Mijn eetexperiment, wie doet mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:08

Wat fijn dat je trek naar suiker weg is.Dat heb ik destijds ook heel sterk ervaren.

F_Orumster schreef:
Ja, het is € 2.89 voor 1L. Maar verdund met water en ik hou van een zeer dikke havermoutpap, doe ik er toch vrij lang mee.

Ff gewogen vandaag: op 80gram havermout 150ml hazelnootdrink en 100 ml water.

Aria_zz

Re: Mijn eetexperiment, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:19

Valt dan mee idd. Heb het hier in de winkel nog niet gevonden, maat ze zijn hier niet erg uitgebreid

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:50

Zou zelf het ook wel eens willen gaan proberen vooral om te kijken of ik dan meer energie krijg en er mogen zeker wat kilo's af. Alleen wanneer volgende week wordt ik geopereerd en de 1e weken zal ik toch iets meer afhankelijk van andere zijn om te koken enzo. Dus daarna maar

groetjes genja

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:05

Ik vind deze stijl dan weer helemaal niets..
Alles waar ik niet achter sta doe je met dit dieet zo'n beetje..
Ik streef zoveel mogelijk naar paleo, alhoewel ik wel aardappelen eet.
Zo min mogelijk bewerkt in ieder geval is mijn doel.
Maar wel strikt gluten en melkvrij, geen varkensvlees en geen soja, en geen (glutenvrij)brood.
Met een dieet als dit zou ik niet eens mijn bed uit kunnen komen.
Tussendoor alleen een appel zou mijn suikerspiegel gigantisch van op hol slaan. :P

Die snaaitrek verbaasd me dan ook niets, als je het goed aan wilt pakken moet je zorgen dat je je suiker zo stabiel mogelijk houd zodat je geen trek hebt in zoet.
Doet echt wonderen is mijn ervaring, één koekje, een crackertje en het eind is zoek hier.

Maar Paleo kun je ook minder rigoreus aanpakken uiteraard, dat zou eerder mijn keuze zijn..
Ik heb sinds ik geen brood meer eet geen energiedips meer op de dag.
Nog niet superfit, maar met brood ed. blijf ik maar schommelen met mijn suiker.
Als je dan nog wat gezondere keuzes toevoegd kom je een eind.
Mijn ontbijt was een halve kipfilet met kruiden, die deels gebakken en toen 2 eieren erbij, roerei erdoor tot het geheel gaar was. Hartstikke lekker en kan je lang op teren, met gezonde vetten. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 08:42

Ik geef juist aan dat ik vrijwel geen snaaizin heb. Enige lastige is vlak voor het avondeten en dat heb ik prima op de rails.
Paleo vind ik veel te bewerkelijk, daar heb ik helemaal geen zin in en is totaal biet in te passen rondom mijn werk.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:20

Hmm ik lees mee, interessant! Ik zoek nog steeds iets wat bij mij past.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:43

Moonfish, vind ik een beetje een rare reactie. Of op welk onderdeel heb je het hier, aangezien de meeste zo hun eigen doel bezig zijn?
En snaaitrek had ik er voor al, dus er een beetje bewust van zijn kan geen kwaad.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:13

.....en over alles kunnen wij debatteren, maar paleo hoeft beslist niet bewerkelijk te zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 14:06

Mijn ervaring daar in is anders.
Kun je meer uitleg geven Janneke over hoe jij zonder veel werk paleomaaltijden verzorgt die je ook mee kunt benen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:16

Ik heb lang lowcarb geleefd maar dan meer met de invulling slowcarb (dus wel de goede carbs van bv peulvruchten. Maar het probleem met rigoreuze dieeten is dat je álles, maar dan ook echt alles zelf moet maken en daardoor was ik volledig mijn kookzin en enthousiasme verloren. De kookhobby is echt verloren geraakt daardoor.

Voor mij never niet weer, ook al kon het suikerarme heel erg goed voelen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:38

Tussen de middag eet ik soms een smoothie (eigenlijk een salade, ik heb geen blender oid.) van fruit/groenten / noten - en soms speltbrood met pindakaas. (Over hoe weinig graan men nu precies at in het stenen tijdperk verschillen de meningen. )

Ontbijt ziet er min of meer hetzelfde uit, per dag wisselt het welke noten, welk fruit etc.

