Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:16

kyara1989 schreef:
Hallo allemaal!

Ja misschien niet echt de juiste plek om dit te plaatsten maar moest het toch ff kwijt!!

Mijn vriend en ik zijn al 2 jaar bezig met kinderen krijgen (bijna 3 jaar zelfs).
Nu hebben we wat stappen ondernomen door naar een dokter te gaan rond maart dit jaar.
Na veel onderzoeken hier en daar blijkt dat er bij mijn vriend de zaadjes niet al te best te zijn maar wel goed genoeg om kindjes te krijgen.
Bij mij is alles 100% in orde...
MAAAAAAAAAAAAR daar komt die dan...
Omdat ik dus een maatje (of meer dan :P) teveel heb zeggen ze heel hart in het ziekenhuis we gaan je niet helpen met KI of IVF...
Val eerst maar is 30 kilo af (heb nog nooit zo licht gewogen als hun zouden willen, en is dus zo goed als niet haalbaar).
En ik zou ze gelijk geven als er wat niet goed zou zijn maar dit is dus niet het geval.
Wat zouden jullie nu doen in ons geval? (afvallen al mee bezig al 8 kilo kwijt)
Zit der wel echt heel erg mee!

Groetjes

Wauw dit kon ik schrijven.

Dit kreeg ik ook te horen wij zijn al 4 jaar bezig bijna.
Ik heb Pco en vriend traag/dood zaad.
We worden niet geholpen omdat ik te dik ben, ja ben een maatje meer maar moet 50 kilo wegen zo weinig woog ik toen ik 12 was ofzo.
En de natuur moet z'n werk doen, hoe dan als ik al 4 jaar bezig ben zonder enig resultaat

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:18

Sassol schreef:
Jessix schreef:
Dat heb ik gelezen. En ook dat de artsen haar aanraden af te vallen om de kans op zwangerschap te vergroten. Dus waarom zou TS dat dan niet doen?

Waar las jij dat de artsen dat aanraden om de kans op zwangerschap te vergoten? Zie dat nergens terug als reden van de artsen. Ook heb ik nergens gezegd dat TS niet zou moeten afvallen.
Las nu ook een aantal posts dat afvallen wel de kansen vergroot, wat uiteraard gunstig is als de zwemmers niet allemaal meewerken.

Dit verbaast me echt; de risico's van te dik zwanger worden zijn toch algemeen bekend? En ook dat het moeilijk lukt om zwanger te worden als je dik bent?
Nogal logisch dat ze eerst willen dat je afvalt voor er dure behandelingen gestart worden met alle risico's van dien...

antje_vip

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:21

Idd. Ga eens sporten. Je hebt van de arts gehoord dat je overgewicht hebt, toen was je gepikeerd maar daar ben je nu hoop ik weer overheen. Actie ondernemen dus i.p.v. zielig gaan zitten doen. Ik vind het heel logisch van de dokters dat ze je op dit moment niet willen helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:22

Bijna iedereen in mijn directe omgeving (die te dik waren) kreeg zwangerschapsdiabetes omdat ze voor de zwangerschap al veel te veel wogen. Dat is een hoog risico bij de oa de bevalling. (Veel) Overgewicht is sowieso al zeer ongezond, maar in combinatie met zwangerschap kan het direct gevaarlijk worden...

Complimenten voor de dokters +:)+

Sporten en diëten werkt niet goed als de ts aangeeft dat ze een emotionele eter is... Dan moet je eerst de oorzaak aanpakken, pas dan kun je je richten op het afvallen. Want afvallen zonder de oorzaak aan te pakken is op langer termijn zelden succesvol.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-09-13 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 23:23

Citaat:
Dat heb ik gelezen. En ook dat de artsen haar aanraden af te vallen om de kans op zwangerschap te vergroten. Dus waarom zou TS dat dan niet doen?

Wie zegt dat ik het niet doe???? Volgens mij staat der genoeg dat ik al heeeeel hart bezig ben???

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:23

Ik begrijp ook de frustraties, maar ook ik zie een vrouw die toch echt wel veel te zwaar is op je profielfoto's. Nu zal ik misschien een hoop mensen tegen de borst stuiten, maar we betalen allemaal mee aan zorg en ik zou zelf niet graag betalen aan wanhopige en peperdure pogingen iemand zwanger te krijgen, terwijl de persoon in kwestie niet bereid is zelf te zorgen voor een goede basis, dus een gezond lijf. Dit kun je natuurlijk heel breed nemen, zoals iedereen die rookt niet meer behandelen voor longproblemen, maar ook daarvan vind ik, eerst stoppen, dan behandelen.

Ik wens je het allerbeste toe, laat dat duidelijk zijn, maar nee ik vind het niet teveel gevraagd van het ziekenhuis. 30 kilo is te doen als je zo zwaar bent, ookal is afvallen een moeilijke strijd. Ik wens je veel wijsheid toe en kracht om af te vallen, succes meid!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:25

kyara1989 schreef:
Citaat:

Wie zegt dat ik het niet doe???? Volgens mij staat der genoeg dat ik al heeeeel hart bezig ben???

Waar zeg ik dat je dat niet doet?? Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je dat doet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:26

Zo he. Wat een reacties over afvallen.
Ik heb een diëtist, heb een strak eeto
Patroon en ook sport waar mogelijk door werk.

Toch snappen ze moet waarom ik niet afval ik zou al aardig wat moeten afvallen ziekenhuis zegt der niks over en mag niet terug komen voordat ik dus op gewicht ben.
Nou ik ga nu naar een ander ziekenhuis. Kijken wat hun zeggen.

Ts wel getest op suiker etc ?

