Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:34

Als we eenmaal weg zijn uit NL, gaat de Nederlandse prepaid er gewoon uit en komt er een Canadese. Dat geldt ook voor onszelf.
Informeren bij een telefoonwinkel staat op het programma, maar een beetje voorwerk kon in mijn ogen geen kwaad. Heb daarmee voor een volgende keer gelijk weer wat geleerd...

Jan, het emigreren is meerdere keren genoemd. Ik heb ook al ergens geschreven dat zowel mijn man als ik een abonnement hebben dat we al jaren hebben, en daarmee niet vast zitten aan een looptijd die je uit moet zitten, maar gewoon 1 maand opzegtermijn hebben. Ook dat was dus gewoon een kwestie van lezen...

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:35

Ik kan je voor een prepaid kaart AH mobiel aanraden. Als een bonuskaart van de AH hebt, of hem van iemand kan lenen, dan is dat wel een goede keus. Als je €10 beltegoed koopt, krijg je er €10 gratis bij, welke een maand geldig is. Je moet dan eenmalig het nummer van de bonuskaart doorgeven in het opwaardeermenu en dan krijg je bij iedere opwaardering dus dat bonus beltegoed.
AH mobiel zit op het KPN netwerk, dus ook het bereik is over het algemeen goed.

Verder heb ik een Alcatel uit de One Touch serie, de mijne was bijna €200, maar ze zijn er in die serie ook voor minder en dat zijn gewoon goede telefoons. Heb de mijne al een aantal keer laten vallen, maar is nog steeds heel op een paar krasjes na.

kleinvosje

Re: Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:38

Kijk, dáár heb ik nou wat aan, aan zulke tips. Van die 10 euro bonus beltegoed wist ik niet. Dankjewel, je maakt mijn ergernis weer een beetje goed!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:41

kleinvosje schreef:
Als we eenmaal weg zijn uit NL, gaat de Nederlandse prepaid er gewoon uit en komt er een Canadese. Dat geldt ook voor onszelf.
Informeren bij een telefoonwinkel staat op het programma, maar een beetje voorwerk kon in mijn ogen geen kwaad. Heb daarmee voor een volgende keer gelijk weer wat geleerd...

Aah oke! Ik geloof dat bijna alle telefoons tegenwoordig overal ter wereld gebruikt kunnen worden, dat was een aantal jaren terug ook anders, iets met dualband en triband. Misschien handig om rekening mee te houden, dan hoef je straks in Canada niet weer een andere telefoon te kopen voor hem. Succes met je zoektocht in het oerwoud van aanbieders en telefoonmerken.

Edit: een bonuskaart kan je zo krijgen bij je AH. Daar hoef je niks voor te doen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:44

En ook al willen mensen iets aan het verstand van TS brengen omdat het voor hun zo geweldig werkt mogen ze wel accepteren wanneer een ander dat niet wil en dit herhaaldelijk aangeeft om hierover op te houden, ze zegt t niet voor niets.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:46

kleinvosje schreef:
Kijk, dáár heb ik nou wat aan, aan zulke tips. Van die 10 euro bonus beltegoed wist ik niet. Dankjewel, je maakt mijn ergernis weer een beetje goed!

Ik geloof dat Lyca of Lebara mobile ook zo'n soort actie heeft, dat je er gratis beltegoed bij krijgt, bij iedere opwaardering :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:48

Bonuskaart heb ik wel EvyC, bedankt!

Ais, beide ken ik niet, ga ik even wat over opzoeken.

Friendly, dank!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:55

Ik heb mijn schoonmoeder laatst aan BLIEP geholpen. Bij Bliep kun je voor 50 cent voor een dag je internet activeren. Zij heeft thuis altijd wifi, dus geen internet nodig. Maar als ze op de camping zijn, kan ze dus kiezen dit te activeren. Alle smsjes die je dan stuurt zitten dan ook in die 50 cent.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:56

Toen ik een jaar of 11/12 was, kreeg ik ook mijn eerste mobiel. Dat was toen een Sony Ericcson. Soort Nokia koelkastmodel haha :P Een paar jaar geleden kreeg ik mijn eerste smartphone (Samsung Galaxy S, toen één van de nieuwste smartphones), vanaf toen had ik pas een abonnement. Daarvoor gewoon prepaid, van die beltegoed kaartjes bij de AH :)

