_San87_ schreef:Waarom moet het of/of? En/en is ook een prima mogelijkheid.
Als dat kon was DAT perfect toch..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Christine schreef:Ergens werken de filmpjes wel, ik heb een aantal paar Uggs staan maar had geen flauw idee dat er schapen gemarteld worden voor mijn Uggs. Dat ben ik wel te weten gekomen doordat mensen filmpjes en foto's hebben gedeeld, ik zal dus geen nieuwe Uggs meer kopen (al draag ik de Uggs die ik al gekocht had wel nog steeds).
Die filmpjes en foto's delen is dus niet helemaal nutteloos, al scroll ik 9 van de 10 keer ook heel hard door omdat ik van o.a. bont wel weet hoe dat 'gemaakt' wordt.
Waarom worden al die dieren eigenlijk levend gevild? Als je ze dood zou maken en daarna meteen villen maakt dat toch geen verschil voor de kwaliteit van het bont?
schapen zal wel dezelfde reden hebben.maarja hoeveel rijden er wel niet met een bontje onder t zadel... Maar goed. Voor mij ook geen bont meer..
Als je denkt dat schapen levend gevild worden ben je dus officieel een Peta-schaap, ook de dierenvrienden zouden zich wel eens mogen inlezen, zodat je echt weet hoe het er aan toe gaat... ruitje schreef:Als je denkt dat schapen levend gevild worden ben je dus officieel een Peta-schaap, ook de dierenvrienden zouden zich wel eens mogen inlezen, zodat je echt weet hoe het er aan toe gaat...

ruitje schreef:Als je denkt dat schapen levend gevild worden ben je dus officieel een Peta-schaap, ook de dierenvrienden zouden zich wel eens mogen inlezen, zodat je echt weet hoe het er aan toe gaat...
eenitraM schreef:Natuurlijk kàn dat. De wíl, is een andere discussie._San87_ schreef:Waarom moet het of/of? En/en is ook een prima mogelijkheid.
Dát kan dus niet. Hier in Nederland is er geen ruimte voor en daar geen geld voor 'humane' slachtingsmethoden. Edit: Tenzij de consument meer wil en gaat betalen natuurlijk. Maar dat dat gebeurt is niet realistisch
ruitje schreef:Ja en dan moet je ook even een keer langs komen bij het schapen scheren in NL... maar dat doet dan weer niemand want dat geeft geen mooie filmpjes....
De meerderheid van de schapen op de wereld heeft het gewoon goed.
Ga iets doen aan minder aaibare diersoorten waarvan de filmpjes niet zo op je emotie inspelen, maar de kreeft doet het niet zo goed denk ik
_Christine schreef:ruitje schreef:Als je denkt dat schapen levend gevild worden ben je dus officieel een Peta-schaap, ook de dierenvrienden zouden zich wel eens mogen inlezen, zodat je echt weet hoe het er aan toe gaat...
Lees jij deze blog dan even en klik het filmpje aan dat erin staat. Overigens heb ik gezegd dat schapen gemarteld worden voor mijn Uggs.
http://ikbenirisniet.nl/2010/11/20/warm ... e-schapen/
Citaat:A sheep provides up to a 9000% return on the initial investment, the happier and healthier the sheep, the better the return in the quality of it's wool. But sheep, like all animals; get old and die. Not one single sheep has ever lived forever and if everyone stopped wearing uggs, no one single sheep would be saved from death. Sheep die. Remember that. So when a sheep is getting older, it's turned into meat and sheepskin. Some sheepskins become uggs, some become coats, some become sheepskin rugs. Very little of the sheep is wasted, nothing goes into landfills. Sheepskin and Wool is far more eco friendly than synthetic alternatives; with come from plastics
VivaLaVida schreef:ruitje schreef:Ja en dan moet je ook even een keer langs komen bij het schapen scheren in NL... maar dat doet dan weer niemand want dat geeft geen mooie filmpjes....
