Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:19

unihorses schreef:
waarom mogen vrouwen dit wel beslissen, om dan een kind te nemen, en dan dwingen te betalen? misschien wil die man het kind wel maar zonder de vrouw erbij... moet hij ook geld gaan betalen. in alle gevallen komt de man er nogal slecht af...
nee, ik vind niet dat hij hoeft te betalen, hij wou dit niet, en zij is slordig geweest. wil hij het wel kan hij haar ook niet dwingen het wel te nemen, hij verzorgen en zij betalen... dus andersom ook niet.

Tsja, het leven is nou eenmaal niet eerlijk en man en vrouw zijn nou eenmaal helaas niet gelijk. Niet in deze materie in ieder geval.
En een man kan er in zijn geval geheel van weg lopen en dat kan/doet een vrouw in het algemeen weer niet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:21

Kwanyin schreef:
Maar het gaat er om als een vrouw tegen een man zegt dat ze wèl de pil te pakt, en de pil nemen is ook je goed recht. Ik neem ook de pil, maar als ik dus er lekker onvoorzichtig mee omga en ik word zwanger terwijl mijn vriend absoluut geen kinderen zou willen, dan mag hij daar dus de rest van zijn leven voor opdraaien, omdat hij mij vertrouwde. Ik vind dat krom.

Nee, niet omdat jij slordig was, maar omdat hij papa is... Eitje (slordige mama) + Zaadje (geile papa) = Kindje

Kwanyin

Tussen je partner dwingen tot een abortus of niet willen meebetalen of deel uitmaken van iets wat je nooit had gewild omdat je je partner vertrouwde ligt gelukkig nog een wereld van verschil.

unihorses

Suelza schreef:
unihorses schreef:
waarom mogen vrouwen dit wel beslissen, om dan een kind te nemen, en dan dwingen te betalen? misschien wil die man het kind wel maar zonder de vrouw erbij... moet hij ook geld gaan betalen. in alle gevallen komt de man er nogal slecht af...
nee, ik vind niet dat hij hoeft te betalen, hij wou dit niet, en zij is slordig geweest. wil hij het wel kan hij haar ook niet dwingen het wel te nemen, hij verzorgen en zij betalen... dus andersom ook niet.

Waarom is zij per definitie slordig geweest? En al was ze dat, de man heeft hierin ook eigen verantwoordelijkheid. Als je rookt, weet je ook dat je het risico loopt om longkanker te krijgen. Als je seks hebt, weet je dat je het risico loopt om papa te worden. Daar daar kosten bij komen, lijkt mij een vanzelfsprekend iets. Men is maar wat bang dat moeders er ook maar enigzins op vooruit gaat, maar men vergeet voor het gemak dat moeders 24/7 voor het kindje zorgt, kots staat op te ruimen als het ziek is, uren aan het bed zit als het niet kan slapen, middenin de nacht naar een vriendje rijdt omdat het heimwee heeft en uren wakker ligt als het voor het eerst naar een nachtelijk feestje gaat.

Ik vind het een gruwel dat mannen vrouwen dwingen tot abortus. Als je daar samen voor kiest prima, maar ik vind niet dat je een vrouw mag dwingen haar kind te aborteren. En om dan maar te zeggen: "Ja, maar ik wilde het niet", vind ik een laffe opmerking. Dan moet je lekker in een klooster gaan zitten, loop je ook geen risicos op ongewenste zwangerschappen en kun je lekker met je eigen pielemuis gaan spelen...

omat, als je netjes aan de pil bent, het meestal wel goed gaat.
en die man zou ook wel voor mama kunnen spelen, al die tijd voor het kind zorgen, maar die krijgt geen keuze. ik vind dat ze toch wel fatsoen genoeg moeten hebben om samen te bespreken wat ze willen. . .

