Samen het huis uit; kopen of huren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:16

Bij voorkeur zelfs een maand borg gelijk :P

Wel alles goed laten vastleggen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-09-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Re: Samen het huis uit; kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:17

Ohja die vergeet ik nog inderdaad :j

Ik vind het echt een bizar aanbod dat jullie krijgen TS :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:51

Bij mij gaan er alarmbellen rinkelen... Sorry...

ook ik vind het écht bi-zar....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:55

1 tip; ga ook even kijken bij de buren, maak even kennis als je er écht voor wilt gaan. Want wie weet zijn zij wel het addertje onder het gras. Zij kunnen je ook meer vertellen over het wonen daar :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:01

Ik snap het wel. Dikke kans dat opknappen/opfrissen meer kost dan een maand (of aantal weken) huur. Ein-winsituatie: TS kan huis naar eigen wens inrichten en woningbouw spaart geld uit :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:07

Leuk, zou inderdaad wel even kijken of de boel geisoleert is anders zit je straks misschien goedkoop in een woning met torenhoge energielasten. Even bij de buren navragen, die kunnen je heel veel vertellen.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:10

pmarena schreef:
Hè?? Dat is bizar!! Welke woningbouw rekent nu geen huur terwijl je wel al de sleutel hebt om te klussen en levert nu behang enzo _O-

In het Noorden van het land wonen heeft blijkbaar dan toch nog zijn voordelen :D

Jolliegirl schreef:
Bij mij gaan er alarmbellen rinkelen... Sorry...

ook ik vind het écht bi-zar....

Alarmbellen kunnen wel uit hoor, haha. Een kennis van mij huurt via dezelfde woningbouw. Haar huisje was volledig uitgeleefd en niemand wou er in. Als zo'n woning dan nog langer leeg blijft staan, loopt de woningbouw alleen maar meer geld mis. Een (langer) leegstaande woning is ook niet bepaald aantrekkelijk voor de buurt. Een addertje onder het gras zal er dan zeker ook niet zijn. Ik vind het aanbod van de woningbouw, uit hun oogpunt bekeken, ook helemaal zo gek niet hoor. Zelfde als wat Hilli hierboven ook noemt. Om de woning wat verhuurbaar te maken, kunnen ze het eventueel zelf ook op gaan knappen, maar dan zijn ze én materiaalkosten kwijt én man-uren. Het materiaal hoeft niet zoveel te kosten, denk dat de man-uren nogal wat hoger liggen. Die besparen ze dan weer, want dat doen wij dan zelf.

bigone schreef:
Leuk, zou inderdaad wel even kijken of de boel geisoleert is anders zit je straks misschien goedkoop in een woning met torenhoge energielasten. Even bij de buren navragen, die kunnen je heel veel vertellen.

Energielabel is bij ons bekend :)

Enne, nog even een puntje. Het is bij mijn ouderlijk huis in de buurt. Mijn ouders hebben hier jarenlang een grote supermarkt gehad in het dorp en kennen bijna iedereen (die hier tenminste langer woont) wel. Zo ook mensen in het buurtje waar dit huisje staat. Dat is dan ook mede een reden dat ik graag naar dat buurtje wil; de mensen daar zijn goed :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:12

Oh wat super!! Ik duim voor je mee!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:19

Super hoor..hopelijk gaat het allemaal door.

Nah...opknappen op kosten van de woningbouw ken ik ook niet hoor...kom uit Amsterdam en daar zijn de regels toch wel iets anders :P
Daar draaien ze je ongegeneerd een poot uit :+

Toen ik mijn woning kreeg zater er na hun "renovatie"geen afdekplaten op de contactdozen,de bedrading stak er dus gewoon uit.Bleek er ook nog stroom op te staan (is de gewoonte dat ze stroom pakken door het zegel te verbreken bij renovatie maar moet wel weer afgesloten worden voordat de nieuwe bewoner er op komt) oeps... :P

Toen ik opbelde om verhaal te halen kreeg ik te horen dat er voorlopig niemand was om de afdekplaten erop te zetten,bovendien wisten ze niet waar ze lagen omdat ze zelf druk bezig waren met verhuizen en hadden geen tijd.
Dan sta je wel even met mond vol tanden hoor maar had gezegt dat ik het dan wel op een andere manier op zou lossen }>

