Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:56

Warempel stonden er net 2 aan de deur...
Ik doe savonds vrijwel nooit de deur open dus zag ze vanuit de raam boven.
Als ik wel open doe, nee geef ik niet en mijn ouders ook niet.
Kan mijn geld zelf goed gebruiken en ja ook die ene euro, die paar euros die ik extra heb sms ik wel op aan blinde geleidenhonden fonds want die hebben het nodig.
Hier is het zo dat ze je vooral dwingend en schooiend aankijken.
Nou excuus daar hou ik niet van, echt niet.
De groeten ermee, loop maar wat harder en neem er een wijk bij voor die paar euro.
Reclame en kranten worden hier toch niet gelezen :')

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:27

little_king schreef:
pinkie87 schreef:
maar je krijgt er wel een extra servers van terug vaak.
Maar als mensen in het restaurant hun best niet doen dan krijgen ze ook niets.

Mijn oma heeft altijd 4 speculaaspoppen met sinterklaas die ze heeft aan vuilnismannen die zijn elk jaar weer super blij en ze krijgt er zoveel voor terug!

Zo zie ik dat bijv. ook met de ochtendkrant wij geven wat maar hij komt wel altijd droog en optijd aan. als we er nu een hadden die vele fouten maakte en vaak niet optijd is krijgen ze ook niets. en ze gaan voor jou wel door weer en wind om hem te komen brengen, en dan mag je daar best dankbaar om zijn.

Ik heb zelf altijd kranten folders enz. gelopen en die vriendelijke woorden van de mensen die wel te vrede zijn is super leuk :D

Ow en mijn doet schoolvervoer met kinderen met beperking. Die krijgt elk jaar allemaal leuke kadootjes.
Ik vind dat echt zo lief van die ouders. Me moeder zegt zelf ik ben al blij met een kerstkaart.
Maar nee gewoon grote pak merci. En ze heeft een kind waarbij de ouders fruit teelten nou ze komt met zat thuis

Een krant met een abonnement heb ik niet, hier dus alleen het zondagsnieuws en wat reclame.
Maar al had ik dat wel, heb je een hekel aan door weer en wind fietsen moet je wat anders gaan doen.
Dat geldt ook voor een serveerster, of de kok. Ik zal zeker zeggen dat het lekker was of wat ook, maar ik geef geen fooi.
Ik eet sowieso al zelden buiten de deur omdat ik het te duur vind en dan zou ik nog extra geven aan iemand die gewoon zijn werk doet.

Een vriendelijk woord is altijd fijn maar dat vind ik wat anders als geld "moeten" hebben.

Hoop dat je dan nooit naar een land op vakantie gaat waar fooi standaard is ;-)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:38

Leffroi schreef:
Dit is nu mijn 2e kerst dat ik kranten loop, maar zit nog zeer te twijfelen of ik wel of niet langs de deuren moet. Komt dat niet bedelig over ofzo? Natuurlijk een leuk extraatje, maar komt mij altijd zo raar over.. ?

Ik heb 'vroeger' een poos kranten bezorgd. Ik ben wel langs de deuren geweest met de kerstkaartjes. Toen heb ik uiteindelijk één straat overgeslagen omdat ik het toch wel ongemakkelijk vond. Ik kreeg véél reacties waarom ik niet langs was geweest, zowel persoonlijk als door briefjes op de brievenbus, dat er nog een x bedrag voor me klaar lag. Veel adresjes zullen je juist graag wat willen geven, zeker de krantenbezorger.
Niet iedereen zal het doen, misschien zal ook niet iedereen weten van het concept.

De folderbezorger stond vanavond bij mn vriend voor de deur.. die had géén idee dat de kerstkaartjes gepaard gaan met fooi. Die bezorger is na een ongemakkelijke stilte weer vertrokken :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:40

Ha het topic! Verbaas me altijd over hoe weinig mensen geven. Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar ik weet dat mijn vader onze krantenman, die iedere dag stipt op tijd de krant aflevert, een heel stuk meer geeft.
De rest krijgt twee euro ongeveer.

