Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:02

AustriaTrick schreef:
Paar huizen verderop hebben wij ook zoon drama queen, de jochies van tegenover noooit last van, maar dat meiske van verderop, man, altijd janken en krijsen. Achja als het goed is zijn de scholen weer begonnen..T regent nu dus niet weer gehoord. Tja als ik begon te krijsen en te janken kreeg ik gewoon een tik hoor.. hield ik wel op.. niets mis mee.

Ik wil mijn kind helemaal niet leren dat slaan ok is (ik vind dat namelijk niet ok, ik ben haar grote voorbeeld). Het werkte in de peuter- en kleutertijd prima om haar te negeren bij krijssessies. Juist omdat ze dan aandacht wilde en slaan is dan negatieve aandacht. Moet een beetje lachen (nou ja, een beeeeetje, best wel hard eigenlijk :D ) om mensen die het beter denken te weten (vooral als ze zelf geen kinderen hebben). Mijn dochter is een temperamentvol typje en eigenlijk is dat helemaal niet zo erg, alleen niet altijd handig als ze jong zijn en hun emoties nog niet goed kunnen uiten (en dan bv gaan krijsen). Inmiddels is ze bijna 9 en het is een schat van een kind. Nog steeds temperamentvol, maar ze uit zich heel goed, dus is heel duidelijk naar haar omgeving. Daar vind ik niets mis mee, ze weet wat wel en niet kan. Wil jij nou beweren dat ik het fout heb gedaan? Meid, krijg zelf een temperamentvol kind en succes ermee, zou ik zeggen. :D

LadyMadonna

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:11

Euh, je doet nu zelf toch precies hetzelfde? (Het beter weten)

Ik heb besloten dat ik het nog even aan kijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:14

LadyMadonna schreef:
Euh, je doet nu zelf toch precies hetzelfde? (Het beter weten)

Heb je het nou tegen mij, over mijn post.... of.....?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:21

Je moet lachen om mensen die het denken veter te weten, maar je doet zelf toch precies hetzelfde?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:28

LadyMadonna schreef:
Je moet lachen om mensen die het denken veter te weten, maar je doet zelf toch precies hetzelfde?

Ik moet inderdaad lachen om bepaalde mensen die zelf geen kinderen hebben, maar met oplossingen komen die in de praktijk vaak niet de beste oplossing zijn ;) . Ik heb ervaring met een zeer energieke dochter met temperament. Krijsen kon ze (gelukkig niet elke dag, maar buien had ze) en dat had te maken met haar temperament en het niet kunnen uiten van emoties (wat ze nog hebben op 3-, 4-jarige leeftijd). Die druk je de kop niet in door te gaan slaan. Mijn dochter is inmiddels een stuk ouder en het is een heerlijk kind geworden. Hier lees ik meningen waar ik werkelijk niets mee kan en volgens die meningen zou ik mijn kind niet hebben opgevoed of weet-ik-veel-wat-voor-onzin-meer. Het tegendeel is waar. Slaan geloof ik niet in. Wel duidelijk en consequent zijn en bij hysterische kinderen de zaak gewoon compleet negeren, werkt prima. Mijn ervaring. Kan in elk geval zeggen dat ik er een prima kind aan heb overgehouden. :j

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:28

Jaaah, TS, dat is ook :') Het gaat Twiggy erom dat mensen die geen kinderen hebben allemaal precies weten hoe je een kind op moet voeden, maar als puntje bij paaltje komt... Dat lijkt me heel duidelijk. Beetje flauw, vind je niet?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:30

heb niet alles gelezen, excuses.

Ik ben zelf natuurlijk een klein meisje geweest, maar heb nooit lopen gillen en nog ben ik geen vrouw die hysterisch gaat gillen, want volgens mij blijven sommigen dat doen.........

Onze zoon huilde vrijwel niet. Als hij huilde troosten wij hem altijd en was het snel over. Toen hij kon praten zei ik altijd; stoppen met huilen en vertellen wat er is, anders luister ik niet. Dat werkte prima en had hij ook wel snel door. Hij mag wel huilen, maar we wisten wel dat als hij huilde er echt iets mis is.

Laatst ging ik de kruidvat in en stond een hele familie pal voor de deur met een vreselijk krijsend kind. Achterin de winkel hoorde ik het nog. Ze waren hier blijkbaar op vakantie, want ze bleven maar druk met elkaar kletsen en overleggen hoe en wat. Naast kruidvat zit speelgoed winkel.

