Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:28

Kitty1985 schreef:
Paardenpoep blijft hier ook overal liggen omdat er geen opruimplicht is.

Katten schijten ook alles onder omdat er geen opruimplicht is.

Maar wij hondeneigenaren moeten het wel, terwijl wij ook geen opruimplicht hebben.

En wederom wijst het vingertje naar anderen :=

Wat is nu eigenlijk je probleem?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:29

Oow, ga je echt vallen over een typefoutje?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:30

Yvank_ schreef:
Kitty1985 schreef:
Paardenpoep blijft hier ook overal liggen omdat er geen opruimplicht is.

Katten schijten ook alles onder omdat er geen opruimplicht is.

Maar wij hondeneigenaren moeten het wel, terwijl wij ook geen opruimplicht hebben.

En wederom wijst het vingertje naar anderen :=

Wat is nu eigenlijk je probleem?

Hoezo wijs ik met een vinger naar een ander?

Ik zeg toch waar het op staat?

Waarom moeten wij hondeneigenaren wel poep ruimen. En katten/paarden eigenaren niet?

Leffroi schreef:

5 of 15 is nogal een verschil :D
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-08-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gelieve de wijzig-knop te gebruiken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:31

Ik dacht dat de muur in China groot was.

Ts ik wens je fijne nachtrust toe! Ga morgen naar de gemeente en ga daar je beklag doen. Misschien zijn ze het daar wel met je eens :) Succes ermee!

dit is de editknop trouwens Afbeelding. Heet tegenwoordig wijzig :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:32

Kitty1985 schreef:
Leffroi schreef:

Kind, ga je buurvrouw lastig vallen met deze discussie. Waarschijnlijk veel nuttiger ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:32

Omdat ik me afvraag wat het probleem is van het opruimen je zegt continu ja maar zij! ALs mijn hond schijt op een openbare plek dan ruim ik dat op. Als mijn paard schijt op de weg/stoep oid iig in het dorp dan stap ik af en ruim ik het eventjes op. Kleine moeite nietwaar :) ?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:33

Ik zou de bordjes gewoon negeren, de hond mag daar gewoon komen, de buren kunnen ook wel een bordje 120km/h op de straat hangen dat betekend niet dat de maximum snelheid dan ineens gewijzigd is :Y) .

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:35

Leffroi schreef:
Kitty1985 schreef:

Kind, ga je buurvrouw lastig vallen met deze discussie. Waarschijnlijk veel nuttiger ;)

o jeetje, op je teentjes getrapt?
:evaw:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:35

Kitty1985 schreef:

Waarom moeten wij hondeneigenaren wel poep ruimen. En katten/paarden eigenaren niet?

''WIJ" hondeneigenaren.....
Daar val ik ook onder en ja ik ruim de poep op buiten mijn terrein.
Mijn katten komen niet van het erf af en ook de paardenpoep ruim ik op (als het bij mensen voor de deur/dam ligt).

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:36

Zeg, kan het allemaal wat minder fel?

TS betaalt hoogstwaarschijnlijk hondenbelasting, als het goed is komen er dus zo nu en dan van die leuke wagens met zuigarmen die alles weer schoonmaken. Iedereen weer blij.

TS: Ik zou me aan de regels van de gemeente houden.
Dat houdt in dit geval in gewoon lekker je gang gaan.

Leuk dat iedereen hier schijnheilig alles opruimt maar dan zijn jullie niet de eigenaren van de paarden over wiens stront ik altijd glij :D helemaal prima. Maar dat jullie alles opruimen maakt niet dat iedereen dat doet ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:36

Kitty1985 schreef:

Waarom poep jij eigenlijk op de WC ? En waarom je het op moet ruimen van je hond? Omdat het een kwestie van fatsoen is. Trouwens dat geldt ook voor katten en paardeneigenaren in mijn beleving.

Ik begrijp dat je geen kinderen hebt. Zou wel eens willen weten hoe je die zou opvoeden. Met welke fatsoensnormen.....

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:37

liedje89 schreef:
Ik zou de bordjes gewoon negeren, de hond mag daar gewoon komen, de buren kunnen ook wel een bordje 120km/h op de straat hangen dat betekend niet dat de maximum snelheid dan ineens gewijzigd is :Y) .

+1

Wat wordt er bit gereageerd op TS, trouwens. Nee, het is niet fatsoenlijk om je hond zomaar overal z'n ding te laten doen, maar het is ook niet fatsoenlijk om je regels te stellen over een stuk gemeentegrond. Volgens mij kan de buurvrouw haar kinderen ook wel leren dat ze in de voortuin horen te blijven en niet voorbij het voetpad mogen...
Laatst bijgewerkt door Oryani op 06-08-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:38

Kitty1985 schreef:

Kind, ga je buurvrouw lastig vallen met deze discussie. Waarschijnlijk veel nuttiger ;)[/quote]

o jeetje, op je teentjes getrapt?
:evaw:[/quote]

:') laat me niet lachen. Verbaas me alleen een beetje over je leeftijd :j
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 06-08-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:38

slimmerik schreef:
Kitty1985 schreef:

Waarom poep jij eigenlijk op de WC ? En waarom je het op moet ruimen van je hond? Omdat het een kwestie van fatsoen is. Trouwens dat geldt ook voor katten en paardeneigenaren in mijn beleving.

