Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KleinBoefje

Re: Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:50

Die snap ik ook niet :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:58

laatste volg ik ook niet :) Maar weet nog wel 1 ding van vroeger...was ik een jaar of 6. Ik vond de buurman altijd maar een rare enge vieze man,hij deelde ook altijd druiven uit aan kinderen brrr.. Dus op een dag was ik aan het spelen met mijn (door die poortjes hoe heet t?) golf stick en toen besloot ik maar even dat die caravan van die buurman er niet mooi uitzag.. dus ik heb even een paar hele mooie deuken erin geslagen! Die buurman vond het alleen niet zo mooi... :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:47

Dacht ook een keer dat ik wel kon proberen om (heel stoer) zonder voeten en handen te fietsen. Ben boven op de auto van de buurman geknald en heb flink straf gehad xD

For the record, nee dat wil dus niet xD

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:51

Ik was vroeger heeeeeel bad }:)

- Sigaret van opa uitproberen (was toen 4)
- Snoep pikken
- Kinderen op school heeeel hard slaan, soms met als gevolg een bloedneus
- Altijd gedragen moeten worden
- Net zolang zeuren, tot ik m'n zin kreeg
- Tot m'n 4e bij mijn moeder melk gedronken, omdat ik het zo lekker vond
- Ik keihard schreeuwde als ik iets niet wou

Ik heb er zo nog honderden, kan er even niet opkomen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:12

Paardjes45 schreef:
Ik was vroeger heeeeeel bad }:)

- Sigaret van opa uitproberen (was toen 4)
- Snoep pikken
- Kinderen op school heeeel hard slaan, soms met als gevolg een bloedneus
- Altijd gedragen moeten worden
- Net zolang zeuren, tot ik m'n zin kreeg
- Tot m'n 4e bij mijn moeder melk gedronken, omdat ik het zo lekker vond
- Ik keihard schreeuwde als ik iets niet wou

Ik heb er zo nog honderden, kan er even niet opkomen.

O jee, schaam jij je niet heel erg? Hahaha :') dat is idd very bad ass!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:17

Ik kan er me weinig van herinneren, ik weet het alleen omdat mijn ouders het zeiden. Maar sigaret pikken dat vind ik toch wel heeel erg slecht van mezelf. Heb daarna een halfuur water zitten drinken en hoesten, bah wat smaken sigaretten vies.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:30

Zelfs dat heb niet gedaan. Wel een keer een sigaret gepakt toen ik alleen thuis was en er over gepeinzd hem aan te steken, maar toen toch maar niet gedaan xD

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:34

Euhm ik was een brave jongen ...

In de lagere school:
-aan het spelen met de schaar, meisje voor me lange ingevlochte staart. Dus ja, die heb ik even bijgeknipt.
-ik sprak graag, dus moest vaak even uit het lokaal... dus ging ik maar op wandel :-)

Thuis
-eten verstoppen als de huishoudster begon te koken (bvb vlees ergens anders leggen etc)
-ik ben een buitenkind, dus 9/10 voor een feest ofzo kon ik vlak voor we moesten vertrekken alsnog terug in bad of in andere kleren gestoken worden. (immers met de honden spelen aan het water of de stallen was veel leuker, dan braaf wachten tot we allemaal klaar waren :D)
- samen met de grote broer, de banden van ons papa zijn auto leeglaten en dan de dopjes verstoppen.
-Circus spelen in de badkamer. Letterlijk gymnast aan de hangers van de douchecabine spelen. Resultaat hangers uit de muren, kapotte spiegels etc . Dus fikse uitbrander gekregen. Dus badkamer was verboden terrein. Dan nog eens circus met de zus, als aapje in de kooi. (lees kleerkast). Dat vond ze niet leuk, dus paniek, resultaat de kleerkast valt uiteen.

