Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:45

Als mensen op de snelweg van baan verwisselen zonder knipperlicht. Achterop de motor is dat mijn grootste angst.
Of mensen die eerst van baan verwisselen, en dan hun knipperlicht uitsteken. Of oja, de variant waarbij ze hun knipperlicht uitsteken en gewoon gaan, ongeacht of er wat aankomt. :j

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:50

Amable schreef:
Tijdje geleden stond ik te wachten om linksaf te gaan. Tegenover me stonden fietsers die de weg over wilden steken en achter me stond nog een auto. Op het moment dat het vrij is rij ik rustig de weg op en rem voor de fietsers, zij zijn rechtdoorgaand verkeer en hebben dus voorrang op mij, afslaand verkeer. Je snapt het al, ondanks dat ik stil stond schoof ik iets later toch een stukje naar voren. De knal viel eigenlijk nog best mee... Dame achter me springt uit de auto "waarom rem jij nou ineens?! " Euh, d'r staan daar fietsers en die hebben voorrang... "ja, maar niemand geeft die ooit voorrang!" Da's geen reden om dan maar achterop te rijden hoor >;) Onvoorstelbaar vind ik dat dus, gewoon de regels weten maar er vanuit gaan dat niemand ze naleeft en dat zelf dus ook gewoon bewust niet doen. En ook wel ernstig dat ik dus blijkbaar 1 van de weinige ben die dat wel doet :roll:

Pff dat is ook erg zeg :S hoe is dat afgelopen?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:27

_Denise_ schreef:
Als mensen op de snelweg van baan verwisselen zonder knipperlicht. Achterop de motor is dat mijn grootste angst.
Of mensen die eerst van baan verwisselen, en dan hun knipperlicht uitsteken. Of oja, de variant waarbij ze hun knipperlicht uitsteken en gewoon gaan, ongeacht of er wat aankomt. :j

Kan ik me voorstellen op de moto dat je je niet altijd even veilig voelt.
Ik probeer dan ook altijd netjes opzij te gaan (in de mate van het mogelijke) als ik een motor achter me zie. Zeker in files!
Vind dat voetje dat dan uitgestoken wordt ook altijd zo schattig :D Meestal hoffelijke mensen, motards!

Mijn grootste irritatie is het ritsen.
Ja als het vak afgesloten is dan moet je niet inderdaad even de file illegaal gaan voorbijsteken en dan verwachten dat ik je ertussen ga laten.
Maar in België ritsen ook heel veel mensen incorrect!
Ipv in twee rijen aan te rijden en dan elk om beurt 1, gaan ze hier zo snel mogelijk op 't juiste vak.
En als ik dan correct rits (zo ver mogelijk doorrijden, dan invoegen) dan ben ik de kakmadam in m'n dikke jeep die er nog gauw even tussen wil. -O-
Nuja als ze gaan duwen duw ik lekker terug, even kijken of jij in je blikken doos het haalt tegen mijn 2-tonner :j

Tweede grootste irritatie is dat ze hier hoffelijker zijn naargelang je auto.
In een klein suzukitje word ik er niet tussen gelaten want "dat kan best nog even wachten"
In m'n de jeep ook niet want "weer zo een kakmadam die van't geld van haar vent leeft"
Maar in de sportauto van m'n vader wel want "anders heb ik ik een irritante, agressieve bestuurder achter me"

Jeetje Amable, is dat opgelost geraakt?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:42

Many schreef:
F_Orumster schreef:
Wij zijn verrijkt met een rotonde op.de.snelweg, waar je max 50 mag. Dat doet men weinig, waardoor.sowieso 1 richting en meestal 2 richtingen er bijna niet opkomen. Ik vind het dus erg leuk om keurig 50te rijden en.daarmee.loyaal te zijn naar de andere verkeersdeelnemers, maar ook.om die bmw rijder die op mijn bumper zit in zijn stuur te zien bijten. Helaas verwachten de andere richtingen niet altijd dat ik me aan de snelheid houd, en nemen ze de kans niet, maar toch.
Overigens is deze rotonde een grote civiele blunder imo.

