Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:01

@Anter: misschien moet je dat er in het engels bijzetten ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:02

Dat kun je toch zelf ook zien ?
Bij mij staat het banknummer van de afzender er gewoon bij, dus zou ik het ook zo terug kunnen storten ...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:03

Shirley schreef:
Dat kun je toch zelf ook zien ?
Bij mij staat het banknummer van de afzender er gewoon bij, dus zou ik het ook zo terug kunnen storten ...

Wow, ik voel me nu echt dom :o
Ga het vandaag direct terug sturen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:06

Bij mij hebben ze ooit ook eens een bedrag verkeerd gestort.
Of de fout bij de bank lag of bij degene die het overboekte weet ik niet.
Maar ik kreeg idd ook een brief van de bank. Daarin stond dat het bedrag onrechtmatig was bijgeschreven op mijn rekening en dat dit bedrag eraf gehaald zou worden. Er stond ook duidelijk in de brief vermeld dat ik geen recht had op rente over dag bedrag.
De bank heeft idd het bedrag afgeschreven.
Oke ging wel om een iets hoger bedrag en ik vind het nog steeds flauw dat ze geen rente gingen geven over dat bedrag :+
Was maar ten onrechte 50.000 op mijn spaarrekening gestort haha

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:07

Kentaro schreef:
Heb je wel in het Engels vermeldt dat je niet in het Engels reageerd }>

Hihi ja dat toch wel hihi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:10

Anter schreef:
Kentaro schreef:
Heb je wel in het Engels vermeldt dat je niet in het Engels reageerd }>

Hihi ja dat toch wel hihi

Maar dat kan ook de reden zijn dat ze denken dat je toch wel Engels kunt..... :+ :')

mjetterd, ik dan met jou..... Had er ook totaal niet aan gedacht :o

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:33

Ik ben inmiddels ook gefrustreerd...
Ik heb 5 (!!) de afgelopen twee weken vijf mensen (!!) gemaild nav een advertentie en NIEMAND heeft mij een mailtje teruggestuurd. Wáárom zet je dan in godsnaam een advertentie op marktplaats neer als je er toch niks meedoet. :?

Breghje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:41

Ik heb een poosje geleden een hele zolder met paardenspullen opgeruimd en op MP gezet, moet zeggen dat ik buiten bizár lage boden op mijn KN zadel (die ik dus ook systematisch gewoon verwijder zonder commentaar, staat ook in mijn ad dat ik dat doe) heel erg goede ervaringen heb. Meer dan de helft is al verkocht, voor normale prijzen.

Maar ik snap het dus ook niet dat iemand geen mailtje terugstuur, ik maak er echt een punt van dat ik iedereen even benader die bv een vraag heeft. Zal niet zeggen dat er nooit iemand tussenuit glipt, maar ik doe echt mijn best.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:44

Joosiien schreef:
Ik ben inmiddels ook gefrustreerd...
Ik heb 5 (!!) de afgelopen twee weken vijf mensen (!!) gemaild nav een advertentie en NIEMAND heeft mij een mailtje teruggestuurd. Wáárom zet je dan in godsnaam een advertentie op marktplaats neer als je er toch niks meedoet. :?

Kan verschillende redenen hebben.
*Het blijkt dus dat de mail via MP niet altijd aankomt. Er is geen pijl op te trekken wanneer wel en wanneer niet.
*Of je bod was gewoon veel te laag :+ (grapje)

Maar dat niet terug reageren gebeurt hier op bokt ook met grote regelmaat hoor, en dan zie je wel dat het bericht wel gelezen is.

Hier van de week ook nog een grappige.
Had gereageerd op een zadel waar weer eens een hoop info ontbrak zoals de boommaat.
Ik had een mail gestuurd met dus de vraag wat de boommaat was.
Krijg ik een mail terig on extra grote koeienletters. De boommaat is geschikt voor paarden met normale tot hoge schoft.
Verder niets, geen aanhef of groet erbij.....
Nogmaals gemaild, dat dit niets zegt over de boombreedte.
Antwoord: ohhhhhhhh ik zal eens kijken
Niks meer op terug gehoord

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:48

Ik heb dus expres niet een bod gedaan, omdat ik denk dat mailtjes sneller gaan. :Y)
In al die mailtjes heb ik dan ook geen expliciet bod gedaan, maar heb ik bijvoorbeeld gezegd dat ik interesse heb en gevraagd wat hun vraagprijs is oid. of wat de staat van het product is/wat de verzendkosten zijn bla bla.

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:54

Mer1980 schreef:
@Anter: misschien moet je dat er in het engels bijzetten ;)

Ja staat er bij in het Engels maar toch proberen.
Staat ook in het Nederlands en Engels bij dat ik niet naar het buitenland verstuur.... En ook dan toch mailen....
En de wel bekende antwoorden.... Dat het product naar het buitenland moet voor zoon lief of zus lief.... :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:29

Waarom zou je niet naar het buitenland versturen? Maakt toch geen reet uit of je er "Nederland" of "Duitsland" op schrijft, je hoeft het toch alleen maar weg te brengen, hetzelfde voor binnen- of buitenland?