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:22

Kwanyin schreef:
Dus een man die geen kinderwens heeft is verplicht om de rest van zijn leven een jasje aan te doen, ook al zit hij al jaren in een vaste relatie? Gewoon, omdat de vrouw degene is die misschien wel eens heel slordig met haar pil omgaat? Sorry maar dat vind ik wel heel erg krom. Of gaat de vrouw dan ook maar betalen voor al die pakjes condooms? :D

Je hebt het hier over een man zonder kinderwens met een jaren lange relatie.
Dus dan is een tochtje naar de chirurg de beste oplossing.
Je had het niet over een man die hier en daar wat mee pakt.
Zo'n man moet zelf opdraaien voor de kosten van het condoom lijkt me.
Of vind je dat ze na de daad dan moeten afrekenen :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:24

Suelza schreef:
Kwanyin schreef:
Maar het gaat er om als een vrouw tegen een man zegt dat ze wèl de pil te pakt, en de pil nemen is ook je goed recht. Ik neem ook de pil, maar als ik dus er lekker onvoorzichtig mee omga en ik word zwanger terwijl mijn vriend absoluut geen kinderen zou willen, dan mag hij daar dus de rest van zijn leven voor opdraaien, omdat hij mij vertrouwde. Ik vind dat krom.

Nee, niet omdat jij slordig was, maar omdat hij papa is... Eitje (slordige mama) + Zaadje (geile papa) = Kindje

Als ik man was en mijn vriendin zei me "schat, ik ben al jaren aan de pil", dan is het eerste wat ik denk niet "oh maar laat ik toch ook maar een condoom omdoen, want je moest er maar eens slordig mee zijn".
Dan denk ik ok we hebben al x aantal tijd een relatie, we kunnen mekaar er toch in vertrouwen als je zoiets zegt. Waar ben ik dan slordig in geweest? Dat ik mijn partner vertrouw op haar woord? Maar blijkbaar mag je dus nooit je partner vertrouwen als het op anticonceptie aangaat en moet je altijd maar met een jasje om vrijen...

Suelza

unihorses schreef:
en die man zou ook wel voor mama kunnen spelen, al die tijd voor het kind zorgen, maar die krijgt geen keuze. ik vind dat ze toch wel fatsoen genoeg moeten hebben om samen te bespreken wat ze willen. . .

Maar vaak zat gaat het niet goed... Ik ken in mijn omgeving al een aantal gevallen waarin er gewoon door de pil heengebroken is. De pil is nu eenmaal geen zaligmakend middel.

En dan nog... gevolg is een baby en die baby heeft gewoon een papa en een mama. Als je geen kinderen wilt, moet je een knipje laten zetten of SAMEN tot abortus besluiten (ipv iemand dwingen het weg te laten halen), problem solved...

Kwanyin

cam schreef:
Kwanyin schreef:
Dus een man die geen kinderwens heeft is verplicht om de rest van zijn leven een jasje aan te doen, ook al zit hij al jaren in een vaste relatie? Gewoon, omdat de vrouw degene is die misschien wel eens heel slordig met haar pil omgaat? Sorry maar dat vind ik wel heel erg krom. Of gaat de vrouw dan ook maar betalen voor al die pakjes condooms? :D

Je hebt het hier over een man zonder kinderwens met een jaren lange relatie.
Dus dan is een tochtje naar de chirurg de beste oplossing.
Je had het niet over een man die hier en daar wat mee pakt.
Zo'n man moet zelf opdraaien voor de kosten van het condoom lijkt me.
Of vind je dat ze na de daad dan moeten afrekenen :D

Waarom moet je naar de chirurg als je een jaren lange relatie hebt? Omdat je eens je een aantal jaar een relatie hebt, de kans niet bestaat dat je over 5 jaar kinderen wilt, om misschien ooit een relatie aangaat met een andere vrouw waar je wel kinderen mee wilt?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:25

Kwanyin schreef:
Als ik man was en mijn vriendin zei me "schat, ik ben al jaren aan de pil", dan is het eerste wat ik denk niet "oh maar laat ik toch ook maar een condoom omdoen, want je moest er maar eens slordig mee zijn".
Dan denk ik ok we hebben al x aantal tijd een relatie, we kunnen mekaar er toch in vertrouwen als je zoiets zegt. Waar ben ik dan slordig in geweest? Dat ik mijn partner vertrouw op haar woord? Maar blijkbaar mag je dus nooit je partner vertrouwen als het op anticonceptie aangaat en moet je altijd maar met een jasje om vrijen...