Whatsapp is inderdaad wel heel erg handig om te hebben tegenwoordig.
Een klein Samsung model is misschien wel leuk? Galaxy Y misschien?
http://www.bol.com/nl/p/samsung-galaxy- ... 011714022/
Of deze: http://www.bol.com/nl/p/samsung-galaxy- ... 015009304/
Deze zijn vaak ook nog aardig 'sterk', kunnen best tegen een stootje.
Mijn Galaxy S4 moet ik echt niet laten vallen, die is meteen stuk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:39

Dat sommigen hier het normaal vinden dat een kind van 12 een mobiel met internet heeft! -O- Ik ben bijna 19 en heb nu nét een abbonement met internet, maar als 12 jarige had ik dat écht niet nodig hoor.... Nou heb ik het nogsteeds niet nodig, maarja ik heb nu mijn eigen geld en kan het nu uitgeven aan dat soort dingen die je eigenlijk niet nodig hebt.

En mocht hij over een jaar of 2 alsnog een mobiel met internet willen, dan kan hij een folderwijk nemen en hem zelf betalen... Tot die tijd is een mobiel met beltegoed toch super?

Ik zou een samsung met touchscreen geven, waarmee je via wifi op internet kunt... Gratis en niet overal beschikbaar ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:52

kleinvosje schreef:
Het valt mij op dat er toch niet allemaal even goed gelezen wordt. Ik heb namelijk al aangegeven dat ik wel een foon met Wifi wil, maar geen duur abonnement met internet-MB's. appjes met wijzigingen kan hij prima op onze eigen Wifi ontvangen en verzenden, huiswerk dat niet meer gemaakt hoeft te worden? Ach, als hij dat wel doet terwijl het niet hoefde is toch ook geen ramp, hoeft hij het een volgende keer niet meer te doen.

En als het helemaal geschrapt wordt is het errug jammer van je tijd, vooral nu de tentamens eraan komen -O-

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:08

Om een telefoon aan te bevelen voor een prijsklasse van rond de 100 euro:

https://www.google.nl/shopping/product/ ... CFUQ8wIwAA

Vond het persoonlijk wel een leuke telefoon, en veel mensen die ik ken hadden hem. Er is nu ook een Samsung Galaxy Ace 2.

https://www.google.nl/shopping/product/ ... J4BEPMCMAk

Ook een leuke telefoon vind ik zelf! Maar zou toch eerder voor de Ace gaan, mede omdat dit scherm iets groter is. Hier een vergelijking:

http://www.compare-cellphones.org/Samsu ... Galaxy-Ace

Deze telefoon ben ik ook nog tegengekomen op internet, en lijkt mij ook wel erg leuk:

http://www.prepaidstore.nl/product/3860 ... tAodXEEA-Q

De Galaxy Trend is nóg weer groter dan de Galaxy Ace. Ik zie ook dat de Trend nog vrij nieuw is, de Ace daarentegen weer niet.

Je kunt ook altijd nog gaan voor een telefoon uit China. Mijn schoonouders hebben dat ook allebei en bevalt hartstikke goed! Zijn ook hartstikke leuke telefoons. Je hebt voor 40 euro echt al een leuke telefoon! Levertijd is wel lang.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:12

eclair98 schreef:
kleinvosje schreef:
Het valt mij op dat er toch niet allemaal even goed gelezen wordt. Ik heb namelijk al aangegeven dat ik wel een foon met Wifi wil, maar geen duur abonnement met internet-MB's. appjes met wijzigingen kan hij prima op onze eigen Wifi ontvangen en verzenden, huiswerk dat niet meer gemaakt hoeft te worden? Ach, als hij dat wel doet terwijl het niet hoefde is toch ook geen ramp, hoeft hij het een volgende keer niet meer te doen.

En als het helemaal geschrapt wordt is het errug jammer van je tijd, vooral nu de tentamens eraan komen -O-

Dit kan hij dan toch ook thuis zien? Waar wifi is? :)
Als hij eenmaal op de fiets zit naar zijn toets, moet hij toch al geleerd hebben..

