En ik denk dat er stiekem best veel mensen er zo over denken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Aria_zz schreef:Ja het is egoistisch en precies daarom wil ik geen kinderen. Ik wil geen kind die ik naar mijn hand zet, die ik mijn wijze opdring etc. Ik ben daar te egoistisch voor.
En om dat oud worden probleem op te lossen: ik pik lekker de kinderen van mijn broers in, die mogen voor ons zorgen :-P
Rytir schreef:Aria_zz schreef:Ja het is egoistisch en precies daarom wil ik geen kinderen. Ik wil geen kind die ik naar mijn hand zet, die ik mijn wijze opdring etc. Ik ben daar te egoistisch voor.
En om dat oud worden probleem op te lossen: ik pik lekker de kinderen van mijn broers in, die mogen voor ons zorgen :-P
Maar het willen van kinderen is óók egoistisch. Je krijgt er namelijk (blijkbaar) iets voor terug wat opweegt tegenover de elendige dingen. Egoisme wordt altijd zo negatief gezien terwijl het juist het belangrijkste is in onze keuzes die we maken.
Wat betreft kinderen; ik zou het zelf nog niet helemaal weten. Het begint nu wel bij mij te kriebelen maar tegen die eerste 2 jaar zie ik zo op
YellowGray schreef:Ik vind dat er in dit topic hele mooie verhalen staan. Maar het bovenstaande is waar ik erg bang voor ben. Mijn eigen moeder denkt er in mindere mate zo over. Ze is ontzettend blij met mij en mijn zusje, maar ze heeft ook weleens gezegd dat als ze opnieuw moest kiezen, dat ze dan geen kinderen had gekregen.
Ik heb kinderen nooit leuk gevonden en mijn instinct ligt nog lekker te slapen (ik ben 21, dus dat zou in theorie natuurlijk nog kunnen ontwaken). Ik zie héél erg veel nadelen aan het hebben van kinderen en ik bang bang dat als ik later toch kinderen krijg ik daar niet gelukkig van zou worden. Ik denk dat ik het dus niet ga durven, uit angst dat ik er spijt van krijg.
justdiesel schreef:Mallow schreef:Alles wat jij benoemt wordt bijzaak. De warmte, de liefde, de levenslessen, het onvoorwaardelijke. Niets is meer belangrijk en alles des te meer. Je wordt verreikt, het is zo mooi! Ja het is dus wel zo rooskleurigsorry!
Die mening deel ik dus totaal niet.....Sorry
![]()
Tuurlijk zijn mijn kinderen gewenst en zeer geliefd en alle drie een heel bewuste keuze.
Maar zou ik de kans krijgen om het over te doen dan zou ik toch geen kinderen meer willen.
Ik vind moeder zijn de ondankbaarste en zwaarste taak die er bestaat. '
En er niks rooskleurigs aan.
Er zijn echt wel mooie momenten waarop ik glim van trots en het heel mooi is, maar de mindere kanten aan kinderen overheersen hier gewoon...
Ts als je twijfelt begin er dan niet aan.
Rytir schreef:Aria_zz schreef:Ja het is egoistisch en precies daarom wil ik geen kinderen. Ik wil geen kind die ik naar mijn hand zet, die ik mijn wijze opdring etc. Ik ben daar te egoistisch voor.
Maar het willen van kinderen is óók egoistisch. Je krijgt er namelijk (blijkbaar) iets voor terug wat opweegt tegenover de elendige dingen. Egoisme wordt altijd zo negatief gezien terwijl het juist het belangrijkste is in onze keuzes die we maken.
Wat betreft kinderen; ik zou het zelf nog niet helemaal weten. Het begint nu wel bij mij te kriebelen maar tegen die eerste 2 jaar zie ik zo op
Cemlys schreef:Een mens is natuurlijk gemaakt om zich voort te planten, dat rooskleurige is denk ik moeder natuur truukje om het allemaal te "overleven". Denk dat dat knopje op een gegeven moment omgaat, want als ik er nu nuchter over nadenk dan ren ik denk ik gillend weg.
geerke schreef:Cemlys schreef:Een mens is natuurlijk gemaakt om zich voort te planten, dat rooskleurige is denk ik moeder natuur truukje om het allemaal te "overleven". Denk dat dat knopje op een gegeven moment omgaat, want als ik er nu nuchter over nadenk dan ren ik denk ik gillend weg.
voortplanten doe je om uitsterven te voorkomen....als ik om mij heen kijk is dat nog niet het geval

En nu, 3 zwangerschappen, bevallingen en babytijden later, ben ik intens gelukkig met mijn kids.

little_king schreef:Cemlys, maar wat voeg jij dan wel echt toe aan de wereld?
(niet gemeen bedoeld)
Kijk ik in mijn omgeving dan zou ik niet weten wie er nu echt iets toevoegt.
Ik heb geen mensen in mijn omgeving de het medicijn tegen kanker aan het uitvinden zijn oid.