Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:17

glaasje draaien zou ik idd. nooit doen .
maar naar een spookhuis durf ik wel .

fourseasons

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:19

Ik ga waarschijnlijk met mama en stiefvader binnenkort naar auschwitz. Vind de oorlog best interessant en wil ook wel eens kijken of het waar is dat er echt geen vogels fluiten

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:21

cherell0 schreef:
glaasje draaien zou ik idd. nooit doen .
maar naar een spookhuis durf ik wel .

Het gaat ook niet over durven :D.
Je moet je alleen af vragen of dat soort dingen 'opzoeken' verstandig is.
Ik denk in ieder geval van niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:33

Ik weet zeker dat er meer is, ik blijf er alleen ver bij weg.
Ben er gewoon heel bang voor en heb me daardoor ook afgesloten, wat me een hoop rust geeft.
Spookhuizen/kerkhoven bezoeken en dingen als glaasje draaien etc doe ik ook zeker niet.
Motto in de familie is 'laat de doden de doden', oftewel: laat ze met rust, als ze contact willen zoeken ze het zelf wel op.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:43

ik sta idd. open voor meer contact en misschien is dat heel dom .
maar ik weet uit ervaring dat ik het ook goed kan afsluiten ( en natuurlijk weet je dat nooit zeker , maar je kan ook onbewust dingen tegen komen of oproepen)

hey lor1 jij ook hier .
ik zou ze ook niet verzoeken te komen of zo hoor , maar wel openstellen voor contact indien wederzeids gewenst

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:54

Klik net ff op die ghosthunter link en die foto's op die site(tenzij photoshop) zijn wel freaky hoor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:08

cherell0 schreef:
hey lor1 jij ook hier .
ik zou ze ook niet verzoeken te komen of zo hoor , maar wel openstellen voor contact indien wederzeids gewenst

:wave:
Heb ik een paar keer gehad en was daar niet zo blij mee, werd er erg bang van. :o
Maar ook een paar goede ervaringen gehad hoor, bijv dat ik mijn vaders aftershave rook of de aanwezigheid van mijn oma voelde. <3
Alleen de enge ervaringen overheersten, dus daarom mezelf afgesloten ervoor. ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:14

:(:) kan ik me wel voorstellen hoor .

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:20

Wat een enge verhalen allemaal !!
Wat ik wel soms heb als ik dingen meemaak soms weer in dromen kan zien. Maar meestal heb ik het andersom dat ik het meemaak en denk dit heb ik gedroomd maar dit heb ik ook als ik later erachter kom (jaren later) dit heb ik gedroomd. Dus soms kan ik weleens zegmaar in het verleden of toekomst kijken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:48

das deja-vu, Appaloosa ;)

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:48

Vorig jaar, droomde ik over een bulldog van mij, ik moest me loslaten van haar, en afscheid van haar gaan nemen, ik wilde het niet, maar ze MOEST mee.. ik werd heel naar wakker, ben naar mijn hond gegaan, en ze was overleden..

Ik droomde dat mijn zus zwanger was van een meisje, en heb haar dat verteld, met geboorte datum en al erbij.. en het is ook uitgekomen..
en droomde weer dat ze zwanger was, en dat is ze ook (geslacht weet ik ook.. maar dat houd ik even voor mezelf weet niet of er bekenden van mijn zus meelezen ;-) )
Beide zwangerschappen wist ik dus eerder dan mijn zus zelf.
Sommige dingen zijn leuk om te weten en te vertellen..

Met regelmaat valt er iets hier in de keuken, ga je kijken, ligt er niks.. Hoor je mensen lopen, is er niemand, overlenden dieren horen, bijv waterdrinken, joelen, etc..
Hoor mijn hele leven al dingen wat er niet is, heb er vrede mee, en ben er goed aangewend, vind het niet eng oid.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:54

Ik zie geen geesten, ik zie wel energie. Heel raar. Dus ik kan wel entiteiten voorbij zien komen.

