brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:29

SAKKIA schreef:
Maar even voor mijn beeld vorming :o

Hoe gaat dat dan in een huis waar ieder dat zelf doet? Dan ben je net klaar met je eigen bammetjes smeren en dan komt je vriend, pakt alles weer uit de (koel)kast en gaat vervolgens zijn eigen brood smeren? Het aanrecht moet weer schoon gemaakt worden en alles moet weer terug in de (koel)kast.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit allemaal zo dubbel en zonde van de tijd :+ Vriendlief is vaak later thuis dus ik eet vaak alleen. Na het koken/eten maak ik de keuken schoon, dan zou hij daarna komen en zijn brood moeten smeren en alles weer vies maken omdat ik wel mijn eigen brood maar niet de zijne heb gesmeerd. Brood komt uit de zelfde puut en de boter uit dezelfde koelkast/kuipje :+

*edit* oh en vriendje bakt patatjes voor mij op zondag :+ Is de enige dag dat hij tijd heeft om iets terug te doen (op zaterdag eten we vaak een broodje oid) :D

Ik werk niet dus ik smeer voor mezelf ook geen brood. Als dat wel moest zou ik het geen probleem vinden om die van hem ook mee te smeren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:29

@Liedje89, mm dan ken ik toch echt andere moeders dan jij :P Ik weet niet beter of alles wordt gedaan. Mijn vader en broertje smeren hun eigen brood ook niet. Ze kunnen het wel prima hoor, maar mijn moeder zorgt met alle liefde en plezier voor ze en ik doe dit met evenveel liefde voor mijn vriend.

Zal ik het nog mooier maken, ik doe zelfs iedere ochtend mijn vriend zijn haar! En ja ook ik werk gewoon fulltime :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:31

Sonja schreef:
Yep, ik smeer elke dag boterhammen voor mijn vriendin. Ik loop momenteel bij huis en zij werkt, dus ik ga tegelijk met haar uit bed en terwijl zij doucht en aankleedt, smeer ik haar brood en maak ik twee bakjes fruit voor tussndoor voor haar <3 Daarna ontbijten we even samen <3
Verder maak ik ook het huis schoon, doe de was en boodschappen, en kook ik. Niet meer dan logisch in deze situatie denk ik.

Ik denk dat jullie ook gewoon geen last hebben van de "sekse-oorlog" zoals ik hem noem. Jullie hoeven je helemaal niet druk te maken over dingen als emancipatie en kunnen gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt wat dat betreft. :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:32

Nemurin schreef:
Sonja schreef:
Yep, ik smeer elke dag boterhammen voor mijn vriendin. Ik loop momenteel bij huis en zij werkt, dus ik ga tegelijk met haar uit bed en terwijl zij doucht en aankleedt, smeer ik haar brood en maak ik twee bakjes fruit voor tussndoor voor haar <3 Daarna ontbijten we even samen <3
Verder maak ik ook het huis schoon, doe de was en boodschappen, en kook ik. Niet meer dan logisch in deze situatie denk ik.

Ik denk dat jullie ook gewoon geen last hebben van de "sekse-oorlog" zoals ik hem noem. Jullie hoeven je helemaal niet druk te maken over dingen als emancipatie en kunnen gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt wat dat betreft. :D

Huh? Is het opeens anders als het twee vrouwen zijn die voor elkaar zorgen ( of de één voor de ander)?

NoiRaM

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:33

Nee ik smeer niet zijn brood , ik moet smorgens al haasten wil ik mijn eigen brood smeren ..

SAKKIA

Ayasha, dat vind ik ook wel logisch eigenlijk. Maar ik bedoel eigenlijk dat je beiden werkt en beiden lunch mee neemt naar het werk.

Zometeen is vriendlief weer veel meer vrij, misschien zelfs in de winter WW en gaat het omgekeerd. Hij kookt, dus maakt de lunch voor de volgende dag klaar :j

Selka, zijn haar?? Hoe kom je er op? Of heeft hij lang haar?

Geryon

Nemurin schreef:
Sonja schreef:

Waarom zou je je daar wel druk over moeten maken. Ik denk daar echt niet aan als ik iets doe of als hij iets doet :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:34

SAKKIA schreef:
Ayasha, dat vind ik ook wel logisch eigenlijk. Maar ik bedoel eigenlijk dat je beiden werkt en beiden lunch mee neemt naar het werk.

