I am stuck in my life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:26

Je hebt echt een schop onder je hol nodig zeg..
Ga is solliciteren! Ik heb me kapot gesolliciteerd voor werk, de zwaarste baantjes aangenomen omdat ik nou eenmaal werk moest hebben.
Nu zit ik weer tussen werk door, en kan me niet voorstellen dat je lekker op ander mans geld aan het teren bent en daar vrede mee hebt..

En ga met iemand praten ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen, desnoods praat je met je ouders, en dan niet het weer afschuiven van mijn ouders willen dat niet weten of weet ik veel wat.
Je moest is weten hoeveel hun dat aangaat en hoeveel ze je zullen steunen als ze weten dat je je zo slecht voelt.
Maar onderneem asjeblieft is wat want zo maak je het voor jezelf alleen maar erger

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:27

fleurtjeuh schreef:
Uche, ik herinner me net dat ik nog een baan heb gehad :')
In een brasserie van een verpleegtehuis.
Ik vond het niet leuk, maar heb me er voor de volle 110% voor ingezet.
Daar heb ik een aantal maanden gewerkt.
Toen is mijn contract niet verlengd omdat ze geen 0 uren contracten meer wouden hebben, en ze mij geen uren contract konden geven.

Mobiel, kleren en computer is allemaal betaald van mijn spaargeld. Al jaren.

En kost geld zou ik moeten betalen aan mijn ouders als ik een baan zou hebben.

Dus uw ouders doen al een effort door te zeggen dat je geen kostgeld moet betalen zolang je geen baan hebt, als dat geen steun is!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:28

Je doet net alsof het raar is dat je al jaren je kleding en mobiel etc. betaald.
Sorry hoor, maar ik werk al vanaf mijn 13de (!), heb nog nooit zonder werk gezeten en ik betaal ook al vanaf mijn 17de alles zelf..
Je hebt echt geen wrede ouders die jou oneerlijk behandelen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:28

WilmaBoy schreef:
fleurtjeuh schreef:
Omdat ik geen financiele steun krijg van mijn ouders, en daar ook vrede mee heb?

wil je nog even herhalen waar je vandaag woont?
Denk je echt dat een volwassen kind in hebben je geen geld kost als ouder?
Je draagt kleding (mag ik hopen)?
Je hebt het lekker warm?
Je kan je wassen?
Je hebt een bed om in te slapen?
Je hebt toegang tot een computer en internet?
Je hebt een telefoon om te bellen?

En dat doe je allemaal zonder een eigen inkomen te hebben.. Je hebt nooit gewerkt en je spaargeld (hoe ben je daar aangekomen?) is op.. zeg dus aub niet dat je ouders er niet zijn voor jou..
Mijn dochter zal het zo makkelijk niet hebben.. geen werk, dan werk je maar in huis, ook hier moet gepoetst worden, afwas gedaan worden..
Zo ben ik trouwens ook opgevoed.. in het leven is niets gratis... en wil je iets bereiken, dan moet je er ook iets voor doen en ook iets voor over hebben, zoniet, er zijn genoeg bruggen waar je onder kan slapen. Eens zien of het enkel je voetjes zijn die koud zullen hebben...
Het wordt tijd om volwassen te worden en je verantwoordelijkheid te nemen. Ouder worden zonder deze verantwoordelijkheid lijkt me echt geen strak plan...

Ja, steun krijg ik van mijn ouders, ik had mezelf al verbeterd.
Maar zoals ik eerder heb genoemd, kleren, telefoon en computer zijn van mn eigen geld gekomen.
Spaargeld heb ik opgebouwd door het kleine beetje werk dat ik heb gedaan, en door verjaardagen.
In huis doe ik ook werk. Ook als ik een baan zou hebben zou ik dat moeten doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:29

pmarena schreef:
Ehm hallo allemaal, nu niet gaan overdrijven hoor :wave:

TS is pas 20, is helemaal gaan rare leeftijd om nog thuis te wonen. Ze is al eerder van haar luie billetjes afgekomen en heeft 6 weken gewerkt, moet nu alleen even een duwtje hebben om in actie te komen en te gaan werken voor haar eigen onderhoud en dan is er niks aan de hand :)

ik viel erover dat TS beweert niet financieel gesteund te worden en dat is pertinent onjuist. Op je 20e thuis wonen is zeker niet raar.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:29

chanel1985 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Uche, ik herinner me net dat ik nog een baan heb gehad :')
In een brasserie van een verpleegtehuis.
Ik vond het niet leuk, maar heb me er voor de volle 110% voor ingezet.
Daar heb ik een aantal maanden gewerkt.
Toen is mijn contract niet verlengd omdat ze geen 0 uren contracten meer wouden hebben, en ze mij geen uren contract konden geven.

Mobiel, kleren en computer is allemaal betaald van mijn spaargeld. Al jaren.

En kost geld zou ik moeten betalen aan mijn ouders als ik een baan zou hebben.

Dus uw ouders doen al een effort door te zeggen dat je geen kostgeld moet betalen zolang je geen baan hebt, als dat geen steun is!