Ik heb ook voorspellende deja vus. Jammer genoeg is dat erg moeilijk om te bewijzen. Dus ik probeer nu als ik het mee maak, tegen mijn vriend te zeggen: ik zeg dat dit en dat daar en zo gaat gebeuren. En als het gebeurd zeg ik: weet je nog toen ik dit en dat zei?
Jammer genoeg is het voor hem niet zo belangrijk, dus is hij het meestal vergeten.
Ik ga het moeten opschrijven denk ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:04

Het huis van mijn ouders is altijd een naar huis geweest.
Ik heb er altijd een rotgevoel gehad toen ik er woonde.
Dingen die bewogen, koude plekken in huis, plaatsen waar huisdieren niet wilden komen, mensen die voor het eerst op visite kwamen en altijd de trap op of af renden, omdat je wanneer je langzaam liep, altijd een angstig gevoel kreeg :+ schimmen, nachtmerries... heerlijk :Y)
Maar het gekke is... sinds mijn vader is overleden lijkt het huis 'rustiger' :+ kan het niet uitleggen... het is een gevoel :')
Het is nog steeds geen plek waar ik in mijn eentje zou durven overnachten (ook al heb ik er 10 jaar gewoont :P ) maar het lijkt wel vrediger dan voor mijn vader overleed op een gekke manier. Terwijl vlak na zijn dood het een periode heftiger is geweest.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:07

misschien is je vader de strijd om het huis aangegaan en nu beschermheer .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:12

hahaha ja daar was het wel een type voor... zie het hem al helemaal doen }:) ~~}>

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:18

Ik heb ook een paar 'rare' dingen meegemaakt.

In mijn kamer kon ik altijd wel gewoon goed slapen, totdat mijn opa was overleden (dat was 1 dag voor de verjaardag van mijn overleden tante, haar naam is mijn 2e naam)
Mijn opa was op een woensdag overleden, en in de nacht van donderdag op vrijdag kon ik niet slapen. Ik zag steeds als ik mijn ogen dicht deed 'gezichten' en ik kon ze ook beschrijven. Bijvoorbeeld: als ik naar 1 bepaalde hoek lag met mijn hoofd zegmaar, zag ik altijd een klein meisje..
Ik had dat aan me moeder verteld en die zei: nou we laten wel even zo'n paragnost komen.
Nou afspraak gemaakt, en de nacht voordat de paragnost kwam, zag ik opeens het gezicht van mijn overleden tante, en ze gaf mij een knipoog..

En dan nog een paar rare dingen die ik op stal heb meegemaakt:

Op stal hebben wij een soort vriendinnengroep, en we noemen dat gewoon de meiden.
Wij slapen ook elke vakantie een nachtje in de kantine, dan leggen we gewoon matrassen neer en gaan we proberen een nachtje doortehalen.
In de zomervakantie sliepen wij dus ook een nachtje op stal, en toen om 02:45 ging de deur opeens open en sloeg weer dicht.
Dit kan bijna niet door de wind aangezien de deur héél zwaar is en alle deuren beneden waren gesloten.

Afgelopen vakantie, op zondag, hebben wij weer in de kantine geslapen.
Het was heel gezellig en waren lekker aan het praten.
En toen sloeg die deur weer open en dicht, dat keer om 02:50... Er stond die nacht bijna geen wind. Wij waren toen opeens allemaal bang..
(Wij noemen die gene die wij denken dat het doet Spook Harry)

En dus zaten wij vrijdag gezellig met zn alle noodles te eten in de kantine, en het licht stond uit en de knop stond zegmaar 'naar beneden'.
Opeen gaat het licht aan en staat de knop 'naar boven'. Dus Daphne (een lekker nuchtere meid) zegt: Nou nou Spook Harry, dat hoeft ook weer niet. kost alleen maar energie.
En precies daarna sprong de waterkoker opeens aan. En iedereen zat aan tafel...
Nou báng dat wij waren.
Tja behalve Daphne dan, die zei: Spook Harry heeft gewoon zin in een kopje thee!

}>

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:34

Een vriendin van mij vertelde een keer dat zij en een vriendin gingen glaasje draaien. Dat meisje vroeg wat er ging gebeuren dus er kwam dood uit. Dat meisje is gillend naar buiten gerend en aangereden door een vrachtwagen die er niet was. Ze hebben het later aan zo'n paragnost gevraagd ofzo. Best wel eng!

