"Rijlaarzen" in de mode?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: "Rijlaarzen" in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:37

Dit was mij een tijdje geleden ook al opgevallen toen ik een klasgenoot (die niets met paarden heeft overigens) met 'rijlaarzen' en zelfs een 'rijbroek' zag lopen, echt vreemd :') .

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:43

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:44

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:48

_Sofie schreef:
Uhm, tja, ieder z'n eigen smaak, maar het lijkt mij niet zo comfortabel om de hele dag op rubberen laarzen te lopen :+
Bij mij op m'n middelbare school droegen heel veel mensen ze ook, al een jaar of 3 geleden.

Hele dag vind ik ook niet prettig nee, maar loop en sta soms wel 6 uur achter elkaar op mijn rijlaarzen :p
In het begin was het ook niet leuk, maar na maandje begon ik toch wel erg te wennen :+

En ja, echt rijlaarzen, niet de niet-rijlaarzen-die-op-rijlaarzen-lijken.

Die van mij zijn veel mooier, lekker dof, vies, stinken (voor velen dan, ik merk er niets van :')) en niet te druk. Gewoon, simpele rijlaarzen voor bij de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:44

xnatalie95 schreef:
Laatst kwam een klasgenoot ook heel trots binnenlopen met die dingen, ze pronkte er ook nog behoorlijk mee dat ze 100 euro hadden gekost... Mijn andere klasgenoot (m'n grote paardenvriendin) kon zich daarop niet inhouden en zei: Je kunt het zelfde model laarzen halen bij de Welkoop voor 2 of 3 tientjes.

Ik had het niet meer op dat moment... _O-

:')

Ik zie het ook weer steeds vaker... Ik ga eens kijken of ik mijn oude rubberen op marktplaats kan zetten als "mooie vintage rijlaars" ofzo. Kan misschien nog wel wat opleveren :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:45

Haha, die is goed :').

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:47

Vind het zo grappig dat meiden die zulke rubberen laarzen dragen echt modieus willen zijn. Terwijl je in de paardensport het tegenovergestelde uitstraalt :')

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:48

Resistance schreef:
xnatalie95 schreef:
Laatst kwam een klasgenoot ook heel trots binnenlopen met die dingen, ze pronkte er ook nog behoorlijk mee dat ze 100 euro hadden gekost... Mijn andere klasgenoot (m'n grote paardenvriendin) kon zich daarop niet inhouden en zei: Je kunt het zelfde model laarzen halen bij de Welkoop voor 2 of 3 tientjes.

Ik had het niet meer op dat moment... _O-

Ik zie het ook weer steeds vaker... Ik ga eens kijken of ik mijn oude rubberen op marktplaats kan zetten als "mooie vintage rijlaars" ofzo. Kan misschien nog wel wat opleveren :+

Gewoon een plaatje ST opplakken en helemaal compleet :')

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:48

Bedoel je niet die super trash laarzen?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:49

Echt vreselijk. En dat ze van rubber zijn ook.

En dan van die mensen die gaan zeggen dat je er in paardrijkleren niet uit ziet :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:55

hier zie t al denk maanden in de winkels voorbij komen ...
vind t wel komisch

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:57

Rijlaarzen vind ik niks, maar jodphurs modelletje begin ik toch wel leuk te vinden. Niet inz wart dan, en natuurlijk wel van goede kwaliteit, maar verder vind ik er niks mis mee. Mijn eigen jodphurs vind ik een beetje té paardrijachtig voor dagelijks gebruik though.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:02

xMarloes schreef:
Resistance schreef:

Gewoon een plaatje ST opplakken en helemaal compleet :')

Heb ik wel eens gedaan.
Goed schoongemaakt, glans-lakje eroverheen. En dan een goedkoop plastic-maar-goudkleurig kettinkje eraan gemaakt. En toen voor de grap aan iemand die helemaal schoenengek is gegeven. (het was dus echt als grap bedoeld, omdat ze jarig was gaf iedereen haar hun oude schoenen)
Was ze er oprecht blij mee :+ Ze heeft ze nooit gedragen (dingen zijn aan de binnenkant helemaal kapot en het was niet haar maat). Maar dat had ze graag gedaan hoor.

Ik zie een goede handel opkomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:20

He ben niet de enige die spontaan hinnikt als ze voorbij draven :')

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:15

Echt geen gezicht!

Waar ik me ook over verbaasd heb is dat er een tijd geleden leren Gucci paardrijlaarzen waren, kostten 600 en er zat een model aan waar niemand fatsoenlijk in pastte. Voor 600 kun je een paar hele mooie op maat laten maken bijna. Dat mensen nog zo gek zijn om zoiets te kopen zonder dat het mooi zit.

