Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Talonius schreef:Ik kom net van een verjaardag en mijn tante gaf aan dat wanneer je een samenlevingscontract hebt, deze moet laten ontbinden en je daarna pas in ondertrouw kunt gaan. Ik heb al gegoogled, maar kan er niets over vinden en had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. Is dit bij jullie bekend?

(en nee, ik vraag hem absoluut niet want dat zegt ie 'nee' omdat hij degene is die het wil vragen). Zijn al jaren samen, gaan nu voor het eerst samenwonen (koopcontract ondertekend) en ik wil niets lievers dan zijn vrouw worden 'zucht'. Maar goed, hij wil nu niet alles tegelijk hebben, snap ik ook wel
aankoop van een huis is al groot, de verbouwing ook (en duur!)
en natuurlijk voor het eerst samenwonen.
. Ben ondertussen gewoon al een beetje aan het rondkijken voor jurken, ringen, locaties samen met hem, om een beetje een beeld te krijgen (en inzicht in de kosten) 
_SC_ schreef:Raar... In onze vriendenkring meerderen met SLC en nergens is het benoemd en ook niet door hun ontbonden. Gek! En hier, gemeente, zeiden ze ook dat ik er niets aan hoefde te doen. Nog maar eens bellen dan...Wie weet zat die muts wel te slapen ofzo

En het ziet er ook niet naar uit dat het veel wordt in de toekomst hahaha. En we delen nu al echt alles. En gezien het karakter van mijn vriend (en hoe het met de scheiding met zijn ex is gegaan) weet ik wel dat mochten we ooit gaan scheiden het geen vechtscheiding wordt.
Ik ga pas in 2015 of 2016 trouwen.