Heb energiebedrijf gebeld met de mededeling dat de zegels verbroken waren en dat de bedrading die uit de muur stak onder stroom stond.Binnen een half uur stond er iemand op de stoep van het energiebedrijf.
Aardige vent...hij vertelde mij of ik van camperen hield want hij keurde de woning af :P en hij zou wel even met de woningbouw babbelen.
Afijn...volgende dag om 8 uur stonden er 2 man sterk voor de deur....met afdekplaten :D

Zeg...o...jullie hebben de afdekplaten toch gevonden?Hadden geen idee waar ik het over had...jaja,nou deze heren hadden de "renovatie"uitgevoerd en de kantjes er vanaf gelopen.
Maar goed,ik mijn afdekplaten...de goedkeuring van het energiebedrijf en 14 dagen huur terug :o

Blijkbaar de plaatsafhankelijk :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:44

De buren bij mijn vorige woning kregen ook een extreem uitgeleefd huis, die hebben toen ook de 1e maand niet hoeven betalen zodat ze het kunnen opknappen. Dat was in Groningen. Overigens wel bij de meest sociale corporatie van groningen. Dus zulke constructies bestaan wel, hoeft echt geen addertje onder t gras te zijn. Sowieso als je via een woningcorporatie huurt gaat t toch eigenlijk altijd wel goed. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van borg voor een sociale huurwoning, dacht dat dat juist nooit zo was? Maar misschien is dat anders in de randstad.

Maar gefeliciteerd met je bijna woning dan TS! Klinkt veelbelovend!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:59

ik ga naar het noorden verhuizen :P Had dezelfde verbazing als p marena haha
Maar wat fijn voor jullie, en het klussen hoeft het werk niet te zijn inderdaad!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:55

Gebeurt ook niet vaak hoor, maar als een woning bijvoorbeeld al een aantal keren geweigerd is doordat de woning in super slechte staat is, dan kan de corporatie het beter zo oplossen. Dat is voor hun minder werk en uiteindelijk zijn ze dan goedkoper uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:13

Super slechte staat is wat mij betreft iets veel ergers dan geen vloerbedekking en behang... :P

Dan denk ik eerder aan verhalen van stront aan de muren en alles te goor om aan te raken, ontbrekende en kapotte zaken enzo :=

Normaal gesproken moet je de oude zooi van de vorige bewoners er eerst nog zelf uit slopen voordat je nieuw spul kunt gaan leggen / plakken, dus zoals TS deze woning omschrijft heeft ze nu al een mazzeltje dat de ouwe troep er al uit is.... echt, behang krijgen van de woningbouw... het lijkt wel een slechte grap _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:43

In ons vorige huis hebben we ook de eerste maand gratis gehad, omdat de keuken opgeknapt moest worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:46

In mijn huur huis waren alle muren opnieuw geschilderd en alle rotzooi er uit gesloopt (vorige eigenaren hadden flink in huis gerookt). Ook mocht ik er ook al eerder in, huis stond toch al leeg.
(Woon btw in Drenthe)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 09:50

Ik denk dat hier ook heel erg mee speelt dat ze de buurt gewoon netjes willen houden. Er hebben al meerdere keren 'verkeerde' mensen in het huisje gezeten, waardoor de andere huurders op het buurtje niet zo vrolijk zijn geworden. Het is een net buurtje en de woningcorporatie wil gewoon de vrede bewaren.

Ze vinden mijn vriend en mij geschikt voor deze buurt, ook omdat ik in het betreffende dorp op ben gegroeid en er nu 2,5 km van af woon. Aangezien het huis nu al een hele tijd leeg staat en ze hem niet meer aan iedereen aan willen bieden, hebben ze er dus wel wat meer voor over dat er goed volk in komt.

En wij kunnen daar alleen maar blij om zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:55

Jans: Dat is dan wel weer logischer, een keuken is toch van iets andere orde dan een vloertje en behangetje :P

Keuken hoort echt bij de woning zelf dus is de verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Vloerbedekking en behang dat is aankleding van het huis en dus iets dat de huurder zelf bepaalt :)

Als er nu gaten in de muren of vloeren zitten waardoor je niet direct kunt behangen of vloerbedekking kunt leggen dan is dat iets van de basis dat niet deugt, dat je van de verhuurder kunt vragen om op te lossen :j

Maar echt de persoonlijke afwerking / inrichting is gewoon voor de bewoner zelf normaal gesproken :)

