jilleroo schreef:Morgen komt een vriendin met vriend hierheen, blijven slapen en dan ga ik een week mee bij hun op vakantie, als je vriendin dan vraagt of je boodschappen kunt doen of dat ze een care pakket voor eten en lol mee zal nemen en je met het schaamrood op je kaken zegt dat je dat heel fijn zou vinden...maar je ondertussen kapot schaamt omdat je nog maar 1 rol wc papier hebt en geen ontbijt..... dat vind ik pas klote.... dat ik geneigd ben om iedereen te ontwijken om die reden.. bah...
Ik zal de croissantjes en een paar rollen wc papier meenemen mocht de avondmaaltijd verkeerd vallen
Goed..en zonder gein. Ik heb nu het geluk dat ik het, nouja, niet slecht heb. Huisje boompje beestje en veel geluk met van alles. Alleen voor mij is het ook anders geweest. Ik heb jarenlang met 25euro of minder per week moeten rondkomen, en soms ook gewoon met 2 euro naar de winkel gaan, die je dan nog ergens achter de kast vond uit ellende, om te kijken wat je voor goedkoop bij elkaar kan scharen. En dan hopen dat je er 2 dagen van kan koken voor je ontbijt, lunch & avondeten omdat er echt nergens meer geld is. Want ja, rekening...Pasta met ketchup was een veelgegeten gerecht.
Ondanks dat we het wel eens breed laten hangen letten we wel degelijk op de uitgaven, een grote angst is nog steeds weer zonder geld komen zitten.
Vind het ook knap van TS dat ze een poging gaat doen, hoop oprecht dat ze het volhoud!
Geld is helaas altijd een dubbel verhaal. Je wordt er zogenaamd neit gelukkig van, maar allejezus wat is het een essentieel onderdeel van leven.