Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:46

fjordie333 schreef:
mijn vriend wil ook niet dat ik uit ga, maar hij is wat dat betreft heel ouderwets.
Gelukkig geef ik er zelf ook niks om. Maar hij zou ook niet willen dat ik op wedstrijd ga want daar zou ik wel eens iemand tegen kunnen komen, ook les van een man vind hij een no-go...erg he hij is enorm jaloers

Dan moet hij je in huis opsluiten :)* oh wacht nee want daar kan de postbode en buurman ook aan de deur komen :+

En hij moet zelf zijn boodschappen maar gaan doen en de kost verdienen voor 2...tja want daar kom je ook mannen tegen :')

Even serieus...dit pik je hopelijk toch niet, zo ja dan zou ik zelf even goed in de spiegel kijken en afvragen; wil ik dit de rest van mijn leven...
en hem een gigantische skup onder zun primitieve reet geven...vertrouwen is nl 1 van de belangrijkste dingen in een relatie ;)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:47

Mijn ouders gingen precies zo met elkaar om. Pa werkte veel en had daardoor ook weinig puf om leuke dingen buiten de deur te doen maar houdt daarbij ook niet zo van de manier waarop mijn moeder sociaal was met anderen. Hij was dat zelf niet. Uiteindelijk zijn zij uit elkaar gegaan en hebben ze beide iemand gevonden waarbij het wel kan zoals zij willen. Ik zeg niet dat je bij je vriend weg moet gaan, maar mijn moeder kwam er zelf veel te laat achter dat de relatie haar niet gelukkig maakte. Dus denk wel goed na over wat je wilt in jouw leven en je mag best wat minder schikken, die ene avond per maand... lekker gaan hoor.

dito

Re: Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:51

nou het leven houd niet op hoor als je in de 30 bent, ik zou niet weten waarom je dan niet mag/kan stappen. Ik denk dat hij het ook als een voordeel kan zien, als je lekker even bent weg geweest ben je lekker ontspannen kun je meer aan en is voor hem ook prettig. Je zit in een grote kroeg dus jeetje zou wel erg zijn als je dan iets zou doen. Maar ik lees dat jullie al 15 jr samen zijn? Hoe kan het dat hij er nu zo'n moeite mee heeft en wrs vanaf nu ook zal blijven hebben. Ik denk echt dat je even met hem in gesprek moet gaan, dat nu je paard is ingeslapen die ontspanning ook al is afgenomen! Sterkte hoop dat je er uit komt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:54

Wat ook lastig is dat hij al om half 9 's avonds naar bed gaat. Dan kun je dus inderdaad niet met zn tweeen nog even naar de film oid.
Daarnaast, als hij naar bed gaat dan zit jij dus nog anderhalf uur of 2 uur alleen op de bank? Of ga je dan ook naar bed?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:56

Da's vast geen probleem Apple...want ik denk dat hij sowieso niet naar de film wil ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:01

Dat is ook weer zo :))

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:04

Apple schreef:
Wat ook lastig is dat hij al om half 9 's avonds naar bed gaat. Dan kun je dus inderdaad niet met zn tweeen nog even naar de film oid.
Daarnaast, als hij naar bed gaat dan zit jij dus nog anderhalf uur of 2 uur alleen op de bank? Of ga je dan ook naar bed?

Hij geeft ook niets om films. En inderdaad als hij naar bed gaat zit ik alleen op de bank. Half negen is echt veel te vroeg voor mij. Ik ga meestal rond een uur of half elf/elf uur naar bed. Maar hier ben ik zoals eerder aangegeven al jaren aan gewend. Leuk is anders. Als hij nu bijvoorbeeld in een keer op zou blijven dan is dat erg raar en kan ik niet doen wat ik al die jaren zo ben gewend.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:08

listiglistje schreef:
fjordie333 schreef:
mijn vriend wil ook niet dat ik uit ga, maar hij is wat dat betreft heel ouderwets.
Gelukkig geef ik er zelf ook niks om. Maar hij zou ook niet willen dat ik op wedstrijd ga want daar zou ik wel eens iemand tegen kunnen komen, ook les van een man vind hij een no-go...erg he hij is enorm jaloers

Dan moet hij je in huis opsluiten :)* oh wacht nee want daar kan de postbode en buurman ook aan de deur komen :+