Zelf had ik wel eens als ik in mn bed lag dat ik door mn bed zakte en alles van boven af zag. Ik zag dus ook mezelf liggen. Ik heb tegen mezelf gezegt dat ik dat niet wilde en daarna heb ik het niet meer gehad gelukkig! Was echt heel eng!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 09:39

anoukwendy schreef:
Een vriendin van mij vertelde een keer dat zij en een vriendin gingen glaasje draaien. Dat meisje vroeg wat er ging gebeuren dus er kwam dood uit. Dat meisje is gillend naar buiten gerend en aangereden door een vrachtwagen die er niet was. Ze hebben het later aan zo'n paragnost gevraagd ofzo. Best wel eng!
Dat snap ik niet? :+

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:40

anoukwendy schreef:

Zelf had ik wel eens als ik in mn bed lag dat ik door mn bed zakte en alles van boven af zag. Ik zag dus ook mezelf liggen. Ik heb tegen mezelf gezegt dat ik dat niet wilde en daarna heb ik het niet meer gehad gelukkig! Was echt heel eng!

Dat 2de heb ik zeker gehad

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:57

Ik geloof er in, en heb wel eens vreemde dingen meegemaakt.

In groep 8, al heeel wat jaartjes geleden, Had ik een gelovige vriendin daarin. Ik geloofde er geen bal van.. Nou, ik en nog 4 meiden en een jongen, waren in de peutergymzaal aan het oefenen voor een toneelstukje die we voor heel de school wouden doen. Aan de overkant zagen we een meisje lopen, in een zwart jurkje. Het meisje liep over de weg, en werd aangereden door een hele oude auto. Het vreemde is, dat er daarna auto's doorreden en de auto, en het meisje stilstonden. Alles reed er doorheen. Ik en het groepje hebben er wat lacherig overgedaan, en gingen door met het toneelstuk. Tot de radio begon te haperen. Hij deed het helemaal niet meer, en de lampen van de gymzaal uitgingen. We kregen het allemaal koud, en wouden de gymzaal uit, zat de deur opslot. We hebben heel hard gehuild en gegild. We hebben een klasgenoot proberen te bellen maar al onze telefoons (van die oude roze nokiatjes enzo hahah) lagen eruit. :n Uiteindelijk hebben we het glas van de gymzaaldeur open geslagen, en heb ik mijn voet gebroken nadat we zo hard mogelijk huilend naar de klas zijn gerent. (Ja, ik ging op mijn plaat..)even later zijn we weer gaan kijken in de gymzaal en deed alles het weer, en ging het slot normaal open.. heel eng was dat. Sinds dien zeg ik nooit meer ze bestaan niet. Het is trouwens een oud kinderweeshuis geweest op die plek voor Joodse kinderen.

Ook wel eens gehad dat toen mijn opa overleden was, en ik naar boven ging hem in de spiegel in een waas dacht te zien, en hem toen 'voelde'

En we hebben ook wel eens een x met stiften tegen elkaar aan en dan vragen gesteld. Ook heel eng, want we vroegen 'Ben jij een goede geest?' en toen gingen die stiften naar het word nee. Direct viel het licht uit, en hebben we onze excuses aangeboden. het licht deed het weer, en hebben we dit spelletje nooit meer gespeeld.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 10:10

Deijs schreef:
haha ja he? :Y)

Mochten jullie eroverheen gekeken hebben; kijk op youtube Ghost Adventures. Is wel Engels maar oh zo gaaf. 3 jongens gaan dan allerlei gebouwen en plekken bezoeken waar het spookt. Soms is het echt héél erg eng. De aflevering dat ze naar Bobby Mackeys gaan is echt heel vaag. Daar zitten veel demonen.

Ik vind tooele hospital enger :=

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:48

naomi_g1998 schreef:
Deijs schreef:
haha ja he? :Y)

Mochten jullie eroverheen gekeken hebben; kijk op youtube Ghost Adventures. Is wel Engels maar oh zo gaaf. 3 jongens gaan dan allerlei gebouwen en plekken bezoeken waar het spookt. Soms is het echt héél erg eng. De aflevering dat ze naar Bobby Mackeys gaan is echt heel vaag. Daar zitten veel demonen.

