Vandaag nationale linkshandigendag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:31

Sjimmy schreef:
ik kán heel netjes schrijven... doen is een ander verhaal :')

Ik schrijf ook erg netjes.

Wat een hell was basisschool met die inktpennen zeg, daarom nam ik vaak een van de gekste houdingen aan om maar een beetje normaal te kunnen schrijven zonder dat je hele verhaal uitvlekte.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:33

Kimmms_ schreef:
linkshandige meld zich :D

problemen zoals scharen, pennen, pfff.... ik ken het :roll:

ik was op vakantie in Azië, en waar wij waren is onbeschoft als je met je linkerhand eet, nou wat een ramp :+ ik kan gewoon niet met alleen mijn rechterhand eten :')

In andere landen is links ook gewoon een 'vuile' hand. Omdat je daarmee je zelf afveegt.

Jolien_x

Re: Vandaag nationale linkshandigendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:35

Belachelijk! :+ emancipatie voor de linkshandigen ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:44

Jolien_x schreef:
Belachelijk! :+ emancipatie voor de linkshandigen ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:50

We hebben zelfs Hart van Nederland gehaald zie ik net en daar kwam de schiller ook voorbij! Grappig :)

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:51

Ik schrijf links en verder kan ik eigenlijk alles met 2 handen.Wel is de fijne motoriek met links net iets beter dan rechts, mja je kan niet alles hebben. Mijn man is echt in alles linkshandig. Ik ben toch eens benieuwd wat dat gaan brengen voor onze kinderen.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:02

Mensen zeggen dat ik netjes schrijf maar ik vind zelf van niet :)
Ik heb ook vaak een kramphand omdat ik mijn houding zo ben gaan aanpassen (om niet continu vlekken in mijn schrift te krijgen :+ ).

Het allerergste was toch mijn eindexamen geschiedenis 5 jaar geleden (10 a4'tjes volgeschreven). Toen heb ik echt wel een tijdje last gehad van mijn hand hahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:05

Ik schrijf heel erg netjes, maar ik heb ook het probleem van de "Kramphand", ik heb dit jaar eindexamen gedaan en jawel, ook bij geschiedenis, na anderhalf uur was ik klaar (en 10 a4'tjes verder- maar wél een 8.5 als eindcijfer haha) maar ik kon niks meer met mijn hand, het deed zoveel pijn.. :+

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:07

Hier nog een linkse. Maar loop niet echt ergens tegen aan, behalve dan inderdaad het knippen en ringbanden oh en het vlekken tijdens het schrijven. _-:(

Oh en ik heb ook altijd last van een kramphand!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:09

Ik kàn heel netjes schrijven, als ik wil. Moet nu toch lukken dat ik dat meestal niet wil :+

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:11

Rebeccaa schreef:
Ik schrijf heel erg netjes, maar ik heb ook het probleem van de "Kramphand", ik heb dit jaar eindexamen gedaan en jawel, ook bij geschiedenis, na anderhalf uur was ik klaar (en 10 a4'tjes verder- maar wél een 8.5 als eindcijfer haha) maar ik kon niks meer met mijn hand, het deed zoveel pijn.. :+

Same here! M'n wijsvinger is dan helemaal wit/rood van het drukken en de houding van je hand! Veel linkshandigen creëren ook een 'bokkepoot' met schrijven. Das dat je je hand met de pen boven de lijn zet zodat het niet vlekt! Of juist eronder. Dat veroorzaakt de kramp want je moet moeite doen om de pen goed op papier te houden!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:12

Wat ik heel jammer vind als links-handige, zijn de versierde kopjes. Binnenin staat vaak een versiering die je alleen kan zien als je met rechts je kopje pakt. Laat ik nou net geen kopje vast kunnen houden met rechts.

Leuk, zo'n dag, hihi :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:28

'When nothing goes right, go left' :D