Hmm eigenlijk wel best veel kattenkwaad. En dan zijn we nog niet aan onze tienerfratsen :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:47

Leffroi schreef:
Zelfs dat heb niet gedaan. Wel een keer een sigaret gepakt toen ik alleen thuis was en er over gepeinzd hem aan te steken, maar toen toch maar niet gedaan xD

De sigaret was al aan, opa moest ff naar de wc, mama was ook weg dus niemand in de keuken. Ik dacht waarom ook niet en ik heb er heel hard aan geroken. Halfuur zitten hoesten en water zitten drinken. mijn opa snel vragen wat eraan de hand was, ik vertelde het, hij lag over de vloer van het lachen. Daarna nooit meer een sigaret aangeraakt.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 06-09-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:50

Haha. Zo leer je het iig wel het best af. Als het alleen maar verboden wordt gaan de meesten uiteindelijk gewoon roken xD

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:02

MiReRe schreef:
Hahahaha, dat is grappig!!!

Dan weet ik er nog een van m'n zusje.
We hebben een tante die altijd de cadeautjes 'op de keukentafel' laat liggen. Al dan niet per ongeluk.
Dus m'n moeder klaagde regelmatig dat tante Riet natuurlijk weer het cadeautje was 'vergeten'.
Wij waren klein en konden niet goed onthouden wie al die familieleden waren.
Komt tante Riet, vraagt mijn zusje 'wie is dat mam' dus m'n moeder 'dat is tante Riet'.
Zegt mijn zusje hardop 'oh, dus ú bent die tante die altijd de cadeautjes op de keukentafel laat liggen!'

Moeder zegt tegen kind, achter de tante haar rug om, dat tante steeds expres geen cadeautjes meeneemt op verjaardag. Moeder houdt waarschijnlijk de schijn wel op tegen tante, maar klaagt tegenover kinderen als tante er niet bij is. Als tante op bezoek komt zegt kind tegen tante: jij bent dus degene die expres geen cadeautjes meeneemt.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:11

Mijn zusje, is ook erg

- Altijd andere de schuld geven
- Keihard schreeuwen als ze er niet mee eens is
- Als ze boos is, schoppen, haren trekken en heel hard slaan
- Hele grote mond, mini hartje
- Merve regel 1: alles draait om Merve
- Alles moet gaan zoals zij wil

Nu, mijn broertje

- Slaat en schopt voor de lol, omdat hij het leuk vind zegt hij altijd
- Als hij boos is, dan moet je maken dat je wegkomt
- Wordt minimaal 2 keer per dag, de klas uitgezet, wegens teveel kletsen
- Schelden
- Op school stoer doen, over dingen waar hij nog veel te jong voor is.

@bulck Vertel

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:17

Oooh zooo, ik begreep dat ze de cadeautjes bij hun op de tafel liet liggen, vond het al zo raar :+

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:27

Wij maakten altijd met zijn 4e vieze papjes. Oa zand met keutels uit het konijnenhok met water en melk en heel veel kruiden uit de keuken. Als we zin hadden gingen we ook nog naar jet park en allerlei besjes plukken en gingen die erin. Vervolgens smeerde we die vieze papjes op allerlei deurklinken en auto's en parkeermeters in de straat. Echt smerig(dat mijn kinderen dat later maar niet gaan doen.)
Verder zette ik altijd mijn beker melk van de ochtend achter het gordijn en daar had ik een lege staan die ik terug op tafel zette. En alles wat ik niet van het avondeten luste, gooide ik onder de stoel van mijn zusje.

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:44

Haha, leuk topic.

Ik heb niet zo'n strenge moeder, dus was niet altijd even lief.

Het begon al toen ik 3 was.
Vroeger deed ik alles samen met mijn zus, en deed haar altijd na.
We gingen een keer de snoepkast leegroven en klommen over de schutting de tuin uit, en gingen ergens de snoepjes opeten.
S avonds zij mijn vader dat hij volgende keer de politie kon bellen en dan moest ik brood met spinnen eten :')
Ik voelde me best schuldig...

Toen ik 3 was moest ik van mijn moeder ook al op zwemles, zodat als ik in de sloot viel niet zou verzuipen.
Ik wou eerst nooit in het water springen, naar later had ik mezelf een manier aangeleerd, waarmee mijn haar niet nat werd, en nu ga ik, al doe ik bommetje, niet kopje onder :+

Als 4 jarige ging ik al alleen overstraat, klom in bomen enz

We kregen een puppie, Kiara, en die mishandelde wij thuis.
Zo werd hij gebruikt als "kussen" en knuffelde we hem waarschijnlijk zo hard dat hij geen adem kreeg.
Ook speelde wij doktertje met hem, en werd hij in wc papier gewikkeld >;)
Hij kon dan zijn been slecht buigen, en liep dus mank: onze hond kon dus heel goed toneelspelen.

