Bindingsangst in een relatie van 6 jaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:03

witteRaaf schreef:
Revelation de zoveelste: meneer voelt zich schuldig en heeft net komen meedelen dat die twee maanden afstandelijkheid enz te maken hadden met het meisje dat hij toen heeft leren kennen en mij mee bedroog... Niet all the way, maar genoeg om Zichzelf een bedrieger te noemen. Mooi hoor dit slot verhaal. Eikel.

En de aap komt altijd uit de mouw...

Tieneke

Re: Bindingsangst in een relatie van 6 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:26

Ohw daar ben je dan echt wel klaar mee. Idd, eikel.

Partijdigheid van een notaris hebben wij ook al meegemaakt, dus ik schrik er niet van als het klopt dat die hem dat gezegd zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:14

witteRaaf schreef:
Revelation de zoveelste: meneer voelt zich schuldig en heeft net komen meedelen dat die twee maanden afstandelijkheid enz te maken hadden met het meisje dat hij toen heeft leren kennen en mij mee bedroog... Niet all the way, maar genoeg om Zichzelf een bedrieger te noemen. Mooi hoor dit slot verhaal. Eikel.

:\ :(:)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 11:34

Kreeg vanmorgen al een smsje: "ik heb een fout gemaakt, sorry. maar ik ben geen monster..."

Hij kreeg een mooi antwoord van mij terug.. nadien nog eens van hem een "sorry".

2u later kreeg ik telefoon op het werk: "ik had vannacht koorts en vreselijk geslapen en het is over gegaan nadat ik medicatie had genomen, ik ben nu op het werk maar heb terug koorts, ik ga naar huis wat slapen. het is maar dat je het weet..."

Wat ben ik daar nou mee?? Zorg toch voor jezelf!
Wat verwacht je? Dat ik goed heb geslapen, als een roosje? Dat ik nu mij helemaal oké voel?

1 oktober verhuis ik, alles is daaromtrent geregeld.

Hij mag verdrinken in zijn verdriet en schuld, hij heeft mijn hart gebroken en mijn vertrouwen in de liefde een flinke deuk gegeven.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 11:36

Dana82 schreef:
witteRaaf schreef:

En de aap komt altijd uit de mouw...

Vooral hij dan... Hij die de hoogste eisen stelde aan zijn partner. Die zijn ex jaren heeft slecht van gepraat omdat ze tijdens hun relatie contact had met iemand anders en het daarom kapot had gemaakt. Hij was bedrogen zei hij. Zo voelde het.
Hij dat altijd zei ik zal het NOOIT doen, ik heb daar zelf zoveel verdriet van gehad, ik zou je dat nooit aandoen. Dan maak ik het nog eerder gedaan.

Wel ja, probeer nou maar eens jezelf in de spiegel te kijken hoor, als je je eigen principes en waarden en normen overboord gooit. Hij zal zich behoordelijk k*t voelen, daar ben ik zeker van.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:39

daar wordt ie een grote vent van ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:06

Blokkeer zijn nummer, laat hem in z'n sop gaarkoken. Het lijkt er sterk op dat meneer het gras aan de andere kant toch niet zo groen vond en nu zielig zit te doen bij jou. Waarom??? Hij is zijn huisvrouwtje kwijt :D :D :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:21

Je hele topic door gelezen ts en ik kan maar 1 ding zeggen: wat ben jij sterk, hou dat vol!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:52

Pfff meis, wat zit jij in een nare situatie..

Hopelijk kun je gauw weg en je leven weer oppakken.

Zo te horen verdien jij veel en veel meer dan deze sukkel.. Ook al is dat nu misschien moeilijk te beseffen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:02

witteRaaf schreef:
Vooral hij dan... Hij die de hoogste eisen stelde aan zijn partner. Die zijn ex jaren heeft slecht van gepraat omdat ze tijdens hun relatie contact had met iemand anders en het daarom kapot had gemaakt. Hij was bedrogen zei hij. Zo voelde het.
Hij dat altijd zei ik zal het NOOIT doen, ik heb daar zelf zoveel verdriet van gehad, ik zou je dat nooit aandoen. Dan maak ik het nog eerder gedaan.

Wel ja, probeer nou maar eens jezelf in de spiegel te kijken hoor, als je je eigen principes en waarden en normen overboord gooit. Hij zal zich behoordelijk k*t voelen, daar ben ik zeker van.