Zometeen is vriendlief weer veel meer vrij, misschien zelfs in de winter WW en gaat het omgekeerd. Hij kookt, dus maakt de lunch voor de volgende dag klaar :j

Hij heeft krullen en 2 linkerhanden. Als ik zijn haar niet doe dan loopt ie voor schut :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:36

SAKKIA schreef:

Ik kook elke avond en ik doe het huishouden op vuilzakken na. :) Boterhammen zelf smeren vind ik een kleine moeite eigenlijk... :)
Als ik het nou graag deed maar ik verfoei het... _O-

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:37

haha sorry selka ik zag je al in de weer gaan met vlechten maken:) zo stond ik ook altijd bij mijn meiden hun haar te doen, zag even mijn ochtendritueel voor me :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:37

Het ligt eraan. Wij hebben een hond en over het algemeen laat de één de hond uit en de ander smeert brood. Of iemand van ons moet echt weg zijn en laat thuis komen, dan komt het voor dat de ene z'n brood smeert en de hond uit laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:38

Ik doe het niet, maar dat komt omdat we allebei gewoon onze lunch vers willen.
Voorgesmeerde bammetjes vind ik gewoon niet lekker en hubbie ook niet.

Of je het wel doet of niet doet moet je lekker zelf weten.
Kan me voorstellen dat je, als je toch bezig bent, gewoon door smeert.

Maar mijn hubbie is nogal kieskeurig en ik heb gewoon geen zin in het gezeik als ik weer eens te veel of te weinig boter heb gesmeert, wel boter waar geen had gemoeten en andersom, kaas met 5 plakjes komkommer terwijl hij er maar 4 had gewild...
Ik neem aan dat iedereen mijn "doe het lekker zelf!" houding nu wel snapt ;)

Wij werken beiden 40+ uur en doen de huishouding ook samen. Dat vind ik echt niet mijn verantwoordelijkheid omdat ik toevallig een vrouw ben.
Toen ik 20 uur werkte, deed ik meer in het huishouden en toen hij thuis was, deed hij meer. Logisch lijkt me.

Wat ik wel raar vind is als hubbie zou verwachten dat ik het voor hem zou doen, zoals ik het idee heb dat vriendlief van TS dat doet.
Wat maakt het uit dat de halve wereld het zo doet, als zij niet voor hem wil smeren houdt het op!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:38

Selka schreef:
Hij heeft krullen en 2 linkerhanden. Als ik zijn haar niet doe dan loopt ie voor schut :')

Mijn man heeft ook krullen en ook twee linker handen....maar z'n haar zit altijd goed...echt om gek van te worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:39

Ik smeer brood voor iedereen. Ik ben de enige die de hele dag thuis is, dus ik doe dat met liefde. Als manlief vroege dienst heeft, sta ik ook 4.45 voor hem op om zijn brood te smeren en koffie te zetten. En om 5.45 maak ik de kids wakker en maak hun eten en drinken klaar.
En om 6.45 is iedereen weg en ik heb ik de tijd aan mezelf :D .

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:39

Maar hoe zat zijn haar dan toen je hem leerde kennen? :')

Denk ook niet echt dat het met emancipatie te maken heeft. Daar maak ik me namelijk ook helemaal niet druk om :n Ik doe heel veel in het huishouden en de boodschappen, allemaal naast mijn fulltime baan en studie.
Ik zou natuurlijk kunnen wachten tot een moment dat het samenkan, want dan ben je sneller klaar. Maar ik heb liever de zaterdag en de zondag gewoon een beetje vrij van dit soort verplichtingen dus doe ik het allemaal op mijn vrije vrijdagmiddag. En kunnen we de zaterdag en de zondag leuke dingen doen met z'n tweeën. Heeft niks te maken met emancipatie, wel met de mogelijkheid tot een ontspannen en relaxt weekend samen, zonder dat er nog veel MOET.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:40

Selka schreef:
@Liedje89, mm dan ken ik toch echt andere moeders dan jij :P Ik weet niet beter of alles wordt gedaan. Mijn vader en broertje smeren hun eigen brood ook niet. Ze kunnen het wel prima hoor, maar mijn moeder zorgt met alle liefde en plezier voor ze en ik doe dit met evenveel liefde voor mijn vriend.

Zal ik het nog mooier maken, ik doe zelfs iedere ochtend mijn vriend zijn haar! En ja ook ik werk gewoon fulltime :D

Wat een verschrikking :') Wat ik me vooral kan herinneren van toen mijn moeder mijn brood smeerde was dat er vaak net dat op zat waar ik die dag geen zin in had, ik was blij toen ik het zelf mocht doen *\o/* . Je zou maar je hele leven met de lunch net dat eten waar je geen zin in hebt, of werken jullie allemaal op bestelling??
Ik zou dat soort dingen ook niet doen omdat ik het echt heel vervelend zou vinden als ik voor simpele taken afhankelijk zou zijn van een ander. Ik bedoel niet je eigen haar kunnen doen? Niet je eigen eten kiezen? het idee alleen al %)

EDIT: ik snap trouwens ook de vrouwen niet die zelf geen oliepeilen controleren, gaten boren of banden plakken hoor :Y)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 23-09-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NoiRaM

NatasjavE schreef:
Selka schreef:

Mijn man heeft ook krullen en ook twee linker handen....maar z'n haar zit altijd goed...echt om gek van te worden.

kan je haar ook goed zitten met een kale kop ? hihih daar heeft mijn vriend last van... :o

NatasjavE

Diablo schreef:
Ik smeer brood voor iedereen. Ik ben de enige die de hele dag thuis is, dus ik doe dat met liefde. Als manlief vroege dienst heeft, sta ik ook 4.45 voor hem op om zijn brood te smeren en koffie te zetten. En om 5.45 maak ik de kids wakker en maak hun eten en drinken klaar.
En om 6.45 is iedereen weg en ik heb ik de tijd aan mezelf :D .

