Illuminatie, wie gelooft erin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:59

Ik heb dit topic nog nooit gezien! Mijn jaarling heet Illuminati.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:18

Vind het allemaal maar raar... Ben op Facebook zo een pagina van the Illuminatie terechtgekomen door mijn ex. Heb mijn ex ernaar gevraagd wat het precies is en wat het allemaal inhoudt en wat hun doelen eigenlijk zijn, hij deed er nogal verdacht en geheimzinnig over alsof er dingen waren die ik niet mocht weten.
Helaas niet de kans gekregen om verder onderzoek te doen

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:28

Iemand vroeg iets over wereldleiders..

Is het meer mensen opgevallen dat het logo van die top nucleare toestand een driehoek is met een oog er in gemaakt van strepen?
Of sla ik hier in door...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:33

Kan het logo zo niet vinden, heb je misschien een linkje?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:45

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:46

Nee inderdaad, dat was het eerste wat ik zag toen ik het plaatje opende..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:48

Verbaasd me niets. ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:49

Ik vind het te eng om er in te geloven denk ik.. :')
Zal het topic straks eens doorbladeren.. := heb me er voor 2 jaar terug eens in verdiept := Serieus, je kan er niet omheen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:55

Yep, duidelijk een oog in die driehoek... :roll:

Realiteit is geen biofilm met Nick Cage, wat denk je zou een echte sinistere organisatie achter de schermen met aanwijzingen om zich heen strooien?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:56

Begin ook steeds meer te denken dat het korter bij is dan ik zelf wil geloven...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:57

Ik vind Katy Perry Ook eng wat dat betreft :') Net als Rihanna.. ik krijg er al kippenvel als ik er aan denk _O-

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:00

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:29

Nee hoor, geen oog maar het logo van kernenergie. :)

Afbeelding

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:14

Ik heb het hele topic gelezen en hetgeen mij het meest opvalt en irriteert is dat iedereen hier illuminatie zegt. Het is Illuminati, de verlichten. Illuminatie is 'verlichting'. Of dat ook gaat over een brandend licht weet ik niet, maar dat 'de verlichting' een belangrijke periode was in de middeleeuwen waarin veel van zulke genootschappen zijn opgestaan (of waarschijnlijk iets eerder eigenlijk) en er heel veel veranderd is in de maatschappij is een feit. Daar kan je niet in geloven :')

Verder ben ik zeker een argwanend persoon als het gaat om privacy en om doofpotaffaires (denk aan Bin Laden die zogezegd gedood is door Amerikanen, denk aan 9/11) en ben ik niet iemand die op alles ja en amen knikt, maar dit soort verhalen vind ik vrij ridicuul worden. Daarbij, of ze nu 'illuminati' heten, of 'wereldleidervriendjes', dat interesseert me geen moer. Daden zijn daden. Welke naam je op hun kop kleeft maakt me niet uit.

Oh, en vrijmetselaars hebben voor zover ik weet niet zoveel rechtstreeks te maken met de Illuminati. Je kan ze in ieder geval zeker niet eenvoudigweg over één kam scheren. En de vrijmetselaars zijn geen mythes maar een feit. Die orde bestaat vandaag de dag nog. Bij de Illuminati is het huidige bestaan minder bevestigd.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:14

Er zeker een hele grote connectie tussen de illuminatie en de vrijmetselarij. Vooral vanaf de hogere rangen, de lagere rangen worden gewoon in den 'domme' gehouden. Ga je er maar eens in verdiepen ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:02

Ik vraag me ook af wat de rol van de padvinderij in dit geheel is? Die heb ik ook nooit vertrouwd >;)
Laatst bijgewerkt door Kaka op 25-03-14 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:03

Zonder dolheid. Ik kan me zomaar voorstellen dat personen die op een positie zitten waar ze beslissen voor heel veel mensen, ook wel eens gezamenlijk een biertje willen drinken. Toch fijn, zo nu en dan met gelijkgestemden spreken. En daar zal ook heus wel eens over werk gepraat worden. Dat gebeurt in elke organisatie, van de bakker op de hoek tot het Ministerie van Justitie: de belangrijke beslissingen worden niet genomen in openbare vergaderingen, maar in ontspanning bij de borrel daarna of tijdens de lunch.

Maar waarom je als borrelclubje in vredesnaam geheime aanwijzingen wilt rondstrooien is beyond me en wat mij betreft een kwestie van 'men ziet wat men wilt zien'.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:20

Ik vind het schokkend hoeveel mensen zeggen nog nooit van de Illuminati te hebben gehoord. Of dat er is verkondigd dat de Da Vinci Code van oorsprong een film is. En dat ze beiden hier schaamteloos durven neer te zetten. Algemene kennis, mensen!

