relaties, waar haken jullie bij af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:34

Agressief gedrag. Te denken aan: schelden in het openbaar, in de auto, tegen de tv en tijdens games. En bijbehorend haantjes-gedrag. Iedereen is weleens boos, maar het moet zeker niet wekelijks, laat staan dagelijks zijn.
Seksistische types. Hoog libido, vooruit. Maar laat niet elk onderwerp om 18+ draaien. Of continue naar alle plekjes lopen graaien.
Afhankelijk types. Ik ben al afhankelijk. Dat werkt niet twee kanten op :D

Mowoah

Re: relaties, waar haken jullie bij af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:16

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat mensen tegenwoordig te snel uit elkaar gaan....

Je hoort zo vaak dat relaties stranden om de domste dingen. PRATEN mensen, PRATEN. ;) Vaak heeft diegene niet eens door dat hij/zij iets verkeerd doet in JOUW ogen.

Moet wel zeggen dat ik hier in het topic goede 'afknappers' lees. Zo vind ik geweld ook echt not done en ben ik er ook niet om alleen gebruikt te worden voor de seks.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:22

Wij keken gisteren de waar is de mol met Marco Borsato terug en die zei het eigenlijk heel mooi.
Hij zei dat Leontien als moeder onvoorwaardelijk voor haar kinderen vecht, maar dit ook doet voor Marco en dit niet zo vanzelfsprekend is.
En inderdaad zo vaak zie je dat niet meer.
Voor mijn gevoel vecht ik ook onvoorwaardelijk voor mijn vriend en hij voor mij en daardoor hebben we al heel veel hindernissen overwonnen waarbij anderen zouden afhaken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:28

Mowoah schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat mensen tegenwoordig te snel uit elkaar gaan....

Je hoort zo vaak dat relaties stranden om de domste dingen. PRATEN mensen, PRATEN. ;) Vaak heeft diegene niet eens door dat hij/zij iets verkeerd doet in JOUW ogen.

Moet wel zeggen dat ik hier in het topic goede 'afknappers' lees. Zo vind ik geweld ook echt not done en ben ik er ook niet om alleen gebruikt te worden voor de seks.

Exact de afspraak die mijn vriend en ik hebben gemaakt aan het begin... Als er iets is, ZEG HET, dan doe ik er wat aan, en als je niets zegt van bepaald gedrag ga ik ervan uit dat het niet storend is... :)
Verder gewoon geen gezeik, voor je boos wordt eerst vragen waaróm hij zo laat thuis is, waaróm ze niks van zich heeft laten horen... Blijkt vaak een hele logische reden achter te zitten. Bij mijn vriend toch ;)
Ik zou niet weten waar ik bij deze relatie op af moet knappen. Heb de grootste lol met mijn vriend, we zijn eerlijk tegen elkaar, kunnen alles kwijt en doen dat ook (tenzij je het niet wilt), hij heeft een goeie baan en ik na mijn studie ook dus geldzorgen hebben we ook niet, we laten elkaar heel vrij (ik ga gewoon bij een vriendin logeren zonder eerst zijn toestemming te moeten vragen, hij komt zondagochtend om 6:00 pas uit de kroeg gerold :) ), helemaal prima.

Vorige relaties vooral afgeknapt op saaiheid. Ja echt. Geen initiatief om iets leuks te gaan doen, slechte seks (ja, daar hecht ik waarde aan), zaterdagavond voor de tv doorbrengen, niet meegaan als ik een keer vet enthousiast ben over iets (laten we morgen een dagje naar Antwerpen gaan!! Nee, mijn moeder komt langs... Oh.. ) ... -O- nee, niet mijn ding helaas. Nu geen last van gelukkig :D

Edit: ohja, vrouwen van de wereld, stop in godsnaam met zeggen dat er niks is als je wilt dat hij doorvraagt naar wat er wel is. Wat een onzin. Als er iets is, zeg het dan. Ik ben een vrouw maar snap dat echt niet en zou het nooit doen :=
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 04-11-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:29

