Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:09

JJane schreef:
Economische crisis? Niet mijn schuld! Ik hou persoonlijk de locale middenstand op de been.

Hier hetzelfde, ik ben verslaafd aan jurkjes.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:12

Ik heb ook een gat in mijn hand haha. Nee ik koop best regelmatig kleren, moet ook door de stad naar mijn werk e.d. :P Maar ik ben wel echt een uitverkoop shopper. Ik heb voor mezelf wel een beetje een maximum wat ik aan kleding uit wil geven maar door de uitverkoop zit ik daar wel echt ruim onder vaak. Geen idee wat ik per maand uit geef maar dit is wat ik ong. voor mezelf als richtlijn heb:
Broeken: max 50,- (Die van de c&a zitten echt heerlijk en die kosten daar tussen de 20 en 40 euro. Zeker nu met die leuke chino broeken in verschillende kleuren is dat leuk shoppen daar.)
Shirtjes: tussen de 15,- en 25,- euro
Schoenen afhankelijk van het doel. Heb voor het werk ecco's van 100,- maar ook ballerina's van 15,- :)
Bh's: 25,-
Trui/vest: 30,-

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:19

Ik had op de tweede pagina al gepost wat ik uitgeef, maar dit is wat ik momenteel in m'n kast heb hangen:

7 spijkerbroeken
1 pantalon
3 korte broeken
1 rok
2 leggings
2 jurkjes
2 cocktailjurkjes (voor chique gelegenheden)
8 colberts/jasjes
3 t-shirts
10 basic hempjes (draag ik in de winter onder m'n kleding)
7 chiquere hempjes
1 trui
1 vest
2 bloesjes
2 bikini's
1 shirt lange mouw
5 beha's
1 winterjas
1 leren jas
+ 5 modieuze hempjes/shirts/tops etc.

4 paar slippers (Havianias)
2 paar chique 'slippers'
2 paar laarzen
1 paar loafers
1 paar ballerina's
1 paar Vans

En ik vind zelf dat ik nog wat te weinig variatie in m'n bovenkleding heb... :=

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:25

|( jeetje wat doe ik fout???!!! Iedereen is hier zo lekker goedkoop uit! Hoe doen jullie dat?

Ik probeer ook echt wel in de uitverkoop te kopen maar dan gaan jurkjes nog van 200 naar 100 ofzo... Moet geloof ik is in les goedkoop shoppen! Haha!
Maar vind vaak dat dingen vd HM of Vera moda daar loopt iedereen al in... Heb er een hekel aan als ik op straat loop en 3 andere hebben de zelfde blouse oid.

Ben gek op merken als Twin-set, patrizia pepe, French connection, filipa k etc.. Helaas! Dan maar iets minder vaak kopen en wat duurder denk ik vaak maar!

Steenbok12

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:27

Vissy welke winkels kom jij dan? Ik vind bijvoorbeeld de Bershka, Pinkie, (lady) sting, Pull&Bear maar ook bv gewoon C&A en WE harstikke leuke winkels en daar hangen echt geen jurkjes van 200,- Ik shop ook in andere steden zodat je toch andere kleding hebt. Bershka/pinkie bv zitten niet hier in de buurt dus daar loopt niet iedereen mee.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:28

Eerlijk gezegd, HAAT IK WINKELEN. Ik ga alleen naar de winkel als mijn vorige kleren te klein zijn geworden. Zelf hoef ik niks te betalen, dat doen mijn ouders.

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:48

@chantalSmook: jurkjes koop ik vaak online en als ik naar de winkels ga, vaak naar de Bijenkorf, voorwinden oid... Daar gaat het mis denk ik. Probeer het echt wel naar HM bv of naar vila maar vaak kom ik daar enkel van terug met wat basis dingen zoals witte hempjes.. %) Bershka oid ben ik geloof ik nog nooit geweest wel the sting hoor maar daar kom ik ook niet heel vaak... Heb je Bershka etc ook in Rotterdam?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:02

