Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:32

Jeetje, wat herken ik mij hier deels in.
Op mijn 15e ben ik gaan wonen bij mijn toenmalige vriend.
Ik was ontzettend blij dat ik hem had en dat ik tenminste een '' vast'' persoon had. De relatie zelf was verschrikkelijk en ik werd steeds ongelukkiger. Toch kon ik niet zonder hem. Ik ben met heel veel moeite weggegaan, maar uiteindelijk ben ik echt weer te leven en te genieten.
In een relatie hoor je jezelf niet ongelukkig te voelen!
Ik geef je echt de tip om afstand te nemen. Mocht je later terug willen, dan kan dat altijd nog.
In het begin zal het echt moeilijk zijn, maar daar moet je doorheen. Wie weet valt het eigenlijk wel mee.
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 06-11-13 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:37

Jeetje TS, je bent 17, je bent nog een meisje. Je hoort je helemaal niet bezig te houden met samenwonen, met het huishouden, met de financiën. Dat kan je later altijd nog doen.
Ga studeren, ga reizen, ga genieten, maar ga niet in een relatie blijven hangen op je 17e.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:34

Wat zou je aan hem missen? Is het niet eerder bang zijn om alleen te zijn, terug naar het onvertrouwde, dan dat het echt om hem gaat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:52

Pardon, zijn HOND kan niet in de trein, wat is er mis met oppas voor zijn hond. Wat heeft hij veel voor je over en ja dit is heel sarcastisch bedoelt. Hij zet zichzelf, zijn hond en wat allemaal nog meer boven jouw geluk, meis doe je ogen een open.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:55

Tieneke schreef:
Wat zou je aan hem missen? Is het niet eerder bang zijn om alleen te zijn, terug naar het onvertrouwde, dan dat het echt om hem gaat?

bigone schreef:
Pardon, zijn HOND kan niet in de trein, wat is er mis met oppas voor zijn hond. Wat heeft hij veel voor je over en ja dit is heel sarcastisch bedoelt. Hij zet zichzelf, zijn hond en wat allemaal nog meer boven jouw geluk, meis doe je ogen een open.

Dit zijn goede opmerkingen waar ik het mee eens ben. Wat ga je aan hem missen? Het vreet je nu energie in plaats van dat het je energie oplevert en dat lijkt me niet de bedoeling van een relatie.
Hij heeft ook niets voor jou over, dus waarom zou je je zo vreselijk uitsloven voor hem? Een relatie moet gelijkwaardig zijn en dat is het op dit moment echt niet.

Ik zou echt voorlopig weggaan, niet nog een paar dagen/weken aankijken, want het verbetert echt niet ineens.
Met afstand kun jij weer helder denken en geef je je vriend ook ruimte om te beseffen wat er nu gebeurt tussen jullie. Misschien ziet hij dan ook in dat er dingen moeten veranderen en kunnen jullie weer verder. Zo niet, dan zou ik echt voor jezelf kiezen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:57

Sammylover schreef:
Tieneke schreef:

bigone schreef:

Dit zijn goede opmerkingen waar ik het mee eens ben. Wat ga je aan hem missen? Het vreet je nu energie in plaats van dat het je energie oplevert en dat lijkt me niet de bedoeling van een relatie.
Hij heeft ook niets voor jou over, dus waarom zou je je zo vreselijk uitsloven voor hem? Een relatie moet gelijkwaardig zijn en dat is het op dit moment echt niet.

Ik zou echt voorlopig weggaan, niet nog een paar dagen/weken aankijken, want het verbetert echt niet ineens.
Met afstand kun jij weer helder denken en geef je je vriend ook ruimte om te beseffen wat er nu gebeurt tussen jullie. Misschien ziet hij dan ook in dat er dingen moeten veranderen en kunnen jullie weer verder. Zo niet, dan zou ik echt voor jezelf kiezen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Jaren gezeten in een relatie waarin ik meer energie stak dan hij. Mezelf in wegcijferde, want tja ik stelde alles voor zijn geluk.. Mooi niet dat ik daar gelukkiger van werd :n

