Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marjan19 schreef:Ik heb 2 paarden op stal, beide niet van mezelf, maar onderhouden ze wel beide op dit moment.. ik studeer nog, vriend werkt fulltime. Koophuis, paarden bij mijn ouders aan huis. Vraag je maar af, waar doet ze het toch van?
Ik durf er openlijk voor uit te komen, als ik mijn ouders niet had, kon ik het wel schudden. Dan was 1 paard amper mogelijk, laat staan de zorg geven als 1 van de 2 nu krijgt voor haar blessure. En hier ben ik mijn ouders ENORM dankbaar voor.
Ik heb ook een duur zadel, maar hier heb ik zelf keihard voor gespaard. Setjes interesseren mij niet, heb 2 mooie sjabrakken en 2 oudjes, rij zelf in de kleding wat ik eerder overdag aan had maar niet mooi genoeg meer is... leren rijlaarzen zijn inmiddels minstens 5 jaar oud, maar zijn nog mooi en vervang ik dus ook niet, maar ook toen al zelf voor gespaard.

Daatje schreef:Kan het niet nalaten te reageren. Ik snap er namelijk helemaal niets van dat mensen uberhaupt zde vraag stellen, waar doen ze het van....
Komt op mij altijd over als jaloezie..... Zal vast niet altijd zo zijn, maar dat is wat in mij opkomt.
Wat boeit het mij waar iemand het van doet!!! Live and let live. Als we ons allemaal eens wat minder met anderen bemoeiden zou het zoveel gezelliger zijn. Ik kan ook wel eens iets niet, maar geen moment dat ik me van andere afvraag waar doen ze het van. Waarom in hemelsnaam??
Nogmaals, mijn reactie is niet om mensen af te zeiken, maar ik begrijp de interesse in hoe anderen het doen gewoon echt niet. En het valt me op dat toch zoveel mensen zich hiermee bezig houden. Why....
Daatje schreef:Kan het niet nalaten te reageren. Ik snap er namelijk helemaal niets van dat mensen uberhaupt zde vraag stellen, waar doen ze het van....
Komt op mij altijd over als jaloezie..... Zal vast niet altijd zo zijn, maar dat is wat in mij opkomt.
Wat boeit het mij waar iemand het van doet!!! Live and let live. Als we ons allemaal eens wat minder met anderen bemoeiden zou het zoveel gezelliger zijn. Ik kan ook wel eens iets niet, maar geen moment dat ik me van andere afvraag waar doen ze het van. Waarom in hemelsnaam??
Nogmaals, mijn reactie is niet om mensen af te zeiken, maar ik begrijp de interesse in hoe anderen het doen gewoon echt niet. En het valt me op dat toch zoveel mensen zich hiermee bezig houden. Why....
Daatje schreef:Wat een aardige reactie relaxed. Ik probeer de vraag gewoon te begrijpen omdat deze zoveel gesteld wordt en ik hier echt niets van begrijp. Ik probeer m dus te plaatsen. Nothing more. Je hebt mijn post niet helemaal goed gelezen, juist live and let live, ik zeg niets negatiefs over de vraag stellen hoor, wil m alleen snappen
Daatje schreef:Wat een aardige reactie relaxed. Ik probeer de vraag gewoon te begrijpen omdat deze zoveel gesteld wordt en ik hier echt niets van begrijp. Ik probeer m dus te plaatsen. Nothing more. Je hebt mijn post niet helemaal goed gelezen, juist live and let live, ik zeg niets negatiefs over de vraag stellen hoor, wil m alleen snappen
Niets jaloezie, maar misschien wel een eye opener. Daatje schreef:Maar elkaar proberen te begrijpen is toch niets mis mee.... Maar goed, is off topic.

Quellian schreef:Daatje schreef:Wat een aardige reactie relaxed. Ik probeer de vraag gewoon te begrijpen omdat deze zoveel gesteld wordt en ik hier echt niets van begrijp. Ik probeer m dus te plaatsen. Nothing more. Je hebt mijn post niet helemaal goed gelezen, juist live and let live, ik zeg niets negatiefs over de vraag stellen hoor, wil m alleen snappen
Ik begrijp je reactie op zich wel n.a.v. de OP. Nee, ik vraag me nooit af waar iemand dat nieuwe zadel van betaalt.
Maar ik vraag me wel af (en niet uit afgunst of jaloezie, maar gewoon nieuwsgierigheid en wellicht als les) hoe andere mensen bepaalde vaste lasten betalen.
Veel situaties zijn vergelijkbaar (inkomsten - uitgaven) en míjn grootste vraagstuk is bv hoe iemand 2 kinderen kan betalen in deze tijd, binnen de mogelijkheden die er gelden. Dat de buren op hun ouders terug kunnen vallen voor opvang is super voor ze, maar er zullen vast meer mensen zoals mijn vriend en ik zijn die dat níet hebben en ik vind dat je dan best benieuwd mag zijn, toch?Niets jaloezie, maar misschien wel een eye opener.