Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:05

Tessa_93: omdat het fijner praat in de taal die je gewend bent met een bepaald persoon. Toen ik een jaar in Amerika was, sprak ik met andere Nederlandse studenten toch Nederlands, en mijn familie spreekt onderling Fries bv.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:06

Misschien de titel veranderen? Nu komt het bij mij over wat mij irriteert aan de kassamedewerkers. Irritaties van de klanten is al een topic van.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:07

Mensen die niet weten dat er een weegschaal bij de kassa is en daarom minder afwegen als dat ze meenemen. Vooral bij snoep gebeurt dit veel.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:08

Shadow0 schreef:
Tessa_93: omdat het fijner praat in de taal die je gewend bent met een bepaald persoon. Toen ik een jaar in Amerika was, sprak ik met andere Nederlandse studenten toch Nederlands, en mijn familie spreekt onderling Fries bv.

toch vind ik het vreemd als ze beide vloeiend Nederlands praten zonder accent :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:09

Jeetje... Een aantal hier moet echt rap een andere baan gaan zoeken zeg..

_Dracarys

poetser schreef:
Mensen die niet weten dat er een weegschaal bij de kassa is en daarom minder afwegen als dat ze meenemen. Vooral bij snoep gebeurt dit veel.

stelletje dieven :')

Anoniem

Oh :)) Ik kreeg ook een keer dit naar mijn hoofd:'Ja jij kunt vast niet zo goed rekenen, anders zou je niet achter de kassa zitten'.

Gelukkig is wiskunde niet zo'n belangrijk vak als je rechten studeert. :D

_Dracarys

LadyMadonna schreef:

Gelukkig heb ik dit werk maar 1,5 jaar gedaan _/-\o_

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:10

Die vreselijke kortingsacties := (werk bij de Praxis...)

En mensen die niet eens de winkel in lopen maar meteen bij de servicebalie willen weten waar álles wat ze zoeken staat...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:12

purny schreef:
Misschien de titel veranderen? Nu komt het bij mij over wat mij irriteert aan de kassamedewerkers. Irritaties van de klanten is al een topic van.

Dus omdat er al een topic 'irritaties van de klanten' is, en het hier volgens jou op lijkt, moet de titel veranderd worden. Maar als het andere topic 'irritaties van de klanten' heet en je snapt de strekking daarvan, dan snap je de titel 'irritaties van kassamedewerksters' toch ook? Da's precies hetzelfde, maar dan omgekeerd :+ De OP is duidelijk zat.

Tessa_93, voor mensen praat hun moedertaal nu eenmaal makkelijker. Al zou ik in Amerika wonen en vloeiend Engels spreken, als ik thuis gewend ben om Nederlands te spreken doe ik dat onderling ook. Het gaat m.i. dan meer om de manier waarop inderdaad, wijzen naar en grinniken om mensen is gewoon not done, ook niet in de voertaal van een bepaald land.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:14

* hun fruit/groente niet afwegen en achteraan leggen. Zodat ik iemand moet roepen en mevr zegt vervolgens " zo, nu kan ik even rustig inpakken " {:)-:( Helaas voor haar vraag ik het nu zodra ik haar zie, maar joh verdikkie toch ze vergeet het aaaaaaltijd. Ik gelukkig niet :))

* Met 50 euro betalen voor 1 boodschap en dan het briefje van 5 zien zitten, frustrerend!

* Klote pubers die sigaretten willen en beginnen te schelden als je ze niets meegeeft omdat ze geen ID hebben, kan ze wel over de balie trekken dan.

* Als ze hun boodschappen op de band hebben liggen nog even snel de lege flessen inleveren of een boodschap halen zodat vervolgens iedereen moet wachten.

* Mensen die staan te zuchten omdat ze haast hebben

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:14

LadyMadonna schreef:

Heb je zelf ooit achter de kassa gezeten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:16

Om maar even met een goede reactie te komen dan. Toen ik nog achter de kassa werkte waren klanten vaak te lui om hun artikelen die zij niet meer hoefden niet terug te leggen maar aan het eind van de band. Zo had je bij wijze van spreke een hele kar vol met spullen die je terug kon leggen/af kon schrijven wegens bederf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:17

xx_Horsiex schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar dat geeft je nog niet het recht om iemand asociaal te behandelen. Dat is nou eenmaal de andere kant van het beroep. Kun je daar niet tegen dan moet je inderdaad een andere baan gaan zoeken, desnoods met computers die niets terug zeggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:18

Tessa_93 schreef:
toch vind ik het vreemd als ze beide vloeiend Nederlands praten zonder accent :=

Is het niet hoor. Je associeert taal vaak met een bepaalde persoon. Dus zelfs als je de taal vloeiend spreekt, schakelt men snel over naar een andere taal. Dat zie je bij kinderen, maar je ziet het ook bij mensen die nog veel streektaal spreken (Limburg en Friesland met name.) Zegt niks over hoe goed ze zijn in Nederland, maar familie is vaak automatisch omschakelen.

Heb het vaak meegemaakt in allerlei meertalige situaties, het stoort mij nooit eigenlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:22

purny schreef:
xx_Horsiex schreef:

Maar dat geeft je nog niet het recht om iemand asociaal te behandelen. Dat is nou eenmaal de andere kant van het beroep. Kun je daar niet tegen dan moet je inderdaad een andere baan gaan zoeken, desnoods met computers die niets terug zeggen.