Ik begrijp dat je geen kinderen hebt. Zou wel eens willen weten hoe je die zou opvoeden. Met welke fatsoensnormen.....

Even tussendoor. Wanneer je betaalt om die poep zo nu en dan op te laten ruimen en niemand verplicht jou die op te ruimen en over het algemeen (!) hebben er duidelijk maar weinig mensen last van. (Tenslotte klaagt maar 1 iemand). Wáárom zou je dan de hele wandelronde met (meerdere) zakje(s) gaan lopen met stront erin? :7
Er zijn namelijk niet eens bakken voor.

Ik zal wel asociaal zijn. -O-

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:39

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:40

Wat een verdraagzaamheid zeg. Zowel in de straat/het dorp van TS, als hier in het topic. Totale onwil om rekening met elkaar te houden -O-

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:41

Citaat:
Het gaat erom dat we het nou niet meer "mogen" van haar.

Stel je niet zo aan zeg, het is vast haar manier van het vragen. Of ze geeft gewoon aan dat ze het asociaal vindt dat er zo veel hondenstront ligt! En gelijk heeft ze.

Citaat:
En vossen/reeën moeten maar constant over de zeik zijn omdat wij daar allemaal gaan lopen als het donker is.
Vind je ook niet dat wij inmiddels meer dan genoeg ruimte hebben in gepikt van die dieren?

Oh, net leek het nog alsof je zo bang was dat je hondjes opgevroten zouden worden door de vossen. Nu draai je het om en is het zielig voor de vossen. Ik neem aan dat je geen kilometers wegloopt van de bewoonde wereld met je 'nachtblindheid'. En ach wee... wat wordt er weer een hoop ruimte van de arme diertjes afgenomen.... Weer 5x40 meter gras om te schijten ontnomen van de zielige hondjes.

Ook lekker clichee om dan ook maar meteen te gaan zeuren over katten en paardenstront. Maar ook dat kan niet. Als mijn merie buiten het ruiterpad of de polderberm poept stap ik ook af om het op te ruimen (meestal de bosjes in schoppen).

Kom op zeg TS. Probeer je ook een beetje in te leven in je medemens. Praat gewoon eens met die vrouw en laat ons eens weten hoe dat is gelopen!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:41

Ylana schreef:
TS, na zoeken op internet maak ik op dat ook voor jou gewoon een opruimplicht geldt...
http://m.groningen.nl/milieudienst-geme ... ruimplicht

Citaat:
Moet je bij de gemeente informeren, want zij mogen ook plaatsen aanwijzen.
Maar verder staat dit in de AVP van jouw gemeente. Dus geen opruimplicht is dus niet correct, want op bepaalde plekken ben je het verplicht.
Artikel 2.4.18 Verontreiniging door honden

1. De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich niet van uitwerpselen ontdoet:

a. op een gedeelte van de weg dat is bestemd of mede is bestemd voor het verkeer van voetgangers;

b. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide;

c. op een andere door burgemeester en wethouders aangewezen plaats.

2. De strafbaarheid wegens overtreding van het in het eerste lid gestelde gebod wordt opgeheven, indien de eigenaar of houder van de hond er zorg voor draagt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.

Het kan aan mij liggen, maar dit staat blijkbaar in de regels van de gemeente.
TS geeft aan in een dorp te wonen en jij geeft de regels van een stad/gemeente van de stad.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:42

Douce schreef:
Even tussendoor. Wanneer je betaalt om die poep zo nu en dan op te laten ruimen en niemand verplicht jou die op te ruimen en over het algemeen (!) hebben er duidelijk maar weinig mensen last van. (Tenslotte klaagt maar 1 iemand). Wáárom zou je dan de hele wandelronde met (meerdere) zakje(s) gaan lopen met stront erin? :7

In de straat van TS wonen 15 honden..... maal 2 drollen per dag .... is 210 drollen in de week..... en dan ongeveer 20 straten in een klein durpke.....
Heerlijk voor wandelaars, spelende kinderen en mensen die graag buiten willen zijn ivm mooi weer....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:43

Ik vroeg per PB aan TS waar zij woonde en zij gaf aan ergens in Groningen.
Heb niet alle berichten gelezen van TS.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:44

Ylana schreef:
TS, na zoeken op internet maak ik op dat ook voor jou gewoon een opruimplicht geldt...
http://m.groningen.nl/milieudienst-geme ... ruimplicht

Ts woont niet in de stad ;) maar in een gemeente in de provincie.

Groningen bestaat uit meer dan alleen de stad Groningen :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:44

slimmerik schreef:
Douce schreef:

In de straat van TS wonen 15 honden..... maal 2 drollen per dag .... is 210 drollen in de week..... en dan ongeveer 20 straten in een klein durpke.....
Heerlijk voor wandelaars, spelende kinderen en mensen die graag buiten willen zijn ivm mooi weer....

