Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chubby schreef:Je kunt toch je reguliere AI gewoon laten doorlopen? Dan moet je alleen de naheffing (die ze volgens mij in 1x innen als je geen betaalregeling treft) storneren.
Het lijkt mij verstandiger dat je alvast belt met Essent om een maandelijkse betaalregeling te treffen (ik meen dat die apart van je AI afgeschreven wordt) en vervolgens in conclaaf gaat met je huiseigenaar. Zonder tegenbewijs ben jij nml gewoon aansprakelijk voor het verbruik.
ChantalSmook schreef:Ik heb een appartementje van 60m2, energielabel E/F. Ik heb alleen nog een gashaard in mijn woonkamer, verder geen CV. En mijn jaarverbruik was 805m3, dat is dus behoorlijk minder dan dat jij hebt terwijl dit mijn enige warmtebron is. Dus ik denk ook niet dat het kan liggen aan het fijn dat jou gashaard gebruikt word. Daarnaast slaat dan ook de CV uit bij jou dus zou het die kosten ook al schele. Ik ben ook best veel weg en in de zomer staat mijn gashaard alleen op een waakvlammetje.
Zou het niet kunnen dat de zus verwerkt zit aan jou teller? Dat jullie hem delen? Of wonen ze niet langs jou?
Jargeau schreef:Klopt de begin en eindstand die Essent gebruikt wel? Misschien dat daar wat fout is gegaan? Extra cijfertje doet natuurlijk ook veel.
wendyenbram schreef:Jawel, je geeft de standen door bij essent. die hebben dan wel de juiste standen. Echter bij de officiele netbeheerder kunnen wel andere standen staan. dat trekken ze dan op een gegeven moment gelijk. Hier is dat ook aan de hand geweest. doordat het eerder ook bij de vorige bewoners vaak geschat is. Nu was er bij ons nog wel een probleempje waarom het zo duur was, en dat is daardoor aan het licht gekomen (de buurman die in een huurhuisje zit heeft dus ook Gas van ons. daar zijn we toen dus achter gekomen.)
Het is verbruikt in de afgelopen jaren. maar niet allemaal bij jullie.
risje schreef:Valt inderdaad heel erg op, bovendien als ik heel eerlijk ben vond ik de winter absoluut niet lang en streng. Kon bijvoorbeeld maar anderhalve week echt goed geschaatst worden (op natuurijs).
bridgetF schreef:nou, hou ons op de hoogte, ik ben erg nieuwsgierig, ik hoop voor je dat het mysterie wordt opgelost en de rekening ook straks wordt vernietigd!