Over twintig jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 01:16

Hier nog een slachtoffer _-:( Ik rijd motor en ben maar 1.63. Nu ben ik ook pas 21 maar er zijn toch wel behoorlijk wat mensen die raar kijken als ik ineens een motorpak aantrek en naar mijn grote duikbootmotor loop ~~}> :)) "Huh, ben jij al 18 >;)?" Haha nee, ben 21 en heb drie rijbewijzen :D Die blikken die je dan krijgt zijn priceless! Vooral als je dan met een wheelie wegrijd, haha daar kan ik echt hard om lachen! Soms is het wel vervelend, want dan mag je soms een club niet in of alcohol kopen.

Het ergste wat ik had was bij een cinema. Was een 16+ film, mocht ik niet naar binnen ^) Moest ik weer een drie kwartier naar huis touren om mijn paspoort op te halen want volgens hun kon mijn rijbewijs nooooit kloppen :roll: Ik heb de hele avond gratis softdrinks mogen drinken *D :))

Everytime

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:06

Ik heb hetzelfde.. Zal wel door mijn lengte komen, ben 1,49m. :=
Ben nu 20, laatste tijd niet echt veel last meer van. :) '
Maar tot mijn 18e wel vaker last van gehad, vooral met drank kopen bij de supermarkt.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:11

DAMWolf schreef:
Het ergste wat ik had was bij een cinema. Was een 16+ film, mocht ik niet naar binnen ^) Moest ik weer een drie kwartier naar huis touren om mijn paspoort op te halen want volgens hun kon mijn rijbewijs nooooit kloppen :roll: Ik heb de hele avond gratis softdrinks mogen drinken *D :))

Dat vind ik wel echt bizar, als ze je ID-kaart of rijbewijs gewoon niet geloven.. Dat is mij nog niet gebeurd gelukkig, maar zou het echt niet kunnen waarderen. >;) Die gratis drankjes lijken me meer dan terecht!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:18

Appelflapje schreef:
DAMWolf schreef:

Dat vind ik wel echt bizar, als ze je ID-kaart of rijbewijs gewoon niet geloven.. Dat is mij nog niet gebeurd gelukkig, maar zou het echt niet kunnen waarderen. >;) Die gratis drankjes lijken me meer dan terecht!

Ja ik was ook echt goed boos en heb ze vriendelijk *kuch* gevraagd of ze even buiten wilden komen kijken naar mijn vervoersmiddel. Mocht helaas niet baten ^) Heb er later wel om kunnen lachen maar op dat moment ... _-:(

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:29

Wow DAMWolf, dat is écht wel heel erg! :\ :oo
Ik ben er gewoon gefrustreerd door! :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:48

Papegara schreef:
Wow DAMWolf, dat is écht wel heel erg! :\ :oo
Ik ben er gewoon gefrustreerd door! :')

Haha dat was ook wel echt heel erg hoor! Ik hoop dat jullie dat nooit hoeven meemaken! Zo jong lijk ik toch ook weer niet :(:) Ik denk gewoon een kwestie van "Foutje bedankt" :')

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:14

lifaya schreef:
Met uitgaan snap ik het absoluut! Dan is dat zo vervelend... ben geen oppas zeg ik maar zo, wil wel iets van mijn eigen leeftijd om me heen :') maar tegenwoordig komen de kinderen van 15 jaar ook al binnen in 18+ tenten....

Hier ben ik wel mee eens, weet niet wat dat is maar kinderen lijken zoveel volwassener lijkt het wel..En dan kom jij en word geweigerd...niet altijd leuk :o

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:17

O, schiet me nog een situatie binnen. Waren op Bevrijdingsdag op stap en uitsmijter liep te zoenen met een meisje dat echt nog géén 18 was. Week erna bij dezelfde tent kwam ik er weer eens niet in(ik was toen denk ik 22)God wat ben ik pissig geweest(natuurlijk id weer niet mee)Ben daar nooit meer geweest, gewoon láát maar..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:33

Cube je bent verplicht altijd een legitimatiebewijs bij je te hebben he :) dus in zon geval is het ook een beetje aan jezelf te wijten... ik heb altijd dat ding op zak... stel er gebeurt iets..