Dit laatste is vooral erg pijnlijk inderdaad, dat herken ik wel. Meid meid toch ik lees al heel erg lang mee en ik wil je toch wel veel sterkte wensen, jij bent veel meer waard!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 21:10

Vanavond is hij vertrokken, met een klein valiesje voor een week. Hij wilde weg, komt terug als ik weg ben. Hij wist nog niet waar hij terecht kon, ging eens bellen met zijn oma of vrienden. Mijn hart brak hem zo te zien. Ik weet dat ik nu mijn verstand moet volgen maar o jee dit doet pijn hoor.
Ik vroeg hem of hij van iets spijt had. Hij zei dat hij spijt had dat hij nooit eerder iets heeft gezegd en dat hij met dat meisje ooit is beginnen praten. Maar dat spijt te laat komt.
Enerzijds ben ik zo walgelijk kwaad op hem. Dat hij ons gewoon op het spel heeft gezegd, alles wat we hadden en voor hadden gewerkt. En tegelijk zo verdrietig en hartzeer omdat ik besef dat het echt gedaan is. Mijn droom is uit elkaar gevallen, alle toekomstdromen die ik had met hem aan mijn zijde zijn weg. Ik ben in 'ons huis', maar heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld desondanks ik in het verleden al zoveel avonden alleen heb gezeten.
Het afscheid van 'ons' als koppel valt uiteindelijk toch zwaarder dan ik dacht.
Maar het is nu eenmaal zo en ik moet door. Al heb ik de ene huilbui na de andere :(

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:15

Ik denk dat het besef nu gewoon komt, en dat is heel moeilijk :(:)
Heel veel sterkte, zoek veel afleiding...dat is eigenlijk het enigste wat echt helpt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:39

jeetje wat een rotzak..
en spijt komt altijd te laat!

meid je komt hier echt wel over heen..
en er zijn meer vissen in de zee ;)

sterkte!
hier kom je veeeeel sterker uit geloof me! :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:40

Je mag verdriet hebben, ook al is het achteraf gezien een rotzak. Je hebt een stuk van je leven met hem gedeeld. Neem de tijd en laat toe dat je kwetsbaar bent nu, om te verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:59

Sterkte. :(

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:16

witteRaaf schreef:
Vanavond is hij vertrokken, met een klein valiesje voor een week. Hij wilde weg, komt terug als ik weg ben. Hij wist nog niet waar hij terecht kon, ging eens bellen met zijn oma of vrienden. Mijn hart brak hem zo te zien. Ik weet dat ik nu mijn verstand moet volgen maar o jee dit doet pijn hoor.
Ik vroeg hem of hij van iets spijt had. Hij zei dat hij spijt had dat hij nooit eerder iets heeft gezegd en dat hij met dat meisje ooit is beginnen praten. Maar dat spijt te laat komt.
Enerzijds ben ik zo walgelijk kwaad op hem. Dat hij ons gewoon op het spel heeft gezegd, alles wat we hadden en voor hadden gewerkt. En tegelijk zo verdrietig en hartzeer omdat ik besef dat het echt gedaan is. Mijn droom is uit elkaar gevallen, alle toekomstdromen die ik had met hem aan mijn zijde zijn weg. Ik ben in 'ons huis', maar heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld desondanks ik in het verleden al zoveel avonden alleen heb gezeten.
Het afscheid van 'ons' als koppel valt uiteindelijk toch zwaarder dan ik dacht.
Maar het is nu eenmaal zo en ik moet door. Al heb ik de ene huilbui na de andere :(

Heel logisch hoor. En ja, het zal nog even wat pijn doen maar stilaan slijt dat wel. Over een weekje ben je daar ook weg, misschien zal verandering van omgeving al een beetje helpen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:57

Jeetje ik schrik toch echt van de wending van de feiten... meneer stelt zich volledig op als slachtoffer, terwijl jij in feite al die tijd het enige slachtoffer bent geweest. Vreselijk hoe je je partner zo kunt behandelen. En dingen wijsmaken.
TS, wil je heel veel sterkte wensen met de breuk. Ik heb geen tips, want het blijft hoe dan ook een k*tperiode. Hopelijk is de tijd je goedgezind en heelt het inderdaad snel de diepste wonden.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:28

unicorn_kiss schreef:
Jeetje ik schrik toch echt van de wending van de feiten... meneer stelt zich volledig op als slachtoffer, terwijl jij in feite al die tijd het enige slachtoffer bent geweest. Vreselijk hoe je je partner zo kunt behandelen. En dingen wijsmaken.
TS, wil je heel veel sterkte wensen met de breuk. Ik heb geen tips, want het blijft hoe dan ook een k*tperiode. Hopelijk is de tijd je goedgezind en heelt het inderdaad snel de diepste wonden.

helen wel, maar het litteken blijft spijtig genoeg...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:19

zo je hele topic doorgelezen, en vindt je ongelofelijk sterk dat je deze keuze hebt kunnen maken :j
ik denk dat je er ontzettend goed aan hebt gedaan voor jezelf te kiezen. Dit was hem blijkbaar dus niet voor jou. Prima, hoe sneller je van hem af bent hoe beter. door nu te beseffen dat hij het niet is hoe sneller je bij je ware liefde terecht komt. Een stap in de goede richting dus eigenlijk.

