'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:41

Resistance schreef:
Ik heb zelf een huis met een verhaal. Sinds 7 jaar hebben wij een huis in Zweden, wat er al sinds 1700 staat. In de tweede wereldoorlog is er nogal wat gebeurd hier... maar ach, dat is het verleden. Wel kwamen we allemaal hakenkruizen tegen op de muren, maar die hebben we weggewerkt. Het huis is inmiddels prachtig, en we hebben er een B&B van gemaakt. Fijnste plek om te zijn! :)

ruig... zo'n huis wil ik ook wel hebben.. weinig huizen die de oude stempel er nog in hebben zitten ben ik bang voor

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:58

amyz schreef:
Ligt eraan... een huis moet goed voelen.
Vorige huis liep ik regelmatig met groot mes in mn handen, altijd doodsbang als ik daar alleen was. Was nieuwbouw, wij waren tweede bewoners en vorige gezin was écht niks geks mee gebeurd maar de sfeer was gewoon....brr. Naderhand heeft mn moeder ook toegegeven dat ze zich nooit echt fijn voelde daar. Het wilde op de één of andere manier ook maar niet gezellig worden in huis..

Huidige huis gingen we voor het eerst effe gauw bekijken op zo'n donkere herfstavond. T stond leeg, tuin behoorlijk verwilderd...alle ingredienten voor een spooky gevoel zeg maar. Maar gek genoeg voelde het juist meteen heel goed! En nog steeds... Iedereen die hier binnen komt zegt ook altijd dat ze zich zo prettig en welkom voelen hier en zo ervaren wij dat ook: alsof het huis je elke keer weer omarmt. En dit is een veel ouder huis....
t is maar net wat er in heeft gezeten en welk gevoel het heeft gewonnen zeg maar. Nare dingen/sterfgevallen ontkom je vaak toch niet aan maar een oude baas die in zn slaap overlijdt zal vermoedelijk geen nare energie achterlaten :+

Ik weet niet... Heb echt vrij veel gekke dingen meegemaakt. Ben heel nuchter ingesteld maar sommige dingen.....brr.
Zou voor mij gewoon heel belangrijk zijn dat het huis goed voelt. Een huis moet je vanaf de eerste keer verwelkomen en als dat zo is is het goed, wat er ook gebeurd is.. :)

je weet nooit wat de vorige eigenaren in je vorig huis hebben gedaan,, hoe netjes deze mensen ook kunnen zijn... je weet nooit wie je tegenover je hebt staan,,,;)

mirim schreef:
Het huis waar het hier om gaat is een vervallen oud boerderijtje, waar nu al een paar jaar geen onderhoud aan is gedaan. Het land ligt braak( dat maakt dan niets uit) de stallen/ schuren zijn gesloopt.
Ik snap best dat het nog steeds niet verkocht is. Je koopt in principe een stuk grond, het huis zal gesloopt moeten worden of grondig aangepast of verbouwd.
Er zullen nuchtere mensen genoeg zijn die niet om ' het verhaal' geven, maar het is me nog al een werk om er weer wat van te maken.....

als je zo'n grond toch echt met een prikkie kunt kopen is een eigen woning laten bouwen echt niet veel geld.
en als je dan ook nog wat vrienden/kennissen die handig zijn bouwen je zo een huis etc

suuzepuus schreef:
als je een huis via Funda vindt staat er geen verhaal bij wat de geschiedenis is. achteraf kun je van alles te horen krijgen maar het zou mij niet in de weg staan er te gaan kijken!

een huis met een verhaal verkoopt niet

ik ken iemand die heeft ook een huisje gekocht, had heel lang leeggestaan omdat iedereen wist wat daar was gebeurd.
diegene kwamen niet uit dat dorp en wisten het verhaal dus niet. ze hadden het huis gekocht en naderhand bleek dat hun jongste kind iedere nacht schreeuwend wakker,,, de buren hadden toen verteld wat er was gebeurd..
kind was van de trap af gegooid door moeder, (dood dus) die moeder is zeer psychische
blijkbaar schold die moeder ook de hele dag op haar kinderen. moeder loopt nog steeds vrij rond, wat ik heel erg vind
de huidige eigenaren ( diegene die ik dus ken), hebben het huis 'schoongemaakt' en toen is er niets meer gebeurd

Hevonen schreef:
Wij hebben dat meegemaakt. Toen we ons eerste huis kochten, een oude boerderij in zeer matige staat, wisten we van niks. Pas een paar weken na de verkoop vertelde de verkoper dat hij het huis voor een prikkie had gekocht van de weduwe van de man die zelfmoord had gepleegd... in ons huis... je kunt aan de sporen nog zien waar hij zich verhangen heeft.
Ik had daar in het begin veel moeite mee. Mijn toenmalige echtgenoot was heel veel weg en ik zat daar met 3 kleine kinderen. Ik had zoiets van: 'Ik was hier graag weggebleven, als jij geen zelfmoord had gepleegd', de man was pas voorin de dertig geweest.
Het heeft echt wel een jaar geduurd ofzo voor ik aan het idee was gewend.
De verkoper heeft ons een normale prijs berekend, maar wij wisten dan ook niets hierover.
Ik vind dat niet netjes om achteraf zoiets te moeten horen. Het was pas een paar maanden daarvoor gebeurd.