Bij mij in de familie is iedereen breed, als e me ziet ben ik niet dik, ja heb me rondingen, maar thats it

Ziekenhuizen weten niet dat je geestelijk helemaal kapot gaat

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:28

kani_ejj schreef:
Bij mij in de familie is iedereen breed,

Obesity doesn't run in family. The main problem is: nobody runs in family :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:29

Ik erger me aan te zware mensen die altijd maar zeggen dat het aan een ander ligt, of aan een ander probleem. Ik heb meerdere 'vriendinnen' die naar hun zeggen er echt niets aan kunnen doen dat ze zo dik zijn, maar ondertussen wel weigeren te sporten, lekker dooreten en dan ook regelmatig veel troep naar binnen proppen. Natuurlijk zijn er mensen waarbij afvallen niet kan door een medische oorzaak, en ik geloof kani_ejj ook meteen, maar komop zeg, wees eens eerlijk tegen jezelf.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 23:29

kani_ejj schreef:

Toch snappen ze moet waarom ik niet afval ik zou al aardig wat moeten afvallen ziekenhuis zegt der niks over en mag niet terug komen voordat ik dus op gewicht ben.

Bij mij in de familie is iedereen breed, als e me ziet ben ik niet dik, ja heb me rondingen, maar thats it

Ja ben ik ook op getest eigenlijk heb ik heel de molen al gehad....

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:30

antje_vip schreef:
kani_ejj schreef:

Obesitas bleek erfelijk te zijn hoor ...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:30

antje_vip schreef:
kani_ejj schreef:

Haha, precies, altijd maar dat gemekker over ik ben breed. Ik ben ook breed gebouwd, en weeg 5 kilo teveel, maar weet dondersgoed dat het door mijn eigen acties komt en het komt dan ook niet in mijn hoofd op er zielig over te doen. Iedereen kan een gezond gewicht bereiken uiteindelijk. Met hulp misschien, maar niemand wordt dik geboren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:31

Mijn advies, doe gewoon verder hoe je nu bezig bent, trekt van eventuele nare reactie's niets aan.

Ben je bv 20 kilo afgevallen en wil de dokter je nog steeds niet helpen, dan ga je naar een andere dokter. Dan heb je niet niet veel overgewicht meer en zullen er wel dokters zijn die je willen helpen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:32

xEmily: obesitas is erfelijk, omdat de ouders van het kind van lekker eten houden en dit hun kind dus ook toestoppen.

vuurneon

xEmily schreef:

Toch is dat zeer zelden het geval. De eetgewoontes worden vaak overgenomen; verdrietig kindje wordt getroost met een koekje. Moeder schept zelf 2 borden op en geeft kind ook structureel net iets teveel.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-09-13 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Citaat:

Ik denk meer de manier van denken en handelen waardoor je dik wordt. En erfelijk wil niet zeggen dat je het ook moet worden. Hoe naar het ook is, de een moet opletten en de ander wat minder.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:33

kani_ejj schreef:

Toch zijn er al genoeg mensen op bokt alleen al die meer dan 60kg op eigen kracht zijn afgevallen..
Het gaat mij niet om het afvallen... Het gaat mij er om dat deze behandelingen betaald worden alle mensen die zorgpremie betalen. En dat vind ik, helemaal in deze tijd met hoge premies, eigen risico en goedkopere medicijnen een behoorlijke luxe.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:34

denice schreef:
Ik erger me aan te zware mensen die altijd maar zeggen dat het aan een ander ligt, of aan een ander probleem. Ik heb meerdere 'vriendinnen' die naar hun zeggen er echt niets aan kunnen doen dat ze zo dik zijn, maar ondertussen wel weigeren te sporten, lekker dooreten en dan ook regelmatig veel troep naar binnen proppen. Natuurlijk zijn er mensen waarbij afvallen niet kan door een medische oorzaak, en ik geloof kani_ejj ook meteen, maar komop zeg, wees eens eerlijk tegen jezelf.

idd, kijk naar Obese op RTL4. Dan gaat afvallen ineens wel. :)*

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:35

Ja, was er niet zo'n afvallerstopic? Misschien kun je je daar melden TS :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:35

Toch zeggen kilo's gewoon niet alles, ik ben 1.78, altijd in gevecht met mijn gewicht, maar als ik 'dun' ben, dus echt maat M heb en er tiptop uitzie... Weeg ik 86 kilo :') ...Minder dan 80 is geen optie, dan zie ik er niet uit en leef ik op lucht :+ . Staar je dus niet blind op die 30 kilo, dat is maar een getal, misschien zie je er met 20 kilo lichter wel al heel anders uit! Succes!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:37

En omdat sommige het kunnen moet iedereen het maar kunnen?

En van die zorgpremie,en wat met bv mensen die roken en longkanker krijgen, voor hun behandeling betaald iedereen toch ook mee?
Of ligt dat anders?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:38

chanel1985 schreef:

En van die zorgpremie,en wat met bv mensen die roken en longkanker krijgen, voor hun behandeling betaald iedereen toch ook mee?
Of ligt dat anders?

Iets anders. Kanker is een ziekte, een dodelijke zelfs. Volgens mij is niet zwanger worden dat niet. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:38

chanel1985 schreef:

Of ligt dat anders?

Iedereen kan het, het gaat om WILLEN. Wil je het? Dan kan je het.

En met roken idem, net als drinken. Leverproblemen? Stoppen met drinken, dan hulp. Longproblemen idem vind ik. Dit is toch hetzelfde? Probelemen door overgewicht? Stoppen met slecht eten, dan hulp.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:39

chanel1985 schreef:

Of ligt dat anders?

1 ding hebben roken en overgewicht zeker gemeen;
Je betaald meer overlijdensrisico premie.