Natuurlijk is het voor nu poedersuiker, zo'n grote omslag in je leven, wil je daar ontzettend veel kracht en sterkte in toewensen :j enige wat ik je kan zeggen is dat je ontzettend sterk klinkt en ik daar bewondering voor heb!
You go girl :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:57

TS, ik zonet heel het topic doorgelezen.

Ik vind het echt heel erg voor je. Maar volgens mij is het inderdaad beter zo.
Ik herken mijn relatie deels in je verhaal, al hebben mijn vriend en ik beiden punten waaraan we moeten werken om het terug te doen werken. Hier zijn we nu ook mee bezig.
Het enige wat mij nog 'verontrust' is dat hij niet zeker is of hij kinderen wil..maar ik merkte net als jij dat erover praten en ernaar vragen hem onder druk zette en hem eigenlijk van mij weg duwde. Hier ben ik dan nu ook mee gestopt.
Als ik dit topic eerder had gelezen had je gerust mogen langskomen bij mij om je hart te luchten. Was een hele week alleen thuis.
Trek je vanaf oktober naar je ouders of heb je iets gevonden?

Moest je eens een babbel willen kan je me altijd een PB sturen.
Veel sterkte nog en heel veel succes.

even off topic: waar woon je in België? Je komt me bekend voor.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:05

Ts ik heb niet alles gelezen (6 pagina's zijn er aardig wat) maar ik denk dat het beter zo is voor je...hier ooit een serieuze relatie gehad en woonde samen, en meneer besloot toen ik een nacht in het ziekenhuis lag door overdosis medicatie vanuit de huisarts, een ander leuk meisje te versieren omdat ik er niet bij was... Ik heb gelijk er een punt achter gezet ende volgende dag met alles vertrokken en weggegaan.

Ik vind het heel erg voor je en hoop ook dat je er stapje voor stapje verder kan al is dit een grote deuk in de vertrouwen...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:59

Zo herkenbaar. Kort samengevat is mijn verhaal:
12 jaar getrouwd, 15 jaar samen. Laatste 7 maanden leek hij steeds meer aandacht te hebben voor andere vrouwen. Ik leerde ermee omgaan. Ik was altijd erg onzeker en dat naast me neergelegd. We hadden een goede relatie dus was mijn gedachte: hij mag buiten best honger krijgen maar thuis eten.
Een goede vriend van hem ging scheiden. Hij was bij ons zoals zo vaak en ik was met die vriend aan het praten en troosten. Mijn man liep steeds ons te controleren en was boos dat ik aan het praten was met hem. Heel abnormaal gedrag. Zijn verklaring: ik ben zo bang je kwijt te raken.
Twee weken daarna kreeg ik te horen dat hij onze relatie niet meer zag zitten. Iets later ontdekte ik dat hij een meisje had leren kennen op het internet en ongezien hadden ze samen besloten met elkaar verder te willen. Wij gescheiden, zij gescheiden en na een half jaar is hij direkt vanuit ons huis bij haar gaan wonen (en haar twee kinderen, hij wou geen kinderen met mij)

Hij heeft me uiteraard gekwetst tot in het diepste van mijn ziel. Maar toch naast al mijn kwaadheid brak mijn hart bij het afscheid. Het moment dat we bij de notaris zaten om de verkoopakte van ons huis te tekenen en daarna allebei in onze eigen auto stapte om allebei naar ons eigen nieuwe plek te gaan, blijf voor altijd op mijn netvlies staan.

Ik ben ruim een jaar verder maar dit heeft een stempel gedrukt om wie ik ben. Ik heb een fijne nieuwe partner waar ik heel gelukkig mee ben maar nog regelmatig heb ik verdriet om wat er gebeurt is.