Maar zelfs dan kun je je kind leren niet te zeuren in de winkel. Onze zoon is nu 16, maar kon voorheen prima speelgoed winkel of supermarkt in zonder gezeur over speelgoed, snoep of iets dergelijks......

Dat mensen huilbaby's hebben is vast heel moeilijk. Naast ons ook een ventje dat altijd 's nachts huilde. Nu huilt ie 's nachts minder, maar overdag of 's avonds huilt hij heel nel. Hij is bijna 2 en als hij huilt blijven de ouders heel rustig praten. Je hoort dan echt; maaamaaaaaa en dan wordt er rustig gevraagd wat ie wil. Dan is het neeeeeeeeheeeee en vragen ze weer heel rustig of hij dan its anders wil. Huilen wordt dus eigenlijk beloond en met zijn manier van jengelen krijgt hij alles voor elkaar.

2 meiden daar weer naast gillen de hele dag als ze buiten spelen.

Op zich erger ik me er niet vreselijk aan, maar de buren praten zelf ook vrij hard en als je dan in de tuin wil zitten of het raam open hebt, is het wel storend. Het is een bepaalde toon waarop met name de buurvrouw heel luidruchtig met et kind praat en dat irriteerd me dan wel weer. Praat normaal tegen dat kind, gaat hij het misschien ook doen...
Die meiden ernaast laten ze gewoon hun gang gaan. Zijn nette mensen, maar blijkbaar is het niet erg als het je eigen kinderen zijn die lkker samen spelen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:31

LadyMadonna schreef:
Maar vuurneon: moet ik dan binnen gaan zitten omdat mijn buurmeisje krijst? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Doe ik inderdaad wel, omdat onze buren de kinderen ook in de tuin laten krijsen. Dan maar in de zomer binnen zitten met de deur dicht en tv aan, zodat ik het bijna niet meer hoor. Ze zijn nu met vakantie, heerlijk rustig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:35

Flappie: maar dat klopt toch niet?
Toen ik mijn pup moest leren alleen thuis te blijven ven ik een paar x bij mijn buren wezen vragen of ze blafte of huilde, omdat ik gewoon niet wil dat een ander last van mijn hond heeft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:36

Weet je, ik heb juist weer last van al die vrijgezelle mensen die urenlang 's avonds op het balkon keihard gaan zitten lallen met z'n allen, wat je hier enorm hoort en waardoor mijn kind 's avonds vaak niet kan slapen. Ook heel irritant, want ze bouwt zo echt een oververmoeidheid op. Zo is er altijd wat. Buren kunnen gewoon enorm vervelend zijn.......

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:40

en als je nu je eigen is heel dom houd en als de ouders thuis zijn en ze krijst weer zo bizar dat je aan komt rennen met je meest bezorgde uitdrukking op je gezicht en zegt dat je dacht dat er iets ergs was gebeurd.. zouden die ouders dan de volgende x niet bij gekrijs hun kind ff naar binnen sleuren of stil krijgen omdat ze bang zijn dat bezorgde buurvrouw anders weer komt? is maar een idee hoor haha. wij hadden van het voorjaar 2 leblammen thuis en toen de buren wel ingelicht (omdat schapen normaal niet aan huis staan en wij midden in een dorp wonen) dat wanneer ze last hadden ze even moesten melden, maar snap dat je dat met je kind niet doet :+

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:43

Twiggy, ik heb helemaal niet gezegd dat jij het niet goed doet?waar zie je dat?en mijn post was niet aan jou gericht. Ongesteld? Jeetje snap waar je kind het vandaan heeft.. jeezz. nou ik ben hier weg.btw ik wil geen kinderen en dat is niet aan jou om dat te bepalen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:45

LadyMadonna schreef:
Flappie: maar dat klopt toch niet?
Toen ik mijn pup moest leren alleen thuis te blijven ven ik een paar x bij mijn buren wezen vragen of ze blafte of huilde, omdat ik gewoon niet wil dat een ander last van mijn hond heeft.

Nee, dat klopt niet inderdaad, maar is voor mij wel prettiger en anders zit ik toch niet lekker in de tuin met dat geschreeuw naast me. Grappig is wel dat toen wij een keer aan het verbouwen waren dat we om 19 uur moesten stoppen van de buurman anders kon z'n kind niet slapen. Konden we niet zoveel meer, want onze andere buurman werkt s'nachts en slaapt overdag, dus daarom begonnen we al niet zo vroeg.
En de slaapkamer van het kind is ook naast die van ons en als zij huilt s' nachts kan ik er ook regelmatig niet door slapen.