Ook moest die hond hele springparcoursen springen, voor eten deed die het graag :j

Toen werd het park weggehaald om huizen op te bouwen.
Er lag allemaal kerkhofgrond, en wij gingen botten opgraven :)*
Op mijn verjaardag met al mn neefjes en nichtjes vonden we emmers vol botten, waaronder 2 kaken waar je de tanden in en uit kon doen :Y)

Ook hadden we nog buurtruzies toen ik 6 was: de jongens tegen de meiden.
We verstopte ons voor de jongens en ruziede een beetje, en ik vond het nog leuk ook O:)
Op dat bouwterein lag allemaal modder, en de jongens gooide dan met kluiten modder van 15/20 cm #)

Toen ik in groep 5 zat, werd ik lid van de avonturenclub.
Mijn zus zat daarin en 1 ander meisje.
We gingen toen met zijn 3 en in de mesthoop spelen bij de paarden.
Mijn moeder vond het niet heel erg, behalve dat dat andere meisje voor het eerst bij ons speelde, en haar moeder haar zo terug kreeg :oo

Vanavond ga ik wel verder...
Nu mijn pard uit de regen halen...

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:14

_/-\o_ Jij bent wel heeeeel bad }:)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:52

Ow en ik en mijn zus gingen een tijdje naar zo'n privé muziekschool. Echt verschrikkelijk saai. Dus lieten we ons voor de deur afzetten, gingen de grote poort binnen, wachtten enkele minuten en ging dan naar de snoepwinkel om de hoek en een half uur voor het einde van de les gingen we terug naar de poort. Heeft een halfjaar geduurd }:0 :Y) }:)

Dan mijn tienerjaren.
Ziek zijn, doktersbriefjes vervalsen om langer thuis te blijven.
Per se naar n feestje willen, maar net voor n examenreeks. Dus de klassieke truc, knuffel op de kamer van de jonge zus gaan halen en mijn bed zo gemaakt dat ik leek te slapen. Dan, om sporen te vermijden, niet via mijn eigen kamer, maar door het raam van de badkamer, naar buiten geglipt. Op het dak, dat ging nog, tot de overgang naar het strooien gedeelte. Daar gleed ik uit, dus hop richting de dakgoot om vervolgens een krak te horen :') ( goed wetende dat dat foute boel was) en hopla heel de dakgoot, gietijzeren eraf met mij op de grond. Dus ja bijna middernacht, kan je je al voorstellen dat dit heel wat veroorzaakte ( alarm op, alle lichten aan, honden ad kletter) toch nog aan de dan ontsprongen door snel achterom langs de keuken binnen te gaan en te doen alsof mijn neus bloedde :D .
Pas jaren later heb ik dat bekend, want ontsnappen zit niet in de genen. Want enkele jaren later deed mijn zusje net hetzelfde enkel dacht zij om over een koepel in de verande te kunnen wandelen (afspringen is dan minder hoog -:) ) , met als gevolgd dat ze sneller binnen was dan gepland _O-

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:33

Haha, ja ik was een Badboy XD

Maar ik ga nu wel even verder....
Er was is een weiland naast mijn huis waar we altijd speelden, en vaarden met de boot.

Deze is gênant :o
Op mijn verjaardag ging ik met mijn nichtjes het weiland in, in april, en daar waren nogal wat vogelnesten.
Er was een nest met lauwe eieren zonder moedervogel, en dat was zielig. we wouden een kledingstuk over het nest heen leggen, maar niemand had een vest ofzo, en niemand wou zijn rok/ broek/jurk uitdoen.
Ik had een rokje aan, dus kon ik mijn onderbroek er wel opleggen, en dat deed ik dus ook :')

Ook had ik diezelfde nichtjes een keer mee met varen genomen op een verjaardag in ons rubberen bootje, en bleven best lang weg.
Haar ouders en de rest van de familie waren ongerust enz., maar mijn moeder zij: Die komen vanzelf weer terug.
Ze was het al zo erg gewend.

