amyz schreef:Ligt eraan... een huis moet goed voelen.
Vorige huis liep ik regelmatig met groot mes in mn handen, altijd doodsbang als ik daar alleen was. Was nieuwbouw, wij waren tweede bewoners en vorige gezin was écht niks geks mee gebeurd maar de sfeer was gewoon....brr. Naderhand heeft mn moeder ook toegegeven dat ze zich nooit echt fijn voelde daar. Het wilde op de één of andere manier ook maar niet gezellig worden in huis..
Huidige huis gingen we voor het eerst effe gauw bekijken op zo'n donkere herfstavond. T stond leeg, tuin behoorlijk verwilderd...alle ingredienten voor een spooky gevoel zeg maar. Maar gek genoeg voelde het juist meteen heel goed! En nog steeds... Iedereen die hier binnen komt zegt ook altijd dat ze zich zo prettig en welkom voelen hier en zo ervaren wij dat ook: alsof het huis je elke keer weer omarmt. En dit is een veel ouder huis....
t is maar net wat er in heeft gezeten en welk gevoel het heeft gewonnen zeg maar. Nare dingen/sterfgevallen ontkom je vaak toch niet aan maar een oude baas die in zn slaap overlijdt zal vermoedelijk geen nare energie achterlaten

Ik weet niet... Heb echt vrij veel gekke dingen meegemaakt. Ben heel nuchter ingesteld maar sommige dingen.....brr.
Zou voor mij gewoon heel belangrijk zijn dat het huis goed voelt. Een huis moet je vanaf de eerste keer verwelkomen en als dat zo is is het goed, wat er ook gebeurd is..

je weet nooit wat de vorige eigenaren in je vorig huis hebben gedaan,, hoe netjes deze mensen ook kunnen zijn... je weet nooit wie je tegenover je hebt staan,,,;)
mirim schreef:Het huis waar het hier om gaat is een vervallen oud boerderijtje, waar nu al een paar jaar geen onderhoud aan is gedaan. Het land ligt braak( dat maakt dan niets uit) de stallen/ schuren zijn gesloopt.
Ik snap best dat het nog steeds niet verkocht is. Je koopt in principe een stuk grond, het huis zal gesloopt moeten worden of grondig aangepast of verbouwd.
Er zullen nuchtere mensen genoeg zijn die niet om ' het verhaal' geven, maar het is me nog al een werk om er weer wat van te maken.....
als je zo'n grond toch echt met een prikkie kunt kopen is een eigen woning laten bouwen echt niet veel geld.
en als je dan ook nog wat vrienden/kennissen die handig zijn bouwen je zo een huis etc
suuzepuus schreef:als je een huis via Funda vindt staat er geen verhaal bij wat de geschiedenis is. achteraf kun je van alles te horen krijgen maar het zou mij niet in de weg staan er te gaan kijken!
een huis met een verhaal verkoopt niet
ik ken iemand die heeft ook een huisje gekocht, had heel lang leeggestaan omdat iedereen wist wat daar was gebeurd.
diegene kwamen niet uit dat dorp en wisten het verhaal dus niet. ze hadden het huis gekocht en naderhand bleek dat hun jongste kind iedere nacht schreeuwend wakker,,, de buren hadden toen verteld wat er was gebeurd..
kind was van de trap af gegooid door moeder, (dood dus) die moeder is zeer psychische
blijkbaar schold die moeder ook de hele dag op haar kinderen. moeder loopt nog steeds vrij rond, wat ik heel erg vind
de huidige eigenaren ( diegene die ik dus ken), hebben het huis 'schoongemaakt' en toen is er niets meer gebeurd
Hevonen schreef:Wij hebben dat meegemaakt. Toen we ons eerste huis kochten, een oude boerderij in zeer matige staat, wisten we van niks. Pas een paar weken na de verkoop vertelde de verkoper dat hij het huis voor een prikkie had gekocht van de weduwe van de man die zelfmoord had gepleegd... in ons huis... je kunt aan de sporen nog zien waar hij zich verhangen heeft.
Ik had daar in het begin veel moeite mee. Mijn toenmalige echtgenoot was heel veel weg en ik zat daar met 3 kleine kinderen. Ik had zoiets van: 'Ik was hier graag weggebleven, als jij geen zelfmoord had gepleegd', de man was pas voorin de dertig geweest.
Het heeft echt wel een jaar geduurd ofzo voor ik aan het idee was gewend.
De verkoper heeft ons een normale prijs berekend, maar wij wisten dan ook niets hierover.
Ik vind dat niet netjes om achteraf zoiets te moeten horen. Het was pas een paar maanden daarvoor gebeurd.
oei heftig
Lynn_Nikita schreef:In mijn eerste koophuis was iemand overleden, junk met 20tal katten, die pas na enkele dagen dood zijn gevonden werd. Hele huis was afgeleefd. ik heb het huis vrij goedkoop kunnen kopen en alles opgeknapt. Was gelukkig wel al gedeeltelijk gestript en prof. gereinigd al stonk het nog uren in de wind naar kattenpis en kwam k madenpoppen tegen achter de plinten
Bij een huis waar kinderen in vermoord zijn, zoals bij mijn oma tegenover, weet ik niet of ik dit zou willen
dat weet je bijna nooit van te voren ..