Werk "verbied" bijbaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:40

@Electra63 de eerste werkgever loopt wel degelijk risico w.b. ziekengeld en de WIA. Als iemand arbeidsongeschikt raakt bij werkgever 2 dient werkgever 1 ook gewoon ziekengeld uit te betalen. Na een loondoorbetalingsverplichting van 2 jaar is de werkgever die het meeste aantal uren biedt over het algemeen diegene die het re-integratieproces goed moet hebben afgerond. Echter dient de andere partij zich ook niet van re-integratie te ontrekken. Mochten de re-integratie inspanningen onvoldoende worden beoordeeld bij een van de werkgevers kunnen beide werkgevers een loonsanctie van een jaar krijgen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:02

Rytir schreef:
@Electra63 de eerste werkgever loopt wel degelijk risico w.b. ziekengeld en de WIA. Als iemand arbeidsongeschikt raakt bij werkgever 2 dient werkgever 1 ook gewoon ziekengeld uit te betalen. Na een loondoorbetalingsverplichting van 2 jaar is de werkgever die het meeste aantal uren biedt over het algemeen diegene die het re-integratieproces goed moet hebben afgerond. Echter dient de andere partij zich ook niet van re-integratie te ontrekken. Mochten de re-integratie inspanningen onvoldoende worden beoordeeld bij een van de werkgevers kunnen beide werkgevers een loonsanctie van een jaar krijgen...

Dat weet ik, maar jij had het over ziektekosten :D Jij bedoelde dus de loondoorbetalingsverplichting bij arbeidsongeschiktheid. Ja, loondoorbetalingsverplichting bij arbeidsongeschiktheid is voor elke werkgever een risico, zeker met de nieuwe wetgeving :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:38

Interessant topic, zelfs al reageert TS niet meer.
Als ik dit allemaal zo lees, ben ik echt heel blij met mijn werkgever. En dat terwijl die toch ook wel eens in een kwaad daglicht gezet is...
Ik ben het wat betreft flexibiliteit helemaal eens met wat eerder in dit topic werd gezegd (door Marlies dacht ik): flexibiliteit komt van twee kanten.

Ik heb me wel eens om 7.30 ziek gemeld (moest om 12.00 beginnen), om om 11.20 gebeld te worden of ik echt niet pijnstillers kon slikken en kon komen, want ze zaten erg omhoog. Ik voelde me echt hondsberoerd, maar ben wel gegaan, omdat ik weet dat onze AFM zoiets onthoudt. Net als ja zeggen wanneer gevraagd wordt of je eerder kunt komen of langer kunt blijven. Of het zelf aanbieden wanneer je merkt dat er te weinig mensen zijn.

Ik kan best eens op korte termijn vrij vragen hoor, dat doen ze wel. :D

Verder ben ik het voornamelijk eens met Shadow: het is niet oké hoe sommige bedrijven werknemers uitbuiten. Ik heb hiervoor ook korte tijd bij McDonalds gewerkt, de afspraak was als weekendhulp. Stond mooi zonder overleg drie keer per week de late dienst in de Drive, "want jij bent 18+, dus jij mag dat!".

Ben wel heel benieuwd of TS inmiddels toch lekker aan het werk is op de manege. :)