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:07

Heyhey,
Ik denk dat een samsung ace of zo een model heel erg geschikt is.
Je hebt er WiFi op en je kan ook whatsapp en een spelletje downloaden, je kan er gewoon een prepaid kaartje indoen . En als je thuis WiFi hebt kan hij daar whatsappen en als je geluk hebt heeft hij ook op school WiFi, dat hebben veel middelbare scholen.
Ik hoop dat je hiermee wat kunt!
Groetjes,

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:59

kleinvosje schreef:
O, nu snap ik em, een Simpel-abonnement. Heb alleen veel slechte dingen gehoord over Simpel, en wij willen juist geen abonnement....

Ik weet dat je geen abbonoment wil.
Maar simpel heb ik geen totaal geen problemen mee, ik ben heel tevreden.
Je kan onder de 10,- klaar zijn en je hoeft niet perse internet erbij te nemen.
Ik meende iets van 100 belminuten voor 2,50?

Nog even een wijziging:

Ik heb altijd een kleine nokia gehad (zelf voor gespaard ik kreeg geen mobiel). Kon ik mee bellen en smsen. Die heb je bij kijkshop al vanaf 20,- mischien ook nog wel goedkoper. Een goedkope prepaid weet ik niet, volgens mij bestaan goedkope prepaids niet meer.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:08

Wij hebben afgelopen zaterdag bij de Aldi een Wolfgang smartphone (AT-AS40SE) gekocht voor onze zoon. Leuk ding, simlockvrij en in de uitverkoop kostte hij maar 69 euro! We hebben er een prepaidkaartje ingedaan en thuis en op stal ed. kan hij via wifi op internet en whatsapp gebruiken. Gaat prima zo!
Laatst bijgewerkt door Niqui op 06-11-13 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:16

Lastig kiezen tussen al die mobieltjes he , mijn dochter is ook 12 en heeft een samsung galaxy advance .
Het is een goed toestel en wat ik heel belangrijk vind is dat het ook veel dingen ondersteund .
Bij wat oudere of simpele telefoons loopt je toch soms tegen het probleem aan dat ze voor bepaalde dingen niet geschikt zijn omdat het besturingssysteem het niet ondersteund .
Vriendin van mijn dochter heedt een samsung galaxy Y en die kan echt heel veel niet en dat is dan toch vervelend .
Zelfs magister (digitale agenda app van school) werkte niet .
Dat lijkt mij persoonlijk dan zeer jammer , dan geeft je geld uit aan een smartfoon en dan werkt het nog niet optimaal .
En kids van 12 hebben nou eenmaal tegenwoordig zo`n ding , hoort gewoon ook bij de tijd .(of dat we het er nou wel of niet mee eens zijn .
Bij mijn dochter in de klas(brugklas) is 1 kind zonder telefoon en die is echt niet blij ..
Succes met je keuze

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:49

Hallo Ts,

ik heb 2 jaar geleden in dezelfde schoenen gegaan.

Mijn zoon inmiddels bijna 14, wilde natuurlijk ook een telefoon.
In eerste kreeg hij een simpel nokiaatje om mee te bellen en smsen.
Hij kon ook alleen ons bellen en smsen omdat hij bij ons in het familiepakket zit van T-Mobile.

Vorig jaar heeft hij de oude blacberry van mijn hubbie gekregen( en zijn oude prepaid kaartje erin gedaan)
Hij krijgt af en toe beltegoed, maar hij geeft zelf aan het niet nodig te hebben.wifi op school/thuis/ hotspots
Alles doet hij via whatsapp. en ook de groepsappen van school werken erg goed.

Waarom kijk niet je op marktplaats voor een telefoon? daar kan je voor leuke bedragen een oude telefoon overnemen. Zoonlief blij en jij natuurlijk ook blij :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 15:54

Bedankt voor alle reacties. We hebben inmiddels een losse telefoon gekocht met een AH mobiel prepaid sim only. Topic mag wat mij betreft gesloten worden of wegzakken naar onderen!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:58

Ben wel benieuwd wat je voor toestel gekocht hebt ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:58

Een Alcatel One Touch.