Of mensen die eerst van baan verwisselen, en dan hun knipperlicht uitsteken. Of oja, de variant waarbij ze hun knipperlicht uitsteken en gewoon gaan, ongeacht of er wat aankomt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Amable schreef:Tijdje geleden stond ik te wachten om linksaf te gaan. Tegenover me stonden fietsers die de weg over wilden steken en achter me stond nog een auto. Op het moment dat het vrij is rij ik rustig de weg op en rem voor de fietsers, zij zijn rechtdoorgaand verkeer en hebben dus voorrang op mij, afslaand verkeer. Je snapt het al, ondanks dat ik stil stond schoof ik iets later toch een stukje naar voren. De knal viel eigenlijk nog best mee... Dame achter me springt uit de auto "waarom rem jij nou ineens?! " Euh, d'r staan daar fietsers en die hebben voorrang... "ja, maar niemand geeft die ooit voorrang!" Da's geen reden om dan maar achterop te rijden hoorOnvoorstelbaar vind ik dat dus, gewoon de regels weten maar er vanuit gaan dat niemand ze naleeft en dat zelf dus ook gewoon bewust niet doen. En ook wel ernstig dat ik dus blijkbaar 1 van de weinige ben die dat wel doet
_Denise_ schreef:Als mensen op de snelweg van baan verwisselen zonder knipperlicht. Achterop de motor is dat mijn grootste angst.
Of mensen die eerst van baan verwisselen, en dan hun knipperlicht uitsteken. Of oja, de variant waarbij ze hun knipperlicht uitsteken en gewoon gaan, ongeacht of er wat aankomt.
Meestal hoffelijke mensen, motards!

Many schreef:F_Orumster schreef:Wij zijn verrijkt met een rotonde op.de.snelweg, waar je max 50 mag. Dat doet men weinig, waardoor.sowieso 1 richting en meestal 2 richtingen er bijna niet opkomen. Ik vind het dus erg leuk om keurig 50te rijden en.daarmee.loyaal te zijn naar de andere verkeersdeelnemers, maar ook.om die bmw rijder die op mijn bumper zit in zijn stuur te zien bijten. Helaas verwachten de andere richtingen niet altijd dat ik me aan de snelheid houd, en nemen ze de kans niet, maar toch.
Overigens is deze rotonde een grote civiele blunder imo.
Knooppunt Joure?Vreselijk ding inderdaad, elke ochtend is het weer een drama om erop te komen. Ik rij, net als jij, altijd keurig 50. Gewoon omdat ik weet hoe vervelend het is als je er niet tussen komt omdat iedereen vrolijk 70 rijdt. Volgend jaar gaat 'ie op de schop dus dan zijn we er vanaf - ik ben alleen nu al bang voor de files die de wegwerkzaamheden gaan veroorzaken
als hij gaat, kan jij mee sjeezen 
dat was dus bijna aanrijding want me oom zet hem er wel voor
unihorses schreef:de truck is om naast een vrachtwagen te gaan staanals hij gaat, kan jij mee sjeezen
toen wij daar trouwens met een rouwstoet langs gingen waren er ook genoeg die hem er zo tussen knallendat was dus bijna aanrijding want me oom zet hem er wel voor
![]()
maar, daar reden toch van die auto'tjes die daar constant rondjes reden om daar ruimte te geven? of is dat al weer weg