Jeetje, ik koop echt heel weinig kleren en het meeste ook nog in de uitverkoop. Heb nog veel kleding van mijn schooltijd in de kast hangen en ben ondertussen 30. :D
Ik vind het zonde van mijn geld eerlijk gezegd om veel aan kleren uit te geven, ik kan het wel beter besteden. :o
Ik heb zo mijn shop periodes wanneer het begint te kriebelen om wat nieuws te kopen maar die komen gelukkig maar een paar keer per jaar voor.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 21:07

xSlvna schreef:
, jassen mogen van mij duur zijn (standaard hier is een euro of 400/500)

:oo Jeetje, dat zou echt niet bij me opkomen totdat ik geld als water verdien, haha. Voor winterjassen wil ik niet meer dan 100 euro uitgeven, zomerjassen de helft. En dat is maximaal. En toch doe ik daar ook gerust jaren mee :j

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:15

Vissy schreef:
|( jeetje wat doe ik fout???!!! Iedereen is hier zo lekker goedkoop uit! Hoe doen jullie dat?

Ik probeer ook echt wel in de uitverkoop te kopen maar dan gaan jurkjes nog van 200 naar 100 ofzo... Moet geloof ik is in les goedkoop shoppen! Haha!
Maar vind vaak dat dingen vd HM of Vera moda daar loopt iedereen al in... Heb er een hekel aan als ik op straat loop en 3 andere hebben de zelfde blouse oid.

Ben gek op merken als Twin-set, patrizia pepe, French connection, filipa k etc.. Helaas! Dan maar iets minder vaak kopen en wat duurder denk ik vaak maar!

Wil je ook in de praatgroep?

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:29

@JJane Hahaha graag!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:41

Poeff ik koop meer als ik iets leuk vind eigenlijk :o Maar ik ben verder heel erg zuinig, dus dat scheelt :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:43

Ik moet toegeven dat ik echt geld kan "opsmodderen" aan kleren en schoenen. Nu ja, voor mij zijn die aankopen altijd gerechtvaardigd, maar niet iedereen zal willen uitgeven aan kledij wat ik daar aan uitgeef. Nu zal ik wel binnenkort i.v.m. mogelijk minder betaalde job wat kalmer aan moeten doen, maar daar heb ik dan weer geen probleem mee. Ik kan het dus ook perfect laten.
Wel zoek ik altijd zorgvuldig uit wat ik precies wil en ik zal zelden iets kopen dat een miskoop blijkt te zijn. Wel durf ik, als ik eenmaal een merk heb dat ik graag zie (bv. Angels Never Die), een pak in één keer te kopen. Zo heb ik een maand geleden in een online verkoop voor 500 euro gekocht, maar zo'n bedrag is voor mij ook geen standaard hoor (voor jullie gaan denken dat ik echt geld in de vuilbak smijt :+ ). Mijn oudere kleren heb ik dan wel weer gesorteerd, dus alles wat ik niet meer draag, gaat dan naar die inzamelcontainers voor kledij.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:06

net weer nieuwe kleren gehaald,
een spijkerbroek van 9,99 ( past prima :D ) (h&m)
een geruite blouse van 6,00 (Scapino)
en een zwart/witte lijn broek van 15,00 ( shopstopper )
owja, laat ik maar niet eens beginnen over mijn aantallen...
een voorproefje :)) 14 bikini's

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:09

Ik koop eigenlijk alleen maar kleding in de sale, kan me de laatste keer dat ik meer dan 20 euro betaald heb voor een kledingstuk niet herinneren. :=

Iemand had het over panty's. Die koop ik bij Zeeman, €1,80 voor 3 geloof ik. Ik sloop ze meestal bij het aantrekken en anders wel bij het uittrekken... Beetje zonde om dan duurdere te kopen. :+

Schoenen tel ik trouwens niet onder kleding, maar voor schoenen betaal ik ook liever niet meer dan 40 euro. En dat vind ik eigenlijk al heel duur.