Ik heb er ook een van mij en m'n zus (Met de avonturenclub).
Ik ging met een groepje mensen het weiland op van een koeienboer.
We gingen daar toen slootje springen in onze onderbroek (Wat eigenlijk al raar genoeg is.) :*
Mijn zus had haar onderbroek uitgedaan, want die was nat, en toen had ze haar droge jogging broek aangedaan.
We zaten daar in het gemaaide gras gewoon weer met kleren aan, komt er zo'n schudwagen aan voor het gras.
Wij mochten daar helemaal niet komen, en wij rennen weg, achter een dijkje verstoppen, maar natuurlijk had die man ons dus gezien, en zij dat we op moesten rotten.
Mijn zus had dus haar onderbroek in het gras laten liggen, en is dus in een kuil baal verwerkt :Y)
Dus als iemand een onderbroek tussen zijn kuil gevonden heeft... :+
En toen had ik dus ruzie met mijn zus omdat IK haar onderbroek niet had meegenomen >;)

Ook zijn we met de avonturenclub weleens wezen skeeleren.
We gingen naar de naastgelegen stad met een hele grote omweg (15 a 20 km), en gingen toen bij de Vomar thee drinken _O-
We hadden de skeelers uitgedaan, en gingen dus op die binnen schoenen, en we hoorden diverse mensen over ons praten, Of we zwervers waren :')

En ook weer met de avonturenclub, toen het vroor het ijs op, op een meer.
Het ijs brak, en we gingen schotsje springen.
We waren helemaal doorweekt enz., en mi9jn zus had mijn vaders telefoon nog in haar jaszak, die gelukkig na een rondje wasmachine nog steeds leefde :D

En dan natuurlijk ook nog belletje trekken :)
Wij hebben een man in de straat wonen, die blijft zoeken. dat was natuurlijk heel leuk (en ik zou het zo weer doen :+ )
Met 2 vriendinnen van mij, en mijn zus (die niet aan durfde te bellen }> ) gingen we daar dus belletje lellen. Hij kwam niet, dus wij gingen een (doodlopend) steegje in, en hij kwam!
Wij moesten vluchten, en rennen dus door een tuin heen, en zijn ergens in de bosjes gaan liggen, die 2 vriendinnen waren mijn zus en ik kwijt.
Na een uur zien we hem nog steeds de hele tijd langsfietsen :=

En in groep acht, dus toen was ik ouder als 10 (Sorry)
Ik was bij een vriendin hier in het dorp op verjaardag, en we gingen even naar buiten.
We gingen naar mijn huis lopen.
Daar gingen we belletje trekken :D
We bellen dus 2 keer aan, en hij kwam niet, en zijn we op het bouwterrein gaan zitten, omdat als hij ons mijn huis in zag gaan, bij mijn ouders zou gaan zeiken.
wij zitten daar dus, ik zo van: Ehhe... Ik zie hem lopen.
F zegt: S doe even niet zo banketstaaf! Toen keek F zelf en zag ze hem ook lopen.
We moesten vluchten: naar mijn paard toe :)*
Wij rennen met zijn 4'en weg, K*T zien we hem lopen! }:0
F zo van: Nee, dat is hem niet, hij is niet kaal! -O-
Wij lopen zijn kant op, is het hem wel :oo
Wij rennen terug naar het bouwterrein, ik ren over het ijs naar de overkant van de sloot, de enige vluchtroute zegt A: Nee, ik heb mijn moeder belooft om niet over het ijs te gaan :*
Wij zitten zo op het bouwterrein, we hebben daar ruim een uur gezeten, want die man ging niet weg, maar gelukkig kwam mijn vader ons zoeken.
Volgens mijn vader had hij een stuk ijzer bij zich, om ons in elkaar te slaan, en die man kennende doet hij dat zo...

Paar dagen daarvoor was hij trouwens iemand tot in zijn huis gevolgd, en had zijn t-shirt van zijn lijf gescheurt...
En een paar maanden later kwamen er allemaal huilende meiden uit de 3e omdat 2 vriendinnen daar mee naar binnen genomen waren.