Slechte hygiëne, een onstabiele thuissituatie (hoe banketstaaf het ook klinkt, maar het maakt iemand psychisch zo verknipt... en om dan meegesleept te worden is echt niet tof), lage intelligentie, slecht met geld om kunnen gaan, liegen, profiteren van mijn geld, geweld (maar dat pik ik sowieso van niemand haha!) enzovoort.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:04

Mee eens Drunksheep, ik val ook echt niet op mensen met issues. Daarmee kun je in mijn ogen geen gelijkwaardige relatie hebben. :n
Je bent dan toch altijd politie-agent, psycholoog, praatpaal... Ik zeg niet dat ik er niet voor iemand wil zijn, maar zoals ik pas in een ander topic las (ging over de aanschaf van een 'kapot' paard): problemen hoef je niet te kopen, die krijg je vanzelf wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:07

Konstantine schreef:
Mee eens Drunksheep, ik val ook echt niet op mensen met issues. Daarmee kun je in mijn ogen geen gelijkwaardige relatie hebben. :n
Je bent dan toch altijd politie-agent, psycholoog, praatpaal... Ik zeg niet dat ik er niet voor iemand wil zijn, maar zoals ik pas in een ander topic las (ging over de aanschaf van een 'kapot' paard): problemen hoef je niet te kopen, die komen op een gegeven moment vanzelf.

Ja inderdaad, heb ik ook gehad. Vreselijk: had ik een keer een k*tdag waar ik over wilde praten, eindigde het in dat ik hem moest troosten omdat hij aan het jammeren was dat hij het zo erg vond dat ik me rot voelde :?
Juist :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:08

Juistem :+
Daar zou ik echt gillend van wegrennen geloof ik. :')

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:09

Ik ben nu samen met het meisje van mijn dromen, maar ze wil me niet voorstellen aan haar ouders en vriendinnen. Ze laat me niet toe in haar leven en ik weet niet voor hoe lang ik dit nog trek...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:10

Surprise_ schreef:
Ik ben nu samen met het meisje van mijn dromen, maar ze wil me niet voorstellen aan haar ouders en vriendinnen. Ze laat me niet toe in haar leven en ik weet niet voor hoe lang ik dit nog trek...

Waaraan ligt het? Is ze nog niet uit de kast?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:10

Konstantine schreef:
Juistem :+
Daar zou ik echt gillend van wegrennen geloof ik. :')

Mijn huidige vriend snapt ook niet hoe ik het zo lang vol heb gehouden _O-

@Surprise, zie mijn vorige post. Zeg er wat van, vraag wat haar reden ervoor is, als je het er niet mee eens bent praat erover, kom je er niet uit dan is het einde verhaal :j duidelijke zaak

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:25

Surprise_ schreef:

Als ze nog niet uit de kast is en dat is het probleem zou ik het de tijd geven..
Hoe lastig ook.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:26

Inderdaad, die keuze kun je nou eenmaal niet van iemand verlangen! De keuze moet van hun zelf afkomen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:30

knetterhard schreef:
Surprise_ schreef:

Ah, je bent een vrouw! Dat had ik niet gezien := dat verandert de zaak wel inderdaad.

Maar evengoed blijf ik wel deels bij m'n punt, ze kan niet eeuwig blijven treuzelen, het moet voor jou ook leuk blijven :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:32

Als de persoon er zelf nog niet lang achter is kan ik me voorstellen dat als je thuissituatie anders als goed is je bang bent.
Mijn ouders vinden alles goed en ik kan rustig met een vrouw thuis komen.
Maar als je altijd ingefluisterd is dat dat niet oke is kan ik snappen dat het tijd vergt.
Als ze je voorsteld aan vriendin 1 is het heel snel bij haar ouders waarschijnlijk en dat wil ze voorkomen.