On-topic; de basis van ieder geloof is dat we er zelf niet bij zijn geweest. Zowel de Bijbel, de Illuminatie als aliens; doubts till proven. Ik heb niet de waarheid in pacht, dus ik zie het wel. Ik zal nooit verkondigen dat iets waar of onwaar is. Ik geloof nergens in tot het bewezen is, maar zal ook nooit verkondigen dat andermans geloof niet correct is. Ik weet het immers niet. Dat vind ik ook altijd zo arrogant aan gelovigen (op welk gebied dan ook), zolang iets niet bewezen is, is het debiel om de arrogantie te hebben te denken dat je de waarheid in pacht hebt.

En Het Bernini Mysterie is een prachtig boek, ik raad het aan. Lees een boek en ontwikkel je algemene kennis! Dat lijkt me voor sommigen hier heel hard nodig.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:39

>;) Het Bernini Mysterie is, net als de DaVinci Code een roman. Dan Brown is weliswaar heel creatief met het vervlechten van waarheid in zijn verhaal, maar het is fictie, een pseudohistorische complottheorie. Althans, dat is mijn mening.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:45

Daar heb je helemaal gelijk in, maar door het correcte gebruik van woorden, een creatief en toch correct gebruik van de grammatica, een correcte spelling en door de feitjes die hij door zijn verhalen heen vlecht, dragen zijn boeken zeker bij aan je algemene kennis!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:16

ladylay schreef:
Er zeker een hele grote connectie tussen de illuminatie en de vrijmetselarij. Vooral vanaf de hogere rangen, de lagere rangen worden gewoon in den 'domme' gehouden. Ga je er maar eens in verdiepen ;)

De Illuminati zouden ontstaan zijn uit de vrijmetselarij, wat ik voor de volle 100% geloof, maar aangezien er over het huidige bestaan van de Illuminati vooral complottheorieën over wereldoverheersing bestaan, zegt mij dat niks over de huidige toestand binnen dit vennootschap.
Dat lagere rangen 'van den domme worden gehouden', weet je dat, of denk je dat? Heeft iemand überhaupt ooit een gesprek gehad met iemand als een vrijmetselaar? :+

TamaradB: Ik zou toch maar opletten met het uitbreiden van je algemene kennis door Dan Browns romans. Je kan helemaal niet weten wat hij überhaupt uit zijn duim zuigt en wat niet, dus zijn boodschappen zijn op z'n minst een tikje gekleurd.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:24

Je reactie zegt genoeg. Ik neem nooit iets zomaar aan, dat heb ik zojuist uitgelegd. Ik lees ieder boek met een iPad ernaast, zodat ik direct op kan zoeken wat ik wil weten. Wat is fictief en wat niet. Intelligentie is ook een kwestie van willen investeren.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:34

xHaithi schreef:
ladylay schreef:

De Illuminati zouden ontstaan zijn uit de vrijmetselarij, wat ik voor de volle 100% geloof, maar aangezien er over het huidige bestaan van de Illuminati vooral complottheorieën over wereldoverheersing bestaan, zegt mij dat niks over de huidige toestand binnen dit vennootschap.
Dat lagere rangen 'van den domme worden gehouden', weet je dat, of denk je dat? Heeft iemand überhaupt ooit een gesprek gehad met iemand als een vrijmetselaar? :+

TamaradB: Ik zou toch maar opletten met het uitbreiden van je algemene kennis door Dan Browns romans. Je kan helemaal niet weten wat hij überhaupt uit zijn duim zuigt en wat niet, dus zijn boodschappen zijn op z'n minst een tikje gekleurd.

Dit weet ik, uit ervaring. Ik zeg niet zomaar iets. Heb daarnaast op dit gebied jarenlang onderzocht en bijzonder veel artikelen gelezen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:55

TamaradB schreef:
Je reactie zegt genoeg. Ik neem nooit iets zomaar aan, dat heb ik zojuist uitgelegd. Ik lees ieder boek met een iPad ernaast, zodat ik direct op kan zoeken wat ik wil weten. Wat is fictief en wat niet. Intelligentie is ook een kwestie van willen investeren.

De link tussen intelligentie en dat boek lezen zie ik niet helemaal, ik vind dat je ook erg denigrerend reageert.
Of het zo is of niet, mijn interesse heeft het niet en ik verdiep me liever in andere zaken waar ik zelf ook iets aan heb, dat heeft niks met intelligentie te maken maar met interesses en prioriteiten stellen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:00

En door gelimiteerd te denken beperk je je eigen hersencapaciteit. Geeft niet, niemand kan álle informatie verwerken. Het is ook een bekend fenomeen dat desinteresse het moeilijker maakt informatie te onthouden en te verwerken. Dus ja, dan zou je ervoor kunnen kiezen keuzes te maken. Of je kiest voor onderzoeken en opslaan. Ieder z'n ding. Maar dan snap ik niet dat mensen toch reageren op een topic, als ze zich niet willen verdiepen in het onderwerp omdat hun interesse daar niet ligt. Als je prioriteiten ergens anders liggen, zou je ze misschien ook ergens anders ten toon moeten spreiden.