Je kunt toch gewoon beiden aan anti conceptie doen? Je weet wat de risicos van een pil kunnen zijn en het is wel heel makkelijk om de schuld bij de vrouw te leggen (zij is het vergeten, dus ik heb geen verantwoording hierin)...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:26

Suelza schreef:
unihorses schreef:

Maar vaak zat gaat het niet goed... Ik ken in mijn omgeving al een aantal gevallen waarin er gewoon door de pil heengebroken is. De pil is nu eenmaal geen zaligmakend middel.

En dan nog... gevolg is een baby en die baby heeft gewoon een papa en een mama. Als je geen kinderen wilt, moet je een knipje laten zetten of SAMEN tot abortus besluiten (ipv iemand dwingen het weg te laten halen), problem solved...

En mijn punt waar ik nu al vanaf mijn beginpost over bezig ben, is NIET als de pil niet zaligmakend is en er écht een accident gebeurd, want dan begrijp ik maar al te goed dat de vader ook meebetaald. Maar als de vrouw héél bewust de pil heeft weggelaten omdat ze per se tegen de wens van de vader in zwanger wou worden, of gewoon er heel slordig en lomp mee is omgegaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:27

Kwanyin schreef:

En mijn punt waar ik nu al vanaf mijn beginpost over bezig ben, is NIET als de pil niet zaligmakend is en er écht een accident gebeurd, want dan begrijp ik maar al te goed dat de vader ook meebetaald. Maar als de vrouw héél bewust de pil heeft weggelaten omdat ze per se tegen de wens van de vader in zwanger wou worden, of gewoon er heel slordig en lomp mee is omgegaan.[/quote]

Dan ken je of je vriendin niet goed of moet je zelf aan anti-conceptie doen... dan voorkom je die ellende...

Kwanyin

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:30

Ik denk dat wij stilaan kunnen agreeën tot disagreeën want jij vindt blijkbaar dat een man maar nooit een vrouw moet vertrouwen en heel zijn leven met condoom moet vrijen als hij geen kinderwens heeft, en ik vind dat als een vrouw zegt dat zij voor anticonceptie heeft gezorgd en er goed mee omgaat je op een bepaald moment in een relatie je partner hierin toch maar vertrouwen :D .

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:31

Kwanyin schreef:
Ik denk dat wij stilaan kunnen agreeën tot disagreeën want jij vindt blijkbaar dat een man maar nooit een vrouw moet vertrouwen en heel zijn leven met condoom moet vrijen als hij geen kinderwens heeft, en ik vind dat als een vrouw zegt dat zij voor anticonceptie heeft gezorgd en er goed mee omgaat je op een bepaald moment in een relatie je partner hierin toch maar vertrouwen :D .

Nee, ik vind dat je beiden een verantwoordelijkheid hebt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:34

Ja, en ik zeg dat als de vrouw zegt dat zij haar verantwoordelijkheid heeft genomen en hij zich geen zorgen moet maken, hij er niet voor moet opdraaien als er dan een ongeluk gebeurd als zij er slecht mee omgaat. Jij zegt dat hij dan maar een condoom had moeten gebruiken ipv een vrouw te vertrouwen op haar woord.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:35

Iedereen roept hier heel makkelijk 'maar de vrouw heeft een keuze, de man niet' een van jullie doe dit roept zelf wel eens die keuze moeten maken? Het is niet kiezen tussen een reep chocolade en chips hoor! Je haalt een levend wezentje uit je lichaam! Met armpjes en beentjes, dat volgens mij zelfs nog even leeft als het eruit komt (ligt aan het moment van de abortus natuurlijk).en abortus doen, denk dat dat voor een vrouw echt heel heftig is en ze daar echt veel last nog van zou kunnen hebben psychisch/schuldgevoel etc.al dan niet ook onvruchtbaar. En waar heeft die man last van? Het is niet zo'n simpele keuze als dat die hier gesteld wordt. Voor mij is het iig geen keus, of dat zeg ik iig nu, maar ben er van overtuigd dat als ik (als ik hetero zou zijn) en onverhoopt zwanger zou raken ik nooit abortus zou plegen.... Behalve wellicht als ik verkracht zou zijn.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:35

Kwanyin schreef:
Ja, en ik zeg dat als de vrouw zegt dat zij haar verantwoordelijkheid heeft genomen en hij zich geen zorgen moet maken, hij er niet voor moet opdraaien als er dan een ongeluk gebeurd als zij er slecht mee omgaat. Jij zegt dat hij dan maar een condoom had moeten gebruiken ipv een vrouw te vertrouwen op haar woord.