oei heftig

Lynn_Nikita schreef:
In mijn eerste koophuis was iemand overleden, junk met 20tal katten, die pas na enkele dagen dood zijn gevonden werd. Hele huis was afgeleefd. ik heb het huis vrij goedkoop kunnen kopen en alles opgeknapt. Was gelukkig wel al gedeeltelijk gestript en prof. gereinigd al stonk het nog uren in de wind naar kattenpis en kwam k madenpoppen tegen achter de plinten
Bij een huis waar kinderen in vermoord zijn, zoals bij mijn oma tegenover, weet ik niet of ik dit zou willen

dat weet je bijna nooit van te voren ..

silverwind

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:02

Staat de woning nog op Funda?
Ik kan hem zo snel niet vinden..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:11

Nee staat niet op funda of jaap, heb ook al gezocht.
Maar er is iets wel gaande met het bestemmingsplan, willen het vlakgooien en nieuwe huizen erop bouwen.
Maar dit loopt al voordat het tragedie zich afspeelde....

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:17

Ik ben nu al een vreselijke schijterd voor dat soort dingen zeg maar, maakt niet uit waar ik ben.
Dus nee bedankt voor mij nooit zo'n huis ! :p

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:21

Heino schreef:
Boras schreef:
Het zou wat zijn als kamers in bejaardenhuizen, appartmenten en huizen van seniorencomplexen niet meer bewoond zouden worden als bewoners gestorven zijn.

Vind ik niet vergelijkbaar, dat is natuurlijk :) Moord of zelfmoord vind ik een ander verhaal.

Dat mag :)

Ts vroeg durf je überhaupt te gaan wonen in een huis waarin iemand overleden is.
Daar reageer ik op.

Verder heb ik geen idee of geesten of boze krachten onderscheid maken tussen natuurlijke dood, zelfmoord of moord, daar laat ik me dan ook maar niet over uit.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:34

Ik woon in een studentenhuis wat vroeger een tabaksfabriek is geweest, heel oud en gehorig. Op de bovenste verdieping zitten twee studio's waarvan er eentje van mij is. In de studio naast mij hebben twee jongens zich aan het plafond gehangen omdat ze allerlei wanen hadden (allebei dezelfde) en de derde is vorig jaar zwaar depressief vertrokken. Zelf heb ik mij vreemd genoeg nog nooit ergens zo thuis gevoeld als hier. Ook 's nachts loop ik zo door het pikkedonker over de gang, totaal geen problemen mee op de één of andere manier. Terwijl ik toch best wel gevoelig ben voor dit soort dingen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:35

kiki1976 schreef:
Maar er is iets wel gaande met het bestemmingsplan, willen het vlakgooien en nieuwe huizen erop bouwen.

Nou, als het zo zit, dan zou ik zeggen: direct kopen, verkavelen en doorverkopen als bouwgrond. Dan kan je slapend rijk worden... Stuur mij maar de gegevens. :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:42

De enige reden dat ik het huis van bijv. Marc Dutroux niet wil is omdat er constant mensen zullen komen kijken. Hoe luguber ook, voor bepaalde groepen mensen blijft het een attractie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:43

Nou is het huis van Dutroux ook met de grond gelijk gemaakt..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:44

Mij interesseert het niks. Al is in het huis een heel gezin bruut uitgemoord, het huis kan er niks aan doen en ik heb er dan ook jegens het huis en de plek ook geen gevoel bij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:45

_San87_ schreef:
Mij interesseert het niks. Al is in het huis een heel gezin bruut uitgemoord, het huis kan er niks aan doen en ik heb er dan ook jegens het huis en de plek ook geen gevoel bij.

Dus jij zou er ook geen problemen mee hebben om in bijv het huis van Dutroux te wonen als dat mogelijk was geweest?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:46

En gewoon, dan sta je bekend in de buurt als 'diegene die in dat huis van Dutroux woont'. Ik zou nooit met die naam geïdentificeerd willen worden, bah.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:48

hwn schreef:
kiki1976 schreef:

Nou, als het zo zit, dan zou ik zeggen: direct kopen, verkavelen en doorverkopen als bouwgrond. Dan kan je slapend rijk worden... Stuur mij maar de gegevens. :D

Hahah dat is waar! Bij ons vorige huis zijn we ook uitgekocht door de gemeente }>

Het huis van Detroux zou ik dan weer niet in willen wonen, voor geen miljoen!
Niet omdat ik bang ben ronddolende geesten (want daar is een oplossing voor) maar meer omdat ik onder geen enkel beding met hem in verband wil staan. Je bent dan toch de nieuwe bewoners van Detroux's huis

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:49

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Dus jij zou er ook geen problemen mee hebben om in bijv het huis van Dutroux te wonen als dat mogelijk was geweest?

Nee, hoor. Daar zou ik geen probleem mee hebben. Mits het geen toeristische attractie is, want daar heb ik dan weer geen zin in.