Knooppunt Joure? :)) Vreselijk ding inderdaad, elke ochtend is het weer een drama om erop te komen. Ik rij, net als jij, altijd keurig 50. Gewoon omdat ik weet hoe vervelend het is als je er niet tussen komt omdat iedereen vrolijk 70 rijdt. Volgend jaar gaat 'ie op de schop dus dan zijn we er vanaf - ik ben alleen nu al bang voor de files die de wegwerkzaamheden gaan veroorzaken :=

de truck is om naast een vrachtwagen te gaan staan :)) als hij gaat, kan jij mee sjeezen :P
toen wij daar trouwens met een rouwstoet langs gingen waren er ook genoeg die hem er zo tussen knallen :oo dat was dus bijna aanrijding want me oom zet hem er wel voor }:)
maar, daar reden toch van die auto'tjes die daar constant rondjes reden om daar ruimte te geven? of is dat al weer weg :+

Amable

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:49

Gewoon verzekeringswerk, ze was meer dan schuldig natuurlijk, ze zat achterop, da's in de meeste gevallen sowieso al fout. Maar ik vond de hele houding zo maf. Heb eerder iemand achterop gehad maar die maakte direct excuses, dat 'ie niet voldoende opgelet had en te laat reageerde enzo. Tja, oliebol happens, maar zij had echt zoiets van, hoe kun je hier nou stoppen?!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:54

Op de snelweg, knooppunt naar een andere snelweg. Tussen de afslag en de oprit zit je dan dus even op een 2-baans weg met een fikse bocht erin. Omdat degene voor mij echt met een slakkengangetje reed, besloot ik die in te halen, ik reed gewoon de maximale snelheid.
Ik keek ook netjes regelmatig in mijn achteruitkijkspiegel en zag daar een andere auto met behoorlijk hoge snelheid op mij af komen, maar ja, ik was nog bezig met inhalen en kon dus niet aan de kant.

Auto bleek nog veel sneller te rijden dan dat ik had ingeschat, want in de twee seconden dat ik even voor en naast me keek, zat de andere auto zo ongeveer ín mijn bumper. Blijkbaar ging ik niet snel genoeg naar zijn smaak, want voordat ik hem überhaupt kon zien werd direct ook maar het groot licht aan gedaan. Het was avond en de snelweg had op dat punt geen lantaarnpalen, ik schrok me dus echt kapot!

Gelukkig schrok ik wel heel erg, maar deed ik verder niets. In een bocht, met de vangrail direct links, een auto rechts en een andere auto zo dicht achter me..... remmen of sturen had allebei gegarandeerd een ongeluk opgeleverd!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:03

Ik erger me dood aan mensen op snelwegen, maar ook op tweebaans provinciale wegen die hun voorganger met éen of twee kilometer per uur sneller inhalen. Of mensen die links aan blijven houden terwijl ze al láng en breed naar rechts hadden gekund.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:20

unihorses schreef:
de truck is om naast een vrachtwagen te gaan staan :)) als hij gaat, kan jij mee sjeezen :P
toen wij daar trouwens met een rouwstoet langs gingen waren er ook genoeg die hem er zo tussen knallen :oo dat was dus bijna aanrijding want me oom zet hem er wel voor }:)
maar, daar reden toch van die auto'tjes die daar constant rondjes reden om daar ruimte te geven? of is dat al weer weg :+

In de spits 's avonds rijden er soms inderdaad verkeershulpdiensten.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:28

Rijdt Rijkwaterstaat nog steeds bij Knooppunt Joure? Meende dat ze daarmee gestopt waren.

Ook leuk: iemand die op diezelfde beruchte rotonde bedenkt dat ie toch op de verkeerde baan zit, echter mij niet naast zich zag rijden. Schrok me te pletter. :=

Ik ben bang dat er nog eens een dag komt dat je wordt neergestoken omdat je je aan de snelheidslimiet houdt. Wat een agressie in het verkeer, en dan rijd ik nog maar 40 km woon-werkverkeer per dag. Overigens is de auto een verademing t.o.v. het fietsverkeer in mijn vorige woonplaats. Kamikaze was dat. :=
Laatst bijgewerkt door Puera op 12-08-13 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:36

Af en toe rijden ze er nog, maar ik zie ze minder dan een jaar geleden.

Dat is ook altijd fijn ja Puera. Ik werd laatst bijna aangereden door iemand die dacht dat ze nog wel even de rotonde op kon knallen, maar mij dus even niet gezien had. Piepende remmen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:12

Puera schreef:
Rijdt Rijkwaterstaat nog steeds bij Knooppunt Joure? Meende dat ze daarmee gestopt waren.

Ik zie ze inderdaad nooit meer, maar dacht dat dat met de vakantie te maken had. Afgelopen tijd stonden ze veel te tellen langs de A7, alle op en afritten.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:17

Roulette_ schreef:
Op de snelweg, knooppunt naar een andere snelweg. Tussen de afslag en de oprit zit je dan dus even op een 2-baans weg met een fikse bocht erin. Omdat degene voor mij echt met een slakkengangetje reed, besloot ik die in te halen, ik reed gewoon de maximale snelheid.
Ik keek ook netjes regelmatig in mijn achteruitkijkspiegel en zag daar een andere auto met behoorlijk hoge snelheid op mij af komen, maar ja, ik was nog bezig met inhalen en kon dus niet aan de kant.

Auto bleek nog veel sneller te rijden dan dat ik had ingeschat, want in de twee seconden dat ik even voor en naast me keek, zat de andere auto zo ongeveer ín mijn bumper. Blijkbaar ging ik niet snel genoeg naar zijn smaak, want voordat ik hem überhaupt kon zien werd direct ook maar het groot licht aan gedaan. Het was avond en de snelweg had op dat punt geen lantaarnpalen, ik schrok me dus echt kapot!

Gelukkig schrok ik wel heel erg, maar deed ik verder niets. In een bocht, met de vangrail direct links, een auto rechts en een andere auto zo dicht achter me..... remmen of sturen had allebei gegarandeerd een ongeluk opgeleverd!

Ook zo lekker idd! Je verwacht idd dat mensen te hard rijden, maar zó hard.. Snap ik dat je dan schrikt..

Ik was altijd bang om te niesen in de auto omdat ik dan dacht dat ik dan van schrik per ongeluk een ruk aan het stuur zou geven :+ :Y)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:32

Waar ik helemaal gestoord van word is die mensen die op een 3 (of 4 of 5) snelbaansweg niet helemaal naar rechts gaan terwijl er rechts echt een uitgestorven vlakte is. Ik rij wel altijd braaf gewoon rechts (want meestal rijd ik niet zo heel hard) en dan moet je 2 banen of opzij om iemand in te halen die zo mogelijk nog langzamer rijd. Om daarna vervolgens weer zo'n irritant knipperende audi/volvo in je bumper te krijgen omdat je de maximum snelheid rijd op de linkerbaan 8)7. Dat gebeurt vooral vaak als er rechts een spitstrook is.

En van die mensen die meteen boos worden als je gewoon normaal remt/afremt omdat ze zich schijnbaar helemaal de paasei schrikken. Dat snap ik echt niet, net als het voorbeeld dat je voorganger (onterecht) voorrang verleent om je daar dan aan te gaan ergeren, hou gewoon afstand en let dan gewoon op is er niets aan de hand :? .

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:12

Waar ik ècht een hekel aan heb: blonde k*tten die het kennerlijk niet nodig vinden om over hun schouder te kijken bij het terug voegen op de rechterbaan (na mij langzaam in te halen, ze was me gewoon nog niet voorbij), mij bijna van de weg afduwen om vervolgens het stuur los te laten (op een snelweg :roll:) om een heleboel vervelende handgebaren te maken. Maak dan gewoon een gebaar 'sorry, mijn fout'. Dan word ik niet woest en hoeft zij haar stuur niet los te laten (op een snelweg :roll:).
Bij het stoplicht even uitgestapt en netjes om haar excuses gevraagd, toen kon ik terplekke doodvallen en aids krijgen. 'Prima, ik hoop dat je straks weer zo goed op let en dat er dan een vrachtwagen rechts van je rijdt. Karma bestaat weetje.'

En inderdaad de knipperlichtjes die niet op elke auto als extra optie lijken te zitten ;).

En gewoon de algehele 'ik gun jou het licht niet in de ogen' houding in het verkeer. Als iedereen een pietsje meer rekening zou houden met elkaar, word het een stuk beter vertoeven op de weg. En misschien word het dan ook wel een stuk gezelliger ;).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:16

liedje89 schreef:
Waar ik helemaal gestoord van word is die mensen die op een 3 (of 4 of 5) snelbaansweg niet helemaal naar rechts gaan terwijl er rechts echt een uitgestorven vlakte is. Ik rij wel altijd braaf gewoon rechts (want meestal rijd ik niet zo heel hard) en dan moet je 2 banen of opzij om iemand in te halen die zo mogelijk nog langzamer rijd. Om daarna vervolgens weer zo'n irritant knipperende audi/volvo in je bumper te krijgen omdat je de maximum snelheid rijd op de linkerbaan 8)7. Dat gebeurt vooral vaak als er rechts een spitstrook is.

En van die mensen die meteen boos worden als je gewoon normaal remt/afremt omdat ze zich schijnbaar helemaal de paasei schrikken. Dat snap ik echt niet, net als het voorbeeld dat je voorganger (onterecht) voorrang verleent om je daar dan aan te gaan ergeren, hou gewoon afstand en let dan gewoon op is er niets aan de hand :? .

maar... meestal met 4 stroken dan moet je voor een bepaalde richting op de 3e en 4e baan bijv. rijden. dan ga ik echt niet zigzaggend door het verkeer om zonodig helemaal rechts te rijden... dan rij ik gewoon op de 3e baan, het rechts van mijn bestemming.
op weg naar vakantie een vrachtwagen die 3 vrachtwagens in ging halen... duurde 10 minuten en hij was er nog niet voorbij... toen is de vrachtwagen op de rechterbaan maar in gaan houden om hem er tussen te laten _-:(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:43

Knipperlichten. Of het ontbreken van. Want dat schakelaartje overhalen is ENORM zwaar en vermoeiend. Luie donders |o
Mensen die niet helemaal naar rechts gaan terwijl er zeeën van ruimte is (maar 3 kilometer voor hun een vrachtwagen rijdt, die maar 90 rijdt, en zij 100, DUSSSS blijven ze maar rijden waar ze rijden - snelweg zo vol op die manier.
Mensen die in je achterbak gaan rijden terwijl je voor je ook gewoon auto's rijden en je dus niet harder kan, je aan het inhalen bent, en gewoon de juiste snelheid rijdt (zit er altijd iets boven). Idioten die je dan toch van de weg proberen af te rijden, want die moeten zo nodig 150 :x En dan helemaal irritant als ze dusdanig in je achterbak zitten, dat je - ondanks dat je aan het inhalen bent - even snel terug naar rechts gaat zodat ze even bij kunnen gassen en er langs kunnen schieten - maar dat ze je dan vervolgens klem rijden, omdat je dan opeens toch neit meer zo'n haast hebben. Ik doe dat dus ook niet meer.
Mensen die niet de snelheid rijden op wegen waar je niet kan inhalen :o 60 als je 80 mag bijvoorbeeld. Frustrerend :o

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:53

Tancreda4 schreef:
Knipperlichten. Of het ontbreken van. Want dat schakelaartje overhalen is ENORM zwaar en vermoeiend. Luie donders |o
Mensen die niet helemaal naar rechts gaan terwijl er zeeën van ruimte is (maar 3 kilometer voor hun een vrachtwagen rijdt, die maar 90 rijdt, en zij 100, DUSSSS blijven ze maar rijden waar ze rijden - snelweg zo vol op die manier.
Mensen die in je achterbak gaan rijden terwijl je voor je ook gewoon auto's rijden en je dus niet harder kan, je aan het inhalen bent, en gewoon de juiste snelheid rijdt (zit er altijd iets boven). Idioten die je dan toch van de weg proberen af te rijden, want die moeten zo nodig 150 :x En dan helemaal irritant als ze dusdanig in je achterbak zitten, dat je - ondanks dat je aan het inhalen bent - even snel terug naar rechts gaat zodat ze even bij kunnen gassen en er langs kunnen schieten - maar dat ze je dan vervolgens klem rijden, omdat je dan opeens toch neit meer zo'n haast hebben. Ik doe dat dus ook niet meer.
Mensen die niet de snelheid rijden op wegen waar je niet kan inhalen :o 60 als je 80 mag bijvoorbeeld. Frustrerend :o

Ik doe dat dus ook niet meer, ga echt niet meer voor ze op zij, als ik gewoon de goede snelheid rijdt (en idd vaak ietsjes erboven) dan blijven ze maar lekker even achter mij :D :+ want idd dat klem rijden is nog vervelender...

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:49

Traiectum schreef:
Vanochtend nog, een vrachtwagen die zo aan het bumperkleven was dat 'ie bijna in m'n kofferbak reed. Dan zit je niet op je gemak in een Citroën C1-tje :=

Ik praat het gedrag van de vrachtwagenchauffeur zeker niet goed en ken de situatie ook niet (op de snelweg of waar dit gebeurd is). En ik wil je ook niet aanvallen maar een vrachtwagenchauffeur kan een auto niet zomaar inhalen die te 'langzaam' rijd. En daarbij heeft een vrachtwagenchauffeur wel degelijk meestal zijn tijd nodig op een dag.

Maar kan me voorstellen dat je dan niet prettig zit in een auto maar het heeft ook een kant voor de vrachtwagenchauffeur.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:54

Ik erger me kapot aan mensen die inhalen met de cruise control aan.
Degene die ze inhalen rijdt 100, de persoon met de cruise control 101 km/h.
En ze verdommen het om gas te geven, want dan moeten ze de cc opnieuw instellen.... _-:(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:58

Oh, ook zo iets: mensen die op de weg met van alles bezig zijn behalve met autorijden. Wat is het vreemdst wat jullie iemand hebben zien doen achter het stuur?
Ik vond de man die zijn veel te lange baard zat te scheren met een niet zo sterk scheerapparaat erg vermakelijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:03

Dat verhaal in de openingspost is te herkenbaar! :))
Ik erger me sowieso gauw aan andere weggebruikers, maar in mijn top 3 staat toch wel:

- Mensen (vaak mannen..) die harder gaan rijden als je ze wil inhalen
- Notoire linksrijders die net aan de toegestane snelheid rijden
- Bumperklevers én mensen die zo langzaam rijden dat de auto zowat afslaat

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:06

unihorses schreef:
maar... meestal met 4 stroken dan moet je voor een bepaalde richting op de 3e en 4e baan bijv. rijden. dan ga ik echt niet zigzaggend door het verkeer om zonodig helemaal rechts te rijden... dan rij ik gewoon op de 3e baan, het rechts van mijn bestemming.