En hij moet zelf zijn boodschappen maar gaan doen en de kost verdienen voor 2...tja want daar kom je ook mannen tegen :')

Even serieus...dit pik je hopelijk toch niet, zo ja dan zou ik zelf even goed in de spiegel kijken en afvragen; wil ik dit de rest van mijn leven...
en hem een gigantische skup onder zun primitieve reet geven...vertrouwen is nl 1 van de belangrijkste dingen in een relatie ;)

als ik het zo van andere hoor denk ik ook van hmmm beetje vreemd, en tuurlijk vind ik dat je moet kunnen doen wat je wil maar ik heb er niet echt last van dat hij zo is. Laat ik het zo zeggen, ik mis er niks door.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:11

Hij gaat om half negen naar bed omdat hij erg vroeg op moet om te gaan werken, waardoor je dochter niet naar de opvang moet en je vindt het "niet leuk dat ie niet lekker tot half elf met jou op blijft"?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:11

Cassagrande ik herken zo veel in jouw verhaal.
Ik heb een hele lieve vriend, maar hij heeft ook wel een heel hoog slakkengehalte.
Soms denk ik dat we een trouwfeest gaan organiseren op de bank, want als er iets gedaan moet worden moet ik hem echt meesleuren. Eens ter plaatse geniet hij wel en achteraf is hij blij dat hij is meegeweest, maar eer ik hem zo ver krijg...
Gelukkig heeft hij er veel minder moeite mee dat ik vaak van her tot der loop, maar hij weet ook heel goed dat ik onverdraaglijk wordt als ik te lang opgesloten zit }>
Mischien best dat je eens een stevig gesprek aangaat en hem duidelijk maakt dat jij gek wordt van dat banken zitten en dat je die tijd voor jezelf nodig hebt om gelukkig te zijn. Dat hij best wat minder egoïstisch mag zijn en jou dit gunnen zonder zielig te gaan doen of te denken dat je hem gaat bedriegen en dat jij ook niet jaloers bent dat hij zo veel tijd spendeert met zijn bank. Ik ben net op weekend geweest en heb bij een jeugdvriend gelogeert. Vriendje bleef thuis. Hij kent die jongen ook (heeft al bij ons gelogeert) en heeft hier geen probleem van gemaakt. Ik voel me daar ook niet schuldig over ondanks dat vele mensen of familie van ons het vreemd vinden. Als het daarom uit moet tussen ons dat zal het zo zijn, maar ik denk ook aan mijn eigen geluk, want heb ondervonden dat je jezelf niet eewig kunt wegcijferen. Je vriend heeft dat ook niet te eisen van jou. Vertrouw op jezelf dan zal hij ook gemakkelijker vertrouwen hebben en gemakkelijker begrijpen dat hij zich hier gewoon bij moet neerleggen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:12

Ayasha schreef:
Hij gaat om half negen naar bed omdat hij erg vroeg op moet om te gaan werken, waardoor je dochter niet naar de opvang moet en je vindt het "niet leuk dat ie niet lekker tot half elf met jou op blijft"?

En omgekeerd vind hij het niet leuk dat zij tussen half 9 en half 11 iets voor zichzelf doet met vriendinnen :+

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:22

Ayasha schreef:

Dat heb je me niet horen zeggen. Ik heb gezegd dat ik hieraan ben gewend. Leuk is anders heb ik gezegd. Tuurlijk zou ik het leuk vinden als hij eens een keer als hij die dag erna niet hoeft te werken eens zou opblijven.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:22

fjordie333 schreef:
als ik het zo van andere hoor denk ik ook van hmmm beetje vreemd, en tuurlijk vind ik dat je moet kunnen doen wat je wil maar ik heb er niet echt last van dat hij zo is. Laat ik het zo zeggen, ik mis er niks door.

Nog niet, weet niet hoe oud/jong je bent, maar op een bepaalde leeftijd, tig jaar verder gaat dat denk ik toch knagen....
van elkaar houden is elkaar ook vertrouwen en elkaars vrijheid gunnen.

wellicht open jij hier over een paar jaar een soort gelijk topic als TS ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:23

las net dat fjordie d'r vent ook helemaal noppes in het huishouden doet :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:25

Kinke schreef:
las net dat fjordie d'r vent ook helemaal noppes in het huishouden doet :)

Dan ook een skup onder die luie reet ~~}> ik neem aan dat hij al een moeder heeft? Fjordie is zijn vriendin en niet zijn moeder, poets of huissloof :7

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:27

Ayasha schreef:

Waarom zou je iets dat veel voordelen heeft aan de ene kant, niet vreselijk ongezellig kunnen vinden aan de andere kant?