Nu een super lieve vriend die alles voor MIJ over heeft.. Wij doen natuurlijk ook beiden onze eigen dingen, maar zeker ook samen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:59

bigone schreef:

Ik vind dat die jongen nogal zwart gemaakt wordt, terwijl we hier maar 1 kant horen en geen idee hebben van wat er verder speelt of wat voor persoon TS zelf binnen een relatie is.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:59

Barbabientje schreef:
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Jaren gezeten in een relatie waarin ik meer energie stak dan hij. Mezelf in wegcijferde, want tja ik stelde alles voor zijn geluk.. Mooi niet dat ik daar gelukkiger van werd :n

Nu een super lieve vriend die alles voor MIJ over heeft.. Wij doen natuurlijk ook beiden onze eigen dingen, maar zeker ook samen!

Het verhaal hierboven is ook mijn verhaal.
Ik heb ook 4 jaar in zo'n relatie gezeten, achteraf gezien: wat ben ik dom geweest...
Ik was ook echt niet gelukkig, heb nu een hele goede relatie en mensen zeggen ook dat ik er veel beter uitzie dan daarvoor. Het is moeilijk, tuurlijk, dat vond ik ook, maar het heeft me uiteindelijk veel meer opgeleverd dan dat ik ooit in die relatie zou krijgen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:00

Goof schreef:
bigone schreef:

Ik vind dat die jongen nogal zwart gemaakt wordt, terwijl we hier maar 1 kant horen en geen idee hebben van wat er verder speelt of wat voor persoon TS zelf binnen een relatie is.

Klopt, maar als hij echt zoveel van haar houdt, zou hij wel een oplossing zoeken.
Mijn vriend gaat zelfs tussendoor bij een verjaardag weg, omdat hij me wil steunen als ik een wedstrijd heb.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:06

Hmm gek... Dus die zes maanden "zonder perikelen" hebben jullie niet eens gehaalt... :)
Je bent zo gewaarschuwd in je vorige topic en je hebt alles in de wind geslagen aan adviezen omdat je perse uit huis wilde... :) Welkom in het leven op jezelf. Dan hoort huishouden doen er bij als je uit school komt/van je werk komt.
Geef je vriend een schop onder zijn kont of leer er mee leven (ik zou de schop onder de kont verkiezen maar goed)... :)

Samenwonen/op jezelf wonen is niet allemaal rozegeur en maneschijn.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:18

Ik bedoel ook niet te zeggen dat alles rozengeur en maneschijn hoort te zijn, maar heb het heel erg zwaar om huishouden voor 2 mensen te doen terwijl ik het al druk genoeg heb. In het begin ging het goed, maar mijn vriend heeft er een stoornis en een depressie bij gekregen. Dat kon ik van te voren ook niet weten of wel?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:20

Nee, natuurlijk kon je dat niet van tevoren weten, maar daarom moet je nu de keuze maken of je ook in moeilijke tijden bij elkaar blijft of dat je voor je eigen geluk kiest!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:22

Waarschijnlijk is die stoornis te danken aan het feit dat hij nu een huishoudster heeft. En nee, dat kon je niet weten maar nu het zo ver is kun je er wel wat aan doen, zeg eens eerlijk, wil je niet weg omdat je dan een soort van nederlaag voelt of houd je echt zo veel van hem.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:24

bigone schreef:
Waarschijnlijk is die stoornis te danken aan het feit dat hij nu een huishoudster heeft. En nee, dat kon je niet weten maar nu het zo ver is kun je er wel wat aan doen, zeg eens eerlijk, wil je niet weg omdat je dan een soort van nederlaag voelt of houd je echt zo veel van hem.

Denk niet dat je dit zo makkelijk kunt zeggen, alsof TS de schuld van zijn depressie is?!
Het is wel makkelijk natuurlijk om alles op je depressie te storten, maar daar schiet TS niets mee op als vriendin zijnde..