Als ze het meisje van je dromen is bijt je op je kiezen en praat je er over, maar dwing niets af want dat werkt averechts.
Relaties beginnen altijd heerlijk, maar stap 2 is niet altijd rozengeur en manenschijn zoals het in films vaak is.
Dat heb ik zelf ook gemerkt, maar het is het meer dan waard om er voor te vechten.
Ieder heeft zijn eigen rugzak en dan kan het samensmelten van twee mensen met een eigen verleden en gewoontes tegen vallen. :j

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:36

Klopt, mijn vriendin is ook niet uit de kast bij haar ouders, maar wel bij zussen en vrienden.
Ze is moslim, dus dat ligt al heel moeilijk! Ik vond het heel lastig, maar nu ben ik wel over dat punt heen :j

Maar ik kan haar echt niet dwingen om het te vertellen, want dat betekent dat ze niet meer bestaat voor haar familie..

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:52

Magrathea schreef:
knetterhard schreef:

Ah, je bent een vrouw! Dat had ik niet gezien := dat verandert de zaak wel inderdaad.

Maar evengoed blijf ik wel deels bij m'n punt, ze kan niet eeuwig blijven treuzelen, het moet voor jou ook leuk blijven :)

Zij doet alsof ze onwijs uit de kast is (al een jaar of 7 geloof ik), maar ze heeft onwijze bindingsangst. Ik kom 'net' uit een relatie met een jongen, dus je zou bijna zeggen dat het voor mij enger zou moeten zijn. Moet inderdaad leuk blijven, heb je gelijk in!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:01

moonfish13 schreef:
Als de persoon er zelf nog niet lang achter is kan ik me voorstellen dat als je thuissituatie anders als goed is je bang bent.
Mijn ouders vinden alles goed en ik kan rustig met een vrouw thuis komen.
Maar als je altijd ingefluisterd is dat dat niet oke is kan ik snappen dat het tijd vergt.
Als ze je voorsteld aan vriendin 1 is het heel snel bij haar ouders waarschijnlijk en dat wil ze voorkomen.

Als ze het meisje van je dromen is bijt je op je kiezen en praat je er over, maar dwing niets af want dat werkt averechts.
Relaties beginnen altijd heerlijk, maar stap 2 is niet altijd rozengeur en manenschijn zoals het in films vaak is.
Dat heb ik zelf ook gemerkt, maar het is het meer dan waard om er voor te vechten.
Ieder heeft zijn eigen rugzak en dan kan het samensmelten van twee mensen met een eigen verleden en gewoontes tegen vallen. :j

Helemaal waar!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:12

Ik heb er een einde aan gemaakt omdat ik mij altijd snel schuldig voelde, er precies de baas werd gespeeld over mij, ik misschien in mijn onderbewustzijn niet wil te maken hebben met mensen die zichzelf pijn doen.. en mij bedreigen met zelfmoord plegen.
Denk dat ik puur uit zelfverdediging het toen heb 'uitgemaakt', ik was het zat, maar de seconde daarna had ik er onwijs veel spijt van, maar ik wil gewoon niet dat iemand de baas over mij kan spelen en dat ik dan niet anders kan dan dat gewoon toelaten :n
En ze heeft mij nog in haar 'macht' helaas.
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 04-11-13 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:13

Magrathea schreef:
Konstantine schreef:
Je bent dan toch altijd politie-agent, psycholoog, praatpaal... Ik zeg niet dat ik er niet voor iemand wil zijn, maar zoals ik pas in een ander topic las (ging over de aanschaf van een 'kapot' paard): problemen hoef je niet te kopen, die komen op een gegeven moment vanzelf.

Ja inderdaad, heb ik ook gehad. Vreselijk: had ik een keer een k*tdag waar ik over wilde praten, eindigde het in dat ik hem moest troosten omdat hij aan het jammeren was dat hij het zo erg vond dat ik me rot voelde :?
Juist :+

Ah dat is toch vet lief juist <3

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:22

Ligt er natuurlijk aan..
Maar ik krijg altijd te horen dat de mannen te hard zijn of niet zo praterig.
De een vind het lief en de andere heeft er een hekel aan!
Ik vind het wel schattig, als het niet te vaak gebeurd natuurlijk :o.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:06

Oh, ik zou echt gillend wegrennen denk ik :'). Hou helemaal niet van die emo types, niet mijn ding.
Ben knetterhard voor mezelf en huil eigenlijk alleen als het me écht te hoog zit (mooi spreekwoord die bij me past: crying doesn't mean you're weak, it means you have been too strong for too long).
Zou echt niet weten wat ik erme aan zou moeten als ík verdrietig ben en een schouder nodig heb maar vervolgens hem zou moeten troosten... Echt niet...

