Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
siervuurwerk door pro's: prachtig! Maar de ellende die tegenwoordig oud en nieuw betekent? Voor mij hoeft het niet. 
Sammy_xxs schreef:Nou jullie zullen dan wel allemaal een hekel hebben aan mensen zoals ik en mn vent.
Wij zijn dit jaar naar polen geweest om vuurwerk te halen, dit jaar geen knalvuurwerk, maar alleen siervuurwerk.
Het is illegaal, maar slaat eigenlijk nergens op, is gewoon een gigantische batterij ( een flowerbed ) duurt ongeveer 3 min, en dan heb je een hele vuurwerk shhow! Ben benieuwd wat eruit komt![]()
Ik hoop dat het mooi is, ik zal het filmen, en morgen hier plaatsten, dan kunnen jullie ook zien dat niet alle illegale vuurwerk gevaarlijk is
En net ook een rondje gedaan met de honden buiten en mn vriend heeft wat vuurwerk afgestoken, mn honden vinden het helemaal niet eng, willen het alleen pakken...
Maar dan blijf ik ook gewoon po een grote afstand, wij gaan wel verstandig om met vuurwerk
bigone schreef:MarvanTom, goed idee, afschieten en vasthouden, a new man in the moon. En volgend jaar geen last meer van. Alhoewel dat vanzelf goed komt, met twee stompjes en geen zicht is het nogal lastig maar misschien dat ze dan hun lesje geleerd hebben.
Deaglán schreef:Ik ben benieuwd wat wij vannacht aan gaan treffen als we terug komen van onze vrienden. Normaal geeft de hond niets om vuurwerk (oud, doof en dement en reageerde voor die tijd ook niet op vuurwerk) maar nu loopt hij al de hele avond te drentelen en te hijgen.
Hoogstwaarschijnlijk komt het door de trillingen van het heftige vuurwerk wat dit jaar afgestoken wordt, zo erg zelfs dat er op de slaapkamer al een schilderijtje naar benenden is gevallen (staat al jaren daar is nooit iets mee gebeurd).
..
. En ja, zo'n vuurwerkshow is echt prachtig!! En veilig..
ga net zo lief naar bed haha.
Onze hond is dit jaar wat rustiger dan andere jaren, ze wordt al wat ouder en (ik denk) wat dover. Voorgaande jaren ging ze bij iedere knal blaffen. Nu ligt ze naast me te luieren op de bank. De kat daarentegen zit onder de tafel en gromt zo nu en dan.
geef het liever uit aan iets anders waar ik langer van kan genieten, i.p.v. in 1 knal de lucht in.
.. Stonden auto's achter me die gingen toeteren en toen de kindjes (ja, kindjes van een jaar of 6 staken vuurwerk af
) even stopte met vuurwerk afsteken gaf ik plank gas, wilde er zo snel mogelijk weg zijn voor ze weer dingen op de weg zouden gooien.. Ben dus met piepende banden en half slippend weg gescheurd

dan heb je tenminste waar voor je geld, vuurwerk uit de Nederlandse winkels is echt zonde van je geld.