Dan wil ik nog een bijdrage doen aan de discussie; het is fijn dat er mensen zijn die geloven met hun hersenen. Je kunt wel blind iemand gaan volgen, maar dan krijg je van die al-queda opvoedingskamp drama's en dat zou niet erg wenselijk zijn.
We zijn mensen, wij ontwikkelen ons. Heel veel leefregels uit de bijbel zijn nu simpelweg niet meer van toepassing, omdat: een deel niet meer kán (zoals met slaven) en het andere deel is door onze eigen ontwikkeling en ons eigen vermogen tot denken niet meer mogelijk.
En laten we vooral ook voor ogen houden: god heeft de bijbel zelf niet geschreven (zou ook wel lastig zijn
) en ga maar eens in een kring van 15 man zitten: geef een verhaaltje aan elkaar door en zie hoe het veranderd omdat iedereen een stukje van zichzelf toevoegt aan dat verhaaltje. De ontwikkeling van de bijbel is niet via 15 man gegaan, maar via veeeel meer mensen. Daarom kún je de bijbel niet letterlijk nemen, maar je kunt er wel lering uit trekken en een leidraad voor je manier van leven. Zo.
En nu ga ik slapen want ik ben doodop
.
Ik kan me er niet in verplaatsen want ik ben zelf geen transgender, maar wat heeft iedereen er aan als iedereen er 'iets' van denkt...