Het meest bewerkelijk aan de avondmaaltijd is het vinden van goede recepten. Ik heb geen oven, wil niet te lang in de keuken staan, groente van het seizoen, geen liflafjes zoals soyakookroom of kaasvervangers.
Maar lekkere borsch met dille, gewokte spruitjes of zuurkool met geprakte witte bonen - mjam!

(Ik heb ook geen idee of men destijds al zuurkool had ontdekt, maar ik eet het met smaak. )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:23

Het klinit niet echt smakelijk voor mij, hihi. Ik lust geen bonen (witte, bruine, kidney enz. Wel erwten enzo) dat beperkt de boel een beetje.
Wat jij nu noemt klinkt idd minder bewerkelijk.

Ik heb al de hee avond ontzettend veel zin in een hazelnotenschuimgebakje, geen idee hoe dat komt... Heb besloten dat als ik daar zondag nog steeds zin in heb ik er eentje mag halen ene r lekker van kan genieten :)
Morgenochtend ga ik eens proberen te ontbijten met een smoothie, ik ben heel benieuwd of dat me voldoende gaat vullen, zo zonder iets te kauwen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 07:40

Sinds ik s'morgens met pijn en moeite stuk fruit eet, is mijn boterhamdrang van 15.00h helemaal verdwenen.

Typisch en verder ben ik al een week zenuwachtig, zomaar er is niks gebeurd en staat ook niks op de planning...maar hele tijd vlinders resultaat 0.8 gram eraf

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:14

secricible schreef:
Mijn ervaring daar in is anders.
Kun je meer uitleg geven Janneke over hoe jij zonder veel werk paleomaaltijden verzorgt die je ook mee kunt benen?

Bij mij valt dit best wel mee hoor. Tuurlijk, hoe 'cleaner' je wil eten, hoe meer tijd je moet steken in je voorbereiding, maar zelfs dat lukt wel zonder alle dagen 3 uur achter je fornuis te staan.

Wat ik bv doe, is op zondag een deel voorbereiding klaarmaken:
- twee soorten soep(deze week komkommersoep en paprikasoep), waarvan ik 3/4de in éénpersoons porties invries. De rest is voor de komende 2/3 dagen
-Muesli(noten/ zaden/pitten/honing/kokosolie mengelen en in de oven steken)
- tussendoortjes (kipfilet in reepjes afbakken voor dag 1, een aantal eieren hard koken)
- avondeten dat kan ingevroren worden, meestal in een 3tal porties, zodat één portie niet ingevroren wordt (en voor dag1/2/3 is) en er dan nog twee diepvriesporties over blijven (bv ratatouille, peterseliewortelpuree met vlees, thaise curry met kokosmelk, paprika en scampies)

In totaal ben ik daar op zondag een uurtje of vier mee bezig, en dan heb ik 3/4de van mijn eten voor de komende week voorbereid. Wat ik door de week nog doe is 'savonds een slaatje voorbereiden (gewoon groenten samen smijten) om smiddags bij mijn soep te eten.....

4uur is écht niet zoveeel tijd hé :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 10:12

Dat valt idd best mee!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:13

Ik vind het eerlijk gezegd wel veel.

Mijn streven is 'savonds een half uur in de keuken en doorgaans lukt dat aardig.
Ontbijt en middag eten kosten weinig tijd (wat boerenkool en noten strooien, banaan in stukken hakken en misschien een mango oid schillen).

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:38

Wat misschien een goede tip is als lekkernij, pure chocolade smelten, in en vorm gieten en daar over lekker walnoten, gedroogde cranberries, rozijnen etc strooien. Het smaakt heerlijk en is lang niet zo slecht als melkchocolade. Ik had bij de jumbo een soort healthmix gehaald met allerlei noten en gedrooge bessen.

Maar het ligt er net aan of jullie dat mogen/willen. En fruit uit de vriezer is ook prima t doen! Vooral de frambozen. Aardbeien zijn niet lekker, daar is veel te veel vocht in gaat zitten, hoewel ze door een smoothies prima kunnen. Zeker bevroren.