Vorige week was ik vergeten mijn ariats uit te doen naar school, had het idee verschrikkelijk bekeken te worden. Vind het onder een spijkerbroek altijd net orthopedische schoenen :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:11

Overigens staat het ook gewoon in de beschrijving dat het een rijlaars is hoor+

PRODUCTOMSCHRIJVING
Hoge rubberen rijlaars. Quiltedrain Boots heeft een verstelbare spoorriem met goudkleurig ST logo en een quilt-look schacht.

:))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:19

takkie_muis schreef:
He ben niet de enige die spontaan hinnikt als ze voorbij draven :')

Neenee ik ook :') helaas zie ik ze de laatste tijd minder voorbij galopperen :(

Ik vroeg ze ook regelmatig of ze eigenlijk wel een paard van dichtbij hadden gezien.
En of ze geen verschrikkelijke zweet voeten kregen want dat kreeg ik ook altijd in die rubber dingen.

En verder euh tja ze zien er zeer goedkoop uit maar het is inderdaad ook het zelfde soort die het draagt.

Verder snappen ze volgens mij niet dat je in de paarden wereld geen luxe uitstraalt met rubberlaarzen.

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:04

@samblabla: sorry hoor, was niet kwaad bedoeld! ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:29

klumpertje schreef:
Echt geen gezicht!

Waar ik me ook over verbaasd heb is dat er een tijd geleden leren Gucci paardrijlaarzen waren, kostten 600 en er zat een model aan waar niemand fatsoenlijk in pastte. Voor 600 kun je een paar hele mooie op maat laten maken bijna. Dat mensen nog zo gek zijn om zoiets te kopen zonder dat het mooi zit.

Vorige week was ik vergeten mijn ariats uit te doen naar school, had het idee verschrikkelijk bekeken te worden. Vind het onder een spijkerbroek altijd net orthopedische schoenen :P

Geloof me, die zijn véél erger -O- :')

Takkiemuis: hahahaha jaa ik ook, maar durf het niet zo hard te doen!!

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:38

Wendybrian schreef:
Bedoel je niet die super trash laarzen?

Bij mij op school zijn er ook een paar meisjes met van de Super Trash "rijlaarzen", maar die vind ik niet echt mooi ;( .
De meeste (die rijlaarzen aanhebben) hebben Decathlon, dat lijkt mij al heel wat beter, want het zijn ten slotte echte rijlaarzen. :)
En dan zijn er nog een paar meiden met Aigle Start, dan zijn eigenlijk de goedkoopste soort of model van Aigle, en die vind ik echt wel mooi staan :)
Maar ik ben toch wel heel erg blij met mijn Aigle Dressage rijlaarzen, wil niet bluffen of zo, maar heb ze heel graag aan en iedereen hier vindt ze leuk, yep! :9

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:44

Jolandaa schreef:
Overigens staat het ook gewoon in de beschrijving dat het een rijlaars is hoor+

PRODUCTOMSCHRIJVING
Hoge rubberen rijlaars. Quiltedrain Boots heeft een verstelbare spoorriem met goudkleurig ST logo en een quilt-look schacht.

:))

Bedoel je de Super Trash laarzen??
Ik heb altijd gedacht dat het geen echte rijlaarzen waren... :n

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:54

wannabe ruiters.
Ik moet zeggen dat ik mooie leren laarzen erg mooi vindt staan onder een rijoutfit, maar gewoon onder je legging van die rubbere laarsjes met gouden kettinkjes etc. nee. bah.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 02:46

Ja, bij mij kwam er iemand met dit soort laarzen en een nepleren rijbroek in de klas aan. Zat toen ook met wat redelijk mondige jongens in de klas, dus er volgde algauw dingen in de trant van 'paarden staan niet op school' 'mag'k mee paardje gaan rijden' en dan natuurlijk ook de meer seksuele referenties naar de sport toe _O-
Heb ze het maar 1x zien dragen :')

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 07:05

Hahaha ik vind ze ook echt super "ug"ly.
meestal ook een bepaald slag mensen.

die neprijbroeken heb ik nog niet gezien.
wel ooit eens op marktplaats een "zwangerschaps" rijbroek aangeboden gezien :+

en heel toevallig zag ik gisteren een mevrouw lopen over straat, midden in de stad met een paardrijcap op. Zo'n dure van kep? Met lichte glitters er in. Best een sjiek ding.
Spoiler:
Ik weet niet zeker maar miss was deze mevrouw ligtelijk gehandicapt en moest daarvoor een helm op. was dit een mooie oplossing voor die lelijke helmen. Was wel ff wennen om iemand met een helm te zien lopen buiten de piste.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:42

iemand op mijn school liep ook met die laarzen inc. nep rijbroek, ik liep langs en heb toen maar gevraagt of ze ook deed paardrijden haha. zag er echt niet uit :')