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat je beiden een verantwoordelijkheid hebt. Of je wel of geen anti-conceptie gebruikt moet je zelf weten. Ik zeg alleen dat je beiden een verantwoordelijkheid hebt :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:36

Maar als je die verantwoordelijkheid van een kind niet wil dan moet je toch een jasje omdoen? :D Want als de vrouw zich niet aan de afspraken houdt dan mag je dus gaan dokken...dan rest er alleen je jas aandoen om er zeker van te zijn dat het niet gebeurd (of ja toch bijna zeker) :D .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:39

Maartje1990 schreef:
Iedereen roept hier heel makkelijk 'maar de vrouw heeft een keuze, de man niet' een van jullie doe dit roept zelf wel eens die keuze moeten maken? Het is niet kiezen tussen een reep chocolade en chips hoor! Je haalt een levend wezentje uit je lichaam! Met armpjes en beentjes, dat volgens mij zelfs nog even leeft als het eruit komt (ligt aan het moment van de abortus natuurlijk).en abortus doen, denk dat dat voor een vrouw echt heel heftig is en ze daar echt veel last nog van zou kunnen hebben psychisch/schuldgevoel etc.al dan niet ook onvruchtbaar. En waar heeft die man last van? Het is niet zo'n simpele keuze als dat die hier gesteld wordt. Voor mij is het iig geen keus, of dat zeg ik iig nu, maar ben er van overtuigd dat als ik (als ik hetero zou zijn) en onverhoopt zwanger zou raken ik nooit abortus zou plegen.... Behalve wellicht als ik verkracht zou zijn.

Het topic gaat toch niet over een vrouw dwingen tot abortus, maar een man dwingen tot alimentatie? Het is niet omdat een man geen alimentatie zou betalen dat een kind automatisch wordt weggehaald....uiteraard heb je daar zelf de grootste zeg in, jij bent degene die het emotioneel het meest heftig zal meemaken...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:43

Kwanyin schreef:
Maartje1990 schreef:

Het topic gaat toch niet over een vrouw dwingen tot abortus, maar een man dwingen tot alimentatie? Het is niet omdat een man geen alimentatie zou betalen dat een kind automatisch wordt weggehaald....uiteraard heb je daar zelf de grootste zeg in, jij bent degene die het emotioneel het meest heftig zal meemaken...

Er wordt wel geroepen dat een man verplicht wordt alimentatie te betalen maar dat hij geen keuze heeft of het kind wel of niet komt. En ik vind dat het e erg gemakkelijk gesproken wordt over een 'keuze' alsof het zo'n makkelijke keus is!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:44

Kwanyin schreef:

Deze kun je ook omdraaien, dus een vrouw die geen kinderwens heeft moet maar haar hele leven een pil slikken ook al zit ze in een vaste relatie, gewoon omdat de man geen zin heeft in een rubbertje, Sorry dat vind ik wel heel erg krom, of gaat de man dan ook maar betalen voor de pil?

Hoe je deze kwestie ook bekijkt ((on)gewenst zwanger worden) er zitten altijd 2 kanten aan.
En wil je niet zwanger worden of geen kind verwekken, zorg je ZELF voor maatregelen. Dus ja dan moet de man altijd voor condooms zorgen en de vrouw voor de pil. Dan speel je op safe. Ik zou jouw wens om wel/geen kinderen NOOIT van de ander af laten hangen.

