hierbij er natuurlijk vanuit gaand dat ik er bij kan en alle mensen en dieren het huis uit zijn
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Knoffer schreef:Voor het geval brand heb ik m'n belangrijkste data (vooral foto's) op een schijfje in de kluis liggen, dus die overleven het wel. Zo handig dat foto's tegenwoordig allemaal digitaal zijn/te digitaliseren zijn. Zo'n klein schijfje past makkelijk in een klein kluisje. Wellicht een tip voor de mensen voor wie hun foto's erg dierbaar zijn.
Ik denk dat ik uit paniek eerst tegen een paar deuren aanren, mijn teen stoot op de trap, de laatste tredes mis en dan beneden ga bedenken wat ik graag mee had willen nemen

Was een boerderij met rieten dak. Het gaat zo snel, dat je niet eens bedenkt van goh, we kunnen nog iets uit het huis halen (degene die in huis was, die wij wakker gemaakt hebben, ook niet). We hebben toen alleen de kalfjes die tegen het huis aan stonden uit hun hokjes gehaald en bij de buren onder gebracht, dat was eigenlijk prioriteit. Daarna kwamen de politie en brandweer en mochten we ook niet meer in de buurt het huis komen, kon ook niet meer trouwens, want het was gloeiend heet. Het zijn beelden die ik nooit meer vergeet.
, dan denk ik toch inderdaad foto's of laptop, verder heb ik niet echt iets van waarde thuis, mijn telefoon zit meestal in mijn broekzak dus die heb ik al bij me
Damelza schreef:fotoalbums. Die dingen krijg je nooit meer terug. De rest kan je gewoon weer allemaal kopen
Anthea schreef:Ik vind het apart dat iedereen voor fotoboeken gaat, het is 2013, alles is nu toch eigenlijk wel digitaal. Of hebben we het dan over fotoboeken van 20 jaar geleden oid?
Ik heb maar 1 fotoboek en daarvan staan mijn foto's ook gewoon op mijn laptop.
(na mn dieren natuurlijk.) En evt. m'n laptop. Nikka schreef:Knoffer schreef:Voor het geval brand heb ik m'n belangrijkste data (vooral foto's) op een schijfje in de kluis liggen, dus die overleven het wel. Zo handig dat foto's tegenwoordig allemaal digitaal zijn/te digitaliseren zijn. Zo'n klein schijfje past makkelijk in een klein kluisje. Wellicht een tip voor de mensen voor wie hun foto's erg dierbaar zijn.
Vaak is de brandwerende tijd ervan maar kort, namelijk maar een uur of zo.

Citaat:Gaat het om datadragers dan moet de brandkast vooral brandwerend zijn want computerfloppy’s en usb-sticks smelten al bij een relatief lage temperatuur.