Moet ik nog verder gaan? :=

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:36

Haha Bulck, da's niet zo handig XD
Gelukkig kan ik gewoon op de poort klimmen vanaf mijn huis :D

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:56

XxDancexX schreef:
Moet ik nog verder gaan? :=

Jaaaaaa :):)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:58

Vroeger werd mijn zus eens gepest door een jongetje in de zandbak.. ik ben toen met mn pamperkontjeerheen gegaan met mn schepje om dat jongetje eens even een mep te verkopen met mn schepje.. kom niet aan mn grote zus }:)

Ook was ik vroeger een weglopertje. Waren ze me een keer kwijt op een camping met een beekje. Ouders ongerust en bang dat ik verzopen was. Resultaat was dat ik altijd aan een tuigje liep, en op de camping vast zat aan zon stick in de grond :+ Als mijn zus een stukje fietste met haar driewieler ging ik erachteraan, maar als mijn touw op was viel ik op mijn kont en werd dan heel boos! :o

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:01

met een stadsjochie bij een wei staan en zeggen dat je tegen de stroomdraad durft te plassen. voordoen en zo gaan staan zodat het lijkt of je er tegen aan plast maar net ernaast plast. tegen de jongen zeggen nou jij, en dat hij de volle laag krijg.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:10

ik lig echt plat, ik ben al bij pagina 4 :')

ik was, vroeger best lief O:)

maar ik heb mijn pony ( haar) geknipt, opgerolt en heeel kort afgeknipt,
een ronde borstel in mijn haar gedaan, en iets te strak aangetrokken, die kwam er niet uit, de kapper heeft hem eruit moeten knippen :')
als mijn moeder aan mijn broer en zus verhaaltjes aan het lezen was, ging ik in de kast zitten en onderbroeken over mijn hoofd heen doen, en soms zo veel, dat ze er niet meer af gingen :o

o, en mijn nichtje had vierkanten in de gordijnen geknipt, anders kon ze niet uit buiten kijken :))

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:18

paardje1983 schreef:
met een stadsjochie bij een wei staan en zeggen dat je tegen de stroomdraad durft te plassen. voordoen en zo gaan staan zodat het lijkt of je er tegen aan plast maar net ernaast plast. tegen de jongen zeggen nou jij, en dat hij de volle laag krijg.

Dat trucje werkt niet xD hij heeft je dus voor de gek gehouden!

Op school voetbalden we altijd in de pauze. De 'beste' meisjes mochten zeer zeldzaam mee doen met de jongens waaronder ik. In de tegenpartij (1 groep hoger) zat een heel misselijk mannetje en liet me constant expres struikelen. Was er na een paar keer zo flauw van dat ik hem duwde (en dat was lef hoor, tegen iemand die een groep hoger zat!) en vervolgens wilde ik weer verder met het spel. Maar hij kwam me achterna en liet me nog 1 laatste keer struikelen en ik ging GIGANTISCH op m'n smoel. Heb me toen niet bedacht, ben op gestaan en heb hem vol in z'n kruis getrapt (en uiteraard zag juf alleen dat). Heb er aardig straf voor gehad en nee, ben er uiteraard niet trots op. Maargoed, zo denk je niet als je zo jong bent ;)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:22

:= ik heb ooit een snoepje uit de snoepwinkel gestolen :')

en toen ik 8 heb ik samen met een vriendje een pot verf gevonden op straat. het was beige kleurig. uiteindelijk zijn we wezen aan bellen bij wilvreemde mensen met de smoes dan mijn vader de deksel van de pot verf niet opengreeg :') uiteindelijk hebben we met takjes een houten speeltuinhuisje vol gekladderd met prachtige beige verf, in mooie streepjes :')

oja. toen ik 12 was speelde ik het spel howrse. je kan daar dus pasjes kopen voor 1.50. ooit was daar een actie dat je een goddelijk paard kon winnen , dus ik stiekem heel veel pasjes gekocht via de huistelefoon. Uiteindelijk heb ik 302 pasjes gekocht en dat goddelijk paard niet gewonnen.... ik had dus niks door :+ todat mijn vader bijna een hartverzakking kreeg na het zien van te telefoon rekening...ong 450 euro :=
Laatst bijgewerkt door LastDream op 06-09-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt