Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anniekasaur

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:19

Ik heb een bij mijn duim vanwege een verbrijzelde duim.
Op mn oren heb ik nog littekens van ingegroeide oorbellen die er uit gesneden moesten worden, en voor de rest kan ik me niks bedenken zo, heb er vast nog wel wat ergens :p

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:25

op mijn ziel :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:25

freespirit schreef:

+1 :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:28

Naast een aantal mini vlekjes op mijn armen, benen en rug:
Knie links; van 3 wartjes naas elkaar.
Bovenbeen links; na trap paard
Rechter hand; ring vinger nadat ik me had gesneden (1 hechting)
Rechter hand; duim gesneden
Linker hand ringvinger; wratje
Linker hand pols; verbrand aan de oven
Linker onder arm; binnenkant verbrand aan strijkijzer
Linker boven arm; wondje
Onderkant kin; met de fiets gevallen (plakhechting)
Rechts onder oor groot; na infectie
Nek; moedervlek weggehaald (meerdere hechtingen)

Ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje ben.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:48

Ik heb er genoeg, waarvan weet ik niet meer precies maar het zal wel iets te maken hebben met dat ik altijd tegen muren, deuren en de kozijnen daarvan oploop :7 .
Ik heb er een op de zijkant van mijn voet, uhm, hoe leg ik dit even uit, het zit dus op de zijkant (binnenkant) maar dan wat naar onder zodat je er wel net op staat (ja, is dat nog te volgen?). Deze komt doordat ik in zweden van een steiger afsprong, van tevoren even gecheckt of er iets op de bodem lag aangezien het er niet diep was. Bleek de bodem dus zacht te zijn en tsja, daar ligt natuurlijk een heleboel in..
Dus, alle huisartsposten waren dicht en we moesten dus naar het ziekenhuis, ruim een uur rijden. Daar hebben ze allemaal verdovingsprikken ìn de wond gedaan die bij het hechten toch niet zo heel goed werkten.. -O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:49

Ik heb er wel een paar, maar niet echt opvallenden.
Op mijn onderbuik heb ik er eentje van toen ze mijn appendix hadden weggesneden;

Op mijn enkel omdat paardlief ooit eens opzij is gesprongen toen ik naast hem stapte, recht op mijn enkel;

Op mijn linker onderarm heb ik 3 grote klauwen, dat komt omdat ik op vakantie in Turkije als klein kind in een vijver vol schilpadden ben gevallen, en dat één van die schildpadden mij toen hoogstwaarschijnlijk gekrabd heeft. Was overigens wel een hele domme actie van me omdat mijn ouders mij nog zo gewaarschuwd hadden dat ik niet te dicht bij die vijver mocht komen := ;

Rechts op mijn voorhoofd, net waar mijn haar begint, je ziet het niet echt. Ik was toen ook als kind overkop gegaan met het fietsen (had geen helm op, heel stom);

Op mijn buik heb ik een heleboel witte puntjes, opengekrabd toen ik de Waterpokken had;

En de rest van mijn littekens herinner ik me niet :')

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:59

Ik heb er een op mijn arm,aangevallen door een hond..
Erg lelijk maarja

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:00

Ik heb 2 'grote' littekens.
1 onder mijn rechterbil, een rechte streep. Ben met een panty aan bovenop mijn stijltang gaan zitten.... -O-
En 1 midden op mijn buik, ben een keer flauwgevallen en wilde me opvangen door de tafel vast te pakken.... Gleed uit en kreeg de punt van de tafel recht in mijn buik.... :\

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:04

een op mijn wenkbrauw toen ik 7 was, ik was op vakantie in Indonesie en was aan het rennen in het restaurant toen er plots een serveerster met borden in de weg stond :Y) met me wenkbrauw tegen de scherpe rand van het bord gekomen.
eentje op mijn wijsvinger van toen ik 10 was, was iets aan het maken van een stevige stof, kan nog wel leer zijn(?) en er moest een gaatje komen. met volle kracht die schaar naar beneden maar ik miste en het kwam op me vinger die ernaast de stof vast hield..
een op mijn enkel van toen ik 11 was, voet tussen de spaken. Heb de hele huisartsenpost bij elkaar geschreeuwd toen het gehecht werd

En nog ontelbaar veel kleintjes van openkrabben, krultang etc. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:06

Rechteroog, ooglid bleef achter het uitsteeksel van een wasrekje zitten. Is wel weer redelijk geheeld, maar ik heb er wel een fobie aan uitstekende staafvormige voorwerpen aan overgehouden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:08

Anoniem schreef:
Rechteroog, ooglid bleef achter het uitsteeksel van een wasrekje zitten. Is wel weer redelijk geheeld, maar ik heb er wel een fobie aan uitstekende staafvormige voorwerpen aan overgehouden.

Auwtch :brr: . Ik zit hier nu met mijn hand op mijn oog :')

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:12

Hmm eens kijken
Paardgerelateerd:
Op mn pols van een beet
Op mn kin van een steigeractie met inrijden
Tussen mn wenkbrauwen, trap van een paard die mn sinus frontalis verbrijzelde
Beide knieën, werd begin van het jaar op het asfalt gekwakt toen paard van vriendin de benen nam en ik hem vasthad
Onderarm, toen ik met een crosstraining rechts van een boom het pad wilde volgen en paardlief besloot links te gaan en ik vol tegen de boom kwakte

Damn ik moet echt een andere hobby gaat zoeken

Ah en nog een grote op mn buik vanwege een blindedarm ontsteking maar das niet zo spannend

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 03:33

Ik heb dus ook van die privé gevallen op mijn arm := gelukkig ben ik erover :+

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:59

Ik ben geboren met een korter been, dus al twee grote operaties gehad, met daarbij een dikke litteken van ruim 20 tot 25 cm lang. Dan ook nog een best kleine op mijn ring vinger (wilde een mes scherper maken :') )
en dan nog een paar kleintjes op m'n lichaam van kleine ongelukjes.

Maar ik krijg nog ruim 2 hele grote vanwegen 'De Grote' Beenverlengings-operatie die in 2 jaar zal plaatsvinden. :+

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 04:00

freespirit schreef:

:')

- een groot litteken onder mijn kin van toen in 5 was en heel enthousiast over de natte wcvloer rende om vervolgens kennis te mogen maken met de wasbak, wat me 5 hechtingen heeft bezorgd

- een leuk bosritje op een paard dat normaal nog geen vlieg kwaad doet en besloot mij achter te laten tegen een boom waarbij mijn elleboog achter een scherpe tak bleef steken

- een operatie aan mijn arm toen ik 6 was (ik weet alleen niet meer waarom ik geopereerd moest worden :') )

En een heleboel kleine littekentjes op mijn armen van mijn o zo lieve kat

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 04:33

Toen ik werd geboren lag mijn schedel open. Dat is weer dicht gegroeid in een keloïd litteken. Dat krijg je als je overactief littekenweefsel hebt. Mijn schedel was dus allang dicht maar mijn huid bleef littekenweefsel aanmaken. Heb dus een groot dik litteken op mijn hoofd (gelukkig heb ik heel veel en dik haar) Laatst moest ik voor iets anders een MRI-scan laten maken van mijn hoofd en daaruit is gebleken dat er zelf aan de binnenkant van mijn schedeldak littekenweefsel zit... :(

Verder allemaal kleintjes van kleine ongelukjes, ben nogal onhandig :-p

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 05:39

Een bij mijn oog, was tegen de tafelpunt gevallen. Moest gehecht worden.

Een op mijn onderbeen, ben geopereerd. Moedervlek is voor de helft weggesneden.

En verder tientallen brandwondjes die je blijft zien. Werk in de keuken. :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:35

Ik heb m'n handen vol zitten :P

Eentje die ook gehecht moest worden, cm of 5. Was in een doos aan het zagen met een aardappelmesje, die brak af en bleef steken in de doos en door de druk die ik zette haal ik zo m'n hand open. Verder nog 1 figuurzaagongeluk :P en ik ben niet zo handig met een kaasschaaf, daar zijn ook 2 à 3 bewijsstukken van :))

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:01

EmmaVZ schreef:
Jilletje schreef:
ojaa.....ook nog eens mn duim gekaasschaaft :') topje zit nu een mooi plakje litteken

Eigenlijk is dat best hilarish :') Maar zal vast wel redelijk pijn en schrikken geweest zijn?

nee pijn viel gelukkig mee want de kaasschaaf was goed scherp.
het bloedde wel echt heel erg := en het zag er ranzig uit om aan het topje een 'plakje' te missen :+

ik heb wel geleerd dat je bij hele oude kaas de korstjes er beter af kan snijden met een mes ipv kaasschaaf :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:03

een flinke op m'n rechter kuit/enkel door een val van een paard, was een schaf die door de zwelling aan elkaar was gegroeid, zit nu een witte vlek.
Linker kuit twee doorrijplekken.
Rechterheup een flinke deuk door een val
Voorhoofd 1 van een kopstoot van m'n vorige paard, 1 van m'n huidige paard

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:11

Op m'n voorhoofd van een ander kind in de crèche vroeger die met een houten (speelgoed) strijkbout op mijn hoofd had ingeramt.
Op mijn neus door de hoef van mijn lease pony toen ze kreupel was en niet te houden druk en ging stijgeren en mij daarbij raakte.
Op mijn handen allemaal kleintjes door het spelen met de katten :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:14

Een hele grote aan de zijkant van mijn been, van zo'n 35 cm lang en 2 cm dik. Komt omdat ik vroeger door een vitrine kast ben gevallen. :') En nog een kleintje op mijn duim van onze oude kat.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:21

ik heb een kleintje op m'n knie, vroeger gebeten door een hond.

op m'n arm eentje van m'n lieftallige nicht tijdens een catfight :P

aan de binnenkant van m'n bovenbeen een van toen ik over een hekje wou klimmen maar er een metaal puntje uitstak en ik er gewoon lekker in ging zitten..

in dat kuiltje tussen je sleutelbenen (weet even niet hoe dat heet :o? ) een litteken van een leeuwenwelpje, waar ik er overigens nog veel meer van heb verdeeld over mn armen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:26

op mijn knieën
buik van blinderdarm operatie die mislukt was dus de normale van een paar centimeter en in van mijn navel een stuk naar onder.
daaronder nog 2 van drains.
mijn arm van een wond die gehecht moest worden (eigenwijs)
op mijn enkel ook hetzelfde als mijn arm
linkerhand van een ongeluk op het werk waarbij ik op een ijzeren stripje viel en daarmee 3 pezen, slagader en zenuw door haalde

en ben er vast nog wel een paar vergeten _O-

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:37

Ik heb er 1 op mijn neus van de waterpokken.
Op mijn rechter boven arm heb ik ook een kleine,mijn ouders waren aan het verbouwen en ik liep iets te dicht langs een gesloopte muur met scherpe punt.
Op mijn achterhoofd (2013)een ritssluiting van ong 10 cm van een operatie aan mijn hersenstam.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-A7J6JB7A.jpg