Helaas ken ik meer ouders met die instelling, die nu ook meerdere kinderen lekker lui op de bank hebben zitten zonder werk, opleiding en diploma.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:30

Mjetterd schreef:
Je doet net alsof het raar is dat je al jaren je kleding en mobiel etc. betaald.
Sorry hoor, maar ik werk al vanaf mijn 13de (!), heb nog nooit zonder werk gezeten en ik betaal ook al vanaf mijn 17de alles zelf..

Nee, zo bedoelde ik het niet.
Ik ben blij dat mn ouders het zo doen.
Ik weet waar ik voor sta.
Ik betaal vanaf mn 14e alles zelf

En mijn ouders laten me zeker niet op mn gat thuis zitten.
Ga ik niet naar school, dan moet ik een baan hebben.
Zolang ik geen baan heb, moet ik naar school gaan. Of ik het nou wil of niet.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:31

fleurtjeuh schreef:
Mjetterd schreef:

Waarom 'klaag' je dan zo over je ouders en ga je er steeds op door dat je financieel niet ondersteund word door je ouders?
En dat terwijl je 20 bent, je prima kan werken en je jezelf gewoon een schop onder je kont moet geven.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:31

fleurtjeuh schreef:
Maar zoals ik eerder heb genoemd, kleren, telefoon en computer zijn van mn eigen geld gekomen.
Spaargeld heb ik opgebouwd door het kleine beetje werk dat ik heb gedaan, en door verjaardagen.

je kan me veel wijs maken, maar me vertellen dat je rondkomt met spullen te kopen door hetgeen je op een verjaardag krijgt lijkt me wel een beetje straf.
Als je 6 weken hebt gewerkt, en dan nog eens baantje hebt gehad lijkt het me wel straf dat je erin slaagt om sinds je 14de alles zelf te bekostigen...
maar goed, neem nu gewoon je verantwoordelijk op, kies voor je leven, ga van die luie kont af en doe iets ;-)
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 18-09-13 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:32

nu zeg je alweer dat je alles zelf betaald.. terwijl je gewoon 's avonds aan kan schuiven bij het avondeten.

Maar heb het idee dat discussie voor je nou wel makkelijker is... het gaat nu gewoon over geld... niet over wat jij met je leven nou wil... ... je blijft zo in één cirkeltje...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:32

fleurtjeuh schreef:
Mjetterd schreef:

En mijn ouders laten me zeker niet op mn gat thuis zitten.
Ga ik niet naar school, dan moet ik een baan hebben.
Zolang ik geen baan heb, moet ik naar school gaan. Of ik het nou wil of niet.

Maar je doet beide niet nu? Niet naar school en niet aan het werk. Toch?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:34

Mjetterd schreef:
chanel1985 schreef:

Helaas ken ik meer ouders met die instelling, die nu ook meerdere kinderen lekker lui op de bank hebben zitten zonder werk, opleiding en diploma.

Dat vind ik dan weer dikke onzin. Dat je geen kostgeld hoeft te betalen houdt niet meteen in dat je een lui en ongemotiveerd persoon bent/wordt hoor ;)

Overigens ben ik het verder wel aardig met je een shoor :)
Laatst bijgewerkt door imd op 18-09-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:34

WilmaBoy schreef:
fleurtjeuh schreef:

je kan me veel wijswaken, maar me vertellen dat je rondkomt met spullen te kopen door hetgeen je op een verjaardag krijgt lijkt me wel een beetje straf.
Als je 6 weken hebt gewerkt, en dan nog eens baantje hebt gehad lijkt het me wel straf dat je erin slaagt om sinds je 14de alles zelf te bekostigen...
maar goed, neem nu gewoon je verantwoordelijk op, kies voor je leven, ga van die luie kont af en doe iets ;-)

Ja, sinds mijn 14 betaal ik zelf mn telefoon, kleren en computer.
Ik heb jaren dezelfde telefoon gehad, moest helaas laatst een nieuwe aanschaffen omdat de oude het begaf.
Ik doe jaren met mijn kleren, en ga niet elke paar maanden gezellig shoppen voor nieuwe kleren.
Heb ik wat nodig? Dan ga ik gericht op zoek en dan haal ik dat.
Helaas begaf mijn oude laptop het ook een aantal maanden geleden en moest ik een andere aanschaffen.
Dat was meer als de helft van mijn spaargeld, maar het was nodig voor school.

@Mjetterd
Nee, ik doe geen van beide, omdat het onzinnig is om te solliciteren als je van plan bent binnen een paar weken weer weg te zijn.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:36

Het is me alleen nog niet duidelijk wat voor diploma je niet hebt. Heb je je middelbare school niet afgemaakt?