Ik zeg nergens dat dat je het recht geeft om aso te doen, ik zeg alleen maar dat het behoorlijk vervelend is om asociaal behandeld te worden terwijl jij je werk doet. En dat wanneer je nooit zelf achter de kassa gestaan hebt daar ook niet over kunt oordelen.

purny

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:23

Ik heb jaren achter de kassa gewerkt en ook van alles meegemaakt. Zelfs een vrouw die uit haar panty ging wegens een cent.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:37

Tessa_93 schreef:
En oja, aan de klant vragen of ze een klantenkaart hebben, dan zeggen ze nee. en dan als je alles afgerond hebt en betaald is dan geven ze hun klantenkaart en vragen ze om kooppunten. ja dat gaat dan niet meer aan mijn kassa dus dan stuur ik ze door naar de klantenservice en dan worden ze boos :roll:

Kruidvat ?? Day probleem heb ik altijd

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:41

kani_ejj schreef:
Tessa_93 schreef:
En oja, aan de klant vragen of ze een klantenkaart hebben, dan zeggen ze nee. en dan als je alles afgerond hebt en betaald is dan geven ze hun klantenkaart en vragen ze om kooppunten. ja dat gaat dan niet meer aan mijn kassa dus dan stuur ik ze door naar de klantenservice en dan worden ze boos :roll:

Kruidvat ?? Day probleem heb ik altijd

Vomar :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:43

Toen ik nog bij Lidl werkte hadden we altijd een vaste klant die heel traag was. Het was een nog niet zo oude vrouw, maar die deed er serieus 5 minuten over om haar karretje leeg te maken en op de band te zetten. Bij Lidl heb je na de kassa niet zo'n groot plankje waar de cassiere haar spullen kwijt kan, dus die stond ook al snel vol.
Als het kon sloot ik snel mijn kassa om vervolgens voor een snellere klant weer open te gaan :o want zo gezellig was ze ook niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:50

xx_Horsiex schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja, bij C1000 en vond het ontzettend leuk en zou het zo weer doen. :j (helaas vinden ze me nu te oud ;) )

_Dracarys

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:56

Er was bij mij ook altijd een klant die 9 van de 10 boodschappen die ze had in van die gratis plastic zakjes deed met knoopjes erin. Dan kon ik het dus niet scannen en moest ik bij alles ( boodschappen voor een week ofzo ) de knoopjes eruit halen, product uit het zakje, scannen, product in het zakje, knoopje erin.. was daar dus wel even zoet mee. die vrouw had ook smetvrees denk ik :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:07

anneliesdj schreef:
Wat ik trouwens wel irritant vind van een kassamedwerker;niet vragen om een flessenbon!
Ik vergeet dat ding structureel, ben dan ook heel blij dat ze er hier bij de aldi altijd om vragen.

Als mensen hem al hebben gegeven aan het begin vraag ik het aan het eind opnieuw, zo'n automatisme. :+
Vaak worden ze dan boos. Ja eh, sorry hoor... Ik doe m'n best. :=

Als ik (zeldzaam) eens op maandag werk in plaats van in het weekend wens ik mensen ook heel de dag een prettig weekend, daar kunnen ze gelukkig meestal wel om lachen. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:14

anneliesdj schreef:
Ik werk in de horeca (snackgelegenheid) en sta daar ook regelmatig achter de kassa, misschien niet helemaal vergelijkbaar maar toch.
Ik heb eigenlijk weinig ergernissen, maar één grote: kleingeld bij willen geven maar dan ipv 10/15/40 cent een euro geven...
Ik vraag er weinig om, vaak bieden mensen het aan en vind ik lief ook, maar geef het dan aub wel gepast. Ik kan er niets mee als ze dan een euro of 50cent bijgeven terwijl het om 5 of 10 cent gaat. Raak standaard in de war met tellen.

Ik geef regelmatig van die rare bedragen bij inderdaad, heb zelf achter de kassa gezeten en ik vond het altijd wél handig namelijk. Is het ook, als je niet in de war raakt en mensen niet een heel raar bedrag gaan geven :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:28

imd schreef:
anneliesdj schreef:
Ik werk in de horeca (snackgelegenheid) en sta daar ook regelmatig achter de kassa, misschien niet helemaal vergelijkbaar maar toch.
Ik heb eigenlijk weinig ergernissen, maar één grote: kleingeld bij willen geven maar dan ipv 10/15/40 cent een euro geven...
Ik vraag er weinig om, vaak bieden mensen het aan en vind ik lief ook, maar geef het dan aub wel gepast. Ik kan er niets mee als ze dan een euro of 50cent bijgeven terwijl het om 5 of 10 cent gaat. Raak standaard in de war met tellen.

Ik geef regelmatig van die rare bedragen bij inderdaad, heb zelf achter de kassa gezeten en ik vond het altijd wél handig namelijk. Is het ook, als je niet in de war raakt en mensen niet een heel raar bedrag gaan geven :P

Hier ook, ik kom sowieso graag van mijn kleingeld af dus zo mogelijk geef ik altijd kleingeld erbij als ik het heb.

Aangezien ik ook veel kassa-ervaring heb weet ik donders goed wat 'handig' is om erbij te geven.
Probleem zit meer dat cassieres tegenwoordig niet meer goed kunnen terugtellen lijkt het, en daardoor in de war raken wat ze nu moeten teruggeven. Wordt vaak gewoon in je hand gekwakt (dus ook cassieres naar klanten toe :P)