takkie_muis schreef:sallandval schreef:Ts toch, wat naar voor je![]()
Ik ben bang dat het moeilijk wordt voor een ander om je te helpen, je geeft zelf al aan dat je het fijn vindt om een ander boos te maken. Dat kan ik me ergens wel voorstellen, je bent zelf immers ook zo vreselijk gefrustreerd en boos (om alles?) dat je dan misschien het idee hebt dat ze dan voelen hoe jij je voelt? Bovendien krijg je nu altijd wat je wilt, je maakt anderen boos, je wordt zelf boos en nog bozer en vervolgens willen mensen je niet meer en kun je zeggen "zie je wel?".
Volgens mij kan de cirkel pas doorbroken worden als je zélf bedenkt of je zo verder wilt. Als je zo verder wilt moet je dat doen. Wil je echter iets anders moet je een andere omgeving zoeken, ver wég van je ouders, familie en oude vrienden die het schijnbaar niet is gelukt om je een veilige omgeving te bieden waar je je lekker kunt voelen. Helemaal opnieuw beginnen en afkijken bij fijne mensen hoe het ook kan. Want dit leven vol frustratie en woede verdient niemand. Er zijn andere manieren van omgaan met boosheid en agressie, ook met PDD-NOS. Maar ik ben bang dat je nog nooit andere methoden aangereikt hebt gekregen.
Er zijn dus twee mogelijkheden; zelf op zoek gaan of doormodderen.
Klopt als ik hem boos maak dan kan mijn boosheid er ook uit , ik wordt heel druk en dan slaat de vlam in de pan en dan ben ik ook boos en na een tijdje voel ik me zo lekker weer als hij boos is geweest en ik ook...
Ik zou graag aan de andere kant van het land willen beginnen , of gewoon op een onbewoond eiland. Liefst mijn leven resetten , ze beloofden veel maar kwam er niet van of zo ik snap nooit veel van hun. ze praten als brugman maar komt nooit wat van..
Wie bedoel je met 'ze'?
Misschien geef je eigenlijk al een antwoord op je eigen vragen met het stuk wat ik dikgedrukt heb gemaakt. Als je een ander boos maakt 'kan jouw boosheid er ook uit' volgens mij zou je al een heel eind verder zijn als je een manier zou kunnen vinden om jouw boosheid 'eruit' te krijgen zonder dat er iemand anders voor nodig is. Anders blijf je altijd afhankelijk van een ander om van je boosheid af te komen (en waarschijnlijk hou je daarna dan nog heel veel boosheid over dus heb je er nog niet heel veel aan gehad).
Je zegt dat je boos wordt als mensen niet luisteren, daar haal ik uit dat er in het verleden maar heel weinig naar je geluisterd is (misschien wel nooit) klopt dat?