LSignora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:05

Ik geef normaal ook altijd 1of 2 euro.
Paar dagen geleden stond het meisje van de folders aan de deur, ze geeft het kaartje af en ik wil haar vervolgens een euro geven. Ik had alleen maar 10 en 20 centen, maar bij elkaar een euro. Zegt ze vervolgens dat ze dat niet wil, zoveel klein geld had ze niets aan. Nu was ik de gene die heel verbaasd stond te kijken. Heb haar fijne kerstdagen gewenst en de deur dicht gegooid. Dit had ik echt nog nooit mee gemaakt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:12

Ik geef ook niet...

Dan kan ik namelijk ook alle vrachtwagenchauffeurs wel geld gaan geven... Die staan ook vroeg op..door weer en wind te laden en lossen..zodat ons vlees en drinken in de supermarkt ligt..

Neh.. :) ik doe dr niet aan mee.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:13

LSignora schreef:
Ik geef normaal ook altijd 1of 2 euro.
Paar dagen geleden stond het meisje van de folders aan de deur, ze geeft het kaartje af en ik wil haar vervolgens een euro geven. Ik had alleen maar 10 en 20 centen, maar bij elkaar een euro. Zegt ze vervolgens dat ze dat niet wil, zoveel klein geld had ze niets aan. Nu was ik de gene die heel verbaasd stond te kijken. Heb haar fijne kerstdagen gewenst en de deur dicht gegooid. Dit had ik echt nog nooit mee gemaakt!

Serieus?! Dat is heftig! Het verwende nest!

Ik geef ze vaak wel wat, omdat ik het eigenlijk krenterig vind om niets te geven. Heb zelf ook een krant gelopen, en ik was ontzettend blij met mijn kerstbonus. Meestal krijgen ze 1 of 2 euro, afhankelijk van wat ze lopen en hoeveel geld ik contact heb.

ik had het zelf, toen ik folders liep. Een oudere man wilde ook wat geven, maar hij had ook geen geld, dus toen kreeg ik chocola :P . Het was kats over datum, maar ik vond het zo aardig dat die man moeite had gedaan om wat te zoeken :) .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:21

Ik heb zelf een jaartje de ochtendkrant bezorgd. Helaas was het niet meer te combineren met mijn huidige baan,anders was ik graag verder gegaan. Het was best leuk om te doen.
Ik kreeg ook regelmatig niks,maar het is natuurlijk vrijblijvend,dus dat vond ik niet erg.
Kreeg van 1 zelfs een enveloppe met een geschreven kaartje erin. Heb de enveloppe thuis na afloop pas open gemaakt. Zat er gewoon 20 euro in. :D

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:24

Haha leuke verhalen om te lezen. Ik woon in een flat met een nee/nee sticker op de deur en bij mij komen ze dus niet. Toen ik thuis woonde en een aantal jaar terug stond er een man voor de deur, ik deed open, hij gaf mij een kaartje. Zei prettige kerstdagen en bleef staan. Dus ik keek hem nog een paar seconden aan van: uuh wat wilt u nu? Vervolgens de deur dichtgedaan. Vroeg mn moeder wie het was, ik uitgelegd... Vertelde ze dat ze die normaal altijd wat geld geeft.
Jaa helaas wist ik dat niet, dus jammer voor die man kreeg hij bij onze voordeur niks. Achteraf vond ik het wel banketstaaf voor hem haha, mja ik wist het echt niet

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 03:21

little_king schreef:
Ja daar is het topic weer :)
En weer hetzelfde antwoord, nee ik geef niets.
Ik geef ook niets aan de vakkenvuller, de schoonmaker, het kassameisje en noem alle andere maar op met een minimumloon maar ook goed werk leveren.

Folderwijk verdiend echt minder dan een vakkenvuller.
En ze gaan door weer en wind.