Bij mijn vorige relatie liep het ook stuk op niet praten, dus was bij de laatste relatie heel strict: praaaaaten.
Helaas werkt dat niet maar vanaf 1 kant en praten kan je ook niet dwingen. Dus wederom weer stukgelopen op niet praten :(.

Ik zoek dus eigenlijk gewoon een stoere vent die wel kan praten.
Best onmogelijke opgave denk ik zo_O-
(i know, probleem ligt geheel bij mezelf maar ik kan het gewoon niet helpen dat ik op type badboy val... Een "metroman" doet me gewoon écht niks..)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:16

Er zit toch ook nog heel wat tussen een badboy en metroman!

Maar oke, hem dan moeten troosten is ook wel onaantrekkelijk.. Ik dacht dat het gewoon een beetje overdreven neergezet werd. Ik vind het juist lief en fijn als het de ander ontzettend aangaat dat je zo verdrietig bent.

Ik snap nou nooit waarom er niet goed gepraat wordt in een relatie. Wat is daar zo moeilijk aan?!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:34

Om niet mijn hele levensverhaal maar open en bloot neer te gooien maar toch een voorbeeldje te noemen :').

Als het jou nooit is aangeleerd om te praten, is het een verdomd moeilijke stap :).
Zo mijn ex.. daar in huis is liegen en bedriegen en zwijgen over belangrijke dingen normaal (schoonloeder heeft haar eigen kind(eren!!!!) in de schulden gestoken, heeft daar eerst een jaar over gezwegen, toen alles op tafel lag met de papieren erbij bleef ze er gewoon nog steeds over liegen en puntje bij paaltje bleek ook nog eens dat haar eigen man van niets afwist :r ). Als je in zo'n huishouden bent opgegroeid, dat je tijdens een ruzie wegloopt en als je terugkomt er niets meer aan de hand is.. En dan ineens een meisje treft die praten belangrijk vindt... Dat is niet 123 gedaan.
Langzaam maar beetje kwam het echt wel hoor, maar het was gewoon té moeizaam en hij wilde liever dag en nacht werken dan dat hij een gesprek aan moest gaan.. En dat snáp ik enerzijds ook echt wel, want om je dat aan te leren als je het niet kent is gewoon ontzettend moeilijk, maar het was voor mij gewoon té moeizaam, het voelde als vechten voor..

Want wat is dan je laatste optie: vastbinden en slaan tot-ie gaat praten? Lijkt me ook niet.. Maar dat was op een gegeven moment wel wat door mn gedachten vloog.. Hóé ga ik er ooit belangrijke dingen uitkrijgen? Niet dus, dus voor mij een reden om te stoppen.
(klinkt heel simpel wederom, maar dit is natuurlijk niet over 1 nachtje gegaan :P )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:41

Helemaal mee eens.
Zo werd mijn vriend thuis afgestraft als hij eerlijk was over wat hem dwars zat, ze wilden het vooral niet weten.
Alles wat niet binnen het perfecte plaatje past daar werd niet over gepraat en daar zit je dan psychisch in de knoop, beginnende schulden en ouders die er vooral niets van willen weten.
Hoe leer je thuis alles verdraaien en liegen.

Inmiddels heeft mijn vriend geleerd dat ik er niet niet vandoor ga als hij eerlijk is en dat ik er niet tegen kan als hij lieg.
Ik neem het zijn ouders nog steeds kwalijk, die jongen heeft nooit met zijn verhaal bij zijn ouders terecht gekund toen hij dat het hardst nodig had.