Per maand geef ik gemiddeld 30 euro uit denk ik.
Dit jaar wil ik de onnodige uitgaven beperken en een beetje sparen... Dan volgend jaar eens goed losgaan ergens. :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:40

little_king schreef:
Voor werk heb ik werkkleding van het bedrijf. Heerlijk!! Altijd goed en netjes.
Verder heb ik 2 spijkerbroeken en 1 nette zwarte broek.
Ik denk dat ik die broeken al allemaal zeker 3 jaar heb.
Voor een trouwerij dit jaar heb ik een nieuw blousje gehaald in de aanbieding.
Verder heb ik dan ook alleen shirts en truien waar de nieuwste een jaar of 2 oud is.
Is het te versleten draag ik het bij de paarden.
Schoenen heb ik 1 paar goede, dat zijn stevige stappers.
Daar doe ik ook jaren mee en dan gaan ze ook daarna nog door naar de paarden.
Paardrijlaarzen heb ik 1 paar en zijn ondertussen 12 jaar oud. Vorig jaar getwijfeld of ik er een nieuwe rits in moest zetten omdat ze al zo oud zijn. Toch maar gedaan.
Paardrijbroeken heb ik 2. Was in een actie 2 voor de prijs van 1 bij EJ.
Soms moet ik wel lachen, dan zie ik mezelf terug op een foto van 10/15 jaar terug en heb dan nog kleding die ik nu nog bij de paarden draag :)
Nee mode doet me niks.

Ja maar, ga je dan naar een trouwerij in je 3 jaar oude spijkerbroek?

Mag ik ook bij de praatgroep? Ik heb voor de grap al net mijn jeans geteld en kwam uit op 13 (variërend van Fornarina tot Zara), zullen er ongetwijfeld nog wat in de was zitten .. de rest van mijn kleding begin ik niet eens aan :')

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:13

ehm.. ik krijg in principe €50,- kleedgeld in de maand, maar ik weet eigenlijk niet hoeveel ik precies aan kleding uitgeef. Eigenlijk heb ik meer schoenen en 'nette' jurkjes dan ik nodig heb, maar heb momenteel maar 1 goede lange broek (dus ik moet weer shoppen :P ). Ik heb ook veel shirtjes, alleen een hoop daarvan zijn al jaren oud. Bovendien shop ik vaak vrij goedkoop, H&M, C&A, dat soort dingen, dat scheelt natuurlijk ook. Als ik trouwens alles weg zou gooien wat ik niet meer gedragen heb de afgelopen 2 jaar valt het weer best mee hoeveel ik heb..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:40

Ja ik hou ook wel van shoppen! Maar dan wel alleen in de sale; ik kan me niet herinneren dat ik de laatste jaren iets heb gekocht voor de volle prijs. Ik werk in de mode en vind het leuk om er een beetje leuk uit te zien en genoeg te kunnen combineren. Maar een volle kledingkast heb ik niet echt, kwaliteit vind ik ook belangrijk en ik heb veel van esprit, mexx en maison scotch. En bijzondere items heb ik ook een zwak voor.. :))

Budget heb ik niet echt, ik koop wat ik leuk vind. Maar inderdaad, het liefst met 70% korting of meer.. :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:56

Ik winkel niet vaak en ben ook best kieskeurig. Maar bespaar vaak niet op goede kleding.

Net als deze zomer.. Ik was op zoek naar een korte broek, bij de dames hing niets wat ik leuk vond. Allemaal van die super korte broekjes waar die zakken onder vandaan komen, mij niet gezien!
Uiteindelijk bij de mannen afdeling uit gekomen, broek gevonden die super zit. Boven de 100€. Ik ga er dan niet op besparen als ik het geld er gewoon voor heb.

Ook met schoenen. Ik koop vaak schoenen van boven de 100€. Laarsjes. Maar ook gewoon sandaaltjes van rond de 100€. Sommige mensen verklaren me voor gek, maar ik heb het geld ervoor, vind ze leuk, ben uitgegroeid en doe heel zuinig met mijn kleding en schoeisel, dus doe er lang mee.

Ik heb ook allemaal jurkjes in m'n kast hangen met de kaartjes er nog aan. En nee, de meesten waren ook niet goedkoop. De kaartjes hangen er nog aan aangezien ik gewoon geen jurkjes draag maar vind het gewoon leuk om te kopen. :o

Maar als ik iets leuk vind wat wel lekker goedkoop is, zal ik het uiteraard ook niet laten hangen. Je ziet mij evengoed lopen in kleding van de Bristol of van de markt, maar ook in de duurdere merken.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:59

Bij mij verschilt het heel erg.. Ik heb heel snel dat ik iets leuk vind en ik het per sé moet hebben.

