AustriaTrick schreef:Paar huizen verderop hebben wij ook zoon drama queen, de jochies van tegenover noooit last van, maar dat meiske van verderop, man, altijd janken en krijsen. Achja als het goed is zijn de scholen weer begonnen..T regent nu dus niet weer gehoord. Tja als ik begon te krijsen en te janken kreeg ik gewoon een tik hoor.. hield ik wel op.. niets mis mee.
Ik wil mijn kind helemaal niet leren dat slaan ok is (ik vind dat namelijk niet ok, ik ben haar grote voorbeeld). Het werkte in de peuter- en kleutertijd prima om haar te negeren bij krijssessies. Juist omdat ze dan aandacht wilde en slaan is dan negatieve aandacht. Moet een beetje lachen (nou ja, een beeeeetje, best wel hard eigenlijk
) om mensen die het beter denken te weten (vooral als ze zelf geen kinderen hebben). Mijn dochter is een temperamentvol typje en eigenlijk is dat helemaal niet zo erg, alleen niet altijd handig als ze jong zijn en hun emoties nog niet goed kunnen uiten (en dan bv gaan krijsen). Inmiddels is ze bijna 9 en het is een schat van een kind. Nog steeds temperamentvol, maar ze uit zich heel goed, dus is heel duidelijk naar haar omgeving. Daar vind ik niets mis mee, ze weet wat wel en niet kan. Wil jij nou beweren dat ik het fout heb gedaan? Meid, krijg zelf een temperamentvol kind en succes ermee, zou ik zeggen.
. Ik heb ervaring met een zeer energieke dochter met temperament. Krijsen kon ze (gelukkig niet elke dag, maar buien had ze) en dat had te maken met haar temperament en het niet kunnen uiten van emoties (wat ze nog hebben op 3-, 4-jarige leeftijd). Die druk je de kop niet in door te gaan slaan. Mijn dochter is inmiddels een stuk ouder en het is een heerlijk kind geworden. Hier lees ik meningen waar ik werkelijk niets mee kan en volgens die meningen zou ik mijn kind niet hebben opgevoed of weet-ik-veel-wat-voor-onzin-meer. Het tegendeel is waar. Slaan geloof ik niet in. Wel duidelijk en consequent zijn en bij hysterische kinderen de zaak gewoon compleet negeren, werkt prima. Mijn ervaring. Kan in elk geval zeggen dat ik er een prima kind aan heb overgehouden.
Het gaat Twiggy erom dat mensen die geen kinderen hebben allemaal precies weten hoe je een kind op moet voeden, maar als puntje bij paaltje komt... Dat lijkt me heel duidelijk. Beetje flauw, vind je niet?
hoe vrolijk ik ook zwaai hij barst in huilen uit als hij me ziet...
En nee niet 'amper' 19. Ik ben al wat ouder. En waarom een verstandige beslissing?