op en achtervolgt je nog jarenlang.

Probeer alles eerlijk en met respect af te handelen dat is beter dan de boel laten exploderen en met een schuldgevoel rond lopen. Ik neem toch aan dat buiten dat de relatie niet werkt en de TS geen liefde meer voelt voor haar partner zij nog wel om hem geeft en samen ook goede momenten hebben gehad.

Hij is geen moordenaar maar iemand met gedragsproblemen, iemand die net als de TS gewoon met respect behandeld wil worden. Ik vind het een beetje sensatie makerij om te doen alsof die jongen de TS op z'n minst afslacht.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:38

Maar dat doet en wil TS ook niet. Ze wil slechts haar beesten en spulletjes veilig en zichzelf veilig stellen. En ik kan me dat goed voorstellen bij iemand 'die hoopt dat het vliegtuig neerstort'. Latente we niet vergeten dat TS al 7 jaar samen is met haar vriend en zijn reactie dus misschien wel redelijk kan inschatten. Maar ik heb zelfs compleet normale mensen (vrouwen en mannen) zien doordraaien toen hun geliefde vertelde bij hen weg te willen gaan.
En dan kan je misschien beter van het ergste uitgaan en alles veilig stellen dan er te makkelijk overdoen en achteraf denken, had ik maar.
Sterker nog als zij haar spulletjes voor elkaar heeft dan is het misschien zelfs fijner voor haar ex. Ze kan dan gewoon weggaan na hun gesprek en hoeft niet nog dagenlang daar rond te hangen om alles te regelen. Dan kan haar ex hopelijk ook beginnen met verwerken.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:05

Pff TS, wat een verhaal en herkenbaar. Ik was dat ik bij mijn vriend wegging (niet gediagnosticeerd, maar verwachte Borderline en pathologisch leugenaar) al 5 jaar bij hem.

Toen ik wegging had ik al m'n spullen gepakt en dit vervoerd naar m'n ouders. Hij kwam in een leeg huis aan waar ik zelf niet aanwezig was. Ik heb het in een korte brief gezet. Ook had ik van tevoren de gezamelijke rekening gesloten (ik kreeg nog hoop geld van hem dus alles naar mijn pvr gestort) en de verzekering betalingen ed op zijn naam teruggeplaatst (zijn appartement). Dus alles van tevoren onder zijn neus door geregeld.

Bedenk goed dat hij je nu met geen vinger zou aanraken omdat hij dan ook begrijpt dat hij je kwijt is. Wanneer het blijkt dat hij je kwijt zal raken (wanneer jij het hem persoonlijk zegt) is het de vraag of hij wel zo 'netjes' blijft. Dus ben niet alleen of heb iemand oproepbaar die de woning kan betreden mocht dit nodig zijn! Ga wel van het slechtste uit! Hij is onvoorspelbaar, dat zeg je zelf!

Ik geloof niet dat je met zo iemand normaal kan breken. Ik heb het iig nog niet gezien. Jij zal alles normaal willen afhandelen, maar vaak werkt dit niet vanuit de andere kant. Denk goed om jezelf!

Je hebt voor jezelf gekozen, dus kijk ook niet meer terug op hoe je dingen doet. Wees egoistisch, het is daar NU de tijd voor. Je hebt je al 7 jaar aangepast, nu niet meer!

Zo heb ik het aangepakt en als ik terugkijk kan ik enkel glimlachen erom. Ik ben blij om hoe ik het heb aangepakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:28

Mijn moeder heeft het 's ochtends tegen mijn vader gezegd, en die draaide toen nogal door. Toen is ze met mijn zusje naar mijn oma gevlucht. En ik naar school. Na een paar uur ben ik toch maar naar mijn oma gegaan.

We zijn toen 's avonds terug gegaan met 3 grote kerels (2 m hoog, 2 m breed) Een is in de woonkamer gaan staan, zodat mijn vader geen kant op kon. En de andere 2 hebben geholpen met inpakken. Hadden een grote bus mee. We hadden ook alle dieren meegenomen, omdat mijn vader altijd dreigde om de dieren dood te maken.

Gelukkig draaide mijn vader na een paar dagen bij en zag in dat hij fout zat. Hij is in therapie gegaan en is compleet veranderd. Mijn ouders zijn dus nog steeds goede vrienden en helpen elkaar waar ze kunnen.

Maar we waren die avond zeker niet terug gegaan, als we niet waren geholpen door die mannen. Niemand durfde met ons mee te gaan, behalve hun.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:31

Jeetje meid wat heftig allemaal! Ik wil je heel veel sterkte wensen en heb veel respect voor je beslissing !

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:52

Jeetje wat een verhaal. Ooit zoiets meegemaakt want mijn ex was ook zo en die kon ook nog eens zijn handen niet thuis houden. Ik was letterlijk gehersenspoeld en doodsbang voor wat komen zou. Gelukkig hadden wij geen koophuis en ik nog geen paard maar wel 2 honden. Die jongen was zo onvoorspelbaar en eng dat iedereen (!) Me aanraadde het via de sms uit te maken. Puur omdat hij me al dingen had aangedaan en ook geestelijk zwaar mishandeld had. Echter heb ik toen ruzie gezocht en het face to face uitgemaakt. (Wat wel vaker gebeurde) dan dreigde die met van alles en dan liet ik me weer ompraten. Deze x meende ik het en wat ik noooit had verwacht is dat deze jongen niets meer dan intens verdrietig was en mij gewoon heeft laten gaan. Hebben het uiteindelijk (!) Normaal af kunnen sluiten.

ik vind het belachelijk dat sommige hier zeggen dat je hier niet eerlijk handelt naar hem toe. Heb maar is een relatie met zo'n persoon als TS omschrijft (narcist/borderliner), het belangrijkste is hier echt jouw veiligheid en die van je dieren.
Ik vind het heel goed dat je het zo doet. Dapper van je! Ook knap dat je het op bokt durft te zetten. :j

Ik wens je heel veel succes en hou je sterk als het zover is!