Ik neem aan dat de honden niet alle twee die drollen doen in dat kleine stuk maar ook buiten het dorp waar ts de hond uitlaat of in het bos. Eerlijk is eerlijk, ik woon in Wageningen waar ik nog nooit een poepbak heb gezien en nog nooit iemand de stront heb zien oprapen maar ik heb echt nergens last van..
Edit: net voor de lol gaan zoeken en lees dat je het officieel in een van de bakken moet gooien. Die ik overigens nog nooit heb gevonden maar ik woon dan ook aan de rand.
Laatst bijgewerkt door Douce op 06-08-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:45

FlyAway schreef:
Wat een verdraagzaamheid zeg. Zowel in de straat/het dorp van TS, als hier in het topic. Totale onwil om rekening met elkaar te houden -O-

_/-\o_ Ja erg he?! En ik merk dat dit topic ook het slechtste in mij naar boven haalt. Ik begin ook aardig aso te worden in mijn reacties merk ik. Zo wil ik niet zijn. Misschien moet ik maar weer eens terug onder de mee-lees-steen kruipen (of gewoon mijn bed in)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:47

Douce schreef:
Zeg, kan het allemaal wat minder fel?

TS betaalt hoogstwaarschijnlijk hondenbelasting, als het goed is komen er dus zo nu en dan van die leuke wagens met zuigarmen die alles weer schoonmaken. Iedereen weer blij.

TS: Ik zou me aan de regels van de gemeente houden.
Dat houdt in dit geval in gewoon lekker je gang gaan.

Leuk dat iedereen hier schijnheilig alles opruimt maar dan zijn jullie niet de eigenaren van de paarden over wiens stront ik altijd glij :D helemaal prima. Maar dat jullie alles opruimen maakt niet dat iedereen dat doet ;)

Geloof er ook helemaal niets van dat iedereen hier zo braaf doet wat ze zeggen wat ze doen.

Ik geef zonder pardon toe dat ik het niet doe...niemand doet het, niemand heeft ooit geklaagd (deze mensen ook niet, die hangen gewoon de bomen vol met borden, en rammen wat paaltjes met borden in de grond) maar hebben nooit iets gevraagd of gemeld
Alle katten lopen buiten, en die schijten ook overal. Net als de paarden hier.

Maar goed, mijn honden schijten voornamelijk in mijn tuin, of buiten in het bos.

Mootje1980 schreef:
Citaat:
Het gaat erom dat we het nou niet meer "mogen" van haar.

Stel je niet zo aan zeg, het is vast haar manier van het vragen. Of ze geeft gewoon aan dat ze het asociaal vindt dat er zo veel hondenstront ligt! En gelijk heeft ze.

Citaat:
En vossen/reeën moeten maar constant over de zeik zijn omdat wij daar allemaal gaan lopen als het donker is.
Vind je ook niet dat wij inmiddels meer dan genoeg ruimte hebben in gepikt van die dieren?

Oh, net leek het nog alsof je zo bang was dat je hondjes opgevroten zouden worden door de vossen. Nu draai je het om en is het zielig voor de vossen. Ik neem aan dat je geen kilometers wegloopt van de bewoonde wereld met je 'nachtblindheid'. En ach wee... wat wordt er weer een hoop ruimte van de arme diertjes afgenomen.... Weer 5x40 meter gras om te schijten ontnomen van de zielige hondjes.

Ook lekker clichee om dan ook maar meteen te gaan zeuren over katten en paardenstront. Maar ook dat kan niet. Als mijn merie buiten het ruiterpad of de polderberm poept stap ik ook af om het op te ruimen (meestal de bosjes in schoppen).

Kom op zeg TS. Probeer je ook een beetje in te leven in je medemens. Praat gewoon eens met die vrouw en laat ons eens weten hoe dat is gelopen!

Ben ik ook zeker bang voor.

Maar gun ze ook hun rust.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-08-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gelieve de wijzig-knop te gebruiken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:49

bah in dat dorp wil ik dus niet komen zeg..

wij wonen ook in een dorp. wij hebben ook geen aanlijn plicht en ook geen opruim plicht. maar hier word alles netjes besproken.

Een keer een hond recht voor de brievenbus gepoept. netjes de mensen benaderd en die snapte dat dat ook niet kon (zoontje had de hond uit gelaten) sindsdien loopt iedereen hier met een schepje.

tadá wat een saamhorigheid.. hetzelfde geld voor als er een feestje is.. eerst even langsgaan voordat je de politie wilt bellen voor geluidsoverlast. hoe simpel kan 't zijn.. en vaak zo ben je nog welkom ook :)

is een beetje respect en een gezonde hollandse mond nu te veel gevraagd? tegenwoordig doet iedereen maar wat. eerst naar jezelf kijken.

Als je niet wilt dat die kinderen daar mogen spelen, dan die honden ook niet poepen. gelijke rechten