Talonius schreef:Ik kom net van een verjaardag en mijn tante gaf aan dat wanneer je een samenlevingscontract hebt, deze moet laten ontbinden en je daarna pas in ondertrouw kunt gaan. Ik heb al gegoogled, maar kan er niets over vinden en had er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. Is dit bij jullie bekend?
Samenlevingscontract blijft bestaan inderdaad 
Geregistreerd partnerschap wordt niet ontbonden, maar omgezet in een huwelijk. (Daarom heb je geen getuigen nodig bij een huwelijk als je al een geregistreerd partnerschap hebt)
Ik wacht nog steeds braaf tot mijn vriend eens voor mij op de knieën gaat...
(en nee, ik vraag hem absoluut niet want dat zegt ie 'nee' omdat hij degene is die het wil vragen). Zijn al jaren samen, gaan nu voor het eerst samenwonen (koopcontract ondertekend) en ik wil niets lievers dan zijn vrouw worden 'zucht'. Maar goed, hij wil nu niet alles tegelijk hebben, snap ik ook wel
aankoop van een huis is al groot, de verbouwing ook (en duur!)
en natuurlijk voor het eerst samenwonen.
Willen het sowieso klein houden; nou ja klein... Hebben nogal een grote familie (en daar zullen wij ook niet iedereen van uitnodigen. ) dus op 40 daggasten zitten wij wel, maar er komt sowieso geen feest. Vinden wij beide niet bij ons passen
. Ben ondertussen gewoon al een beetje aan het rondkijken voor jurken, ringen, locaties samen met hem, om een beetje een beeld te krijgen (en inzicht in de kosten)