Gini schreef:
En gewoon, dan sta je bekend in de buurt als 'diegene die in dat huis van Dutroux woont'. Ik zou nooit met die naam geïdentificeerd willen worden, bah.

Dat vind ik zo'n vreemde gedachtegang, het is maar een huis. Ja, het huis heeft gruweldaden gefaciliteerd, maar was het dat huis niet, dan wel een ander huis.

Ik snap dat gehorror van mensen jegens objecten niet, het is maar een ding, zonder gevoel of realiteitsbesef.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:50

Dutroux gebruikte 4 huizen voor zijn kidnappings en in al die huizen zijn geen fijne dingen gebeurt. Moet er niet aan denken om in 1 van die huizen te wonen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:51

Ik denk ook inderdaad niet dat de bakstenen van het huis mij zouden aanvallen, maar ik wil gewoon helemaal niets te maken hebben met mensen als Dutroux. Zijn sokken zou ik ook niet willen hebben, al zijn het maar gewoon sokken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:55

Het is dan ook wel een heel extreem voorbeeld. Then again, er zijn genoeg huizen waarin nu en in het verleden gruweldaden zijn gepleegd, als je al die huizen zou moeten slopen en de grond brak zou moeten laten... Sja, dan was er weinig ruimte in Nederland overgebleven, ben ik bang.

Ik zou overigens het huis wel eerst willen bekijken, er eerst willen zijn, voordat ik een beslissing maak. Het is namelijk niet ongewoon dat er in huizen/op locaties waar gruweldaden zijn gepleegd een rare atmosfeer hangt. Al vraag ik me soms wel af of die atmosfeer er echt hangt, of dat deze gewoon voelbaar is omdat ik wéét dat er iets gruwelijks is gebeurd (zoals in Auschwitz).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:00

Persoonlijk vind ik dat je het kan voelen zonder er iets vanaf te weten.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:02

Ik zou er geen problemen mee hebben maar ligt er wel aan wat er gebeurd is. Inderdaad Dutroux zou me ook te ver gaan. Maar denk dat je beter een huis kan kopen waar iemand zich verhangen heeft dan eentje waar een zware crimineel in heeft gewoond en waar ze nog steeds aan de deur komen om even af te rekenen. Kennis had in Julianadorp een huis van een drugsverkoper en daar kwamen ze nog steeds aan de deur.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:02

Je hebt ook huizen waar een slechte atmosfeer hangt die van de mensen uit komt die daar wonen.
Zoals eerder gezegd in het topic: het huis van de schoonouders, alleen de kamer van haar vriend voelt goed. Vaak komt de koude sfeer dan van de bewoners zelf uit.
Is met het huis van mijn schoonmoeder ook zo; dat huis vreet energie, het is al een stuk lichter en gezelliger binnen als mijn schoonmoeder op stap is. En ik ben niet de enige die dat zo ervaart, iedereen beaamt dat.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:04

Ik ben een schijter 1e klas, en ik zou er dan ook niet willen wonen!
Zolang ik niks weet is het prima, maar als ik van te voren al weet wat er in een huis heeft afgespeeld dan zou ik dat nooit los kunnen laten.

Maar huizen die spoken hoeft niet alleen te komen door moord ed. ook waar gewoon mensen sterven kan het nog blijven spoken.
Mn zus heeft ook zo'n huis gehad, voelde voor haar al nooit goed.
EN snachts hoorde je idd iemand de trap op en af gaan, ik heb daar toen geslapen en vroeg of zij zoveel lawaai hadden gemaakt op de trap in de nacht. En toen zei ze ohh eindelijk iemand die het ook hoort!
Er gebeurden daar wel meer rare dingen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:05

En het huis van Dutroux?Brr zou er nog geen eens in durven kijken...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:05

DendroFleur schreef:
Ik zou er geen problemen mee hebben maar ligt er wel aan wat er gebeurd is. Inderdaad Dutroux zou me ook te ver gaan. Maar denk dat je beter een huis kan kopen waar iemand zich verhangen heeft dan eentje waar een zware crimineel in heeft gewoond en waar ze nog steeds aan de deur komen om even af te rekenen. Kennis had in Julianadorp een huis van een drugsverkoper en daar kwamen ze nog steeds aan de deur.

In huizen van zware criminelen zou ik dan ook niet gaan wonen, maar dan puur uit zelfbehoud.

Even een nuance: Het is wel afhankelijk van wat er met de crimineel in kwestie gebeurd is. Als hij of zij dood is, dan heb ik er geen probleem mee. Is hij of zij gewoon verhuisd, nee, dan hoef ik er niet te wonen om bovenstaande reden :P.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-08-13 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:06

als ik de kans krijg om mijn droomhuis te kopen wat normaal gezien boven budget zou zijn , puur omdat er iets naars is voorgevallen in dat huis, dan zou ik me door die gebeurtenis niet tegen laten houden denk ik :n

en daarnaast, ik val op oude huizen, een huis waar al tien generaties in geboren en getogen zijn, daar zijn allicht nare dingen gebeurt , je kunt het niet geheel ontwijken, maar ik denk ook niet dat een huis met een verhaal , SHining taferelen gaat veroorzaken :n dat scheelt.