TS: je heb de eer aan jezelf gehouden en je houd je heel sterk. Je komt er wel uit en je zal er uiteindelijk wel sterker uitkomen maar het kost tijd. Heel veel sterkte.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:44

Hoi

Ik verschiet ervan dat er zoveel vrouwen toch ook in één of andere lastige situatie zijn terecht gekomen op een brpaald moment in hun leven. Heel naar vind ik dat :(.
Door deze hele situatie ben ik wel met mijn voeten terug op de grond gekomen wat 'liefde' betreft. Ik beeld me geen prins op het witte paard meer in, die komt niet meer. Maar een leuke jongen is voor mij even goed :). Alleen nu niet. Ik wil een leeg hoofd maken, alles op een rijtje zetten. En pas wanneer ik gelukkig ben met mezelf, me ook weer openstellen voor anderen (op liefdes vlak).

Vandaag weer even contact moeten maken met hem. Dr laatste keer dat ik hem hoorde was het hij die zeven lieve smsrn stuurden. Een soort van spijtbetuigingen. Heb ook geen enkele gereageerd. Maar vandaag moest ik hem bellen. Morgen wordt de rekening verdeeld bij dr bank, maar ik zag vandaag dat hij me nog zo'n kleine 500€ extra moet terug geven. Blijkbaar is meneer blijven plunderen en ook zijn telefoontjes naar dat meisje kostte geld... Hij wss ermee akkoord om het te betalen.
Toen kwam het gesprek op onze buurvrouw. Zij was gisteren komen aanbellen toen ik aan het inpakken was. Ze kwam vragen waarom ik wegga want dat had mijn ex haar gisteren vertelt. Ik vroeg haar eerst wat hij haar had verteld. Volgens haar had hij dus gezegd dat ik wilde trouwen en zonder zijn weten met de pil was gestopt en dat hij daar niet klaar voor was en zo besefte dat we niet bij elkaar passen... Ik viel door de grond! Ze vroeg me dan ook of er een andere man in het spel was!

Heb haar flink de waarheid verteld. Over zijn aangepraatte illusies aan mij en dat ik mocht stoppen met de pil en ik zelfs had voorgesteld terug te beginnen omdat ik bang had dat het te snel ging voor hem. Op haar vraag of er iemand anders in het spel was antwoorden ik eerlijk dat hij wel contact had met een ander.

En net daarop werd hij echt kwaad... "Wat moet die nu niet denken van mij?! Waarom heb je dat gezegd?! Ik moet daar wel nog wonen he! Wat als dit rond gaat in de straat?!". Hij werd dus kwaad om wat hij zelf had gedaan. Ik had even goed niets kunnen vertellen aan de buurvrouw maar wilde niet dat er een halve waarheid de wereld werd ingestuurd.

Elk gesprek tussen ons strand dus uit op een conflict. Maar ik ben er klaar mee. Elke doos die ik vul is een stuk zelfvertrouwen dat ik erbij krijg voor mezelf. Hij is de verliezer in dit geval, niet ik.
Ik had een plaatje gezien op facebook wat ik maar blijf onthouden, vind het zo grappig :) :
"Karma of f*cking over a good girl is the b*tch you end up with" :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:49

Jeetje meis, ik weet hoe moeilijk het is.. Heel veel sterkte de komende tijd, dit verdriet ook al ben je beter af zonder slijt maar langzaam.. Heel veel sterkte, ga lekker dingen doen die je leuk vind en zoek genoeg afleiding.. En af en toe lekker huilen, dat lucht op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:52

Die vind ik geniaal :)) Je kan die nog afprinten en in het groot aan de voordeur hangen wanneer je vertrekt, heeft ie een mooie thuiskomst.

Waarom zou jij zijn leugens moeten bevestigen? Als hij geen gezichtsverlies wou dan had hij daar maar eerder aan moeten denken.
ivm je rekening plunderen: ik heb je er nog voor gewaarschuwd. Na het conflict van vandaag, zorg maar dat je het terugkrijgt. Of dat je op zijn minst op schrift (sms, mail, op papier) van zijn kant bevestiging hebt dat hij het je gaat terugbetalen. Nu heb je geen poot om op te staan en vallen die in principe nog steeds onder gezamenlijke lasten binnen de relatie, omdat hij dat geld heeft gebruikt voor jullie samenlevingscontract werd stopgezet.
Klinkt misschien cru, maar zoals ik het begrijp is hij op jouw kosten met die andere meid op stap geweest. Ik zou nu geen enkele communicatie meer via telefoon doen maar via sms of iets geschreven. Dat kan en mag je aanwenden als bewijslast wanneer het nodig kan zijn. Mondelinge overeenkomsten is altijd zijn woord tegen het jouwe en geloof me, dat kan erg zuur opbreken. Zeker in situaties zoals de jouwe.