Dus ja. Bij mij krijgt ze wel wat.

Ik heb zelf vroeger een Folderwijk gehad.
380 huizen maar liefst.
Elke donderdag met de hele familie aan tafel vouwen.
Na het eten 5 x op en neer met de fiets. (Paste niet in een ritje in de tassen) en ik had nog geen 50 euro per maand.
Ik begon om 3 uur en om 10 was Ik klaar.

Ik heb de beste wensen briefjes altijd door de deur gegooid.
Omdat ik het zelf onprettig vond.

Qerty

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 04:31

Toen ik 14 was spaarde ik voor een pony en nam ik een folder- / regiokrantenwijk. Ik zag er tegenop om langs de deuren te gaan want vond het juist heerlijk om in de anonimiteit langs de deuren te gaan. Herinner ik me leuke ontmoetingen en heel wat hartelijkere reacties dan die ik in dit topic voorbij heb zien komen.
Mede dankzij dat rondje had ik die zomer daarop genoeg bij elkaar gespaard voor een weekje ponykamp.

Ik heb makkelijk praten, hier komen ze nooit aan de deur. Ik begrijp dat je geen geld wilt geven omdat je het zelf beter ergens aan denkt te kunnen besteden, maar zie zo iemand niet als bedelaar. It's part of the job.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 05:15

Ook wel een leuk verhaal: ik was twee jaar geleden zelf niet thuis maar bij de buren had het folder/krantenmeisje wel beet. Helaas had de buurman alleen 50 euro cent in huis, waardoor mevrouw hem meedeelde dat ze ook wel haar bankrekeningnummer wilde geven zodat hij dan meer kon geven. Hij heeft haar een oliebol met servetje in de handen gedrukt en de deur dicht gedaan :evaw:

Leuk detail: buurman kent de moeder van het meisje en ze was nog geen drie weken bezig met het baantje := En dan al zulke eisen stellen :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 05:48

Ik bezorgde eerst elke ochtend, maandag tot en met zaterdag de ochtendkrant bij abbonnees. ( noord hollands dagblad en telegraaf)
Als er iemand ziek was, werd je gedwongen extra wijken te lopen of je kon rekenen op ontslag. Dus stond ik vaak om vijf uur sochtens op. Met sneeuw was het echt bijna onmogekijk net die zware tassen niet te vallen, dus moest ik soms extra heen enweer fietsen om de kranten in gedeelten te bezorgen en natuurlijk ook nog op tijd te zijn, voor 7 uur sochtends in de bus.
Gelukkig zagen die mensen wel in hoe vervelend het dan wel niet is met sneeuw en ze gaven dan ook flink fooi.
Ochtendbladen bezorgen is echt geen vetpot..
Folder bezorgers geven we meestal 50 cent

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:01

Van ons krijgen ze helemaal niks meer. Dit omdat we een nee-nee sticker hebben, wij bekijken alle folders wel online via reclamefolder.nl :D.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:10

Mijn vriend liep vorig jaar de kranten en is ook kaartjes gaan brengen. Ik vind het zelf ook geen probleem als ze aan de deur komen, moeten we wel niet al meteen met hun hand open staan. Als je wat krijgt is het mooi, zo niet dan is ook niets verloren. En ik vind het toch wel netjes en knap als iemand om 7 uur bij de hele wijk(of zelfs 2) de krant in de bus heeft liggen bij weer en wind.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:20

Ik geef ook altijd iets. Maar hier zijn het er maar 3 (2 verschillende kranten en folders)
Geef altijd tussen de 1 en 2 euro. Van 1 krant gaf ik een jongen niets. Hij bezorgde de krant wanneer het hem uit kwam. Alle brievenbussen staan aan de straat behalve die van ons.. (hoekhuis) dus hij moet van zijn fiets af.... en heel vaak zag ik gewoon dat hij de kranten aan het doen was en ons oversloeg. Heb hem heel vaak proberen aan te spreken van goh mag ik ook een krant maar hij had altijd oordoppen met muziek in en 'hoorde' me nooit.
Ik herken dit wel een beetje van toen ik vroeger een kranten wijk had haha, maar als mensen mij er op aan spraken flikte ik het echt niet nog een keer! Ik bracht daarna altijd netjes te krant haha, nu ik erop terug kijk moet ik me schamen hahaha.

Maar deze jongen kreeg dus altijd niets van mij! Nu is er een andere bezorger en die krijgt altijd wel wat.
Ik weet zelf wat het is om te lopen door weer en wint, voor zo weinig geld. En ze doen het hier altijd braaf en op tijd.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:25

Ik doe ook de ochtend krant (en) heb een wijk van ruim 250 kranten. Zoals het ad, Volkskrant, telegraaf, trouw etc.. ik heb deze wijk omdat ik 2 paarden en een pony heb, zeld werk in de paarden en het loon niet super is. En ik graag extra heb voor de paarden.

Ik ga ook langs de deuren, deels voel ik me een bedelaar maar aan de andere kant is het een leuk zakcentje erbij. . Maar ik ben niet beledigd als ik niets krijg in tegenstelling tot anderen.

Ben nog niet rond gegaan, maar kreeg van de week sochtends 10 euro van een man die me op stond te wachten.. altijd leuk.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:28

__SavannaH__ schreef:
Ik doe ook de ochtend krant (en) heb een wijk van ruim 250 kranten. Zoals het ad, Volkskrant, telegraaf, trouw etc.. ik heb deze wijk omdat ik 2 paarden en een pony heb, zeld werk in de paarden en het loon niet super is. En ik graag extra heb voor de paarden.

Ik ga ook langs de deuren, deels voel ik me een bedelaar maar aan de andere kant is het een leuk zakcentje erbij. . Maar ik ben niet beledigd als ik niets krijg in tegenstelling tot anderen.

Ben nog niet rond gegaan, maar kreeg van de week sochtends 10 euro van een man die me op stond te wachten.. altijd leuk.

Maar dat is ook leuk! Dan word het bezorgen gewaardeerd! Ik ging ook wel langs de duren maar wel met het zelfde gevoel. Ik sloeg soms ook huizen over haha omdat ik dacht..... Nee hoor daar ga ik dat echt niet doen!!! haha.

Maar ik haalde wel altijd zo'n €100 tot €150 op in een klein dorp. Maar ik was inderdaad ook niet teleur gesteld als ik niets kreeg. Dit moet iedereen voor zich zelf weten of die dat wil of niet wil.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:31

Oh valt me trouwens nog wat in, een jaar of twee geleden ben ik ook met mijn moeder gegaan en toen was er één gezin niet thuis waarvan we wisten dat we normaal wel wat kregen. Maargoed, we gaan niet krenterig doen en nog zes keer terugkomen, dus kaartje in de bus en weer naar huis.
De volgende morgen hangt er een zakje aan de deurknop met daarin een kaartje voor de krantenbezorgster en 20 euro erin, omdat ze het jammer vonden dat ze ons gemist hadden!
Dat vind ik dan echt wel lief :)

De meeste mensen zijn ook echt blij met mijn moeder, omdat de krant vaak nog vóór 6 uur in de bus ligt bij sommigen. En altijd wel voor half 7, tenzij de kranten laat geleverd worden maar daar kan zij dan ook niks aan doen.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:40

Ninia schreef:
Ieder zijn mening hoor en ieder mag beslissen wat hij met zijn eurootje doet. Maar mijn zoon heeft 4 jaar lang in weer en wind huis aan huis kranten bezorgd voor een hongerloontje. Door de kerstfooitjes kwam er nog een een leuk zakcentje binnen. Maar als je dan hoort hoe bot sommige mensen aan de deur reageren, dan vind ik dat toch wel heel erg triest.

