Wat haal jij uit een brandend huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:23

externe hardeschijf en de laptop. als ik die niet beide mee mag nemen de externe hardeschijf. staat alles op aan foto's, series, muziek, school etc.
hierbij er natuurlijk vanuit gaand dat ik er bij kan en alle mensen en dieren het huis uit zijn :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:25

Foto's. Absoluut! Zo lang mijn beestjes er maar uit zijn kan het mij allemaal niet verrekken, alles is vervangbaar, maar mijn beesten niet.

Maar als ik dan toch nog iets zou kunnen pakken, dan maar mijn foto's :)

MiReRe

Re: Wat haal jij uit een brandend huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:31

M'n caviaatjes!!!
En als het nog lukt m'n fotoboeken, en als het dan nog lukt de computer.
En dan maar hopen dat ik kleren aan heb. Anders gauw het setje dat op m'n stoel hangt.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:33

Van (bijna?) alle oude foto's liggen de negatieven bij oma in de kelder dus dan zou ik denk ik voor laptop/ harde schijf gaan of paspoort enzo... Ook best praktisch.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:35

Pfoeh, gelukkig dat m'n dieren in veiligheid zijn!

Wat ik dan nog zou willen redden zijn de boeken van mijn grootmoeder (en als het écht maar één ding mag zijn en ik dus uit de titels moet kiezen dan red ik Gösta Berling) Daar was ze aan gehecht en nu ik ze lees begrijp ik waarom. Nog afgezien van de emotionele waarde die ze voor mij hebben.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:10

Mijn dieren, dat zijn onder andere 4 discusvissen, 28 kardinaaltjes en 1 kuiser. Of ik ze snel genoeg gevangen krijg is de vraag.:')
Ik zou ook mijn laptop en mijn camera meenemen, daar staan veel foto's op. De salamander is op 1 seconde uit de aquarium genomen, de hond neemt mijn moeder wel mee en fotoalbums zou ik eigenlijk ook wel meewillen...:')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:19

Knoffer schreef:
Voor het geval brand heb ik m'n belangrijkste data (vooral foto's) op een schijfje in de kluis liggen, dus die overleven het wel. Zo handig dat foto's tegenwoordig allemaal digitaal zijn/te digitaliseren zijn. Zo'n klein schijfje past makkelijk in een klein kluisje. Wellicht een tip voor de mensen voor wie hun foto's erg dierbaar zijn.

Vaak is de brandwerende tijd ervan maar kort, namelijk maar een uur of zo.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:20

Mijn hondje..en de afscheidsbrief van mijn overleden vriend, deze is mij zo dierbaar.
De rest mag van mij in vlammen opgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:23

Ik vind het apart dat iedereen voor fotoboeken gaat, het is 2013, alles is nu toch eigenlijk wel digitaal. Of hebben we het dan over fotoboeken van 20 jaar geleden oid?

Ik heb maar 1 fotoboek en daarvan staan mijn foto's ook gewoon op mijn laptop.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:32

Zo ik had dus nooit gedacht aan foto's := Ik denk dat ik uit paniek eerst tegen een paar deuren aanren, mijn teen stoot op de trap, de laatste tredes mis en dan beneden ga bedenken wat ik graag mee had willen nemen :+

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:34

Mijn knuffelbeesten die ik al sinds mijn geboorte heb.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:40

Ik heb vorig jaar een huis in vlammen op zien gaan, van bijna begin van de brand, tot het eind, geloof me, dat wil je niet zien :n Was een boerderij met rieten dak. Het gaat zo snel, dat je niet eens bedenkt van goh, we kunnen nog iets uit het huis halen (degene die in huis was, die wij wakker gemaakt hebben, ook niet). We hebben toen alleen de kalfjes die tegen het huis aan stonden uit hun hokjes gehaald en bij de buren onder gebracht, dat was eigenlijk prioriteit. Daarna kwamen de politie en brandweer en mochten we ook niet meer in de buurt het huis komen, kon ook niet meer trouwens, want het was gloeiend heet. Het zijn beelden die ik nooit meer vergeet.