Is het geen optie om naar een ROC bij jou in de buurt te gaan en daar eens te gaan praten of je voor een BBL-opleiding in aanmerking komt? Dan werk je en volg je een studie. Lijkt me in jouw geval heel ideaal!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:37

Je woont 15 km boven Groningen. Je bent 20 jaar, dus ik zal zeggen solliciteer bij alle, ja ALLE, supermarkten, winkels etc. in de stad. Daar nemen ze je heus nog wel aan met 20 jaar. Hebben ze toen ook bij mij gedaan, dus dan moet het niet moeilijk zijn om aan een baan te komen. Misschien niet 40 uur, maar beter iets dan niets.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:38

Mn middelbare school heb ik gehaald :)
MBO heb ik niet afgemaakt.
Je kan mij niet vertellen dat dat aan mij ligt als er 4 van de 21 slagen aan het eind van de 4 jaar.

BBL heb ik over nagedacht, maar ik zou niet weten welke opleiding.
Dieren en paarden zijn mijn grote interesse, maar beide opleidingen komen van dezelfde school, de rest is allemaal 3 uur reizen, per keer, dus 6 uur op een dag.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:38

imd schreef:
Dat vind ik dan weer dikke onzin. Dat je geen kostgeld hoeft te betalen houdt niet meteen in dat je een lui en ongemotiveerd persoon bent/wordt hoor ;)

Dat bedoel ik ook niet :), ik bedoel dat ik ouders ken die alles in de schoot van de kinderen leggen. Kost en inwoning, kleedgeld, vakantie geld etc. En dat bij 'kinderen' van 21 en 27 jaar.
Beide vinden het wel prima thuis en doen geen aanstalten om te werken of een opleiding af te maken. Door de ouders worden ze op geen enkele manier gestimuleerd om werk te zoeken o.i.d. dan vraag ik mij wel af hoe dat met dat soort mensen moet in de toekomst.

Ik heb zelf ook nooit kostgeld hoeven te betalen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:40

AOC terra? Leeuwarden schijnt wel n stuk beter te zijn inderdaad. Is dat ook geen optie voor je?

Ahzo, Mjetterd. Dank voor de verduidelijking, dan zijn we het eens :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:40

fleurtjeuh schreef:
Je kan mij niet vertellen dat dat aan mij ligt als er 4 van de 21 slagen aan het eind van de 4 jaar.

Dieren en paarden zijn mijn grote interesse, maar beide opleidingen komen van dezelfde school, de rest is allemaal 3 uur reizen, per keer, dus 6 uur op een dag.

maar dan verdien je ook,
en DUS kan je dan op kamers,
en dan is het toch wel haalbaar? :j

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:41

fleurtjeuh schreef:

In je profiel staat dat je 15 km boven Groningen woont... In Groningen zát opleidingen die je zou kunnen doen, anders inderdaad Leeuwarden. Dat is vanaf Groningen ook te doen. Weet niet waar jij 3 uur heen moet reizen voor een school?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:42

Ik denk dat je zelfs blij mag zijn met je ouders, denk dat menig ouder er niet mee akkoord ging met een jong volwassenen wat geen diploma heeft EN praktisch nog helemaal niet heeft gewerkt in haar leven. En dan in het begin van het topic je ouders kwalijk nemen dat ze je niet eens afentoe geld toestoppen, als je mijn kind was kon je ook fluiten maar zulke extratjes, werk er maar voor!

Als je niet naar België wilt, ga dan gewoon bij jou in de buurt solliciteren, ga poetsen bij de thuiszorg, werken bij de Mac Donalds, doe iets. Of vind je dat werk te "min"?

Je zult merken dat je dat echt voldoening geeft, je hebt geld voor leuke dingen te doen en hierdoor zul je ook positiever in het leven gaan staan.
Laatst bijgewerkt door sashafierce op 18-09-13 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Jeetje, ik schrik wel een beetje van wat je schrijft. Je ziet het duidelijk niet zitten naar Belgie te gaan. Dat kan en is je goed recht. Maar ik begrijp niet waarom je dan weken (zoals je zelf schrijft) gaat zitten wachten op een antwoord van die kant. Hoopte je stiekem dat ze je niet meer wilden? Want dat het koud is 's winters kan geen nieuwtje zijn toch?
Wat is je plan? Plannen maken en ze uitvoeren, volgens mij is dat zelfstandigheid..

WilmaBoy

maar daarnet was je spaargeld van je 6 weken in België..
Heb jij op de loterij gewonnen ofzo? je lijkt me wel wat spaargeld te hebben...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:43

Aan wel je middelbare! T kwam over alsof je je middelbare niet eens afgemaakt heb!
Dan opleiding zoeken, misschien zelfs in de variant werken leren tegelijk.. Als achool niks voor je is? Jeb je een opleiding en inkomen tegelijk!

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:46

Celiien schreef:
Aan wel je middelbare! T kwam over alsof je je middelbare niet eens afgemaakt heb!
Dan opleiding zoeken, misschien zelfs in de variant werken leren tegelijk.. Als achool niks voor je is? Jeb je een opleiding en inkomen tegelijk!

Ik denk dat naar school gaan geen optie is met de instelling die TS nu heeft, helemaal omdat ze al met 3 studies gestopt is. Enige wat ze hiermee bereikt is een studieschuld.