Als de verhuurder alles helemaal tiptop af wil leveren zou ik denk ik vragen of ze de muren niet gewoon willen stucen en spachtelputzen, hoef je niet te behangen ook :P

Maar dan kan ik me wel voorstellen dat ze dan zeggen dat je bij vertrek de muren wel weer helemaal neutraal gekleurd en gatloos achter moet laten. Dat moet sowieso normaal gesproken :)

Ik blijf het bizar vinden dat ze het aanbieden... alsof mensen het huis niet willen als ze zelf een behangetje moeten kopen.
Mensen die dat niet willen kun je er beter maar niet in hebben denk ik dan want zoiets zegt al genoeg :=

Maargoed blijkbaar zien ze reden om jullie te paaien. Zijn er veel verschillende verhuurders in die regio ofzo? :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:24

Die corporatie is gewoon heel slim. Wat kan hun die paar honderd euro schelen die ze éénmaling missen? Dat is bij de bedragen die omgaan in zo'n corporatie toch een lachertje.

Het levert ze zoveel meer rendement op als ze zeker weten dat ze in de toekomst geen gezeur krijgen met buurtruzies ed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:03

Want iemands behang en vloerbedekking betalen is daar de oplossing voor..? :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:04

pmarena schreef:

Volgens die corporatie wel blijkbaar, dus wie ben jij omdat weer in twijfel te trekken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:08

Ik vind het hartstikke lief dat ze het doen hoor :j

Maar iemand die er graag wil wonen doet dat toch gewoon zonder moeite zelf :)
Het is nu net alsof het huis zelf niet leuk genoeg is en er extra gepaaid moet worden om er toch iemand in te krijgen, menigeen zou daar juist achterdochtig van worden :P

Maar voor TS is het mooi meegenomen natuurlijk +:)+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:16

Hier zijn er zoveel mensen die willen huren en zo weinig woningen dat er lange wachtlijsten zijn en alle woningen worden kaal opgeleverd, tenzij de vorige huurder het over wilt laten nemen
wil de nieuwe huurder niet moet de oude huurder alle vloeren ed eruit halen
Enige wat je hoeft et doen als oude huurder als je eruit gaat is alle gaten dichtmaken waar schroeven gezeten hebben
erg fijn, toen ik nog huurde hadden ze de pluggen gewoon erin laten zitten en wat kit erin gespoten
kon ik zelf nog alles eruit halen en gladstrijken

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:16

pmarena schreef:

Wat als er weinig mensen zijn die ze zelf in dat huisje willen hebben, omdat ze daar selectief in zijn geworden voor de buurt? En wat als daardoor het huisje nog een halfjaar (dus 6 x €550,- mislopen) leeg staat? En wat als je als woningcorporatie denkt de juiste mensen te hebben gevonden die er wel in willen? En als nu net die mensen twijfelen om het huisje te nemen, omdat de tuin een puinhoop is en omdat er toch nogal wat kosten bij komen kijken qua verf en behang?

Dan lijkt het me voor de woningcorporatie niet zo'n slecht plan om daar een beetje kosten in te steken :) Laat het ze misschien in totaal een anderhalf maand huur kosten (ik doe een wilde gok hoor, incl. materiaal). Dat is dan altijd beter dan €3300,- mislopen aan huur :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:45

Ik snap het hele idee wel hoor :+

Maar een huis afwijzen omdat je moet behangen / iets van vloerbedekking moet leggen.... ik weet niet hoor, maar eigenlijk iedere nieuwe bewoner doet volgens mij standaard deze dingen :P

We hebben het zover ik lees niet over enorme klussen maar gewoon standaard huiselijk maken dat iedereen doet....en waarbij de meeste mensen dan ook nog het werk hebben om de oude zooi er eerst uit te slopen, dat heb je hier al niet bij dit huisje :)

Daarom ben ik gewoon razend benieuwd waarom een verhuurder dergelijke dingen wil gaan betalen, waarom ze denken dat ze daarmee mensen over de streep trekken :)

Want wat hadden die mensen dan anders gaan zoeken?
Zijn er zo ontzettend veel hele leuke huisjes te huur daar dan, waar helemaal niks aan hoeft te gebeuren? Dat idee :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:48

Ik gok dat het basis betaald word, mocht ts behang a 50 per rol willen, gaat coöperatie dat echt niet financieren :n