Ik schrik wel als ik hier lees wat jullie in je kast hebben.
Ikzelf heb:
-18 broeken waarvan 2 jeggings
- TE veel shirtjes
- 6 blousjes
En ik hou maar op want het word meer dan ik dacht ;)

Mijn jas kosste normaal 300 euro, na lang zoeken heb ik hem voor 190 gevonden dus daar was ik erg blij mee :)

Ik koop mijn kleding meestal bij de uitverkoop maar er zitten ook dingen tussen die ik gewoon te leuk vond om te laten hangen.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:02

Bij mij hangt het een beetje af hoeveel geld ik heb die maand.. Dus hoeveel ik gewerkt heb (ben student) en hoeveel fooi ik heb gekregen. Ik ga regelmatig naar de stad en dan koop ik gewoon de dingen die ik leuk vind. Vorige maand 120 euro uitgegeven en deze maand tot nu toe 60euro. Maar het komt ook weleens voor dat ik een maand niets koop.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 01:12

minikatje schreef:
FirebirdM schreef:
Krijg eigenlijk alle bovenkleding van lach niet mijn oma en ja, ik ben 22, maar nee, het zijn geen bloemetjesgordijnen dus daar hoef ik niks in te investeren.

super, ben nu wel benieuwd naar je stijl :D
heb ook veel van oma hoor, en er is ook veel verbouwd op mijn vintage naaimachine :P

Beetje off topic, maar het gedeelte dat van m'n oma afkomt is allemaal van Sarah Pacini (dit geeft een goed idee), ze draagt niks anders en dan ook alles maximaal één seizoen. Ben er altijd erg blij mee. :j Rest van mijn stijl gaat alle kanten op, zolang het maar volume, een bijzondere vorm of een stugge structuur heeft - tweed, tule, leer, barok gewoven stoffen, dik katoen, ballonrokken, klokkende jurken, petticoats, hoge pofmouwen, bijzondere hakvormen - loop ik net zo lief in volledig zwart als in zuurstokroze. Ik heb van mezelf echt geen vormen, dus het moet ergens anders vandaan komen. :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 05:52

dressagelady schreef:
little_king schreef:
Verder heb ik dan ook alleen shirts en truien waar de nieuwste een jaar of 2 oud is.
Paardrijlaarzen heb ik 1 paar en zijn ondertussen 12 jaar oud. Vorig jaar getwijfeld of ik er een nieuwe rits in moest zetten omdat ze al zo oud zijn. Toch maar gedaan.
Soms moet ik wel lachen, dan zie ik mezelf terug op een foto van 10/15 jaar terug en heb dan nog kleding die ik nu nog bij de paarden draag :)
Nee mode doet me niks.

Mag ik ook bij de praatgroep? Ik heb voor de grap al net mijn jeans geteld en kwam uit op 13 (variërend van Fornarina tot Zara), zullen er ongetwijfeld nog wat in de was zitten .. de rest van mijn kleding begin ik niet eens aan :')

Ja hoor gezellig. Misschien wordt het tijd voor een big spenders topic.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 06:29

ik hoop alleen als ik iets echt leuk vind , en het niet te duur is.
als het belachelijk goedkoop is , of als het echt goed zit iets ( heb laatst 5 ! nieuwe broeken gekocht ( wel in de uitverkoop )
omdat ze zo lekker zaten. maar dan wel de maat die ik nu heb ( 140 ) 3 broeken , en dan 152 2 broeken ''op de groei''

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:50

dressagelady schreef:
little_king schreef:
Nee mode doet me niks.

Nee in de zwarte.
Maar ik ga overigens rustig met een spijkerbroek naar een trouwerij hoor. dat vinden veel mensen niet kunnen, ik wel :)
Ben ik toevallig toe aan een nieuwe zal ik het daarop laten staan om dan net een nieuwe te kopen.
Vaak weet je al ver van voren dat er een feest aankomt.
Spijkerbroek ik ook nooit duurder dan 40 euro bij mij. Maar meestal goedkoper.