Helemaal mee eens ! Iedereen mag inderdaad zelf weten wat hij met z'n centen doet, maar als ik zie wat mijn zoon (13 jaar) voor een hongerloontje krijgt voor héél wat werk (hij heeft een wijk in het buitengebied, dus heel wat km's fietsen), dan gun ik hem dat extraatje van harte ! Hoeveel jongeren van zijn leeftijd hangen niet de hele dag achter de computer en houden het handje op bij pa en ma als ze iets willen ?! Ik ben hartstikke trots op hem !
En inderdaad, dan heb je mensen die gewoon glashard de deur niet eens opendoen als ze hem aan zien komen ... Dat vind ik ook triest !

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:44

De folderbezorger krijgt bij ons 1 euro, de krantenbezorger 25 (ik ben zelf krantenbezorger geweest dus ik weet hoe het is om in weer in wind te lopen. En ik weet ook dat er in onze buurt een hele boel gierige mensen zijn die niks geven, dus dat hoop ik dan ook een beetje goed te maken :P).

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:50

Bij ons aan de deur krijgt de folder bezorger 50 cent en de bezorger van het weekblad niks, die komt gewoon heel vaak niet.
De ochtendkrant krijgt 2 euro volgens mij.

Ik loop zelf ook de ochtendkrant, en vind het leuk om langs te gaan, veel mensen zijn ook blij je te zien (ik heb een wijk met veel ouderen). Dus ik heb altijd een leuk zakcentje aan het eind van de kaartjes bezorgen. Ik ben ook niet teleurgesteld als ze niks willen geven, dat is hun keuze en ik kan natuurlijk niet in hun portomonee kijken :)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:54

hier krijgen ze niks...
ze krijgen toch ook betaald?
ik heb vroeger zelf ook krantjes gelopen en heb ook nooit aangebeld bij mensen om ze een fijne kerst te wensen!

Hier een snotjong aan de deur: "ik ben de krantenbezorger bij u in de straat, en ik wens u fijne feestdagen........" dus is wens hem ook fijne feestdagen doe de deur dicht, belt dat jong opnieuw aan, weer met het zelfde verhaal...
ja sorry hoor maar wat verwacht je dan? :evaw:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:17

Keeva schreef:
Helemaal mee eens ! Iedereen mag inderdaad zelf weten wat hij met z'n centen doet, maar als ik zie wat mijn zoon (13 jaar) voor een hongerloontje krijgt voor héél wat werk (hij heeft een wijk in het buitengebied, dus heel wat km's fietsen), dan gun ik hem dat extraatje van harte ! Hoeveel jongeren van zijn leeftijd hangen niet de hele dag achter de computer en houden het handje op bij pa en ma als ze iets willen ?! Ik ben hartstikke trots op hem !
En inderdaad, dan heb je mensen die gewoon glashard de deur niet eens opendoen als ze hem aan zien komen ... Dat vind ik ook triest !

Mijn persoonlijk mening? Ik zou mijn kind echt niet laten werken voor dat geld, niemand buit mijn kind op zo een manier uit.
En natuurlijk ben ik trots als ze de waarde van geld leert kennen en dat het niet voor niks komt. Maar dat leer ik liever anders. En dan houdt ze heus haar handje niet op :n

Vroeger mocht ik ook geen krantenwijk van mijn moeder om deze reden en toen kreeg ik uiteindelijk andere klusjes waar ik meer mee verdiende en dat geld motiveert beter dan een paar euro voor je eigen kapot te lopen en te fietsen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:20

Nou ja... wat verwachten ouders tegenwoordig dat hun kind mag gaan doen en wat ze daarbij verdienen...? Get real.. gelijk directeur worden ofzo..
Ik heb zelf ook een folderwijkje gehad en ik vond het echt niet slecht verdienen hoor voor die anderhalve middag p.w. dat ik er mee bezig was..

En maar afvragen waar al die rare pubers vandaan komen :x