Ik vind tooele hospital enger :=

Oh dat zou kunnen, die is niet zo blijven hangen bij mij denk ik :')

@iedereen die ghost adventures keek
Zij zijn inderdaad erg overdreven maar ze debunken ook alles wat ze denken dat paranormaal is maar uiteindelijk niet zo blijkt.
Voor de rest vind ik het wel echt. Door het overdreven acteren moet je echt heen kunnen kijken. Ghost Hunters vind ik daarentegen wél verschrikkelijk :')

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:04

Ghost Adventures S01E06 Former Psychiatric Hospital HD

Typ dat in op You Tube, die is echt doodeng.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:08

Ik kijk xD die hospital vind ik saai

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:10

Ik heb ook wel eens rare dingen meegemaakt.
Ik moet wel zeggen dat ik me er altijd voor probeer af te sluiten, maar als ik in de buurt van mijn stiefmoeder of pleegzus ben, die zich er duidelijk wel mee bezig houden, dat ik dan wel meer mee laat slepen in wat hun doen. Denk dat het toch een stukje nieuwsgierigheid er naar is. In me eentje probeer is daar juist nooit wat mee te maken te hebben, want ik vind het eng en zou niet weten wat ik er mee moet doen.

Ik heb een tijdje bij mijn vader en stiefmoeder gewoond in een oud huis. Is mede gebouwd door mijn grootopa die vlak na de bouw overleden is in het huis. Een vriendin van mijn moeder (ongeveer 10 jaar voordat mijn ouders gingen scheiden) zei al dat er een vriendelijke man in het huis rond zwierf, mijn grootopa dus. Mijn stiefmoeder zei precies hetzelfde toen ze bij me vader introk die in dat huis is blijven wonen. Was een eng, maar ook geruststellend idee. Vooral omdat hij familie is en vriendelijk.
Een tijdje later is mijn kat overleden. Aangereden voor het huis. Ik was er helemaal kapot van en hoorde nog een paar keer het kattenbelletje wat ze om had alsof ze de trap op rende naar mijn kamer toe. Ik vond het eng en heb me nooit omgedraaid. Altijd met me gezicht naar de muur en rug naar de deur. Maar achteraf vond ik het ook wel een mooi gebaar, dat ze toch nog een paar keer terug gekomen is om me op te zoeken.
Mijn stiefmoeder beweerde ook dat ze een keer bijna vermoord is geworden in haar slaap door een oudere vrouw. Ze wist nog niet meteen door wie, want ze kende de vrouw niet. Pas toen ze een paar dagen later met mijn vader foto's op een kastje aan het zetten was, wees ze mijn grootoma aan en zei dat zij degene was wat mijn stiefmoeder probeerde te vermoorden. Mijn grootoma was wel erg racistisch van wat ik gehoord heb en mijn stiefmoeder is een Surinaamse vrouw.
Heb ook vaker gehad dat ik me op de zolder van dat huis totaal niet prettig voelde. Zelfs toen het veranderd was in de slaapkamer van me vader en stiefmoeder wilde ik daar nooit te lang zijn.
En ik weet nog heel goed dat ik een keer alleen beneden was. De rest in huis sliep al. Ik zat beneden met mijn hondje. Me hond sprong opeens op, nekharen overeind en grommen en blaffen dat ze deed. Terwijl ik niks zag. Ik werd bang, tv uitgezet, hond geroepen en me slaapkamer in gerend. Ik ben in dat huis nooit meer alleen beneden geweest als het buiten donker was :P

Mijn pleegzus was er altijd heel erg mee bezig, omdat ze haar moeder miste. Die was vroeg overleden en hield zich ook altijd bezig met geesten en 'heksenpraktijken'. Vaak genoeg dat onverklaarbare dingen gebeurde, zoals lampen die opeens uit vielen en dan weer aansprongen, van die diddlehangertjes aan het raam die opeens wild tegen het raam heen en weer sloegen, kastjes waarvan de deuren open en dicht vielen. Vond het altijd eng, en interessant tegelijkertijd.
Ze heeft ook eens glaasje gedraaid waar ik bij was. Maar we denken (en ik hoop) dat het nep was. Een vriendin van mijn pleegzus was er ook bij en die drukte wel heel hard op het glas. Heb daarna ook nooit wat gemerkt dat we iets naars opgeroepen hadden, dus ik denk dat het wel nep was door die vriendin. Al vind ik dat ook wel jammer voor mijn pleegzus, want die hoopte op die manier in contact te komen met haar overleden moeder. Zou het zelf nooit doen, geesten oproepen. Hoor alleen maar nare verhalen daar over.