Zou dus wel fijn zijn als de tolerantie beide kanten op werkt in plaats van alleen naar de mensen met kinderen. ;) dat zou het leven met buren een stuk leuker en aangenamer maken. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:45

AustriaTrick schreef:
Twiggy, ik heb helemaal niet gezegd dat jij het niet goed doet?waar zie je dat?en mijn post was niet aan jou gericht. Ongesteld? Jeetje snap waar je kind het vandaan heeft.. jeezz. nou ik ben hier weg.btw ik wil geen kinderen en dat is niet aan jou om dat te bepalen.

Amper 19 jaar en al zo bezig op internet? Nou, dat zegt een hoop over jou, meid. Ik pikte jouw post er uit, omdat ik meer van die onzin heb gelezen in dit topic en jij was de laatste ;) . En verder maakt het mij niet uit dat jij geen kinderen wilt (heb ik dat überhaupt ergens gezegd???). Lijkt me in elk geval een verstandige beslissing. :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:49

Verschrikkelijk..

De dochter van mijn buren logeerde tijdelijk bij haar ouders met haar kinderhorde en echt die kinderen braken heel het huis af. De twee jongsten communiceren met mama en opa en oma door te krijsen :+
En tot savonds laat hoor, gerust. Dus ik had toen gevraagd of ze toch konden kijken of dat wat minder kan.
Ging ik een week daarna een pakketje ophalen die zij voor me aan hadden genomen en dochter doet open met de jongste telg. Zegt ze 'kijk dat is de buurvrouw en die wordt heeeeeeeel boos als jij zo gilt'
:+ en bedankt ik ben gelijk een boeman voor het jongetje :Y) hoe vrolijk ik ook zwaai hij barst in huilen uit als hij me ziet...

Edit: ik heb nog net de vlag niet uitgehangen toen ze weer terug naar huis gingen :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:56

Er zit wel een heel groot verschil in communiceren door te krijsen of te krijsen als kind, omdat het kind niet met bepaalde emoties om kan gaan (wat je veel ziet bij jonge kinderen, de 'bekende' hysterische buien). Krijsen in de normale communicatie (of wat in elk geval normale communicatie zou moeten zijn) is natuurlijk not done. Dat mag je als ouders nooit tolereren. Maar vaak komt het toch door verkeerde omgang tussen ouder en kind, als het zo ver komt......... Dan kun je het de kinderen niet eens aanrekenen, maar doen de ouders iets structureel fout in de opvoeding. En dat is vaak lastig te veranderen...... Lijkt me heel vervelend.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:57

Twiggy2008 schreef:
AustriaTrick schreef:

Amper 19 jaar en al zo bezig op internet? Nou, dat zegt een hoop over jou, meid. Ik pikte jouw post er uit, omdat ik meer van die onzin heb gelezen in dit topic en jij was de laatste ;) . En verder maakt het mij niet uit dat jij geen kinderen wilt (heb ik dat überhaupt ergens gezegd???). Lijkt me in elk geval een verstandige beslissing. :D

Iedereen voed hun kind anders op, maakt mij helemaal niet uit hoe. Zelf weten. En ik zeg er dan ook niets over. En ik krijg de volle lading dat ik kritiek op anderen lever? Nou je doet het ook nooit goed blijkbaar. -O- En nee niet 'amper' 19. Ik ben al wat ouder. En waarom een verstandige beslissing?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:58

Twiggy2008 schreef:
AustriaTrick schreef:
Paar huizen verderop hebben wij ook zoon drama queen, de jochies van tegenover noooit last van, maar dat meiske van verderop, man, altijd janken en krijsen. Achja als het goed is zijn de scholen weer begonnen..T regent nu dus niet weer gehoord. Tja als ik begon te krijsen en te janken kreeg ik gewoon een tik hoor.. hield ik wel op.. niets mis mee.

