Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:[naam] schreef:Geen idee , stook wel veel. Heb 2 verdiepingen en 3 slaapkamers , beneden tocht het ook. Cv deugt ook niet , en verder verbruik ik niet zoveel. Bewindvoerder regelt het wel
Oh dat verklaard het....
huis is wel verder mijn droom , ik wil er graag oud worden. 3 minuten lopen en sta in het centrum , 3 minuten lopen naar de andere kant bij ouders. Tuintje erbij , ven gelukkig in deze woning 
). Was het makkelijk? Nee. Ik vraag me nu nog dagelijks af hoe ik het rond gebreid heb...
Winged schreef:Knudd: op boodschappen en mobiel kun je evt bezuinigen nog
Pas november dit jaar kijken voor iets nieuws, dan loopt dit abbo namelijk af. Ik heb 3 spaardoelen op dit moment: zorgkosten, kleding/kapper en vakantie. Als ik vakantie weglaat, dan houd ik 50 over in de maand voor leuke dingen, uitjes, weet ik veel, maar ik wil (en zal) volgend jaar op vakantie, dat gun ik mijzelf na vorig jaar. Dus liever nu krap zitten zodat ik volgend jaar een week ergens heerlijk kan genieten, dan nu ruimer leven en voor weet ik hoe lang niet weg kunnen

Vaste lasten als huur en gwl liggen hoger. (oud huis, zonder dubbel glas) En boodschappen voor 160 euro? Was het maar waar! _Nadia_ schreef:Mag ik vragen wat voor boodschappen je doet dat je 160 euro in de maand niet redt? Toen wij nog in Nederland woonden, met 4 kinderen hadden we aan 200 euro per maand meer dan genoeg. En ja dan aten we iedere dag goed en vers eten en kinderen in de luiers.
.
_San87_ schreef:_Nadia_ schreef:Mag ik vragen wat voor boodschappen je doet dat je 160 euro in de maand niet redt? Toen wij nog in Nederland woonden, met 4 kinderen hadden we aan 200 euro per maand meer dan genoeg. En ja dan aten we iedere dag goed en vers eten en kinderen in de luiers.
Hoe heb je dat gedaan? Ik zit voor 2 personen op 200 euro en dan tel ik het voer voor de hond niet mee.
en zo heb ik wel meer 'standaard' dingen die ik niet lust.
Maar ik zou wel de moeite kunnen nemen om op een vrije dag naar de Haagse Markt te gaan, dat is misschien wel een goede