Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:24

Valt me ineens in dat ik laatst iemand op tv zag (op ned 3 geloof ik). Meisje was 15 en de man 41 toen ze iets kregen.. dat vind ik dan wel weer te extreem.. er zijn grenzen. :\ Nu wel al 6 jaar samen, maar alsnog.. dat je als 20 jarige en 40 jarige iets krijgt, oke.. dan ben je beide volwassen maar iemand die net 15 jaar is.. nee.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:25

Limitless schreef:
Valt me ineens in dat ik laatst iemand op tv zag (op ned 3 geloof ik). Meisje was 15 en de man 41 toen ze iets kregen.. dat vind ik dan wel weer te extreem.. er zijn grenzen. :\

Gadver die man is gewoon een pedofiel. :r

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:29

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:32

Haah ik ben 27 en mijn vriend 23 :p

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:39

Ik ken dus zo'n combi van 23 met 53.. en niemand is er blij mee. Zijn kinderen zijn ouder dan zijzelf is.. Dat is toch vreemd? Ik vraag mij toch echt af wat die kerels zien in al die jonge meisjes? Wie legt het uit?

Vriendlief vindt het ook een raar fenomeen, wat moet je nou als volwassen kerel met een giechelende tiener? Of net twintiger? Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik snap het niet :)

Edit: 28 en 38 snap ik dan weer wel hoor :) Onvolwassen mannen en volwassen dames haha. Nee maar mannen willen nu eenmaal dingetjes later dan vrouwen dus dat voelt wat "logischer". Zelf schelen vriend en ik 2 1/2 jaar en dat is in mijn ogen perfect. Precies de achterstand tussen man en vrouw ingehaald :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:45

Selka schreef:
Ik ken dus zo'n combi van 23 met 53.. en niemand is er blij mee. Zijn kinderen zijn ouder dan zijzelf is.. Dat is toch vreemd? Ik vraag mij toch echt af wat die kerels zien in al die jonge meisjes? Wie legt het uit?

Vriendlief vindt het ook een raar fenomeen, wat moet je nou als volwassen kerel met een giechelende tiener? Of net twintiger? Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik snap het niet :)

Edit: 28 en 38 snap ik dan weer wel hoor :) Onvolwassen mannen en volwassen dames haha. Nee maar mannen willen nu eenmaal dingetjes later dan vrouwen dus dat voelt wat "logischer". Zelf schelen vriend en ik 2 1/2 jaar en dat is in mijn ogen perfect. Precies de achterstand tussen man en vrouw ingehaald :)

Ik vraag me meer af wat zo'n jong meisje in iemand van die leeftijd ziet..

Geryon

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:45

Stabiliteit? Iemand die vaak zijn leven gewoon al op rolletjes heeft, werkt etc.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:50

Geryon schreef:
Stabiliteit? Iemand die vaak zijn leven gewoon al op rolletjes heeft, werkt etc.

Dat had ze allemaal al. Een hele goede/leuke baan, familie die om haar geeft, leuke vrienden een eigen huis. Vriend in kwestie was werkeloos en heeft schulden? Ik snap er echt niks van :n

@Limitless, dat ook ja!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:56

Boras schreef:
Lante schreef:
Je hoort het vooral veel bij beroemde mensen, in mijn omgeving bijvoorbeeld echt weinig! :)

Ik ook. Taboes worden wel vaker op die manier doorbroken. We zijn gewoon hartstikke vooruitstrevend bezig :D

Haha, vind ik ook! +:)+ :D

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:00

Mijn vriend is 19 en ik 22.
Eerst wist ik dit dus niet, want hij had gelogen en gezegd dat hij ook 22 was.
Hij is ervan overtuigd dat het nooit wat was geworden als ik van het begin af aan wist dat hij jonger was :roll:

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:10

Ik ben met m'n vriend sinds ik 17 ben hij was toen 23. Inmiddels ben ik 19 en hij bijna 25 en het gaat nog altijd goed :j Ken hem ook al sinds ik 16 ben. Het scheelt denk wel een hoop dat we beide nog studeren (hij in z'n laatste jaar van een HBO opleiding en ik nu in m'n eerste jaar op de universiteit na een jaar hbo). Als hij al zou werken en alles voor elkaar zou hebben zou de situatie waarschijnlijk al heel anders zijn.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:58

Steef schreef:
Ik ben met m'n vriend sinds ik 17 ben hij was toen 23. Inmiddels ben ik 19 en hij bijna 25 en het gaat nog altijd goed :j Ken hem ook al sinds ik 16 ben. Het scheelt denk wel een hoop dat we beide nog studeren (hij in z'n laatste jaar van een HBO opleiding en ik nu in m'n eerste jaar op de universiteit na een jaar hbo). Als hij al zou werken en alles voor elkaar zou hebben zou de situatie waarschijnlijk al heel anders zijn.

Dat is dus bij ons het geval. Hij woont op zichzelf en alles. En ik studeer nog en woon nog thuis. Afwachten hoe dit gaat uitpakken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:28

Ik ben van mening dat als één van de partijen (vaak de vrouw) op een bepaalde leeftijd komt het leeftijdsverschil een stuk minder grote rol speelt. Ik heb als jonge meid nooit vriendjes gehad omdat ik me altijd aangetrokken voelde tot jongens die al een stuk ouder waren dan ik. Een plat 14-jarig meisje zagen de jongens van 18/19 natuurlijk niet staan. Nu ik wat ouder ben heb ik altijd relaties gehad met jongens die ouder zijn dan ik. Verschillen van 5/6 jaar en ik vind het persoonlijk geen probleem waar ik tegenaan zou lopen.

