Als ik zou wachten tot het einde van de maand, zou er bij mij ook niets overblijven om te sparen

Ik spaar dus elke maand een ander bedrag, afhankelijk van mijn inkomsten en uitgaven voor de komende maand.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mootje schreef:Lootje, ik heb een planning vooraf in excel. Alles wat ik overhoud, gaat naar mijn spaarrekening direct na het storten van mijn salaris.
Als ik zou wachten tot het einde van de maand, zou er bij mij ook niets overblijven om te sparen
Ik spaar dus elke maand een ander bedrag, afhankelijk van mijn inkomsten en uitgaven voor de komende maand.

.

Nu zit ik wel dat ik in ongeveer mei graag een woning wil kopen. Gezien ik nu weer tijdelijk thuis woon kan ik gelukkig nog even flink doorsparen en gaat het ook een stuk sneller dan toen ik op mijzelf woonde. 'Probleem' is dat ik nog een aantal luxe-dingen in de planning heb en het dus toch iets minder snel kan gaan met sparen richting de 20.000 (waarvan een groot gedeelte in de woning terecht zou komen) veerledec schreef:We hebben geen vermogensbelasting, we hebben een vermogensrendementsheffing.
Voor die vrijstellingen van bijvoorbeeld Triodos moet je bij mijn weten wel beleggen, niet zomaar sparen.
Reusje0504 schreef:veerledec schreef:We hebben geen vermogensbelasting, we hebben een vermogensrendementsheffing.
Voor die vrijstellingen van bijvoorbeeld Triodos moet je bij mijn weten wel beleggen, niet zomaar sparen.
Ja hoor ook sparen http://www.consumentenbond.nl/spaarreke ... belasting/
En sorry voor de fout kon even niet op het woord komen..
Reusje0504 schreef:Voor mensen die tegen de vermogensbelasting aan zitten, bij een 'groene' bank zoals bijv triodos kun je 2x zoveel sparen voor je die belasting moetbetalen!
Ik spaar zelf voor reizen/vakanties en als noodpotje voor als mijn hond naar de da moet. Ook spaar ik maandelijks wat voor mijn collegegeld dat 4x per jaar betaald moet worden!
juval schreef:Reusje0504 schreef:Voor mensen die tegen de vermogensbelasting aan zitten, bij een 'groene' bank zoals bijv triodos kun je 2x zoveel sparen voor je die belasting moetbetalen!
Ik spaar zelf voor reizen/vakanties en als noodpotje voor als mijn hond naar de da moet. Ook spaar ik maandelijks wat voor mijn collegegeld dat 4x per jaar betaald moet worden!
bedankt voor de tip, ik heb even gekeken, maar je krijgt bij Triodos maar 0,5% rente.. dat is wel heel erg weinig. ik ben nu bij moneyou en dat is nog iets van 1.8% (6 maanden vast)..
iemand nog tips voor nog betere rentes?