De meerderheid van de schapen op de wereld heeft het gewoon goed.
Ga iets doen aan minder aaibare diersoorten waarvan de filmpjes niet zo op je emotie inspelen, maar de kreeft doet het niet zo goed denk ik
Zat daar laatst nog aan te denken! Die arme kreeften die levend gekookt worden
Lusitano schreef:Sees schreef:Daarbij vind ik het ook gevaarlijk, als je ziet tot wat voor hetzes sommige berichten leiden, hou ik mijn hart vast
maar da's een hele andere discussie.
Maar dit ben ik helemaal met je eens! De racistische opmerkingen over chinezen en het oostblok zijn niet mals terwijl wij consumeren en de vraag genereren... toen met die mishandelde hond, dan wordt er iemand beschuldigd en zonder proces is er iemand die zijn leven niet meer zeker is. Levensgevaarlijk.....
@vivalavida, waarom moet er nu meteen weer een lidmaatschap bij Peta aan vooraf gaan voordat je dat soort zaken mag delen?
Ik eet zelf geen vlees en gebruik geen bont of dons. Gebruik wel leer (een stok om mee te slaan!) maar dan alleen voor schoeisel en mijn zadel, ik vraag dan vaak na waar het leer vandaan komt, dit is een bijproduct van de vleesindustrie.
Als mensen niet weten waar producten vandaan komen, dan kunnen ze toch ook geen juiste keuzes maken? 'van horen zeggen' trappen we allang niet meer in. Niet iedereen kan van ieder product de oorsprong nagaan, omdat het nog maar weinig locaal geproduceerd wordt. Dan zijn dit soort filmpjes natuurlijk wel een keiharde realiteit.....
Het zijn overigens veel jongeren die de hypes volgen en massaal naar de Uggs en bontkraagjes grijpen. Dan mag je hier ook mee geconfronteerd worden. En heel eerlijk, het liefst zou ik ze een folder in hun hand duwen als ze nietsvermoedend over straat lopen met dat spul....
eenitraM schreef:_San87_ schreef:Waarom moet het of/of? En/en is ook een prima mogelijkheid.
Dát kan dus niet. Hier in Nederland is er geen ruimte voor en daar geen geld voor 'humane' slachtingsmethoden. Edit: Tenzij de consument meer wil en gaat betalen natuurlijk. Maar dat dat gebeurt is niet realistisch
eenitraM schreef:Sommige mensen zijn ziek.
Maar het grappige is (nou ja, grappig...) het gebeurt ook bij mensen... Alleen daar staat de mensheid over het algemeen niet bij stil. Nee, arme diertjes, daar wordt volop actie tegen/voor gevoerd. Maar mensen die afgeslacht worden om niets? Nee. Dat wordt nog steeds in de doofpot gestopt heb ik het idee.

daar was ik weer. Die altijd wat heeft aan te merken op jou berichtjes.
Giolli schreef:eenitraM schreef:Sommige mensen zijn ziek.
Maar het grappige is (nou ja, grappig...) het gebeurt ook bij mensen... Alleen daar staat de mensheid over het algemeen niet bij stil. Nee, arme diertjes, daar wordt volop actie tegen/voor gevoerd. Maar mensen die afgeslacht worden om niets? Nee. Dat wordt nog steeds in de doofpot gestopt heb ik het idee.
Dat filmpje dat een paar maanden geleden op FB stond over heksen waar mensen levend verbrand werden, staat anders ook nog behoorlijk op mijn netvlies.
Ik vind het aan de andere kant heel vreemd dat mensen geen bont dragen, maar wel lederen schoenen etc. Tja... Da's net als vegetarisch zijn, maar wel vis eten.
Ik Quote dit berichtje en zie dat jij het bent. Op een of andere manier wil ik toch altijd op jouw berichten reageren, terwijl ik niet eens in de gaten heb dat jij het bent. Hoi Martien.daar was ik weer. Die altijd wat heeft aan te merken op jou berichtjes.