eten!
nu ook weer, schattige kleine kindjes....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eten!
sammy1 schreef:zuidlimburg word het ook gehouden,ik ben met mijn paard sintmaarten er lopen dan een stuk of 100 kids met lampionnen achter me aan,en daarachter een haarmonie,super gezellig met vuur en een verhaaltje met een zwerver op de bank.die ik een mantel geef echt leuk.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Echt geweldig leuk vond ik het altijd!! 
1234 schreef:craiester schreef:eigenlijk heb ik zelf geen idee wat koningshaan is, haha elk jaar wel mee gedaan.![]()
het is eigenlijk alle leerlingen van de basisschool mogen meedoen, en de jongens lopen met een kar waar een kooi opstaat met een haan in. de meisjes lopen apart zonder haan. er zijn ook wat oudere mensen mee. als de jongens de meisjes tegenkomen is er een klein gevecht, met confettien dan verder. we gaan een bepaalde route en bellen dan aan bij elke huis.
het liedje gaat als volgt: geef wat aan de koningshaan, spek eieren braadworst. en dat de hele tijd maar dan in het dialect. dus ik denk dat wij dat niet met sint maarten doen, wij doen dat gewoon op een andere datum
Met een levende haan?? Dat vind ik nou echt geen leuke manier om het te vieren dan.
Lijkt me niet prettig voor de hanen? (als het levende hanen zijn, geen nep hanen)
Heb er werkelijk nog nooit van gehoord.
Sok schreef:Ik wilde eigenlijk zoiets van m'n voordeur maken:
[ Afbeelding ]
Zal die verwende ettertjes hier uit de buurt leren! 'Oh, je hebt alleen mars? Volgend jaar even wat meer halen' 'Laat maar, daar ga ik niet voor zingen'
unihorses schreef:Sok schreef:Ik wilde eigenlijk zoiets van m'n voordeur maken:
[ Afbeelding ]
Zal die verwende ettertjes hier uit de buurt leren! 'Oh, je hebt alleen mars? Volgend jaar even wat meer halen' 'Laat maar, daar ga ik niet voor zingen'
hier vinden ze alles goed... mandarijntjes zelfs...
Malima schreef:liever 20 mandarijnen dan snoep hoor voor mijn kids.
moet wel eerlijk zeggen, we leren ze wel: dankJEwel ipv dankUwel.
maar is dat nou zo erg?

(al werd ik er op de middelbare voor het eerst door de concierge hard op afgerekend als ik dankjewel zei.
'ik ben je vader niet?!')
dat vind ik dan wel weer jammer! en als er alleen maar rozijntjes of mandarijntjes waren was ik daar als kind altijd tevreden mee hoor!