Roulette_ schreef:Op de snelweg, knooppunt naar een andere snelweg. Tussen de afslag en de oprit zit je dan dus even op een 2-baans weg met een fikse bocht erin. Omdat degene voor mij echt met een slakkengangetje reed, besloot ik die in te halen, ik reed gewoon de maximale snelheid.
Ik keek ook netjes regelmatig in mijn achteruitkijkspiegel en zag daar een andere auto met behoorlijk hoge snelheid op mij af komen, maar ja, ik was nog bezig met inhalen en kon dus niet aan de kant.
Auto bleek nog veel sneller te rijden dan dat ik had ingeschat, want in de twee seconden dat ik even voor en naast me keek, zat de andere auto zo ongeveer ín mijn bumper. Blijkbaar ging ik niet snel genoeg naar zijn smaak, want voordat ik hem überhaupt kon zien werd direct ook maar het groot licht aan gedaan. Het was avond en de snelweg had op dat punt geen lantaarnpalen, ik schrok me dus echt kapot!
Gelukkig schrok ik wel heel erg, maar deed ik verder niets. In een bocht, met de vangrail direct links, een auto rechts en een andere auto zo dicht achter me..... remmen of sturen had allebei gegarandeerd een ongeluk opgeleverd!
. Dat gebeurt vooral vaak als er rechts een spitstrook is.
.
) om een heleboel vervelende handgebaren te maken. Maak dan gewoon een gebaar 'sorry, mijn fout'. Dan word ik niet woest en hoeft zij haar stuur niet los te laten (op een snelweg
).
.
. liedje89 schreef:Waar ik helemaal gestoord van word is die mensen die op een 3 (of 4 of 5) snelbaansweg niet helemaal naar rechts gaan terwijl er rechts echt een uitgestorven vlakte is. Ik rij wel altijd braaf gewoon rechts (want meestal rijd ik niet zo heel hard) en dan moet je 2 banen of opzij om iemand in te halen die zo mogelijk nog langzamer rijd. Om daarna vervolgens weer zo'n irritant knipperende audi/volvo in je bumper te krijgen omdat je de maximum snelheid rijd op de linkerbaan. Dat gebeurt vooral vaak als er rechts een spitstrook is.
En van die mensen die meteen boos worden als je gewoon normaal remt/afremt omdat ze zich schijnbaar helemaal de paasei schrikken. Dat snap ik echt niet, net als het voorbeeld dat je voorganger (onterecht) voorrang verleent om je daar dan aan te gaan ergeren, hou gewoon afstand en let dan gewoon op is er niets aan de hand.
En dan helemaal irritant als ze dusdanig in je achterbak zitten, dat je - ondanks dat je aan het inhalen bent - even snel terug naar rechts gaat zodat ze even bij kunnen gassen en er langs kunnen schieten - maar dat ze je dan vervolgens klem rijden, omdat je dan opeens toch neit meer zo'n haast hebben. Ik doe dat dus ook niet meer.
60 als je 80 mag bijvoorbeeld. Frustrerend
Tancreda4 schreef:Knipperlichten. Of het ontbreken van. Want dat schakelaartje overhalen is ENORM zwaar en vermoeiend. Luie donders![]()
Mensen die niet helemaal naar rechts gaan terwijl er zeeën van ruimte is (maar 3 kilometer voor hun een vrachtwagen rijdt, die maar 90 rijdt, en zij 100, DUSSSS blijven ze maar rijden waar ze rijden - snelweg zo vol op die manier.
Mensen die in je achterbak gaan rijden terwijl je voor je ook gewoon auto's rijden en je dus niet harder kan, je aan het inhalen bent, en gewoon de juiste snelheid rijdt (zit er altijd iets boven). Idioten die je dan toch van de weg proberen af te rijden, want die moeten zo nodig 150En dan helemaal irritant als ze dusdanig in je achterbak zitten, dat je - ondanks dat je aan het inhalen bent - even snel terug naar rechts gaat zodat ze even bij kunnen gassen en er langs kunnen schieten - maar dat ze je dan vervolgens klem rijden, omdat je dan opeens toch neit meer zo'n haast hebben. Ik doe dat dus ook niet meer.
Mensen die niet de snelheid rijden op wegen waar je niet kan inhalen60 als je 80 mag bijvoorbeeld. Frustrerend
want idd dat klem rijden is nog vervelender... Traiectum schreef:Vanochtend nog, een vrachtwagen die zo aan het bumperkleven was dat 'ie bijna in m'n kofferbak reed. Dan zit je niet op je gemak in een Citroën C1-tje

unihorses schreef:maar... meestal met 4 stroken dan moet je voor een bepaalde richting op de 3e en 4e baan bijv. rijden. dan ga ik echt niet zigzaggend door het verkeer om zonodig helemaal rechts te rijden... dan rij ik gewoon op de 3e baan, het rechts van mijn bestemming.
Optiwolk schreef:Meestal hoffelijke mensen, motards!
dark_moon schreef:Traiectum schreef:Vanochtend nog, een vrachtwagen die zo aan het bumperkleven was dat 'ie bijna in m'n kofferbak reed. Dan zit je niet op je gemak in een Citroën C1-tje
Ik praat het gedrag van de vrachtwagenchauffeur zeker niet goed en ken de situatie ook niet (op de snelweg of waar dit gebeurd is). En ik wil je ook niet aanvallen maar een vrachtwagenchauffeur kan een auto niet zomaar inhalen die te 'langzaam' rijd. En daarbij heeft een vrachtwagenchauffeur wel degelijk meestal zijn tijd nodig op een dag.
Maar kan me voorstellen dat je dan niet prettig zit in een auto maar het heeft ook een kant voor de vrachtwagenchauffeur.
jorika1986 schreef:Ik erger me kapot aan mensen die inhalen met de cruise control aan.
Degene die ze inhalen rijdt 100, de persoon met de cruise control 101 km/h.
En ze verdommen het om gas te geven, want dan moeten ze de cc opnieuw instellen....
Sleeper schreef:unihorses schreef:maar... meestal met 4 stroken dan moet je voor een bepaalde richting op de 3e en 4e baan bijv. rijden. dan ga ik echt niet zigzaggend door het verkeer om zonodig helemaal rechts te rijden... dan rij ik gewoon op de 3e baan, het rechts van mijn bestemming.
En dit is mijn grootste ergenis. Mensen die al ergens in het midden gaan rijden omdat 5 km verderop hun afslag komt. Dan moet je daar dus helemaal om heen rijden omdat rechts inhalen nou eenmaal niet mag. Je zet al het verkeer vast als je op deze manier auto rijdt.
ff denken waar ik langs ben gegaan? eeh, knooppunt hoevenlaken enzo, breda etc. daar moet ik toch echt op die stroken gaan rijden