Is het leven zwart wit, of hadden we ook nog zoiets als grijstinten?

Ik woon alleen in een relatie van 13 jaar. Dat is over het algemeen heel relaxt, ben dol op alleen wonen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik er soms toch wel van kan balen.

Niets menselijks is ons vreemd hoor...

En TS: nee je bent niet raar dat je 1x per maand (allejezus waar praten we over) lekker iets leuks wilt doen voor jezelf.

Eén van de grote tips om een goede mama/vriendin/vrouw te zijn is toch JUIST dat je ook aan je soms aan je eigen IK moet denken?
Volgens mij hebben velen hier niet goed de Viva gelezen de laatste pakweg 25 jaar :')

En over het raar vinden om op stap te gaan na je 30ste _O- _O- _O-
Goh, ik denk dat ik ook mijn rollator maar vast ga bestellen... ben tenslotte al ZESendertig! whoehoe! Dat ik uberhaubt nog kan typen met mijn jichtige vingers! :')

Fjordie, kwam jouw naam net ook al tegen in het huishoudtopic: jullie werken fulltime, maar jij doet alles? En mag vervolgens niks? Apart...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:28

Foei Amaris...ga es ff heen snel naar het bejaardentehuis!! 36 en nog op stap willen...tsssss.....:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:29

Kinke schreef:
Foei Amaris...ga es ff heen snel naar het bejaardentehuis!! 36 en nog op stap willen...tsssss.....:)

Kinke... ZESendertig he... dan gaat het allemaal niet zo snel meer hoor... voordat ik mijn wandelstok eens heb gevonden poehpoeh, zijn we weer een halve dag verder :')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:30

Houden van is ook loslaten zegt men toch?
Bovendien kan het ook een impuls geven aan je relatie.
Het is toch juist fijn als je partner vol enthousiaste verhalen en energie thuis komt?
Eens in de maand lijkt me een prima gemiddelde, de overige tijd breng je samen door.
Ik ben van mening dat je juist iemand van je af duwt als je alleen maar probeert bij elkaar te zijn en elkaar vast te houden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:32

Amaris en Kinke: dat is wel het voordeel, 'vroeguh' kon ik makkelijk uit tot een uurtje of 3,4,5,6 in de ochtend. Tegenwoordig haal ik nauwelijks 12 uur op Oudejaarsavond :')

'Een avondje uit met vriendinnen' beperkt zich dus meestal tot 'filmpje' of 'hapje eten'. Ruig stappen zit er niet meer in.

Als half bejaarde boven de 30 zal ts wellicht ook niet meer de behoefte hebben om tot diep in de nacht te partien :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:40

Amaris schreef:
Kinke... ZESendertig he... dan gaat het allemaal niet zo snel meer hoor... voordat ik mijn wandelstok eens heb gevonden poehpoeh, zijn we weer een halve dag verder :')

Tell me about it...ik ben 43... :D Na je 40ste wordt het nog erger :+

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:44

Kinke schreef:

Oei nu moet ik me echt schamen...38 en nog op stap gaan.......... :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:47

Ja Mo schaam je }> ik haal (met volgende maand 39 op de teller) ook nog regelmatig door :7 het duurt alleen een dag langer voor ik hersteld ben :')

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:56

listiglistje schreef:
Ja Mo schaam je }> ik haal (met volgende maand 39 op de teller) ook nog regelmatig door :7 het duurt alleen een dag langer voor ik hersteld ben :')

Herstelperiode is geen 2 uur meer dat klopt *\o/* _/-\o_

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:58

Tja... zoals vroeger 's ochtends vroeg gaan werken met de make-up van de vorige nacht nog op... neeuuhhh... haha! En dat doorhalen op die dance feesten tot de eerste trein weer naar huis vertrok... noooohhhh!!!

Maar lekker uit je dak gaan in het cafe kan nog best! (alleen niet teveel tegen me praten dan de dag erna, haha)