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:42

Daar heb je gelijk in, maar toen was dat nog niet een pasje, maar een grotere kaart. Had hem praktisch nooit bij me(dus was ook mijn eigen schuld) Maar je voelt je niet zo en daar zit hem de kneep ook denk ik :D
Nu heb ik hem gewoon in mijn portemonnee, maar heb er minder last van tegenwoordig _/-\o_

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:54

Ik meld mij ook!

En dat iedereen dan doodleuk zegt: "Fijn toch, dat ze je jong schatten?" Nee, dat is niet fijn, neem mij eens een keer serieus _-:(

Alhoewel ik moet zeggen, ben nu 25, en het begint minder te worden. Al moest ik mij laatst nog identificeren toen ik een flesje light bier kocht...

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:00

ik kan me ook melden. Rond mijn 35e moest ik in amerika nog mijn id laten zien omdat ze dachten dat ik jonger dan 21 was :D De bouncer heeft dan ook een dikke knuffel gekregen <3
Toen vond ik het leuk, vroeger niet. Helaas merk ik dat, nu ik 40 ben, ik gewoon tot de 30en wordt gerekend.. -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:09

Roosch schreef:
'Je moet je officieel legitimeren tot een jaar of 20.' Dus.. wat is het punt? Ik ben 24 dus zou me officieel niet meer hoeven te legitimeren.
.

:))

Hoewel je altijd wel je legitimatie bij je moet hebben.

Ik werd laatst om mijn ID gevraagd bij een kroeg waar een bewakertje stond. Geloof dat ik met gemak 5 jaar ouder dan hem was. Vriendin van mij (26) moest hem ook laten zien. In koor 'Serieus???? ^)'

Was trouwens voor het eerst sinds tijden dat ik mijn ID moest laten zien. Overigens was ik vrijdag in de Lidl weer de banketstaaf. Voor een stel flessen wijn....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:24

cube schreef:
lifaya schreef:
Met uitgaan snap ik het absoluut! Dan is dat zo vervelend... ben geen oppas zeg ik maar zo, wil wel iets van mijn eigen leeftijd om me heen :') maar tegenwoordig komen de kinderen van 15 jaar ook al binnen in 18+ tenten....

Hier ben ik wel mee eens, weet niet wat dat is maar kinderen lijken zoveel volwassener lijkt het wel..En dan kom jij en word geweigerd...niet altijd leuk :o

Komt denk ik ook door de kleding, vroeger had je echt duidelijk kinderkleding en tienerkleding, en volwassen kleding... Nu draagt een meisje van 14 dezelfde kleding als volwassenen...

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:39

Anoli schreef:
cube schreef:

Komt denk ik ook door de kleding, vroeger had je echt duidelijk kinderkleding en tienerkleding, en volwassen kleding... Nu draagt een meisje van 14 dezelfde kleding als volwassenen...

Ik denk inderdaad dat het een combinatie van kleding, haar en houding is. Ik ken bijvoorbeeld een meisje van veertien dat iets wat ik een shirt of een tuniek zou noemen gerust aantrekt als jurkje. :+ Als je dan je haar strak naar achteren doet, je gezicht plamuurt en een arrogante kop trekt, kom je vast een heel eind. :j

Ze is overigens heel aardig hoor en ik bedoel niet dat alle veertienjarigen er zo bijlopen, maar het was iets wat me te binnen schoot na het lezen van die post.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:11

Littera schreef:
Ik denk inderdaad dat het een combinatie van kleding, haar en houding is. Ik ken bijvoorbeeld een meisje van veertien dat iets wat ik een shirt of een tuniek zou noemen gerust aantrekt als jurkje. :+ Als je dan je haar strak naar achteren doet, je gezicht plamuurt en een arrogante kop trekt, kom je vast een heel eind. :j

Ze is overigens heel aardig hoor en ik bedoel niet dat alle veertienjarigen er zo bijlopen, maar het was iets wat me te binnen schoot na het lezen van die post.

_/-\o_ _/-\o_ _O- _O-

Ik dacht het, jij schrijft het :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:16

Ik ken het probleem...
Heb er nu nog steeds last van nu ik 30 ben. Mensen schatten me nu nog rond de 17. Ben nu al blij als ik een fles drank mee krijg of een disco binnenkom zonder mijn ID te hoeven laten zien. :D
Maar nog steeds vraagt de Liander man of mijn ouders thuis zijn in mijn eigen huis, betwijfeld de man die donaties probeert los te peuteren voor een goed doel of ik daar wel over mag beslissen en hoorde ik snerende opmerkingen van meiden die jonger zijn dan ik (!) dat ze zich afvragen of de leeftijdsgrens in de disco soms verlaagt is. :')
Ach ja...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:20

Ik ben 31 en nog regelmatig vragen ze om mijn ID als ik sigaretten haal. Inmiddels vind ik het geen compliment meer, maar een belediging :+

Toen ik zwanger was (was ik ruim 27) kreeg ik regelmatig de vraag of het een gewenste zwangerschap was.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:29

Wat herkenbaar allemaal!