Shet_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:35

@ GamblersCup weet niet of je vaker een telefoon hebt proberen te verkopen via marktplaats... maar er zitten zoveel mensen die daar de boel bedriegen... waar herken ik ze aan?

ze reageren altijd in het engels
het is altijd voor hun zoon , zus,oom,tante of wie dan ook het is nooit voor hun zelf
ze willen altijd dat het op hun manier gaat dus eerst opsturen dan het geld via PayPal laten storten.

nee als er iemand uit belgie reageert en die reageert gewoon netjes terug en die maakt eerst het geld op mijn rekening over is dat geen enkel probleem.
maar de mensen die oplichten weten genoeg meestal dat het ze niet gaat lukken als je het in de advertentie bij zet maar sommige zijn dus toch eigenwijs en proberen het toch

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:45

Zolang ze gewoon geld overmaken en het staat op je rekening, kun je het overal naartoe sturen waar je wilt, zonder risico ;)
Ik reageer eigenlijk meer omdat ik zelf niet in Nederland woon en op zo'n manier dus van alles zou mislopen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:47

Zelfs MP waarschuwd voor buitenlanders.... :+
Maar uiteraard, geen probleem als er gewoon betaald wordt. Niet ingaan op dingen als Western Union (of paypall) of cheques!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:48

Gewoon geld over laten maken op je normale rekening en niet via Paypal, dan kan je niets overkomen ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:49

Ja, Nigeria-mailtjes enzo. Ik stuur een cheque, stuur op jouw kosten dan even je paard naar ons toe-verhalen. Maar "ik stuur niet naar het buitendland" is wat algemener... ik maak voor mp ook gewoon geld over, zodat de verkoper het zeker op zijn rekening heeft staan, ik kan het dan niet meer terugvorderen dus voor de verkoper veilig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:52

:j Precies!
Ik heb een keer iets naar de Canarische eilanden moeten sturen...... (Dat is toch een tijd onderweg geweest :P )
Maar als iemand gewoon betaald en de toch vrij hoge verzendkosten (naar buitenland) wil betalen, geen probleem!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:59

Ik zou daar an sich ook geen problemen mee hebben, zolang het geld eerst op mijn rekening staat, stuur ik het desnoods naar Timboektoe. :D Maar als het ook maar ergens in de verte naar oplichting riekt of idd eerst opsturen en dan pas geld overmaken.. Tsja, kom niet pas gisteren uit mijn ei zeg maar.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:14

zolang er maar gewoon netjes contact is, liefst gewoon in het nederlands en het gewoon via een bank overboeking gaat dan heb ik er ook geen problemen mee.

Ik heb al wel vaker dingen verkocht naar bijv. frankrijk, spanje, duitsland en belgie. Dit waren wel allemaal nederlanders die daar nu wonen (belgie uitgezonderd)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:43

Die mensen uit Nigeria krijg ik ook altijd als ik elektronica op marktplaat zet. Als er maar een stekker aan zit of een accu in past. :')

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:47

Via Marktplaats.nl ben ik helaas waarschijnlijk opgelicht door ‘Janneke Bosch’. Ik zou een paardendeken van haar overnemen ter waarde van 200 euro. Normaal in de winkel zijn ze rond de 350 euro, dus ik dacht dat ik een goede koop gedaan had. Het was niet perse een geval ‘té mooi om waar te zijn’. Ik heb wel vaker via Marktplaats gekocht en verkocht, maar nog nooit voor zo’n groot bedrag. Vandaar dat ik eerst haar naam en rekeningnummer gegoogled had voordat ik de betaling ging doen. Ik kon niks vinden. Vervolgens heb ik het bedrag overgemaakt en mailcontact gehad. Ze had het bedrag ontvangen en ze zou de deken op de post doen.

Een week later had ik nog steeds niks ontvangen en ze stuurde dat ze het de volgende dag zou doen. Tot op heden nog steeds niks ontvangen en ik heb via de mail weer contact met haar opgezocht met (nog) helaas geen bericht terug gehad. Omdat ik argwaan begon te krijgen, heb ik heel impulsief haar naam via Bokt.nl ingevuld bij zoeken. Met (onverwacht) resultaat... resdiray @ [NM] Outlet ruitersport op marktplaats is oplichtster

Vervolgens heb ik via mijnpolitie.nl haar gecheckt. Ik wist niet dat dit mogelijk was anders had ik dat uiteraard vóór de koop gedaan. Haar naam gaf geen meldingen, haar rekeningnummer echter wel... Dit is allemaal te toevallig en het kan niet anders dan dat ook ik opgelicht ben door ‘Janneke Bosch’ uit Kampen.

Dus tip: zoek vóór het overmaken van een bedrag, éérst de naam én rekeningnummer opzoeken bij www.mijnpolitie.nl

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:51

En dan denk je dat je alles goed doet.
Bij je telefoon verkopen. Niet ingaan op Engelse mails, niet ingaan op recent aangemaakte accounts, niet ingaan op eerste gedeelte betalen-versturen en daarna de rest onzin. Denk je dat je alles goed doet.
Verkoop je het aan de deur en word je alsnog opgelicht met vals geld ^)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:30

Ik moet als het goed is volgende week iets naar Polen sturen :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:40

Dinsdagavond had ik een bod gedaan van 80 euro op Uggs ze stonden er voor 105 euro op. Np was 190 euro. Kreeg meteen een mailtje dat ze mijn bod accepteerde mocht het geld overmaken, dan zou ze de uggs verzenden. Woensdag gemaild of ik ze ook op mocht halen ivm zelfde woonplaats. Was ook prima, half uurtje later opgehaald.
Volgens mij zijn ze ook echt, kan niks neps ontdekken. Maar je weet het nooit via MP. :=