Maar als ik dan toch zou moeten kiezen :Y) , dan denk ik toch inderdaad foto's of laptop, verder heb ik niet echt iets van waarde thuis, mijn telefoon zit meestal in mijn broekzak dus die heb ik al bij me 8-)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:43

Damelza schreef:
fotoalbums. Die dingen krijg je nooit meer terug. De rest kan je gewoon weer allemaal kopen

Niet alles kan je kopen. Er zijn twee dingen, die uit mijn huis MOETEN. Mijn foto's, en de frontriem van mijn lievelingspaardje. Die twee kan je niet kopen, maar als ik maar 1 ding kan kiezen, dan zijn het foto's

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:54

M'n Macbook. Die ligt onder m'n kussen of naast m'n bed dus dan kan ik 'm snel pakken, hoop ik...

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:59

Pfoe vind het een moeilijke vraag! Er zijn zoveel dingen die je mee wilt nemen.
Maar ik kies dan toch voor laptop.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:17

Mijn hond en misschien de laptop omdat daar alke fotos op staan!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:19

M'n laptop want daar staan alle foto's en belangrijke dingen op.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:24

Anthea schreef:
Ik vind het apart dat iedereen voor fotoboeken gaat, het is 2013, alles is nu toch eigenlijk wel digitaal. Of hebben we het dan over fotoboeken van 20 jaar geleden oid?

Ik heb maar 1 fotoboek en daarvan staan mijn foto's ook gewoon op mijn laptop.

Foto's van inderdaad meerdere jaren geleden. Trouwdag van mijn ouders staan bijvoorbeeld niet digitaal.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:27

Niks, waarom? omdat mij er duidelijk op is gewezen dat als je (terug) een brandend huis in gaat je er aan kapot gaat. Die rook die je binnen krijgt sloopt je vitale organen..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:30

Goede vraag, maar ook 1 waar ik geen antwoord op weet als wij + beesten veilig zijn.
Ons huis heeft 10jr geleden in de brand gestaan, dat wil je gewoon niet meemaken.
Alleen mijn broer was thuis met de hond, gelukkig ontdekte hij het snel en kon met de hond naar de overburen (brand begon bij onze buurman).
Onze buurman lag te slapen toen de onderverdieping in brand stond (man van 70jr), die is met de ladder van zijn balkon gehaald door een buurman die bij de brandweer werkt.
Echt, je wil het niet meemaken. Het is zo eng om vuur en rook uit je huis te zien komen.
Dan alle rompslomp van alles doorgeven aan de verzekering en weken in een hotel slapen. Dan terug in je huis komen en alles ruikt nog maanden naar brand, want die geur trekt overal in.
Het ergste is nog wel de fobie die je er aan over houdt. Ik ben bang voor vuur en het geluid van een brandalarm.
Ik ben toen ook na gaan denken, wat zou ik meenemen? Maar mijn broer zei, daar denk je niet aan. Je neemt je dier mee en zorgt dat je weg bent. Dus op je vraag heb ik geen antwoord.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:33

Mijn Pokémoncollectie !!

En als mijn knuffels maar dat zijn er een btje veel x'd

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:46

Laptop !! Al onze foto's staan daar op dus dat neem ik mee!
Al hoop ik dat nooit mee te hoeven maken brrr...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:47

Spiegelreflex, laptop, telefoon & geld

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:51

M'n teddybeertje. Die is het belangrijkst :o (na mn dieren natuurlijk.) En evt. m'n laptop.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:52

Nikka schreef:
Knoffer schreef:
Voor het geval brand heb ik m'n belangrijkste data (vooral foto's) op een schijfje in de kluis liggen, dus die overleven het wel. Zo handig dat foto's tegenwoordig allemaal digitaal zijn/te digitaliseren zijn. Zo'n klein schijfje past makkelijk in een klein kluisje. Wellicht een tip voor de mensen voor wie hun foto's erg dierbaar zijn.

Vaak is de brandwerende tijd ervan maar kort, namelijk maar een uur of zo.

Ja, is dat zo slecht? Als die gemiddelde tijd korter is dan de gemiddelde tijd waarin een huis affikt, wat heb je dan aan zo'n kluis? :+

Verdomd, heb er nooit bij stilgestaan dat het complete onzin is. Brandwerende kluizen worden al zo lang verkocht.

Whahahaha, quote uit een nrc artikel uit 2008:
Citaat:
Gaat het om datadragers dan moet de brandkast vooral brandwerend zijn want computerfloppy’s en usb-sticks smelten al bij een relatief lage temperatuur.

Floppy's!? :')

Kan zo 123 niet vinden wat het smeltpunt van de datahoudende elementen van een HD zijn.