En dit is mijn grootste ergenis. Mensen die al ergens in het midden gaan rijden omdat 5 km verderop hun afslag komt. Dan moet je daar dus helemaal om heen rijden omdat rechts inhalen nou eenmaal niet mag. Je zet al het verkeer vast als je op deze manier auto rijdt.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:41

Optiwolk schreef:
Meestal hoffelijke mensen, motards!

Hier niet echt.. We hebben hier een nogal slingerende 80-weg, bijna altijd beide kanten op druk. Logisch dus dat de hele weg een doorgetrokken streep heeft, inhalen kan er levensgevaarlijk zijn. Gebeurt me daar regelmatig dat motoren je willen inhalen op plekken waar je niks kunt zien of zelfs als t nét tussen de tegemoetkomende auto en mij door kan. Ik ben elke keer weer opgelucht dat de motorrijder en mijn bumper er ongeschonden vanaf komen..

En de klassieker: op een 3-baans snelweg waar je 100 mag op de linkerhand inhalen met ongeveer 105-110, de beide andere stroken zijn zo goed als vol en gaan niet harder dan 95. De Mercedes achter mij vond het nodig om met knipperende lampen op mijn achterkant af te stormen, alsof ik aan de kant zou kunnen (en willen). Vooral de blik in de ogen en de lieve middelvingers als ik na het inhalen gewoon direct naar rechts ga, ik zwaai dan altijd maar vriendelijk terug en heb medelijden met zulke mensen. Die hebben t toch zo zwaar met zichzelf!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:11

dark_moon schreef:
Traiectum schreef:
Vanochtend nog, een vrachtwagen die zo aan het bumperkleven was dat 'ie bijna in m'n kofferbak reed. Dan zit je niet op je gemak in een Citroën C1-tje :=

Ik praat het gedrag van de vrachtwagenchauffeur zeker niet goed en ken de situatie ook niet (op de snelweg of waar dit gebeurd is). En ik wil je ook niet aanvallen maar een vrachtwagenchauffeur kan een auto niet zomaar inhalen die te 'langzaam' rijd. En daarbij heeft een vrachtwagenchauffeur wel degelijk meestal zijn tijd nodig op een dag.

Maar kan me voorstellen dat je dan niet prettig zit in een auto maar het heeft ook een kant voor de vrachtwagenchauffeur.

Nou nee. Het is een 80 km snelweg, ik reed 95 en hij kwam steeds dichterbij. We reden dus allebei al te hard, en ik had gráág m'n gaspedaal verder ingedrukt - al was het maar om die joekel uit m'n kofferbak te krijgen - maar door de rij auto's voor en naast me ging dat niet. Ik sta over het algemeen ook aan de kant van de vrachtwagens, maar ik kon geen kant op en hij was echt gevaarlijk bezig. In geval van een noodstop was 'ie dwars over me heen gereden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:13

jorika1986 schreef:
Ik erger me kapot aan mensen die inhalen met de cruise control aan.
Degene die ze inhalen rijdt 100, de persoon met de cruise control 101 km/h.
En ze verdommen het om gas te geven, want dan moeten ze de cc opnieuw instellen.... _-:(

eeeh, als je gas geeft, versnel je, laat je gas los zat hij gewoon weer naar die 101 km :)

Sleeper schreef:
unihorses schreef:

En dit is mijn grootste ergenis. Mensen die al ergens in het midden gaan rijden omdat 5 km verderop hun afslag komt. Dan moet je daar dus helemaal om heen rijden omdat rechts inhalen nou eenmaal niet mag. Je zet al het verkeer vast als je op deze manier auto rijdt.

volgensmij hebben we het dan over wat anders... ik heb het echt over bij de knooppunten :) ff denken waar ik langs ben gegaan? eeh, knooppunt hoevenlaken enzo, breda etc. daar moet ik toch echt op die stroken gaan rijden :)

vandaag trouwens was het weer ga sneller ga sneller! alsof je aan de snelheid houden een crime is