Denk TS, ondanks dat het niet zo'n makkelijke keuze is, je hem toch voor het blok moet zetten :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:41

Ik snap werkelijk niet waar jij uit mijn post haalt dat ik ts de schuld van zijn depressie geef.Ik snap echt wel dat het moeilijk voor haar is maar aangezien alles nu op haar schouders neerkomt en hij bij enige kritiek als een verongelijkt kind in zijn bed kruipt en ts overal van beschuldigt en ronduit weigert om haar( wat ik heel goed van haar vind) mee te laten gaan naar de therapie denk ik dat ts heel erg op haar strepen moet gaan staan. Als er iemand in huis een depressie/stoornis heeft dan hebben anderen hele goede begeleiding nodig om hier mee te dealen. En hij weigert om haar daarin te betrekken maar verwacht wel dat ze de relatie draaiende houd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:42

iemand met een depressie denkt per definitie niet meer echt helemaal helder en logisch...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:45

eeeeef_x schreef:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat alles rozengeur en maneschijn hoort te zijn, maar heb het heel erg zwaar om huishouden voor 2 mensen te doen terwijl ik het al druk genoeg heb. In het begin ging het goed, maar mijn vriend heeft er een stoornis en een depressie bij gekregen. Dat kon ik van te voren ook niet weten of wel?

Een depressie is er niet binnen 1 dag, een stress stoornis ook. Dus toen je een maand geleden vroeg of jullie samen recht hadden op huur toeslag, speelde er toen echt niets of wou je het toen niet zien en in de hoop dat het wel beter zou gaan als je samen ging wonen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:47

Ayasha schreef:
iemand met een depressie denkt per definitie niet meer echt helemaal helder en logisch...

Klopt en ik denk ook oprecht dat een meisje van 17 nog niet de tools heeft hiermee goed om te kunnen gaan waardoor het voor beide destructief kan werken. Als je 17 bent moet je nog volwassen worden...

En ts, bedenk ook goed; wat heeft hij aan een vriendin die hier nu ook aan onder door gaat?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:56

Meid, ga daar weg. Ga terug thuis wonen en ga in de weekenden naar hem toe, dat zal jou ook zoveel rust geven. Dan kijken of je hulp kan vinden om met de stoornis en depressie van je vriend om te gaan en dan later terug proberen samen te wonen (als je dit wilt natuurlijk). Maar voor nu moet je echt even weg...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:00

vuurneon schreef:
Ayasha schreef:

Klopt en ik denk ook oprecht dat een meisje van 17 nog niet de tools heeft hiermee goed om te kunnen gaan waardoor het voor beide destructief kan werken. Als je 17 bent moet je nog volwassen worden...

En ts, bedenk ook goed; wat heeft hij aan een vriendin die hier nu ook aan onder door gaat?

Niet in haar eentje alleszins en zelfs al zou ze dat kunnen, dan nog moet ze dat niet willen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:09

Helemaal mee eens. Nooit de therapeut zijn in de relatie, daar heb je de profs voor. Gelukkig. Ik heb die fout wel eens gemaakt maar werd daar gelukkig op gewezen door zijn psychiater; laat mij de therapeut zijn, jij zijn vriendin. En dat was een hele opluchting :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:22

Sammylover schreef:
Goof schreef:

Klopt, maar als hij echt zoveel van haar houdt, zou hij wel een oplossing zoeken.

Die jongen was zwaar depressief, weet je nog? Dan komt er geen donder uit je handen. Makkelijk praten hebben wij.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:24

musiqolog schreef:
Sammylover schreef:

Die jongen was zwaar depressief, weet je nog? Dan komt er geen donder uit je handen. Makkelijk praten hebben wij.

Sorry maar ik heb ook een jongen gehad die depressief was en die deed nog wel dingen.
Niet uit zichzelf, maar wel als ik het duidelijk maakte dat het nodig was. Dat hij de rest van de dag op de bank hing moest hij zelf weten, maar hij kon wel 1 ding per dag voor mij doen. En dat deed hij dan wel uit liefde voor mij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:28

De ene depressie is de andere niet...

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:30

Ayasha schreef:
De ene depressie is de andere niet...

Klopt maar ik ben het ermee eens dat je als vriendin geen therapeut van je vriend moet worden en dit ook niet moet willen. Ik ging er ook bijna aan onderdoor en dat wil ik TS graag besparen