Ohja en zijn jullie bekend met quinoa? :9

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:10

Ja, zit niet heel veel smaak aan. De structuur doet me denken aan vogelzaad :+ prima te eten maar niet echt een toevoeging aan je eten (wel kwa voedingswaarde uiteraard)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:38

Oh ik vind de smaak wel lekker! Een beetje nootachtig. Door de salade gooi ik m vaak. Zoet geprobeerd maar dat was geen succes.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:03

Ben benieuwd hoe het eenieder is vergaan met alle plannen van geen suiker eten of paleo of anders?
Heb je het volgehouden? Merk je resultaat?
Ik ben blijvend gestopt met toegevoegde suikers te eten, niet voor 100% geschrapt maar toch wel voor meer dan 95%. Ik voel me er heel goed bij. Geen dips meer overdag, ben energiek, sporten (hardlopen)
bouwt echt supermooi op nu. Ben helderder in mijn hoofd en voel me gezond.
Eet sinds een paar maanden ook geen vlees meer, maar daar merk ik weinig van.
Geen suiker eten was best een flinke tijd afkicken. Nu vind ik eigenlijk alles te zoet en niet meer lekker.
Had in eerste instantie na een testperiode geprobeerd om weer meer suiker te gaan eten, maar werd er misselijk van en kreeg last van mijn darmen, dus ben toen maar echt gestopt.
Ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:12

Ik zie nu pas dat het een al ouder topic is :P
Ben toevallig een paar weken terug gedeeltelijk begonnen met het hormoon dieet. Veel overeenkomsten. Nadeel is dat ik een grote zeikerd met eten ben :o en precies de dingen die ik wel lekker vind, mag ik eigenlijk niet meer :+ (brood/pasta/koek)
Fruit lust ik wel en gaat prima. Groente lust ik maar heel weinig, dus dat schiet nog niet op :P
Smooties vind ik heerlijk (met een banaan erin proef je nergens meer iets van :+ ).
Wat echt al heel snel op viel, is dat met gezonde snacks (zoals bijvoorbeeld rijstwafel met beetje roomboter) ben je gelijk van je trek af en als ik dan een keer tóch een koek of reep nam, bleef ik alleen maar trek houden -O- Wat die E-nummers al niet kunnen doen!?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:37

Ik eet al weer een tijd een soort van paleo, inclusief "nuchter bewegen".
(In de oertijd hadden we ook geen koelkast en voorraden, die bederven of worden opgegeten: dus eerst bewegen en dan eten, ook als je honger hebt.)

Ik was al vegetarier, kon al niet tegen zuivel, en de nadruk op groente, fruit (...smoothies! gojibessen, cacao) en noten is mij zeer goed bekomen. (Gewoon cacao van Van Houten, of Benschop, of Droste oid.)
Toegevoegd is, dat ik 'smiddags, na ten minste 2 uur gevast te hebben een pilletje glutamine slik.

Ik heb een tijd gehad van elke maand een kilo afvallen en ben nu stabiel op 65 kilo (ik schijn iets langer dan 1.65 te zijn, dus dat mag best) en ik voel me prima.

Typisch is, dat ik geen emotie.eter meer ben: vroeger moest ik bij iedere ergernis etc. even iets zoets hebben. En soms: honger, honger - en niets vulde, leek het wel. (Nu denk ik: kennelijk was dat een soort van suikerdip, alleen voelde het voor mij net anders dan een dip die overging door iets zoets te eten.)
Door groente/ fruit plus plantaardig eiwit heb ik gewoon heel veel voeding 'aan boord' en dus geen honger meer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 14:23

Ik ben nog steeds bezig met puurder eten, nog steeds stapje voor stapje.
Warme maaltijd zo der kant en klaar zakjes, speltbrood.
Ik vind variëren nog steeds lastig bij de broodmaaltijd, maar as maandag start mijn man met het fodmap dieet waarbij ik hem ga begeleiden. Daarvoor gaat hij iedere dag ontbijt en lunch meenemen dus dat wordt plannen wn. Daar wil ik gebruik van maken om ook voor mezelf te plannen.
Verder drink ik geen frisdrank meer, muv af en toe een paar slokken ijsthee na het sporten als ik slap ben. Wel water, thee en infused water.
Sinds twee weken ook aan het sporten, hardlopen en 30days shred en nu binnenkort de 30days ab challenge erbij.

Ik voel me veel energieker. Op de Weegschaal sta ik niet, zie ook nog geen lichaamsveranderibg, maar voel me wel echt veel lekkerder!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:06

Leuk om te horen dat er toch veel positieve dingen door zijn ontstaan!