Ohhh echt. Dat is echt lief van jou....

Ik denk dat als mijn vent zo vroeg op zou staan hij mij zou smeken om lekker in bed te blijven :')

MissYvette4u

Ik smeer zijn boterhammen. Ben dan toch wakker. En ik smeer dan ook gelijk de mijne.

Het huishouden regel ik grotendeels, en de dieren (muv uitlaten, dat wisselen we af of doen we samen).
Hij heeft het al druk zat met werk en opleiding.
De avonden dat hij thuis is, kookt hij meestal.
Ik heb een hekel aan koken :P en hij aan strijken dus dat doe ik.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:41

Betreft alles 2 keer uit de kast halen.
Ik maak tijdens of na het eten mijn ontbijt (fruit met rijst/couscous/bulgur) vriendlief heeft standaard een pot pindakaas pontificaal op het aanrecht staan. Die pakt een zakje, wat brood, kleddert er wat pindakaas op en klaar. Of hij houdt het bij een plak ontbijtkoek en eet op zijn werk.
Ik lunch trouwens op mij werk (€1 p.d.) 4 sneeen brood met beleg naar keus ;)

spottedponie

Hier wisselt het, ik smeer soms voor mijn vriend, en mijn vriend ook voor mij... Regelmatig dat ik op mn werk mn broodtrommel opendoe en een lief briefje bij mn boterhammen vind <3
(ook wel eens gehad dat ik een zak broodjes op de keukentafel vond, in de gauwigheid in mn tas gedaan, om er vervolgens met de lunch pas achter te komen dat er niks op zat... Vriendje had wel willen smeren, maar hij moest om half 3 snachts weg dus dat ging niet lukken, hij had ze vast klaargelegd zodat ik niet zou vergeten dat we broodjes hadden... :+ )

Ik ben niet echt ouderwets, maar ik zorg wel graag voor mijn vriend, hij doet alles wat ik vraag voor mij, hij werkt ontzettend veel en hard voor ons, dus ik verwacht van hem niet dat hij zich na het werken nog druk gaat maken om het huishouden enz... Als hij een dag thuis is, helpt hij wel mee, hoef ik er niet eens om te vragen... :)

NatasjavE

NoiRaM schreef:
kan je haar ook goed zitten met een kale kop ? hihih daar heeft mijn vriend last van... :o

Nou, het kan iig niet verkeerd zitten en jij hoeft z'n haar niet te doen :D

kimmie261

ik ga er niet vroeg voor uit mijn bed hoor,haha dat doe ik dan weer niet,ik smeer savonds zijn brood,en als hij het vers smorgens wil hebben,dan mag hij het wel zelf gaan smeren...

maar goed hij klaagt niet,en vind het reuze handig zo...dus ja... :)

IMJ

Mijn vader vind dat ik best de boterhammen van vriendje kan smeren. :D Ik vind dat het inderdaad kan maar ik doe het niet.
Ik laat 's morgens de hond uit (begin iets later dan hij) maar ben hierdoor wel eerder uit bed dan hij, zou betekenen dat ik dus nog eerder mijn bed uit moet, hij zich nog is lekker om kan draaien terwijl ik zijn broodjes smeer en dat vind ik niet nodig!
We nemen beide losse sneetjes mee en smeren tijdens de lunch op ons werk. Dus het is niet zo dat de 1 smeert en de ander alles weer opruimt zoals iemand hier opperde. We nemen beiden onbesmeerd bevroren brood mee en leggen beleg in de koelkast op het werk.
Nogmaals, verder doet hij niets in huis dus ach, alleen die boterhammetjes... die kan hij wel zelf! :j

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:44

Wij maken gewoon allebei ons eigen lunchpakket klaar. Heel simpel, 's ochtends komt de ontbijtboel op tafel, hij begint altijd wat eerder dan ik, smeert tijdens het ontbijt ook gelijk zijn lunch en klaar. Ik doe hetzelfde, alleen begin wat later. Helemaal prima voor ons allebei. Mijn moeder smeerde het vroeger ook niet voor mij, heb dat altijd gewoon zelf gedaan. :) Ik vind dat ook niet fijn, wil zelf kiezen wat ik op brood doe, haha.