Een leeftijdsverschil van 20 jaar is anders, maar uiteindelijk gaat het erom waar je, je zelf fijn bij voelt. Als jij je fijn voelt bij iemand die 20 jaar ouder is moet je vooral lekker met die persoon zijn. Als jij het accepteert zal je omgeving dat uiteindelijk ook doen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:15

Mijn broer is getrouwd met een vrouw van 17 jaar ouder. Niet alleen het leeftijdsverschil, maar ook het feit dat zij ouder is dan hij is nog steeds een taboe. Haar ouders zijn er ook niet erg blij mee. Ze is al eerder getrouwd geweest en haar dochters zijn bijna net zo oud als mijn broer.

Ik was de eerste aan wie mijn broer het vertelde (hij is 10 jaar ouder en er zitten geen andere broers/zussen tussen). Dat vond ik echt heel bijzonder, hij vond het heel lastig namelijk. Maar zo gelukkig als hij nu is heb ik hem nog nooit gezien. Mijn ouders en ik hebben er dus geen problemen mee, zijn geluk is het belangrijkste :)

Zelf val ik ook op oudere jongens/mannen, jonger/even oud werkt gewoon echt niet voor mij. En zelfs als ze 6 jaar ouder zijn ben ik vaak nog volwassener dan zij _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:17

Ik heb idd hetzelfde Drunksheep. Ben mentaal een stuk volwassener dan mijn leeftijdsgenoten, soms heel fijn maar soms heel vervelend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:20

Selka schreef:
Ik ken dus zo'n combi van 23 met 53.. en niemand is er blij mee.

Ik hoop dat zij er zelf blij mee zijn en dat zou het enige moeten zijn dat telt...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:21

RedPassion schreef:
Selka schreef:
Ik ken dus zo'n combi van 23 met 53.. en niemand is er blij mee.

Ik hoop dat zij er zelf blij mee zijn en dat zou het enige moeten zijn dat telt...

Ik hoop het ook, maar wij komen er niet achter! Maar een relatie tussen een 18 jarige en een 70 jarige is dus ook oke? Ik hoop dat mijn kinderen zoiets nooit zullen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:23

Voor mij wel, ik denk dat het verschil dan alleen snel praktische bezwaren kan kennen. Maar mits beide volwassen zijn en ze gelukkig zijn met elkaar, wie ben ik om er over te oordelen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:25

Nouja het zorgt toch voor vreemde familie verhoudingen. Plus misschien is ze nu gelukkig, maar over een jaar of 5 wil zij kinderen en hij heeft al kleinkinderen.. Plus oordelen doen we allemaal :) En ik denk dat je als ouder toch wel afvraagt hoe dit kan. Mijn partner zou nu nog geboren moeten worden.. *weird*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:30

Die 'problemen' kunnen er allemaal zijn of komen, maar voor hetzelfde geld is het nooit aan de orde. Dat zou voor mij nooit een reden zijn om niet voor zo'n relatie te gaan, of om er bij een ander over te oordelen. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:36

Nou RP ik denk dat jij erg ruimdenkend bent! :)
Gelukkig zijn we allemaal verschillend.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:49

Ik Ken iemand die is 40 en heeft een relatie met iemand van 21 ...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:24

Selka schreef:

Dat vraag ik me ook vaak af. Wat ziet een oudere man toch in zo een kindje van 18-19-20 jaar? Maar andersom ook, waarom trekken oudere mannen ons aan.
Interessant :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:28

Ik ken een meisje die op haar 14e een relatie kreeg met haar buurjongen van 24. Hele heisa over geweest toen (kende haar toendertijd ook al) want wat moest een jongen van 24 in hemelsnaam nou met een meisje van 14. Seks kon het niet zijn want dat durfde ze niet met hem te hebben, zij was nou ook niet echt volwassen... Bleek later dat die jongen een mentale aandoening had (kan PDD-NOS geweest zijn, kan ook Asperger geweest zijn, ik weet het niet en ga me er dus niet over uitlaten) waardoor hij mentaal gewoon een stuk simpeler en jonger was. Zij was de enige bij wie hij zich veilig voelde en zichzelf durfde te zijn. Hij was heel afgesloten maar bij haar durfde hij eindelijk z'n muurtje naar beneden te laten.

Is misschien een uitzonderingsverhaal, er zullen ongetwijfeld ook genoeg oude ventjes zijn die gewoon op jonge meisjes vallen, maar vond dit toch wel een perfect voorbeeld van "soms zit het iets anders dan je aan de oppervlakte kan zien". Meisje is uit huis gegooid door haar ouders, uiteindelijk bij hem in gaan wonen op haar 16e of 17e geloof ik. Maar ze zijn nu toch echt al 7 jaar of iets in die trant ontzettend gelukkig samen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:28

Mijn zus kreeg op haar 18e een relatie met een man van 34. Ondertussen zijn ze alweer 12 jaar samen en is mijn zus bijna uitgeteld van haar eerste kindje :)

Leeftijdsverschil was alleen een issue voor mijn vader eigenlijk, maar ook die heeft het uiteindelijk kunnen accepteren. Mijn zus is altijd erg volwassen geweest voor haar leeftijd en haar vriend is altijd een beetje 'jong' gebleven. Ik ben niet anders gewenst en kijk ook totaal niet raar op van leeftijdsverschil tussen twee mensen :)