Ik ben 20, en ging vorige week met een vriendin (27) sieraden voor haar kopen. Ze had nog wat oude sieraden, waaronder Pandora. Deze ging ze inleveren, en je krijgt er natuurlijk alleen de zilverprijs voor terug, dus dat is niet zoveel. Zegt die meneer: 'Misschien nog wel leuk voor bij haar in de verkleedkist!'. Uhm... >;)

En een paar maanden geleden ging ik met mijn vriend ergens naartoe en we raakten aan de praat met een man. Hij begon hele verhalen over zijn dochter en zei tegen mijn vriend: 'wacht maar tot ze vleugels krijgen!'. Bij mij was het kwartje al gevallen, bij mijn vriend nog niet...
Zegt hij eerst tegen mij: 'Hoe oud ben je?'
Ik: '19'
Tegen mijn vriend: 'Jij was er dan ook vroeg bij! Hoe oud ben jij? 37/38?'
Vriend kijkt een beetje beteuterd..: '23'
Heb deze man maar vriendelijk uitgelegd dat wij vriend-vriendin zijn, en geen vader-dochter :=

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:30

Heel herkenbaar :j
Ook ik wordt regelmatig véél jonger geschat dan ik ben.
Enkele maanden geleden maakte ik bij de balie van een fysio-centrum een afspraak. Toen de afspraakt gemaakt was vroeg de assistente 'ben je trouwens wel al 16, anders is het misschien een goed idee als een van je ouders mee gaat.' Ik ben dus 21.

Soms vind ik het ook wel handig als ze je te jong inschatten trouwens. Ik ging met mijn jongere broertje (18) naar het zwembad. Daar werd zomaar aangenomen dat ik nog geen 18 was en dus met korting naar binnen mocht. Mijn broertje kreeg de opmerking 'aan jou hoef ik geen leeftijd te vragen, jij bent sowieso wel ouder dan 18'. >;) Nou bedankt ...

Voor mensen die aan de deur komen om dingen te verkopen doe ik juist alsof het niet 'mijn' huis is. Je komt er altijd makkelijk mee weg als je zegt dat je ouders niet thuis zijn :D

Ik ben het ook wel met anderen eens dat kleding en make-up een wereld van verschil kunnen maken. Hoe slobberiger ik erbij loop, hoe jonger ik geschat wordt.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:36

Ik ken het probleem ook. Ik ben 28 en word vaak rond de 16 jaar geschat.

Was op busreis met m'n moeder en iedereen vond het zo leuk dat ik als 16-jarige al zo cultureel geïnteresseerd was. En ik heb een baan met veel verantwoording en regelmatig krijg ik dan toch nog de vraag of ik stagiair ben en dat ze graag een hoger iemand willen spreken :').

Als 28-jarige pas geleden moest ik als enige van de groep m'n ID nog laten zien :').

Ik draag zelf nooit make up, wellicht dat er ook toe bedraagt dat ik zo jong word geschat, maar ik lach er altijd maar om. Als ik straks 40 ben hoop ik natuurlijk ook 10 jaar jonger uit te zien O:)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:37

De meeste vriendinnen van mijn leeftijd hebben ook inmiddels de eerste rimpeltjes bij hun ogen, maar bij mij nog niets te zien :7 . Ik wacht met smart op mijn eerste rimpels zodat ik geen 16 meer word geschat :') .

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:38

Wat helpt om snel ouder te lijken is veel roken, veel drinken en heel veel in de zon liggen :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:39

Ik rook me suf, maar helaas :D Misschien dan toch meer drinken en in de zon.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:42

Toen ik 25 was werd ik bij een politiecontrole aan de kant gezet. Ze gingen mijn rijbewijs toen controleren op valsheid, omdat ze dachten dat het geboortejaar vervalst was van 1995 naar 1985 :'). Kon er achteraf wel omlachen.