En o wat wordt er weer makkelijk met abortus gestrooid.
bah, als je met z`n 2 oud genoeg bent om (on)veilige seks te hebben, weet je ook de risico`s ervan. Dan moet je niet denken dat abortus een makkelijke weg is om er even van af te komen.
en dan heb ik het niet over abortus na verkrachting of in vroegtijdig af laten breken ivm handicap voor ik dat weer over me heen krijg (dan nog ben ik niet voor abortus, Maar dan kan ik het heel goed begrijpen, en weet ik ook niet wat ik zou doen, dus daar kan ik niet stellig over zijn.)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:55

Stel:moeder wil geen kind,maar pa wel....moeder draagt het kind,maar doet afstand aan papa....moeder hoeft dan geen alimentatie aan pa te betalen....dat vind ik een niet kunnende rechtsongelijkheid.
Ik weet dat het bijna niet voorkomt,maar toch.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:57

wendyenbram schreef:
Kwanyin schreef:

Deze kun je ook omdraaien, dus een vrouw die geen kinderwens heeft moet maar haar hele leven een pil slikken ook al zit ze in een vaste relatie, gewoon omdat de man geen zin heeft in een rubbertje, Sorry dat vind ik wel heel erg krom, of gaat de man dan ook maar betalen voor de pil?

Nee, dat heb ik ook al gezegd, een vrouw moet helemaal niks. En als jij zegt "ik wil niet aan de pil want ik vind het rotzooi, zorg jij maar voor bescherming", dan is dat je goed recht. Als de man dan weigert en je komt er niet uit dan zoek je samen maar naar een oplossing.

Maar daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat er om dat als de vrouw wél vrijwillig anticonceptie neemt, de man ervan verzekert dat ze dit doet, je blijkbaar als man wel nog evengoed verplicht bent zelf ook een condoom aan te doen omdat je anders kans maakt ergens aan vast te hangen wat je helemaal nooit gewild hebt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:58

Maar het blijft toch vreemd geregeld.
Man en vrouw weten beide de risico's van het hebben van gemeenschap
Maar de vrouw loopt hier in geen enkele risico.
Wil ze geen kind laat ze het weg halen of de man het er mee eens is of niet.
Wil ze wel een kind, mag ze het houden ook al wil de man dat niet.
En weet ze ook dat ze financieel bij gestaan wordt door de man. En ook daar heeft de man weer geen keuze.

Klinkt vreemd toch.

Zeker als je weet dat de vrouw van te voren weet dat ze risico loopt zwanger te worden.
Plots klinkt gemeenschap pas na het huwelijk toch zo gek nog niet.
Misschien is dat wel de oplossing.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:01

papagroom schreef:
Stel:moeder wil geen kind,maar pa wel....moeder draagt het kind,maar doet afstand aan papa....moeder hoeft dan geen alimentatie aan pa te betalen....dat vind ik een niet kunnende rechtsongelijkheid.
Ik weet dat het bijna niet voorkomt,maar toch.

Dit zou ik nog geen eens zo erg vinden.
Maar stel man wil het kind en vrouw niet. Maar man dwingt vrouw om het kind voor hem te krijgen.
Dat zou dan ook moeten kunnen toch.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:12

[/quote]
Nee, dat heb ik ook al gezegd, een vrouw moet helemaal niks. En als jij zegt "ik wil niet aan de pil want ik vind het rotzooi, zorg jij maar voor bescherming", dan is dat je goed recht. Als de man dan weigert en je komt er niet uit dan zoek je samen maar naar een oplossing.

Maar daar gaat het dus helemaal niet om. Het gaat er om dat als de vrouw wél vrijwillig anticonceptie neemt, de man ervan verzekert dat ze dit doet, je blijkbaar als man wel nog evengoed verplicht bent zelf ook een condoom aan te doen omdat je anders kans maakt ergens aan vast te hangen wat je helemaal nooit gewild hebt.[/quote]

Tja daar gaat het wel om, Je kunt als vrouw ook niet vertrouwen dat de man het wel regelt vind ik. een man kan ook knoeien met het condoom. Het gaat erom dat als JIJ man of vrouw echt GEEN kinderen wilt, je zelf verantwoordelijk bent om dat te voorkomen. en die verantwoordelijkheid niet bij de ander neerlegt.
En leg je die verantwoordelijkheid WEL bij de ander neer, wees dan een man/vrouw draag zorg voor jullie beider fout.
Dat betekent dus SAMEN praten samen er uit komen, en tja OOK als je beide niet op 1 lijn zit. Het kindje wat er zit is wel 50% van ieder, maar je kunt het niet voor 50% weghalen.
Dat heet nou welkom in een verantwoordelijke en volwassen wereld!