Ik wil mijn kind helemaal niet leren dat slaan ok is (ik vind dat namelijk niet ok, ik ben haar grote voorbeeld). Het werkte in de peuter- en kleutertijd prima om haar te negeren bij krijssessies. Juist omdat ze dan aandacht wilde en slaan is dan negatieve aandacht. Moet een beetje lachen (nou ja, een beeeeetje, best wel hard eigenlijk :D ) om mensen die het beter denken te weten (vooral als ze zelf geen kinderen hebben). Mijn dochter is een temperamentvol typje en eigenlijk is dat helemaal niet zo erg, alleen niet altijd handig als ze jong zijn en hun emoties nog niet goed kunnen uiten (en dan bv gaan krijsen). Inmiddels is ze bijna 9 en het is een schat van een kind. Nog steeds temperamentvol, maar ze uit zich heel goed, dus is heel duidelijk naar haar omgeving. Daar vind ik niets mis mee, ze weet wat wel en niet kan. Wil jij nou beweren dat ik het fout heb gedaan? Meid, krijg zelf een temperamentvol kind en succes ermee, zou ik zeggen. :D

Zie? Dit was toch echt wel gericht aan mij, terwijl ik geen woord over jou , of je kind heb gezegd. Zeer onvolwassen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:00

AustriaTrick schreef:
En nee niet 'amper' 19. Ik ben al wat ouder.

Gut ja, je wordt over 2,5 maand 20 :') Dat is niet helemaal wat Twiggy bedoelde hoor _O-

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:01

austriatrick, vecht dit lekker ergens anders uit of nog beter gedraag je zo volwassen als je je voelt en zeg niets, dit topic is er omdat ts raad vraagt niet om jou vechtpartijtjes.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:02

AustriaTrick, ik heb het al eerder uitgelegd, lees nou eens goed en vat niet alles zo persoonlijk op. Bij het woord 'mensen', denk je dat ik daar jou alleen mee bedoel? Wat jij wilt, hoor. Enne.... slaan vind ik inderdaad niet de oplossing. En daar blijf ik bij :j . Het levende bewijs zit hier bij me. Ik vind jou eigenlijk heel persoonlijk worden, vooral die rare opmerking over mijn dochter. Zou je even normaal willen doen, alsjeblieft?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:06

Hier ook af en toe een kleine krijserd. Hij is nog maar 1.5 dus ik kan nog ff. :D
Maar ik ga het dus ook niet de kop induwen. Hij krijst maar even. Ik vind ook dat hij echt wel recht mag hebben om boos te zijn zo af en toe. En hij weet nog geen manier om dat te uiten. Wel is het zaak natuurlijk om dat gedrag natuurlijk niet te belonen door hem alsnog zn zin te geven. Mocht het de spuigaten uitlopen dan neem ik m even mee naar binnen waar ie even naar hartelust zn gang kan gaan.

Mijn oude buren hebben wel 3 kinderen die een krijsend bestaan lijden tegen elkaar. Gelukkig is de jongste ondertussen een jaar of 10 en zijn we eindelijk van het gekrijs af, maar schreeuwen doen ze allemaal nog steeds aangezien ze niets anders geleerd hebben. Ze schreeuwen zo vanuit de woonkamer naar achter in de tuin als ze iets van elkaar moeten.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:13

Twiggy2008 schreef:
AustriaTrick, ik heb het al eerder uitgelegd, lees nou eens goed en vat niet alles zo persoonlijk op. Bij het woord 'mensen', denk je dat ik daar jou alleen mee bedoel? Wat jij wilt, hoor. Enne.... slaan vind ik inderdaad niet de oplossing. En daar blijf ik bij :j . Het levende bewijs zit hier bij me. Ik vind jou eigenlijk heel persoonlijk worden, vooral die rare opmerking over mijn dochter. Zou je even normaal willen doen, alsjeblieft?

Had je in je eerste post moeten zeggen, ik haat de discussies op bokt. Maar ik vind dit gewoon onterecht. Had je gelijk even moeten zeggen dat was het niet zo op mij gericht. En als ik aangevallen word bijt ik terug ja. Zo ben ik. Jij werd persoonlijk. Dus ik ook. Ieder zn eigen. Ik had iets volwassener kunnen reageren maar ik was even heel erg kwaad. Volgende keer graag wat duidelijker zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:15

Wijze les voor de volgende keer. Wat u niet wilt dat u geschiedt....

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:16

Mijn kinderen krijsen ook (of nou ja, 3 van de 4, alle drie een vorm van autisme) en dan maak ik het alleen maar erger als ik tegen ze ga praten, gewoon negeren en dan kalmeren ze vanzelf wel weer.