verborgen gebreken huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: verborgen gebreken huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:35

Ja je hoort het heel erg vaak dat deze mensen weer echt lekker kunnen leven. Ze is van mening dat ze deze beslissing zelf wel kan nemen zonder te praten met lotgenoten of wie dan ook. Wat moet je dan nog meer? Heb al eens een goed gesprek met haar gehad maar dat liep toen even niet zo goed af, ben de enige in de familie die haar de waarheid durft te zeggen... Kan nu wel weer met haar gaan praten en dat dan op een soort van ruzie uit laten draaien maar dat is zonde, je kan beter de tijd die je samen hebt ook goed besteden!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:42

Dat is ábsoluut zo!! En zolang het voor haar niet goed voelt om te laten doen, dan werkt niets anders. Het is net als met mensen die moeten/willen stoppen met roken. Je kunt elke therapie bedenken, maar als ze er in hun hoofd niet klaar voor zijn, zal niets werken.
Wat dat betreft is het misschien ook wel een 'nadeel' dat ze alleen is... Tuurlijk moet je het allemaal voor jezelf willen, maar anders kun je nog in gedachten hebben van ik wil partner/kind(eren) niet achterlaten!?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:27

meggiemeg schreef:
.... Kan nu wel weer met haar gaan praten en dat dan op een soort van ruzie uit laten draaien maar dat is zonde, je kan beter de tijd die je samen hebt ook goed besteden!

Dat is zo, misschien maar beter goed te laten merken (en zeggen) dat je zo graag wilt dat ze beter dan nu wordt, en wat je dan samen zou kunnen doen, dat je haar zo een leven gunt met betere longen, zoals getransplanteerden met een toekomst... Hoe liggen haar kansen dan qua percentage, kan ook een argument zijn. Misschien door dit soort prikkels dat ze zelf toch richting transplantatie gaat denken. Kan me ook zo voorstellen dat het enorm beangstigend is om te kiezen voor iets wat fout kan gaan een dan aflopende zaak is. Heb zelf een levensbedreigende ziekte gehad en keuzes daarin maken qua behandelingen zijn zo wezenlijk, je realiseren dat je maar 1 lichaam hebt is echt bizar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:56

Heftig zeg. Kan me voorstellen dat je in een achtbaan van emoties zit. Wat vreselijk ook voor je moeder. Je kan je zus moeilijk dwingen, het is haar lichaam maar het lijkt me heel moeilijk om hiermee om te gaan.

meggiemeg

Re: verborgen gebreken huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 23:32

Ik vind het jammer dat ze niet de hulp aanpakt die ze aangeboden krijgt, heb me daar ook best boos om gemaakt. Ik kan niet snappen dat ze nu al klaar is met leven, want het kan zo mooi zijn! Ik had dan ook verwacht dat ze zou kijken naar me andere zus die overal maar voor blijft gaan, heeft in de vakantie er ook nog eens een tia bovenop gekregen en ze blijft maar positief! Zo knap! Maar ik kan haar inderdaad niet dwingen. Wij hebben met zijn allen te accepteren waar ze voor kiest.